Teutonia LXV :Geschwindigkeit

En zo is het dan weer net als bij auto’s. Lange levertijden, weinig tot geen kortingen, en voorraadexemplaren (of zelfs jong gebruikte) worden soms zelfs boven de nieuwprijs verkocht.

MB 300SL zei:
En zo is het dan weer net als bij auto’s. Lange levertijden, weinig tot geen kortingen, en voorraadexemplaren (of zelfs jong gebruikte) worden soms zelfs boven de nieuwprijs verkocht.
Klopt als ik nu de ID3 inruil heb ik in driekwart jaar niets afgeschreven. Zelfs de
Leren bekleding die ik achteraf in heb laten bouwen krijg ik terug. Benieuwd hoe dat over een jaar of 2 is. Dan inruilen voor een nieuwe EV die weer wat verder ontwikkeld is (lees actieradius)

Leuke Breitling, M. Ik wist niet dat je ook aan AJAX-1 hypotheken sleet;-)

Toch wel gaaf en chique zo in het donkerbruin, deze Porsche Taycan Cross Turismo. En een hele mond vol.
IMG-20220510-120937719-HDR-edited-2.jpg

Zie er net buiten Zwolle ook eentje staan tegenwoordig. Een crèmekleurige. Is wat minder chique dan deze bruine. Eigenaar reed tot voor kort een Giulia QV. Als ik die zag dacht ik da’s een echte autoliefhebber (met centjes). En dan koop je vervolgens een EV…. Weliswaar een dikke en geen Teska, maar moet er nog een beetje aan wennen geloof ik dat het die kant ook bij de liefhebber wel op zal gaan.

Ach, wat is de definitie ven een echte autoliefhebber? Iemand die de techniek belangrijk vindt? Of iemand die de rijeigenschappen belangrijk vindt? Of allerhande gadgets? Of de rechtheid van de stiknaden van de bekleding? Of iemand die in onze ogen een mooie auto onder de kont heeft? Of iemand die een groot percentage van zijn besteedbare inkomen uitgeeft aan zijn 'wagenpark"(en wat is dan groot)?

Inderdaad, zo zijn er verschillende manieren van autoliefhebberij mogelijk. Ik had alleen niet gedacht dat iemand die een Giulia QV rijdt ook net zo makkelik de overstap naar een EV maakt. Overigens nooit in een Taycan gereden dus wellicht is het een geniale sportwagen met een fantastische rijbeleving en daarmee een passende opvolger van deze tijd. Ik ben bang dat dat ook echt zo is.

Over voetballers gesproken; weer een X5 45e mogen rijden. Heb al een keer hier geschreven dat het absoluut niet mijn type wagen is maar deze zag er in z’n individual kleurtje best strak uit!
Van binnen lichtbruin. Smakelijke combinatie.

Wederom gemerkt dat 2500kg serieus veel is en dus is pittig rechtuit lekkerder dan bochtjes.

97-BC3-A94-497-C-4587-8-EEA-F4-C36-C2-C9-B63.jpg

DEC25-C3-A-7-E69-433-C-BDFD-689-E2-A3435-B9.jpg

Ha, dat lijkt dan de kleurcombi van mijn 745e. Mooie versie zo. Wij hebben hier nu de X3 30e staan sinds een paar weken. Een SUV is niet mijn favoriet, maar een fijne wagen is de X3 stiekem toch wel.

WAj5sYH.jpg

5zMHZot.jpg

Pfhoe, fraai wagenpark zo hoor!

Paar weken geleden met mijn vader nog een proefrit gemaakt in een E43 AMG. Erg fijne auto, kan niet anders zeggen:

nWkR8dq.jpg

Uiteindelijk toch niet geworden. De E350 doet het met 310.000 km op de klok toch eigenlijk nog prima, en dan is het toch een boel centjes die dan op tafel gelegd moeten worden.

Knap setje Funf (y)

Heerlijke 7 en een knappe X3. De één een echte herenauto, de andere een damesauto pur sang waar mijn vrouw ook ongetwijfeld zeer happy mee zou zijn. Kortom een ideale combi, wellicht nog eens te completeren met een leuke cabriolet?

Niet nieuw maar wel erg dik. Op autogebied is het bij ons even stil. Voorlopig de komende twee jaar met de huidige automobielen. Wel af en toe aan het dromen van wat we eventueel zouden kopen. Dat is al een lange lijst.

MB 300SL zei:
Knap setje Funf (y)

Heerlijke 7 en een knappe X3. De één een echte herenauto, de andere een damesauto pur sang waar mijn vrouw ook ongetwijfeld zeer happy mee zou zijn. Kortom een ideale combi, wellicht nog eens te completeren met een leuke cabriolet?

Dank! Een Z4 erbij, dat zou het setje completeren. En de X3 een damesauto? Mijn vrouw is er, na een aantal Mini’s, inderdaad heel blij mee. Ruim, overzichtelijk, betere stoelen en meer overzicht door de hogere zit. Beetje terug naar het gevoel van de XC70 waar ze een paar jaar geleden in reed. Top geregeld dus, rijd ik intussen lekker in mijn eigen herensalon. De fijnste auto die ik tot nu reed.

Fraai wagenpark Funf!

Ik heb inmiddels proefgereden in de hybride 3 en 5 series. Rijdt echt wel prettig, al had ik verwacht dat de elektrische aandrijflijnen van de 330e en 530e meer vermogen en of range had dan de 320e en 520e. Maar alleen de ICE en software is anders. Voor woon- werk dat helemaal elektrisch kan maakt het dus niet uit welke versie je pakt.

Puntje is de levertijd, die is lang. Even nadenken nog.

Het fijne van de hybride is dat hij nog echt sportief kan rijden. Maar bovenal, bij dagelijks gebruik is het echt zuinig(er).

Bimmert zei:
Fraai wagenpark Funf!

Ik heb inmiddels proefgereden in de hybride 3 en 5 series. Rijdt echt wel prettig, al had ik verwacht dat de elektrische aandrijflijnen van de 330e en 530e meer vermogen en of range had dan de 320e en 520e. Maar alleen de ICE en software is anders. Voor woon- werk dat helemaal elektrisch kan maakt het dus niet uit welke versie je pakt.

Puntje is de levertijd, die is lang. Even nadenken nog.

Thx!

De levertijden zijn inderdaad wel een issue ja. Ik kocht de X3 in een samenstelling die de dealer al had gekozen. De auto was dus al geproduceerd en onderweg naar NL. Dat duurde overigens nog twee maanden. Bij elektrisch woon-werkverkeer is er tussen de 20e en de 30e geen verschil. Dat zul je met name merken bij de langere ritten, zoals vakanties. Maar ja, hoe vaak doe je dat? Succes met nadenken!:T

Afgelopen week in de VS doorgebracht om een aantal zaken te regelen en productie locaties te bezoeken.
Was een stevige trip, en helaas te kort om echt te genieten.

Meestal reserveer ik (via Avis) klasse H, large Chrysler 300 of gelijkwaardig.
Bij aankomst in Minneapolis stond er een Charger met 5.7 Hemi op me te wachten. Prima kar, heb er een paar jaar geleden een zeer forse roadtrip mee gemaakt en dat beviel prima. Had eigenlijk een Challenger willen hebben, maar omdat ik gasten had op dit deel van de reis was een 4 deurs slimmer. Kwam op zondag aan, en ben om te tijd te doden wezen kijken bij een lokaal dirt track oval event. Heerlijk, soort mix van speedway en autocross.
1uDHiye.jpg

Tijdens m’n verblijf daar nog mee kunnen rijden met onze president die sinds kort een Levante GranTurismo heeft. Wat een beleving, gaat als de brandweer, prachtige afwerking qua leer en vooral zo’n alcantara plafond. Het rijcomfort was dankzij luchtvering op de belabberde wegen in en rond downtown veel beter dan verwacht. Hij is er zelf heel blij mij, en we hebben als kleuters zitten giechelen bij elke stoot licht-launch. Overigens zat hij zelf wat te mopperen dat diverse schakelaars wat goedkoop ogen (wat ook klopt overigens, de kachel knoppen was dezelfde display als in m’n huurauto wat ook een FCA product is)
Na 2 dagen Minneapolis doorgevlogen naar Bristol IN, omdat we daar in pick up land zijn, en ik wist dat de te rijden afstand niet super veel is een Silverado gehuurd. Een beetje als ‘when in Rome….’ Pick ups zijn daar wel het favoriete vervoermiddel en leek me wel eens leuk. Dit was een basis V6 (toch nog 300pk…) en voel stiekem helemaal niet tegen qua rijden. Heerlijk cruisen met arm op de deur en country muziek op de radio ;) Wat mooi is trouwens is dat je zo’n mooie motorkap ziet door de voorruit en een staande antenne… overigens wel veel zgn Bro-Dozers gezien, pick ups met mega wielen en bij voorkeur verlichte wielkasten.
b2QzobA.jpg

Na een dag daar, ‘s avonds naar Atlanta gevlogen, om een lokatie in Dahlonega te bezoeken, een uurtje of 2 noordwestelijk daarvan gelegen. Had er zin in, mede omdat er in die bergen fantastische rijwegen zijn. Hoopte dan ook op een Challenger oid. En ja - ik weet dat er betere auto’s zijn, maar een van mijn favoriete films is Vanishing Point (de originele, niet de remake) en de ‘held’ rijdt in een witte Hemi Challenger…
ivViT7h.jpg

Gigantisch druk bij de balie, maar gelukkig ben ik preferred lid, dus gelijk naar het afhaalpunt waar dan de auto klaarstaat. Pfff. Kleine ‘tegenvaller’ ze hebben me een upgrade gegeven omdat er te weinig auto’s waren. Een Lexus LX460. Door drukte zou wachten op iets beter passends een half uur of langer duren, dus maar meegenomen.
Wat een boot was m’n eerste indruk, zeer zachte vering, maar vooral wat een hopeloos ouderwets infotainment systeem. Moet eerlijk bekennen dat ik al best moe begonnen toen ik die auto ophaalde en vervolgens volle bak in de drukte door Atlanta heen moest - wat niet hielp bij onze kennismaking.
De volgende dag van hotel naar Dahlonega gereden en daar vandaan terug naar het vliegveld voor een groot deel binnendoor, en met wat aanpassingen in de rijstijl viel het wel mee. Een schuifmans en navi af fabriek (wat enorm scheelt in data verbruik….) maakten veel goed.
CgKjoof.jpg

In Dahlonega trouwens nog een clubje cobra’s (replicas overigens) gezien dat bezig was met een of andere rondrit. Gaaf om te zien en te horen!
hY6rZeR.jpg

DagDromer zei:
Afgelopen week in de VS doorgebracht om een aantal zaken te regelen en productie locaties te bezoeken.
(..)

Mooi, hopelijk stond er ook op de agenda om de QS zakjes niet meer in de zak te laten klitten/scheuren ;)
De concurrent heeft, naar mijn mening, beter plastic om de tabletten.. maar dat schijnt dan wel een lieve duit te kosten.

Leuke werktrip zo DagDromer, leuk dat je het deelt. Ik probeer ook altijd een zo'n goed mogelijk matchende huurauto bij de setting te regelen dus ik herken het helemaal. Silverado is spot on, Lexus idd niet echt. Ik had vorige maand min of meer dezelfde auto maar dan de Landcruiser uitvoering. Weekje IJsland met mn vriendin, daar kwam die auto wel goed tot z'n recht. Meeste huurauto's daar waren Dacia Dusters en Suzuki Jimny's maar beetje luxe tijdens offroad is wel lekker:D

@SL, Inrichten garage moet ik ook nog gaan doen. Ik begin met vloercoating en posters/banners van canvas ophangen van bioscoop formaat die ik al jaren heb liggen. Boven komt een barretje met zithoek, beneden werkbank in L vorm. Een vriend is houtbewerker dus komt goed uit. Heb ook een paar in nieuwstaat scooters gekocht uit mijn jeugdjaren als leuke opvulling. Misschien eens bij je vaste dealer vragen of ze niet wat leuk promotiemateriaal hebben liggen? Grote banners e.d.
Tot nu heb ik de garage alleen maar gebruikt als stalling. Als je de ruimte hebt, vul je het al snel op..

@Funf, Mooie set zo, beide ook prachtig uitgevoerd! Man met smaak.

Mooie verhalen heren, super om te lezen. En inderdaad: wat een gave garage. Jullie bijdragen maken het topic toch altijd weer lezenswaardig.(y)

Mooie trip DD, altijd leuk om rond te toeren door de VS in een dikke Yank met countrymuziek op de radio. Geeft een geweldig gevoel vind ik, ik hoop er snel weer eens heen te gaan.

@Ibud: Mooie loods, het staat ook al aardig vol zo te zien. Heb je nu een andere Mini? Ik dacht dat je een groene had maar deze lijkt grijs op de foto.

Ik ben inmiddels al wat rommel aan het vergaren, tot nu toe 3 oude benzinepompen en wat ander passend spul gescoord. Duurt helaas nog wel even tot de loods klaar is, deze week wordt de vloer gestort.

MB 300SL zei:
Mooie trip DD, altijd leuk om rond te toeren door de VS in een dikke Yank met countrymuziek op de radio.

Ik ken dat gevoel ook en na 12 jaar staat de radio nog steeds op countrymuziek afgestemd. De hits van toen staan nog altijd hoog in mijn favorieten.

“I love this bar” van Toby Keith Kwam destijds veelvuldig voorbij, normaal niet zo mijn muziek maar in die setting was het een geweldig nummer.
Ook viel het ons toen op hoevaak de Golden Earring daar nog gedraaid wordt op de radio, Twilight Zone kwam meerdere keren voorbij.

Ibud zei:
Leuke werktrip zo DagDromer, leuk dat je het deelt. Ik probeer ook altijd een zo'n goed mogelijk matchende huurauto bij de setting te regelen dus ik herken het helemaal. Silverado is spot on, Lexus idd niet echt. Ik had vorige maand min of meer dezelfde auto maar dan de Landcruiser uitvoering. Weekje IJsland met mn vriendin, daar kwam die auto wel goed tot z'n recht. Meeste huurauto's daar waren Dacia Dusters en Suzuki Jimny's maar beetje luxe tijdens offroad is wel lekker:D

@SL, Inrichten garage moet ik ook nog gaan doen. Ik begin met vloercoating en posters/banners van canvas ophangen van bioscoop formaat die ik al jaren heb liggen. Boven komt een barretje met zithoek, beneden werkbank in L vorm. Een vriend is houtbewerker dus komt goed uit. Heb ook een paar in nieuwstaat scooters gekocht uit mijn jeugdjaren als leuke opvulling. Misschien eens bij je vaste dealer vragen of ze niet wat leuk promotiemateriaal hebben liggen? Grote banners e.d.
Tot nu heb ik de garage alleen maar gebruikt als stalling. Als je de ruimte hebt, vul je het al snel op..

@Funf, Mooie set zo, beide ook prachtig uitgevoerd! Man met smaak.

Ik ben net terug uit IJsland (vrijdag geland) en ik had een Hyundai I30 onder m'n kont, met zomerbandjes. Nou, mooi bijna een hele dag vastgezeten in Borgarfjarðarhöfn bij de Puffins omdat het weer snel omsloeg (zoals wel eens kan gebeuren in IJsland in mei). Nadat de sneeuwschuiver kwam met pijn en moeite het kleine hoogteverschil kunnen overbruggen om weg te komen. Kantje boord...Had graag die Landcruiser gehad dan was ik 5 uurtjes eerder weg geweest denk ik o_O

Prachtig land trouwens, echte aanrader als je geen Ibiza lounge typje bent tenminste. Erg gave offroad apparaten gezien ook.

MB 300SL zei:
@Ibud: Heb je nu een andere Mini? Ik dacht dat je een groene had maar deze lijkt grijs op de foto.

Ja klopt! Heb er nu 2. Was niet helemaal de bedoeling.. Had eerst die groene gekocht maar die was achteraf in matige staat. Technisch, (oa draagarmen, koppeling, kompressorservice nodig, veel filters, slangetjes en rubbers) dus motor is eruit geweest en alles vervangen. Lakwerk was ook matig, aantal slecht bijgewerkte beschadigingen en roest bij achterlicht dus is bijna volledig overgespoten op voorbumper en motorkap na. Interieur en rest van het exterieur doe ik zelf. Zwarte hemel erin gezet, zwart/grijs lederen interieur van Recaro, veel nieuwe delen. Auto is nu bijna klaar. Had in de tussentijd in de winter wel een auto nodig en kwam een goede deal tegen, 2006 Cooper S Works met 92k. Veel opties, optisch zeer mooie staat. Zelf opgehaald in Duitsland. Wilde eigenlijk daarna een paar onderdelen overzetten op mijn groene maar de Works is te mooi dus ga puntjes op de i zetten en ik laat hem nog even staan. Denk dat ze in waarde gaan stijgen komende jaren.

Luister ook graag countrymuziek, uiteraard op roadtrip in de US maar ook als ik in de Buick of Lincoln rijdt. Relaxte muziek tijdens het rijden. Arrow Bluesbox is een goede zender daarvoor. En een echte roadtrip begin je natuurlijk met On the road again - Willie Nelson :T

Roy R zei:
Nou, mooi bijna een hele dag vastgezeten in Borgarfjarðarhöfn bij de Puffins omdat het weer snel omsloeg (zoals wel eens kan gebeuren in IJsland in mei).
Prachtig land trouwens, echte aanrader als je geen Ibiza lounge typje bent tenminste. Erg gave offroad apparaten gezien ook.

Ai, dat is zuur. Blijkbaar mag je sommige routes ook niet rijden zonder 4x4. En een IJslands gezegde is: 'Don't like the weather? Wait 5 minutes'. Omdat je best veel moet rijden in IJsland vond ik type auto wel bepalend voor de trip. Was iets van 800 kwijt voor 4 dagen. Eerste 2 dagen hadden we geen auto nodig. Prachtig land verder, veel diverse en ruige landschappen en een relaxte sfeer. Ook met kinderen een leuke bestemming denk ik. Wel duur, was 4k kwijt in 6 dagen met z'n 2en. Heftig klimaat ook, een auto heeft het daar zwaar. Kreeg soms een beetje een US vibe, je ziet ook veel US auto's.

Voor wie het leuk vindt:

Dank allebei! Op dit moment zit er nog geen coating op dus dit is de betonlaag. Wil een epoxy coating erop maar krijg offertes van 4-5k dus ben nog even aan het rondkijken. De garage zelf is superfijn, heel blij mee om zo’n ruimte te hebben. Zou er nu nog wel eentje willen kopen voor de verhuur maar aanbod is minimaal. Veel behoefte aan caravan en camper stalling hoorde ik van de makelaar.

Mooie (herkenbare) foto's Ibud. Goede omschrijving van het land ook.
Goedkoop is anders inderdaad. Het materiaal krijgt zwaar te verduren. Flink wat interessante wegen en routes zijn (slechte) gravel wegen. Klimaat levert ook een aardige aanslag.
Zelf ben ik 8 dagen geweest.

Ibud zei:
Dank allebei! Op dit moment zit er nog geen coating op dus dit is de betonlaag. Wil een epoxy coating erop maar krijg offertes van 4-5k dus ben nog even aan het rondkijken. De garage zelf is superfijn,heel blij mee om zo’n ruimte te hebben. Zou er nu nog wel eentje willen kopen voor de verhuur maar aanbod is minimaal. Veel behoefte aan caravan en camper stalling hoorde ik van de makelaar.

Mooi glad betonvloertje dan. Ja, epoxy is idd prijzig, ik denk eventueel ook aan een goede verfcoating.
Dit soort pandjes zijn inderdaad schaars momenteel, en veel gemeentes hebben ook een rem op nieuwe bedrijfsverzamelgebouwen dus veel aanbod komt er ook niet bij.
Bij mij is de vloer inmiddels gestort, er zit in elk geval voortgang in het project.

rzWFXSU.jpg

Zo dan wat een prachtige ruimte Ibud!
Leuke verzameling auto's onderhand ook, zeer vermakelijk zo'n Mini cooper S.

Uitbreiding bedrijf MB300SL?
Goed bezig!

Zo dan MB300SL best halletje dan! doe je heel erg goed!
Achteraf ook al eens gelezen dat je hier mee bezig was.
Jaloers! lijkt me geweldig zoiets te hebben.

bofkontZ4 zei:
Zo dan MB300SL best halletje dan!

Mijn halletje wordt 100m2 (10x10), dus slechts een gedeelte van deze grote betonvloer. Maar prima formaat, net even breder dan de 6x10 zoals de meeste van dit soort pandjes worden aangeboden.

Terug
Bovenaan