Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik had laatst een dagje een nieuwe CLA mee. Nou, dat viel me qua afwerking etc. helemaal niet tegen. Was een CLA 200. Motorisch wat nerveus, maar ik zat er wel lekker in. Mooie navigatie ook, met dat augmented reality. Fijne, knusse, sfeervolle auto. Voor de kilometers die ik rijd wel te klein, ik mis wat dat betreft de E ook wel, maar in geval van minder kilometers een prima keus lijkt me.

Die Schmee, ik kan er eigenlijk niet naar luisteren, zo irritant. Maar hier staat wel mooi spul zeg:

youtube

TYN zei:
R107 zei:
Een C is qua interieur zoveel mooier en beter afgewerkt dan een CLA (of andere modellen kleiner dan de C-Klasse), dat zou voor mij al genoeg reden zijn om bij Mercedes voor minimaal een C-Klasse te kiezen.

Zou ik toch niet zomaar stellen. Die kleintjes van Mercedes staan qua interieurdesign en infotainment wel op een stuk hoger plan dan de C, die inmiddels toch al wat jaartjes meegaat. 2014 vs 2019, zeg maar.

Ook dat kun je niet zomaar stellen. De C heeft vorig jaar een update gehad, en is sindsdien weer helemaal up to date.
Een tijdje terug had ik een nieuwe A-Klasse mee en vorige week een nieuwe C-Klasse, maar wat een wereld van verschil zeg. Dan is de C-Klasse echt de veel fijnere auto en met een veel hoogwaardiger interieur.

W212 zei:
Die Schmee, ik kan er eigenlijk niet naar luisteren, zo irritant. Maar hier staat wel mooi spul zeg:

youtube

Ik zag dat filmpje ook voorbijkomen, inderdaad zeg wat een mooie collectie! Vooral ook die pré-productie modellen, wat lijkt mij dat gaaf om eens te bekijken!
Enig idee waar dit is, en of je daar zo naar binnen kunt?

W212 zei:
R107 zei:
Enig idee waar dit is, en of je daar zo naar binnen kunt?

Geen flauw idee. Heb zitten zoeken, ook in de comments, maar niks gevonden. Zou er graag kijken!

Mercedes Benz Heilige Hallen.

Niet toegankelijk voor het publiek, wel als boek: https://blog.mercedes-benz-passion.com/2019/10/nun-als-buch-heilige-hallen-von-mercedes-benz/

Mooie evolutie

b37Bu3b.jpg

Arjee zei:
BIjzonder: in 79-80 waren er dus 3 S klasses leverbaar....

De W116 is idd nog een tijdje geleverd naast de W126. De W100 hoort misschien niet helemaal thuis op dit overzicht, dat model was eigenlijk wat tegenwoordig de Maybach is, een model boven de S-Klasse dus.

De W220 en de W221 vind ik een beetje uit de toon vallen, vooral de W220 met z'n te kleine grill. Op een S hoort (in tegenstelling tot de BMW 7-Serie) een prominente grill te zitten wat de auto voor een groot deel z'n uitstraling geeft. Wat mij betreft is de W222 dan ook weer een echte S-Klasse, eigenlijk de mooiste sinds de W126,

Ik ben wellicht de enige, maar de w140 vind ik de lelijkste van allemaal.
De w221 vond ik bij de introductie erg fraai, maar verouderde vrij snel. De W222 is inderdaad een prachtige auto, en stond tot voor kort op mijn shortlist.

Ik vind de W140 ook zeker niet de mooiste S (de verhoudingen kloppen m.i. niet), maar het was destijds door z'n grootte en qua technisch vernuft eigenlijk wel de meest imposante S. Ik heb wel een zwak voor het model, maar voel niet de behoefte om er één te bezitten. In het hedendaagse verkeer vind ik het een wat vreemd ogende auto door z'n niet kloppende verhoudingen, en imposant is ie nu ook niet meer want er zijn genoeg auto's (waaronder de huidige S) met dezelfde afmetingen.

R107 zei:
Ik vind de W140 ook zeker niet de mooiste S (de verhoudingen kloppen m.i. niet), maar het was destijds door z'n grootte en qua technisch vernuft eigenlijk wel de meest imposante S. Ik heb wel een zwak voor het model, maar voel niet de behoefte om er één te bezitten. In het hedendaagse verkeer vind ik het een wat vreemd ogende auto door z'n niet kloppende verhoudingen, en imposant is ie nu ook niet meer want er zijn genoeg auto's (waaronder de huidige S) met dezelfde afmetingen.

Eigenlijk wel eens. Maar ik was 13 toen dat ding uitkwam en helemaal gek van auto's. En ik ben, toen ie net nieuw was, op terugweg van Oostenrijk met m'n ouders, een 600 SEL tegengekomen bij een tankstation. Aardige meneer en heb er toen ook even ingezeten en onder de kap gekeken. Wat was ik onder de indruk toen.

Hoe lelijk ie ook is, nu in het straatbeeld, ik vergeef die auto alles. :)

W212 zei:
Eigenlijk wel eens. Maar ik was 13 toen dat ding uitkwam en helemaal gek van auto's. ....

Ik was 12, en kan me de introductie nog goed herinneren. Mijn vader had een w126 en dat was natuurlijk de mooiste auto ter wereld, zoals elke auto van je vader de mooiste is :). Die nieuwe was maar raar en lelijk, en dat gevoel is nooit weggegaan.
Hetzelfde had ik bij de e39, de e34 van mijn moeder was prachtig, klassiek, sportief etc. Die rare koplampen van de e39 vond ik toen helemaal niets. BMW koplampen moesten rond zijn :D

@ FH163500 & @ Gullwing: Al wat verder met de keuzes?
Zo vlak voor de kerst is altijd een mooie tijd om een andere auto te kopen, voelt dan altijd een beetje als het extra cadeau wat niet onder de boom past.

Nee, helemaal niets.
De familie is hier voor kerst en oud en nieuw. Dus veel tijd heb ik ook niet.

Straks rij ik in de herfst nog met die renault :D

W212 zei:
R107 zei:

Eigenlijk wel eens. Maar ik was 13 toen dat ding uitkwam en helemaal gek van auto's. En ik ben, toen ie net nieuw was, op terugweg van Oostenrijk met m'n ouders, een 600 SEL tegengekomen bij een tankstation. Aardige meneer en heb er toen ook even ingezeten en onder de kap gekeken. Wat was ik onder de indruk toen.

Hoe lelijk ie ook is, nu in het straatbeeld, ik vergeef die auto alles. :)

Ik ook. De Kathedraal is onvergelijkbaar in alle opzichten.(y)

R107 zei:
@ FH163500 & @ Gullwing: Al wat verder met de keuzes?
Zo vlak voor de kerst is altijd een mooie tijd om een andere auto te kopen, voelt dan altijd een beetje als het extra cadeau wat niet onder de boom past.

Zo is het maar net...:cool:

cosySec

R107 zei:
Wat mij betreft is de W222 dan ook weer een echte S-Klasse, eigenlijk de mooiste sinds de W126,

Het heeft me wat langer gekost, maar ik ben het wel met je eens. De huidige S heeft zo'n beetje dezelfde ongenaakbare uitstraling als de W126 in zijn tijd, en die beleving was ik daarna wel een beetje kwijt bij de S.

Zo dan Funf Drei ! (y)
Toch weer terug naar een Reihensechser? Ziet er goed uit, mooi kleurtje ook. Wanneer komt ie?

R107 zei:
Zo dan Funf Drei ! (y)
Toch weer terug naar een Reihensechser? Ziet er goed uit, mooi kleurtje ook. Wanneer komt ie?

Ik hoop eind januari. Ik heb een productieplek voor die maand kunnen overnemen, eigenlijk net als met de Mini een paar maanden terug. Natuurlijk had ik nog geen andere auto nodig, maar het totale plaatje paste goed en we leven maar eens. Die zes cilinder knaagde al langer, dus dat moest nog eens gebeuren. Ik heb een 540i ook nog even overwogen, maar dat was me toch teveel van hetzelfde ten opzichte van de huidige.

Dat zal fantastisch rijden zo'n 340i. Beviel de 530i motorisch toch wat minder goed?
En verwacht je straks geen ruimteproblemen in de 3er met het groeiende kroost?

R107 zei:
Dat zal fantastisch rijden zo'n 340i. Beviel de 530i motorisch toch wat minder goed?
En verwacht je straks geen ruimteproblemen in de 3er met het groeiende kroost?

Feitelijk is die viercilinder de verstandige keuze. Gewoon helemaal goed. Alleen het geluid blijft een dingetje, zeker als je weet dat er ook nog mooie zescilinders zijn. De drie is qua ruimte-aanbod voor ons voldoende. In de Mini passen we ook prima met zijn allen en de drie is dan nog een slagje groter. Ik kan, als het moet, ook nog een box op het dak leggen voor de vakantie. Dus dat komt wel goed. Ik heb gisteren even met een 340 sedan gereden en toen was het snel beklonken.

@funf:
Gefeliciteerd! Hoe heet deze kleur? Dit is dus een Individual kleur van de actie die hier laatst werd aangestipt?

Hoe ziet het interieur eruit?

Nee, afgelopen weken niet zo mee bezig geweest, waren andere issues die mijn aandacht vergden. Maar er gaat wel weer wat gebeuren op autovlak. Maar zal iets gebruikt worden, dus moet je ook tegenaan lopen. Ben wat rustig op het forum. Ik heb al aantal mails gestuurd naar de "ICT-god" van Autoweek, een zekere (of onzekere) Jan Renting maar ik krijg nooit antwoord, ik wil het namelijk even hebben over het feit waarom mijn oorspronkelijke account zo lang geblokkeerd is en of dat wel helemaal terecht is/was.

Flieger zei:
@funf:
Gefeliciteerd! Hoe heet deze kleur? Dit is dus een Individual kleur van de actie die hier laatst werd aangestipt?

Hoe ziet het interieur eruit?

Thx. Nee, dit is Oxid Grau, een regulier te bestellen lak bij de G21. Ik heb dit keer voor zwart leer met blauw stiksel gekozen. Paste wat mij betreft wel goed bij deze M-versie. De rijhulpsystemen en de active cruise control heb ik er ook uitgelaten. Gebruik ik nu ook niet. Dus weer gewoon een simpele cruise control.

Ik zou het mooi laten zitten FH.
Succes in elk geval met de zoektocht!

@ Funf Drei: Je hebt groot gelijk! Ik ben ook wel benieuwd naar de configuratie en de interieurkleuren.

Niet aardig, niet nodig, niet doen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

FH163500 zei:
Maar er gaat wel weer wat gebeuren op autovlak. Maar zal iets gebruikt worden, dus moet je ook tegenaan lopen.

Ach, aanbod genoeg. Dat komt wel goed. Ben benieuwd wat het wordt.

R107 zei:
@ Funf Drei: Je hebt groot gelijk! Ik ben ook wel benieuwd naar de configuratie en de interieurkleuren.

interieur:
cosySec

opties:
Executive Edition
Parking pack
Parking Assistant Plus
Audio Media Pack
19 inch LM Dubbelspaak M wielen
(styling792M) Bi-colour
Adaptief M onderstel
Comfort Access
Trekhaak met elektrisch wegklapbare
kogel
Geluidswerende zijruiten voorportieren
Glazen panoramadak
Extra getint glas achter
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Elektrisch verstelbare lendensteun
voorstoelen
Veiligheidsgordels voorin voorzien M
striping
Galvanische Bedieningselementen
Head-Up Display
Laserlicht
Harmann Kardon

Ziet er weer smaakvol uit (y).
Die pakketten zullen wel de nodige opties bevatten. Zaken als nappa leer, leder bekleed dashboard en deurpanelen, adaptive cruisecontrol en comfortstoelen zitten daar allemaal in?

Je hebt helemaal gelijk funf met de 340i. Nu kan het nog. De auto met kenteken wordt uiteindelijk de paria in de klimaatdiscussie, dus straks is het over het sluiten met een fossiele krachtige auto. En in 2025 zijn we hier met 19 of 20 miljoen mensen die voor een groot deel uit landen komen waar ze op een kameel rijden of op een karretje met een ezel ervoor of kinderen hebben die op scooters rijden en mensen doodsteken bij de pinautomaat maar dan heb jij die 340i ervaring lekker nog even meegepakt.

FH163500 zei:
Je hebt helemaal gelijk funf met de 340i. Nu kan het nog. De auto met kenteken wordt uiteindelijk de paria in de klimaatdiscussie, dus straks is het over het sluiten met een fossiele krachtige auto. En in 2025 zijn we hier met 19 of 20 miljoen mensen die voor een groot deel uit landen komen waar ze op een kameel rijden of op een karretje met een ezel ervoor of kinderen hebben die op scooters rijden en mensen doodsteken bij de pinautomaat maar dan heb jij die 340i ervaring lekker nog even meegepakt.

Die 340 is bij mij ook pure noodzaak. Ik kan nog geen ezel of kameel stallen thuis. :)

Kijk, dat kan ik dus wel. Maar daar staan al paarden. Nee, ff serieus, van die auto ga jij geen spijt krijgen. Recent nog in een 540i Touring gereden, echt een supermotor. Bijna het koppel van een dikke diesel tegenwoordig.

michel1975 zei:
Hermann Kardon heb in mijn V60 T8 ook aangevinkt.
Ik hoop toch Harman Kardon:):D[/quote]

Bij Volvo heet het Herman Karton, de Chinese imitatie van Harman Kardon :)

Nice funf. Ik vind de 3 sowieso erg mooi. Alles lijkt volledig in verhouding. Bij een C heb ik dat minder. Die moet al vol aangekleed worden. Met de 3 heb ik dat minder.

Die 540 is idd ook fantastisch. Maar jij schreef het laatst ook al: een wat compactere auto is ook wel eens fijn. En daar ben ik het wel mee eens.

Als alles en iedereen er maar normaal in past. Laatst had ik dus die C-Klasse mee en die is mij echt te klein van binnen, in een 3 Touring ben ik laatst ook even gaan zitten en die viel mij juist erg mee. Als je zelf niet al te lang bent en de mensen die geregeld achterin zitten zijn dat ook niet dan is dat prima te doen.

Gefeliciteerd met de koop funf.
Mooie auto, lekker kleur en waarschijnlijk de lekkerste aandrijflijn.

Mbt de ruimte achterin, wat me opvalt in een C of 3 is dat vaak de zitting zelf minder diep is, waardoor -zeker bij kinderen- de benen makkelijker haaks naar beneden kunnen.

En idd zoals FH aanhaalt over een handvol jaren wordt het wellicht wel onmogelijk om een stevig gemotoriseerd vervoermiddel (met plof motor dus... geen ‘horizontale lift’) te berijden.
Zit wel eens met een fictief bedrag in gedachten wat te surfen op de diverse sites naar een lekkere sloep. Veel aardig spul staat voor relatief weinig te koop. Sure een risico is er altijd mbt (al dan niet achterstallig) onderhoud, en de bedrijfskosten zullen navenant hoog zijn; maar wellicht maar de stoute schoenen aantrekken en voor een handvol euro’s een dik gemotoriseerde knoepert halen die met enige fantasie ook als familietuut kan worden ingezet, jaartje of 2 genieten en dan onder het juk van groen een braaf downsizemotortje rijden.... die down sizer is er al in de vorm van de 520 ;), nu nog de slurper.
Wat zouden jullie kiezen voor pak m beet Max. 10K? Betrap mezelf erop regelmatig naar 7 series te kijken. Maar ook Jaguar XJ’s komen voorbij. Het schijnt namelijk dat zo’n x350 best wel heel redelijk in elkaar steekt.
Ach ja, voorlopig nog even ‘dagdromen’, hebben nog een aantal investeringen te doen om de renovatie van ons huis af te ronden, en dat is wel iets belangrijker dan ‘een dikke wagen’

Terug
Bovenaan