Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zo dan Uwbuurman, echt een prachtige 3 serie!! (y)
Staat in de oude vertrouwde werkplaats zie ik wel.

Beste Schaduw/Uwbuurman,

Ja als het er van komt ga ik het eerst ook proberen met de Z4, kijken hoe het bevalt als dagelijks vervoer.
En kan ook nog overwegen er iets bij te gaan kopen.

speedtouch zei:
Prima, als jij er maar blij mee bent, hoeveel kilometers denk je er paar jaar mee te rijden?

En dat ben ik. Denk dat ik ongeveer op 60, 65k km per jaar uit kom.

Dank allen voor de reacties. Is echt een fijne auto!

Gefeliciteerd uwbuurman! Mooie auto en kleurstelling!

Durashift zei:
^^ Zo, dat is dan ook een flink aantal voor elektrische (100%) aandrijving.
Ik was in de veronderstelling dat een 320dA xDrive een diesel betreft.

Ik kwam via/via deze lofzang tegen voor de CL500 tegen.

Lekker toch ?
Hij snapt het stiekum best wel - de goede dingen aan een CL...

En voor diegene die de tekst van bovenstaand gedicht eens na wil lezen;

Es ist vollbracht, Geld gut investiert
CL fünf hundert, ab jetzt wird radiert
Frisch foliert und ich wollt nochmal Danke sagen
An alle Fans da draußen, danke für den kranken Wagen
Und jeder hält die Fresse wenn wir auf die Tanke fahren
Ganz langsam auf die Tanke fahren
Sie sieht meinen Autoschlüssel und sie fängt an zu blasen
Die Schlampe denkt ich hol sie ab, da kann sie lange warten
Tank Top sitzt, Zahnstocher spitz
Ich drück aufs Pedal, mir egal ob es blitzt
Alcantara , Bahn fahren war mal
Gazo und CLK sein Vater
Pussy Magnet wie er einfach da steht
Komm hier nicht lang mit deinem kleinen BMW
Wunder dich nicht wenn die Weiber dich nicht sehen
Eben kein fünf hunderter Daimler Coupe

Ich zähle unsern Umsatz, in mein CL fünf hundert
Die Straßen hoch und runter, auch wenn ich keinen Grund hab
Dein Mädchen denkt ich flunker
Drück ich aufs Gas dann brummt er
Ich hol mir einen runter, in mein CL fünf hundert

Du fragst wieviel PS Digga, drei hundert acht
B-Säule Yok Bruder, einfach die Macht
Deine kleine wird nass, du sagst was für ein Spast
Ich sag, V acht das macht Krach in der Nacht
Dass mein Auftritt heut Abend, zu laut auf der Straße
Eins a Sound dank der Auspuffanlage
Damals bekam ich für Raub ein paar Jahre
Heut bekommt Gazi für Auftritte Gage (was?)
Für Auftritte Gage, alles in meinem Tank frisst mich auf
Dieser Wagen, diese Liebe macht krank
Benzin over Bitches, ich liebe den Gestank
Alles ist entspannt wenn er rollt rollt
Digga erst der CL und Erfolg folgt
Ey ich brauche kein Gold und kein Rolls-Royce
Dieser Stern auf dem Grill macht mich voll stolz

Ich zähle unsern Umsatz, in mein CL fünf hundert
Die Straßen hoch und runter, auch wenn ich keinen Grund hab
Dein Mädchen denkt ich flunker
Drück ich aufs Gas dann brummt er
Ich hol mir einen runter, in mein CL fünf hundert

Und wir blubbern, blubbern, blubbern, blubbern
Blubbern, blubbern, blubbern, wir blubbern, blubbern
Fünf Euro weg
Zehn Euro weg

Fraai ding, buurman! Goede kleurcombi zo. :D
Specifiek naar een xDrive gezocht of was dat meer toeval?

@Dagdromer :)(y)
Fünf Euro weg
Zehn Euro weg

Fünf Euro weg
Zehn Euro weg
[/quote]

@ Michel1975: Mooie tekst voor jou om op een tegeltje te zetten :)

images

Mijn eentje staat sinds maandag bij de garage voor een nieuwe startmotor, grote beurt en APK. Heb net de hoogte van de rekening gehoord en dat was wel even slikken, maar goed, ik wist dat het er aan zat te komen.
Heb als leenauto mee.... een 2007 Fiat Panda.. Eerlijk is eerlijk, voor zo'n klein en goedkoop autootje rijdt het nog best leuk. Alleen die stoelen zijn echt compleet ruk. Er zit onder in de rug een stuk ijzer ontzettend te irriteren. Daarnaast zit ik met mijn schouder tegen de deurpost aan. Gelukkig mag ik straks m'n Bimmertje weer ophalen.

Durashift zei:

Veel geluk met dit exemplaar. (y)

Dank!

Flieger zei:
Gefeliciteerd uwbuurman! Mooie auto en kleurstelling!

Durashift zei:
Ik was in de veronderstelling dat een 320dA xDrive een diesel betreft.

Dank! Is inderdaad een diesel, maar zal gaan over het feit dan mijn werkgever me graag 100% elektrisch ziet rijden in een leaseauto en ik daar niks voor voel, gelet op de beschikbare modellen.

TYN zei:
Fraai ding, buurman! Goede kleurcombi zo. :D
Specifiek naar een xDrive gezocht of was dat meer toeval?

Dat laatste, het totaalplaatje van de auto sprak me aan. Dank, ben er blij mee!!

Voor de meest stijlvolle BMW's moet je tegenwoordig bij Alpina zijn.....

2019-ALPINA-B3-Touring-13.jpg

Prachtige uitvoering, een BMW zoals een BMW moet zijn (y) [size=small](maar dan wel zonder Alpina-striping)[/size]

Volgens mij is dit juist het meest nette grilletje voor de nieuwe 3, anders krijg je een zwarte of zo'n blingbling-geval.

R107 zei:
Voor de meest stijlvolle BMW's moet je tegenwoordig bij Alpina zijn.....

2019-ALPINA-B3-Touring-13.jpg

Prachtige uitvoering, een BMW zoals een BMW moet zijn (y) [size=small](maar dan wel zonder Alpina-striping)[/size]

De kleur helpt ook enorm mee. Prachtig!

W212 zei:
Zonde

Daar laat Jetcars toch wat handel liggen.

Mwoah is toch maar gewoon verzekerings werk? Het is maar staal en wat computers, het zijn geen klassiekers.

En het zou me niet verbazen als het een keer opgekocht wordt, en naar de EU wordt geëxporteerd. En dan als nieuwe auto wordt verkocht. Veel schade bakken worden zo ook van de VS geëxporteerd naar EU, en hier als demo auto oid verkocht. Terwijl ze vaak grote schade hebben gehad.

Gullwing zei:
Daar laat Jetcars toch wat handel liggen.

Mwoah is toch maar gewoon verzekerings werk? Het is maar staal en wat computers, het zijn geen klassiekers.

Als et klassiekers waren, was et ook gewoon verzekeringswerk. En noem een Alpina B6 maar "staal met wat computers".

Ik vond het wel opmerkelijk, met name ook omdat, het verhaal lezende, er wellicht ook auto's tussen staan waar helemaal niets mee aan de hand is (was).

Geen idee of BMW een transportverzekering heeft voor dit soort zaken.... Kan me voorstellen dat dit verlies niet verzekerd is en ivm reputatieschade de auto's tzt de shredder in verdwijnen. Aluminium onderdelen en elektronica die met zout water in contact zijn geweest..... brrrrrr(n)

W212 zei:
Als et klassiekers waren, was et ook gewoon verzekeringswerk.

Alleen ik het dan persoonlijk wel zonde gevonden, :)

W212 zei:
En noem een Alpina B6 maar "staal met wat computers".

Inderdaad, ik had moeten zeggen een roestige bmw met een ander logo/sticker :T

Mercedes SL R107 Koenig, een echte Zemelaar/Weide mobiel.
Vreselijk vind ik persoonlijk, maar destijds vreselijk duur, wel een gave spot.

Bofkont 350 zei:
Mercedes SL R107 Koenig, een echte Zemelaar/Weide mobiel.
Vreselijk vind ik persoonlijk, maar destijds vreselijk duur, wel een gave spot.

Mooi man, zelf zou ik het nooit kopen, maar lekker fout jaren 80. Hoort echt bij die tijd.' Mooi om weer eens te zien.

Bijzonder ding Gullwing (y)

Beetje rustig hier de laatste tijd, weinig nieuws te melden?
Nou hier dan maar... ik heb mijn auto (E200) ingeruild op een E350. Dat is een mild-hybrid 2.0 liter motor met “EQ-boost“ (48v elektromotor), waarmee het totale vermogen op 313pk uitkomt en een koppel van 400nm. De auto zit vol in de opties, zoals o.a. panoramadak, nappa leer, multicontourstoelen met geheugen, keyless-go, Drive-pilot autonoom rijsysteem, HUD, Burmeister audioinstallatie, DAB+, en luchtvering Air-Matic. Vooral dat laatste is voor mij de reden geweest, want bij ritten met de caravan miste ik de niveauregeling die de BMW wel had.

Het betreft een gelimiteerde uitvoering, waarvan MB-Nederland er een aantal voor een speciale prijs in de markt heeft gezet. De auto zou normaal rond de 93K kosten, maar kost nu ca. 68K en heeft een fiscale waarde van 65K (amper meer dan mijn E200). Qua bijtelling scheelt het mij dus nauwelijks.

Ik heb gisteren gereden met de auto en was echt onder de indruk. Uiteraard van het vermogen, maar ook zeker van de Air-Matic. Mijn E is al comfortabeler dan de BMW die ik hiervoor had, maar de E350 doet daar een enorme schep bovenop. Echt S-Klasse niveau, op een klinkerweg glijdt ie over hobbels en verkeersdrempels.
Over een paar weken vindt de wissel plaats.

Ik heb niet zo heel veel gemist de laatste 3 weken zie ik. Op die mooie nieuwe 3 serie na dan. En die wanstaltige 1.
3 weken Zuid-Afrika hebben me ook doen afkicken van internet, heerlijk!

Joe met trema l D met punt zei:
Mooie wissel. Ben benieuwd naar de foto's. (y)

Haha, die zijn niet zo spannend want uiterlijk is ie nagenoeg gelijk aan de huidige auto, zelfde kleur ook. Slechts een kenner zal straks zien dat ik een andere auto heb, dus geen gezeur van “nu alweer een andere?” :)

Nee, vreemd is dat. Wel in de coupé en de cabrio, en ook in de CLS.

Gisteren trouwens toch nog ff een plaatje geschoten:
joYW7RV.jpg

Zo zie ik het zelf eigenlijk ook wel een beetje. Zoals ik al aangaf ging het mij vooral om de luchtvering, maar kijk je wat er met die optie wordt aangeboden dan kom je al snel op een E400 uit met een fiscale waarde van dik boven de ton, waarmee zakelijk rijden voor mij niet interessant is.

Mooie ruil R107, klinkt goed! En fijn dat hij lekker in de opties zit, dat is toch een beetje de kers op de taart bij zulke auto's. En een beetje extra vermogen zal ook prettig zijn. De vraag is natuurlijk wat je strikt genomen nodig hebt, maar bij zo'n grote, zware wagen past wel wat meer pit dan wat de E200 biedt.

Maar volgens mij staan er wel nog een paar in den lande W212, dus jij kunt die kans ook nog pakken winking smiley.

Ik zie et ja! Ook allemaal dikke uitvoeringen.

Maar helaas, vanaf 1 januari mijn auto in de bijtelling, en dan komen we op iets van 85k km per jaar. Dan is (hybride)diesel de betere optie. Ik wacht nog even af. Maat van mij heeft net een C300de besteld. Ben erg benieuwd hoe die in de praktijk is. En anders wordt het een C220d of een E220d. Daar ligt voor mij, als ploeteraar in de marge, wel zo'n beetje de grens qua zakelijk vervoer.

W212 zei:
Daar ligt voor mij, als ploeteraar in de marge, wel zo'n beetje de grens qua zakelijk vervoer.

Nou, dan doe je het nog heel goed.(y) Het is ook eigenlijk niet meer leuk, als je ziet wat een beetje leuke auto moet kosten. Zo bezien klinkt deze E350 als een buitenkans.

funf zei:
Mooie ruil R107, klinkt goed! En fijn dat hij lekker in de opties zit, dat is toch een beetje de kers op de taart bij zulke auto's. En een beetje extra vermogen zal ook prettig zijn. De vraag is natuurlijk wat je strikt genomen nodig hebt, maar bij zo'n grote, zware wagen past wel wat meer pit dan wat de E200 biedt.

Bepaalde opties zou ik zelf nooit hebben aangevinkt, maar een aantal lijken mij zeker een fijne toevoeging. Zoals Multibeam Ledverlichting, dat zal echt een verbetering zijn t.o.v. de nu aanwezige standaard Led. Ook het nappa-leder en de bediening + geheugen van de stoelen zijn mooie opties, en mooi dat de auto op de juiste 20" wielen staat.
Het extra vermogen is natuurlijk ook mooi, al heb ik met de E200 (+ Brabus upgrade) nooit het gevoel gehad dat ik iets tekort kwam.

W212 zei:
Maar volgens mij staan er wel nog een paar in den lande W212, dus jij kunt die kans ook nog pakken winking smiley.

Ik zie et ja! Ook allemaal dikke uitvoeringen.

Maar helaas, vanaf 1 januari mijn auto in de bijtelling, en dan komen we op iets van 85k km per jaar. Dan is (hybride)diesel de betere optie.

Inderdaad, met dergelijke kilometrages kom je op een diesel uit. Al zijn daar ook vast wel mooie deals voor af te sluiten, want over het algemeen is diesel natuurlijk flink uit de gratie op dit moment.

R107 zei:
Bepaalde opties zou ik zelf nooit hebben aangevinkt, maar een aantal lijken mij zeker een fijne toevoeging. Zoals Multibeam Ledverlichting, dat zal echt een verbetering zijn t.o.v. de nu aanwezige standaard Led. Ook het nappa-leder en de bediening + geheugen van de stoelen zijn mooie opties, en mooi dat de auto op de juiste 20" wielen staat.
Het extra vermogen is natuurlijk ook mooi, al heb ik met de E200 (+ Brabus upgrade) nooit het gevoel gehad dat ik iets tekort kwam.

Met name die rijhulpsystemen en een HUD vind ik overbodig. Gebruik ik nooit. Maar goede verlichting, nappaleer en stoelen met geheugen zijn idd erg fijn.(y)

funf zei:
Het is ook eigenlijk niet meer leuk, als je ziet wat een beetje leuke auto moet kosten.

Echt bizar. De E400d is in Duitsland € 22k goedkoper in basisuitvoering. Maar goed, die plaat daarover is al grijs gedraaid geloof ik.

Het is kennelijk 5 voor 12 als het gaat om het milieu hier in Nederland. Maar nieuwe (schonere) auto's zijn veel duurder geworden en de bijtelling van EV verdubbelen we gewoon per 1-1-2020. Schiet mij maar lek.

W212 zei:
Het is kennelijk 5 voor 12 als het gaat om het milieu hier in Nederland.....

Complete waanzin. Neem alleen al dat hele stikstof-geneuzel, een probleem dat er kennelijk helemaal niet is. NL heeft zichzelf ooit een norm opgelegd waaraan het zich nu dient te houden, maar in alle landen om ons heen ligt die norm iets van 5x zo hoog. Alle bouwactiviteiten vallen momenteel stil, en als dat niet snel weer in beweging komt dan storten we onszelf volledig in een crisis. En dat dus feitelijk helemaal om niks, als we als klein k*tlandje gewoon de normen volgen van de landen om ons heen dan is er niets aan de hand.

Symboolpolitiek. Niet meer en niet minder. Het ontbreekt op de essentiële posities aan mensen met visie en daadkracht. En ja, dan krijg je dit.

Eens. Die stikstof. Wat een soap.

Het is eerlijk gezegd ook gewoon niet meer te volgen. Er komt zo'n vracht aan tegenstrijdige "waarheden" voorbij, het polariseert dusdanig, dat je als relatieve leek geen enkel idee meer hebt wat nu wel en niet een serieus probleem is. Onderzoeken, ook wetenschappelijk, die elkaar volledig tegenspreken. Ik heb wel eens et idee dat diegene die het onderzoek betaalt, ook de uitkomst bepaalt. En voeg daarbij dan een zwalkende overheid en het drama is compleet.

En dan inderdaad de verschillen met bijvoorbeeld Duitsland. Waar je subsidie krijgt als je op gas gaat stoken. o_O Maar ook daar wordt paniek gezaaid met die bizarre maatregelen om diesels te weren uit diverse steden.

Maar goed, wat je zegt. Een nieuwe crisis ligt op de loer. Zou nog wel eens verhelderend kunnen werken.

Beste R107,

Dat doe je dan heel erg goed zeg, wat een dikke wagen (y)
Zeer benieuwd naar de foto's.

Hier verder ook weinig te melden, vorige maand weekendje Luxemburg gedaan met de Z4, heerlijk getoerd daar op prachtige binnendoor wegen.
De wagen heeft zich geweldig gehouden, bij thuiskomst heb ik nog amper gereden weer met dit baggerweer, de Z staat alweer enkele weken onder de carport.
Hoop nog wel op een paar mooie dagen eigenlijk.
Binnenkort nog even een nieuwe coating aanbrengen op de wagen, zeer benieuwd.
https://www.chemicalguys.eu/chemical-guys-hydroslick-ceramic-coating-hyperwax-473ml.html

Tja, ben benieuwd naar de ontwikkelingen.

Intussen doen we gelukkig ook nog leuke dingen. Zo heb ik maandag op uitnodiging van Mini een dagje op Zandvoort doorgebracht, waar we met de Mini Clubman en Countryman in JCW-uitvoering (ja, met 306 pk!) het circuit op mochten. Heel leuk, goed verzorgd en leerzaam! En feest, voor de gelegenheid mocht ik zelfs de auto van mijn vrouw lenen...;)

7qoy4ybbiox0_480.jpg

Echt een plaatje Funf, prachtige kleurstelling (y)
Maar hoe ga je om met het feit dat je vrouw meer pk's onder de kap heeft dan jijzelf ? :)

Terug
Bovenaan