Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Onlangs zijn er 144 youngtimers geveild in nieuwstaat bij RM, van een dezelfde eigenaar.
https://rmsothebys.com/en/search#/?SortBy=Default&SearchTerm=youngtimer&Category=All%20Categories&IncludeWithdrawnLots=false&Auction=&OfferStatus=All%20availability&AuctionYear=&Model=Model&Make=Make&FeaturedOnly=false&StillForSaleOnly=false&Collection=All%20Lots&WithoutReserveOnly=false&page=1&pageSize=40&ToYear=NaN&FromYear=NaN

https://topgear.nl/autonieuws/droomveiling-van-140-youngtimers/
https://topgear.nl/autonieuws/the-youngtimer-collection-de-reden-van-verkoop/

Leuk verhaal waarom deze verkocht zijn, de beste man schijnt een mega collectie te hebben.

Nou en of W212, geweldig (y)

Is natuurlijk ook zo Gullwing, de beste man kan ook lekker cashen denk ik wel als hij de wagens al wat langer in bezit heeft.

Het is vaak ook een bepaalde onrust. Welgestelde (oudere) mensen zijn veelal met helemaal niks bezig, en zo lijkt t of ze het druk hebben. Mensen kopen en dan hebben ze het dan moet t weer verkocht worden. Ik zie dat ook veel om mij heen. Dan denk ik, nou die heeft t goed voor elkaar, en hup, dan gaat de McLaren weer in de verkoop (te weinig emotie) of een P911 4S cabrio (te klinisch). Het bezit van de zaak is t einde van het vermaak, wordt wel gezegd. En inderdaad, bij oudere mensen is t veelal opruimen omdat de erfgenamen er geen of weinig belangstelling voor hebben.

David126560 zei:
... de McLaren .... P911 4S cabrio targa

Op de één of andere manier trekt een instap mclaren mij momenteel bijzonder veel. Terwijl ik die 2,3 jaar geleden helemaal niets vond.
Zucht, ik ben bang dat ik mijn belofte om dit jaar niets leuks te kopen toch niet ga volhouden.

Mij ook, ik vind McLaren super. Laatst onderweg geweest met een getunede MP4-12C. Extreem snel en verbazingwekkend comfortabel. Maar ik weet inmiddels dat het zeer moeilijke handel is om er weer vanaf te komen. En er wordt panisch gedaan over kilometerstanden. 50.000 km schijnt al exorbitant veel te zijn om nog te kunnen verkopen of in te ruilen.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De markt voor een Porsche of een Ferrari is veel groter, doelgroep voor McLaren is extreem klein.

Als je een McLaren overweegt is dit wel interessant om even te bekijken:
Garantiepakketje erbij is wel het overwegen waard zo te horen.

Tja, blijven natuurlijk soort bouwpakketten. Maar ook: sommige mensen hebben altijd problemen overal mee. Ik heb bijvoorbeeld 2 Ducati's. Staan bekend om "hogere onderhoudskosten' en reparatiegevoeligheid. Die hogere onderhoudskosten bestaan uit eens in de 2 jaar vervangen van distributiesnaren voor 175 all in. En ik heb er nooit wat aan, alleen maar af en toe een beurtje. En verder fantastisch rijden. Tsja, hoe ga je ermee om? Wat ben je gewend aan kosten? Je moet dus niet van je laatste centen en omkeren spaarpotten kinderen en een hypotheek op je huurhuis een McLaren aanschaffen.

Ibud zei:

Iets meer dan $ 100.000,- aan reparaties in 2 jaar...... Hoorde ik dat goed?

150.000 dollar zelfso_O Er staan nog een paar filmpjes op zijn kanaal met het vervolg hierover, wat er nog meer stuk gaat en hoe McLaren ermee omgaat: https://www.youtube.com/channel/UCdEczn3MVkx_4PnMZ10MVFA/search?query=mclaren]

Goed punt verder, bij mij gaat ook nooit iets stuk. Als je dingen met een beetje gevoel en finesse bedient en goed opbergt/wegzet/stalt slijt het nauwelijks. Kijk ik bijvoorbeeld naar mijn vrouwelijke partner hier, daarbij gaat alles sneller stuk dan het licht. Gewoon door ruw en onbedachtzaam omgaan met dingen. Gelukkig blijft ze nu van mijn spullen af.

David126560 zei:
Je moet dus niet van je laatste centen en omkeren spaarpotten kinderen en een hypotheek op je huurhuis een McLaren aanschaffen.

:) Welkom terug FH. Weer meer reden om die captcha in te vullen.

Ibud zei:

Alleen is de extended warranty niet mogelijk bij klanten in europa. Volgens mij alleen in de VS en Canada, de rest van hun klanten kunnen lekker doodvallen :rolleyes:

Goh serieus? Redelijke middelvinger naar hun Britse klanten wel. Gelukkig voor jou is er dus niks wat je tegen hoeft te houden:D

Flieger zei:
Je moet dus niet van je laatste centen en omkeren spaarpotten kinderen en een hypotheek op je huurhuis een McLaren aanschaffen.

grinning smiley Welkom terug FH. Weer meer reden om die captcha in te vullen.

Teutonia gaat ineens weer lopen met de terugkomst van FH. (y):)

Gullwing zei:
Ibud zei:

Alleen is de extended warranty niet mogelijk bij klanten in europa. Volgens mij alleen in de VS en Canada, de rest van hun klanten kunnen lekker doodvallen :rolleyes:

Extended warranty zorgt er bij die ***-Amerikanen voor dat ze nog eens naar de garage gaan. Anders wordt er niets gedaan aan de auto.

De meeste mensen kiezen dan toch voor een Ferrari. Als je ook ziet wat een aantrekkingskracht dat merk heeft op zo'n beurs als Geneve, je kunt nauwelijks bij die stand komen.
Een McLaren is veel minder een poseursauto, meer een auto voor mensen die al tig supercars in de garage hebben staan, waaronder veelal ook Ferrari.

FH126560 zei:
De meeste mensen kiezen dan toch voor een Ferrari. Als je ook ziet wat een aantrekkingskracht dat merk heeft op zo'n beurs als Geneve, je kunt nauwelijks bij die stand komen.
Een McLaren is veel minder een poseursauto, meer een auto voor mensen die al tig supercars in de garage hebben staan, waaronder veelal ook Ferrari.

Waar zit het 'm in dat een McLaren minder een poseursauto is dan een Ferrari? Gevoelsmatig is het wat mij betreft ook Porsche, McLaren, dan Ferrari en dan Lamborghini. Maar waar dat dan precies in zit?

Is er nog iets in de plaats gekomen van de CLS AMG? Doet de M-Klasse nog steeds zijn werk?

Combinatie van marketing/herkenning/F1, alles bij elkaar.

Ja, de ML500 sleept nog altijd de mestkar, paardentrailer en motortrailer. ML nog in zeer goede staat, blijft een fijne 'old school' rijdende SUV. Verder is er niks veranderd. Ik heb het aantal motorfietsen teruggebracht, werd beetje teveel allemaal. Ik overweeg wel eens een recentere 'werkauto' maar iets wat mij aanspreekt kost toch zeer serieus geld. En een iets oudere auto is ook wel erg zorgeloos qua parkeren en rijden. Bij steenslag heb je niet gelijk een slechte dag zeg maar. En, zoals eerder gezegd, beetje onder de radar leven heeft tegenwoordig mijn voorkeur. We leven in een rare tijd met veel idioterie zoals iedere dag te zien en te lezen is.

Welke mongool heeft trouwens die spambeveiliging bedacht? Dan spoor je dus echt niet. Totaal onwerkbaar.

Onze struikrovers in Den Haag doen er nog maar weer eens een schepje bovenop ...............

https://www.autovisie.nl/nieuws/kabinet-wil-bpm-verhoging-tot-wel-50-procent

Ja, ons lot ligt in handen van mannetjes als VMBO-er Jesse Klaver (niet zijn werkelijke naam) en Rob Jetten dus verwacht niet dat t in de toekomst beter zal worden.

FH126560 zei:
Ja, ons lot ligt in handen van mannetjes als VMBO-er Jesse Klaver (niet zijn werkelijke naam) en Rob Jetten dus verwacht niet dat t in de toekomst beter zal worden.

Nee klopt wat je zegt volgens mij is het Yasier of Yesser of zoiets .... Nee beter wordt het zeker niet , je vraagt je soms echt af wat er van dit land moet worden als dat soort typetjes het hier voor het zeggen hebben of iig denken .

Die Jetten ook ik zie die loopbaan helemaal voor mij ; begonnen met het klasseboek van juf naar juf slepen , lid van de leerlingen raad , lid worden van jong d66 , verkozen worden in de gemeenteraad , jongste wethoudertje en dan de roep in Den Haag die natuurlijk niet genegeerd kan worden en hopla voorman van D66 en in het middelpunt .

Maarrr dus nog nooit 1 dag in zijn leven gewerkt . Het zou verboden moeten worden voor iemand die lid wordt van de Tweede Kamer of ieder ander baantje daar in Den Haag.
eerst maar eens minimaal 10 jaar werken of ondernemen , belasting betalen en dan verkozen kunnen worden eerder niet .

Ik vind het altijd wel grappig om naar NL te kijken. De EU kraamt wat onzin uit, zoals "we gaan de CO2 uitstoot met 80% verminderen" en alle landen zeggen dan "ja, dat gaan we echt doen" en doen dan vervolgens eigenlijk niets, behalve Nederland.

Maar dat komt denk ik vooral doordat de Nederlandse politici tamelijk incompetent zijn, het waren vroeger waarschijnlijk types als de klassenvoorzitters, die alles deden wat de leraren zeiden.

zm5RHXz.jpg

gaaf ding, https://www.milanuncios.com/mercedes-benz-de-segunda-mano/mercedes-benz-240-d-285775599.htm

En dan verkiezingsslogans als "vertrouwen op een eerlijke politiek" ...ze geloven zichzelf nog ook. Wereldvreemd als ze nog denken dat mensen echt vertrouwen erin hebben. De ene belofte (los van wat je ervan vind) na de andere komt men niet na vanwege al het gepolder of bang dat men de macht verliest. We doen het voor het land! sure, niet om te regeren natuurlijk.

Maar die Mercedes is wel leuk inderdaad :T

Jesse Klaver heet geen Jesse en ook geen Klaver want zijn vader is een Marokkaan. Maar ja, profiteren, parasiteren en meeliften op anderen middels een Nederlandse naam zit dus in de genen.

Ja, heel leuk zo'n 240D. Ik kocht in 2006 of daaromtrent een in nieuwstaat verkerende 200D met 32.000 km maar daar valt eerlijk gezegd niet of nauwelijks meer mee te rijden voor mij. Ik verkocht de auto aan een oud collega die al 5 jaar dagelijks reed met een Rolls Royce Silver Shadow en daar volkomen op leeggelopen was, en kocht daarom die 200D van mij om goedkoop te rijden om de balans wat te herstellen. Na 100.000km reed ie de 200D total loss, hij had zelf niks gelukkig. Je zou eigenlijk minimaal een 300D automatic moeten hebben, met de 5 cilinder.

Mijn lievelingsauto was en is altijd gebleven een W123 Mercedes 280E, zilvermetallic met blauw velours, automaat, Fuchs en een schuifdak. Iets meer chroom, doorgetrokken bumpers, dubbele uitlaatjes, dikkere banden 195/70 Michelin XVS ofzo maken dat een Mercedes zoals ik vind dat een Mercedes hoort te zijn. In bruinmetallic met beige ook mooi trouwens.

Mooie auto met pracht interieur .. Ik weet niet hoe een 240 rijdt maar ooit halverwege jaren '80 met een 200D de Alpen ingetrokken 4 man + bagage .
Op de snelweg hield het al niet over (120km/u max ) maar in de bergen werden we echt door alles en iedereen (incluis paard en wagen ;O) ingehaald . Genant gewoon :D
Maar het model prachtig .... nog steeds !

Mooie 26 jaar oude 500E met 6 liter motor. Voor 160.000 euro beslist een mooie aanbieding. Naar verluidt een exemplaar met veel potentie tot waardevermeerdering. Je hebt voor dat bedrag ook een fabrieksnieuwe Porsche 992. Maar die is dan wel kaal zonder accessoires. Deze 500E is bomvol en natuurlijk niet te vergelijken met een nieuwe Porsche 992. De 992 zal flink in waarde kelderen, terwijl deze 500E veel potentie tot waardevermeerdering heeft. Mijn keus zou duidelijk zijn, de 992.

DSCF8106_(Large).JPG

FH126560 zei:
Ik denk dat een gemiddelde VMBO-er die met zijn handen zijn zuurverdiende centjes verdient, een helderdere blik op de samenleving heeft als een politicus. Die wordt op 12 jarige leeftijd dagelijks geconfronteerd met niet te hanteren bevolkingsgroepen, die uitsluitend de boel willen verzieken.

Auto gerelateerd, de W140 is weg. Alle mensen met een IQ onder de 20 van marktplaats hebben gereageerd. Daarnaast zeer veel duits talige types, welke na een berichtje sturen binnen 2 minuten antwoord verwachten. Geef je dat niet, dan wordt je verrot gescholden. Uiteindelijk verkocht asn een wat ouder ondernemer, een liefhebber.

Het geld wordt nu in een eigen dierenwinkel gestoken voor mijn vrouw. Een W140 of een epoxyvloer, zeg maar.

Dan een vervanger., ruim, goedkoop rijden en betrouwbaar. Alles is even saai en lelijk in het c-segment. Dus het betrouwbaarste en zuinigste genomen. Een Prius.

Precies mijn ervaringen met Marktplaats. Alles gaat per mail, niemand belt meer, mensen vinden alles te ver om te komen kijken, op gegeven moment heb je overeenstemming over de prijs en vervolgens hoor je er niets meer van. Maar uiteindelijk lukt t wel maar dan met iemand anders. Rare wereld.

Aras zei:
Een W140 of een epoxyvloer, zeg maar.

Ze kunnen beiden tegen een stootje :). Jammer van de Benz, maar soms moet je prioriteiten stellen.

Ik heb eigenlijk wel goede ervaringen met Marktplaats, kom meestal mooi van de zooi af door dit medium. En vorige week kreeg ik zelfs een voorstel tot seks als reactie op een geplaatste advertentie. Lekker man, wat wil je nog meer? (y)

FH126560 zei:
Precies mijn ervaringen met Marktplaats. Alles gaat per mail, niemand belt meer, mensen vinden alles te ver om te komen kijken, op gegeven moment heb je overeenstemming over de prijs en vervolgens hoor je er niets meer van. Maar uiteindelijk lukt t wel maar dan met iemand anders. Rare wereld.

Kan ook anders. Vriend van me had een MX-5 gezien op Marktplaats, die helaas net gereserveerd was. Toen heeft hij nog een berichtje gestuurd dat hij wel interesse had voor de vraagprijs. De volgende ochtend kreeg hij een berichtje dat hij kon komen kijken, en zijn we er direct heen gereden (stond op 2 uur rijden). Daar aangekomen 5 minuten gereden en de vraagprijs betaald. Dat de verkoopster blijkbaar niet helemaal verwacht, want de auto lag nog vol met spullen, had de auto nog nodig voor een afspraak en de reservesleutel had haar man nog mee.

Verkoop omdat te groot is voor me vriendin auto rijd goed teno sensor kapot maar akleen sensor dus display temo werk niet meer info 0619191574 bieden vanaf 900€ andere wiel achter band is lek vandaar ander velg achter binnekant moet wel schiingenaakt worden is niet nieuw meer

https://link.marktplaats.nl/m1387051922?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Mooie authentieke A6, niet nieuw gemáákt. Binnekant moet wel schiingenaakt worden is niet nieuw meer. Teno sensor kapot maar akleen sensor dus display temo werk niet meer.

Ik zie dit toch als een moedige poging tot integratie. Ik zie mijzelf niet zo snel op de Turkse/Marokkaanse/Albanese -of waar de opsteller vandaan komt- Marktplaats aldaar een advertentie plaatsen over mijn vriendin haar auto in de taal van het land of althans iets wat daarvoor moet doorgaan.

Maar Quattro is wel correct gespeld in die advertentie, dat is al heel wat.

Als trouw meelezer ben ik blij Teutonia weer actief te zien. (y)

Phaeton W12 zei:
Mooie 26 jaar oude 500E met 6 liter motor. Voor 160.000 euro beslist een mooie aanbieding. Naar verluidt een exemplaar met veel potentie tot waardevermeerdering. Je hebt voor dat bedrag ook een fabrieksnieuwe Porsche 992. Maar die is dan wel kaal zonder accessoires. Deze 500E is bomvol en natuurlijk niet te vergelijken met een nieuwe Porsche 992. De 992 zal flink in waarde kelderen, terwijl deze 500E veel potentie tot waardevermeerdering heeft. Mijn keus zou duidelijk zijn, de 992.

DSCF8106_(Large).JPG

Ja, het is een raar vergelijk. Deze Mercedes 500E is een speciale auto. Als deze niet de 6.0 AMG motor had, dan was deze de helft waard geweest. Ik denk wel dat deze een grote potentie heeft om te stijgen in waarde. Je ziet vooral dat bij oudere AMG modellen er een goede waardeontwikkeling in zit. Tevens gaan de W126, R107, W124, W201 etc ook redelijk omhoog. De nieuwe Porsche 992 is een fantastische auto! Echt weer een topper van Stuttgart. De keuze is best lastig. Maar diegene die de 500E koopt, heeft vaak wel wat meer in de garage staan😉

FH126560 zei:
Ik zie dit toch als een moedige poging tot integratie. Ik zie mijzelf niet zo snel op de Turkse/Marokkaanse/Albanese -of waar de opsteller vandaan komt- Marktplaats aldaar een advertentie plaatsen over mijn vriendin haar auto in de taal van het land of althans iets wat daarvoor moet doorgaan.

Je hebt groot gelijk. Respect voor diegene. Je weet ook niet precies zijn situatie en verleden.

Bijzonder exemplaar die 500E 6.0AMG(y). Zemelaar zou er van smullen en wellicht voor een proefrit afreizen naar Alkmaar. :)

Mocht hij zich hier ook nog even melden dan is de familie weer compleet! Oude tijden herleven in Teutonia... :D

Knap om zo'n auto te vinden en/of te bemachtigen. Maarrr....ook wel serieuze muntjes. En over waardevermeerdering van klassieke auto's heb ik zo m'n twijfels; er gaat in korte tijd heel erg veel veranderen verwacht ik, en ook ingrijpend. De mensen zijn helemaal aan het doordraaien hier over het klimaat namelijk.

Ik denk dat het de grootste tijd wel heeft gehad qua prijsstijgingen. In de laatste 3 jaar gingen de prijzen van veel zaken idioot omhoog, niet alleen klassieke auto's, kunst, eigenlijk alle verzamel objecten, maar natuurlijk ook vastgoed.
Ik merk nu al dat het langer duurt dat iets is verhuurd of verkocht, de groei begint te remmen, en dat is in de historie altijd het begin van een neergaande lijn.

FH126560 zei:
er gaat in korte tijd heel erg veel veranderen verwacht ik, en ook ingrijpend. De mensen zijn helemaal aan het doordraaien hier over het klimaat namelijk.

Inderdaad, volkomen belachelijk. Al die rare linkse figuren lopen maar te drammen en zelfs VVDers lopen daar nu als een kip zonder kop achteraan. Kijk ook naar de prijzen van nieuwe auto’s, een tijdje terug hadden we het nog over flinke verhogingen door de WLTP, dat is dus nooit gecompenseerd en nu hoor je er niemand meer over. Wél over extra CO2 belastingen op nieuwe auto’s, want dat kan er blijkbaar ook nog wel bij.

Zo’n kromme gedachtengang, zo kortzichtig. Het gaat toch allemaal om het terugdringen van CO2? Dan moeten ze al die aanschafbelastingen juist onmiddelijk schrappen! Elke nieuwe auto stoot veel minder uit dan een vergelijkbare voorganger van een jaar of 10 geleden, dus hoe meer nieuwe auto’s op de weg des te minder uitstoot.
Voorbeelden? Een nieuwe 540i stoot 25% minder uit dan een 535i in 2010, en een E200d stoot 45% minder uit dan een E200cdi in 2009. Dus voor de groene gedachte: BPM en CO2-tax eraf en inruilen die hap!

Sommige dingen zijn zo simpel, maar worden door de Haagsche kliek zo krom benaderd. Maar ja, het heeft natuurlijk ook alles te maken met de inkomsten voor de schatkist en de auto als melkkoe hebben ze ongetwijfeld heel hard nodig. Maar laat ze dan stoppen met dat klimaatgeneuzel, want als het puur om verlaging van de CO2 uitstoot gaat dan zal er heel ander beleid gevoerd moeten worden.

Over mogelijke waardevermeerdering gesproken: ik schat in dat je over een jaar of 10 nauwelijks meer met een Porsche 911 uit zeg 1988 of een Mercedes W124 230E uit 1990 (ik noem maar wat) mag of kunt rijden. Wellicht met een soort oldtimer 10-dagenkaart of ander gebruiksbeperkend systeem of uitsluitend bij een vergunningplichtige rally. Kijk, bijvoorbeeld een Ferrari 250 GTO of SWB zal altijd wel serieus geld waard blijven of andere in zeer kleine oplagen geproduceerde exoten met een race pedigree, maar voor het overige zie ik de toekomst voor youngtimers/klassiekers somber in. Bovendien zijn de na ons komende generaties mensen totaal niet geinteresseerd in 'oude troep'. Ook de 'nieuwe Europeanen' uit Afrika waarvan er nog tientallen miljoenen naar Europa komen zijn totaal niet geinteresseerd in klassieke auto's. Daarenboven gaan de technische ontwikkelingen noodgedwongen erg snel; we zijn verwend doordat we tientallen jaren achter de rug hebben met een betrekkelijke rust qua technische ontwikkelingen. En als ik op een beurs als Interclassics in Maastricht rondloop ben ik met mn 58 jaar een van de jongere bezoekers. Ik merk het ook aan het verkopen van een aantal van mijn klassieke motorfietsen: volgens de bladen verzamelaarsobjecten, die van mij verkeren in topstaat, maar verkoop gaat zeer moeizaam en de geinteresseerden/kopers zijn uitsluitend nog ouderen die echt niet de hoofdprijs (gaan) betalen.

Hey wat leuk weer wat bedrijvigheid en oude bekenden terug (y)
Onze Zemelaar komt helaas niet terug, heb op het Mercedes forum nog wel eens contact met hem.
Hij leest zo nu en dan nog wel eens mee hier.

Waardevermeerdering vind ik als autoliefhebber niet echt relevant, bij mij kost het enkel bakken met geld :)

Jammer om te horen Aras dat de W140 weg is, maar goed dat zijn keuzes in het leven, begrijp het maar al te goed.
Ben momenteel ook wat aan het solliciteren geslagen, als ik dat echt doorzet moet er ook een andere auto komen, wellicht een diesel.
Zit al met een schuin oog te kijken wat voor cabrio´s er zijn, een 120D cabrio zou een kanshebber kunnen zijn dan.

500 E zei:
Heuj, wat is dat dan?

Sorry, had dit bericht gemist. Je kijkt hier naar een auto wat men de SL-X is gaan noemen. Dit is een design-voorbode geweest voordat het project als C111 bekend zou worden. De auto is getekend door Giorgio Battistella en Paul Bracq.

slx-model.jpg

The end of the SLX project came about with a changing of the guard at Daimler-Benz. Fritz Nallinger, who effectively sat at the top of the technical hierachy, was to retire at the end of 1965 with Hans Scherenberg replacing him. As a result of this transition, projects were suspended pending Scherenberg’s approval. That the board of directors were not impressed with the SLX would have added considerably to the project’s cancellation.

Terug
Bovenaan