Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hij oogt wat te iel inderdaad.BENZine zei:De W220 vind ik S-Klasse onwaardig, vooral qua afwerking interieur. Ook de neus vind ik niet mooi met die rare koplampen en te kleine grill.
De W221 is stukken beter, maar wordt in alle opzichten overtroffen door de W222.
Ik heb zo’n PHEV voor de seur staan. Weinig beleving maar op zich weinig mis mee. Was een mooi excuus om de Sl er baast te kopen. Een Tesla zou hier ook best een optie kunnen Zijn maar net wat GW zegt. Nu is een 6/8 cilinder nog te rijden.Roy R zei:Vandaag een bezoekje gehad van een vriend van me die de nieuwe lease auto kwam laten zien. Een E-Golf.
Best interessant natuurlijk en dus een lekker stuk wezen rijden.
Positief, het is gewoon een Golf, werkt allemaal super, zit mooi in elkaar, door het lage zwaartepunt wil hij best aardig de hoek om, meer dan rap zat in het dagelijks gebruik, heerlijk comfortabel en luxe, praktisch, ziet er niet psychedelisch uit omdat het een EV is.
Negatief, de Golf is al geen belevingswonder en een geheel elektrische al helemaal niet. Te klinisch. Actieradius, zoals altijd een issue. Met stevig door rijden van Tilburg naar Roermond ben je leeg. Zet je de kachel aan, zie je gelijk dat je 10 km minder ver komt. Het hangt dus maar net van je werkschema af of het nou echt een uitkomst is. Deze € 45.000 kostende Golf.
Al met al zou ik als ik een lease auto mocht kiezen het best aan durven. Mijn werkschema zou het toelaten plus ik heb een 6 cilinder thuis staan voor het plezier. Maar anders, nee, ik mis toch echt de beleving als liefhebber. De gemiddelde m/v in Nederland kijkt er vast anders naar...
Dat is een feit. Ik heb nog nooit zo rustig gereden. Het is zelfs een sport om zo zuinig mogelijk te rijden.Durashift zei:Volgens mij betreft dit een volwaardige, 100% elektrische Golf.
Prima ding hoor. Hebben ook al in de verhuurvloot van Europecar NL gezeten.
Stevig doorrijden is inderdaad iets dat je mag afleren met een EV. Komt je actieradius ten goede en je innerlijke rust waarschijnlijk ook.![]()
Durashift zei:Volgens mij betreft dit een volwaardige, 100% elektrische Golf.
Stevig doorrijden is inderdaad iets dat je mag afleren met een EV. Komt je actieradius ten goede en je innerlijke rust waarschijnlijk ook.![]()
Gullwing zei:idd, de W220 vond en vind ik helemaal niks. Net na de introductie vond ik het wel een aardig ding, maar dat was al snel over.
De W221, en dan de pre facelift met die strepen op de achterlichten vind ik nog steeds mooi, al begint dat wat minder te worden, hij komt langzaamaan wat verouderd over.
Boor vakanties lijkt het me helemaal niets. Ik ben van het lekker lang doorrijden en iedere 2/3 uur aan de snellader lijkt me niets. Hier in Nederland is het meer dan voldoende.BENZine zei:In NL vliegen de Tesla’s vaak op hoge snelheid voorbij. Afgelopen week in Oostenrijk zag ik ze ook geregeld rijden met NL kenteken, maar onderweg op de Autobahn reden ze op laag tempo geheel rechts en ik zag er één staan op de vluchtstrook.
Ik zou er nog niet aan moeten denken. Voorlopig nog lekker op benzine, onderweg een keertje tanken en weer doorrrrr.
Gullwing zei:Om toch maar wat te posten op het lege AW forum
![]()
https://www.500e.nl/autos/mercedes-cls550-c219/
Wat een gaaf interieur, beetje fout, maar gaaf, ik heb dat nog nooit gezien in een CLS.
Is de 550 anders dan "onze" europese 500 ?
Je bent aardig oogeschoten zag ik. Nog gefeliciteerd overigens500 E zei:Gullwing zei:Om toch maar wat te posten op het lege AW forum
![]()
https://www.500e.nl/autos/mercedes-cls550-c219/
Wat een gaaf interieur, beetje fout, maar gaaf, ik heb dat nog nooit gezien in een CLS.
Is de 550 anders dan "onze" europese 500 ?
Excuseer, was wat druk met de verhuizing. Een 550 is gewoon een 500. Alleen is een 500 ook een 5,5 liter V8.
BENZine zei:In NL vliegen de Tesla’s vaak op hoge snelheid voorbij. Afgelopen week in Oostenrijk zag ik ze ook geregeld rijden met NL kenteken, maar onderweg op de Autobahn reden ze op laag tempo geheel rechts en ik zag er één staan op de vluchtstrook.
Ik zou er nog niet aan moeten denken. Voorlopig nog lekker op benzine, onderweg een keertje tanken en weer doorrrrr.
BENZine zei:Bij VW (Touareg) en Audi vind ik het bijvoorbeeld niet mooi, de dashboards zien er heel goedkoop uit met al dat plexiglas.
Flieger zei:V.w.b. Audi (A6, A7 en A8) kan ik je volgen, maar bij de Touareg is het naar mijn mening juist heel fraai gedaan. Met name dat het 1 groot, naar de bestuurder gekanteld scherm is, vind ik een mooiere oplossing dan de losse schermen bij Audi. Vingerafdrukken vallen ook erg mee!
Breinstein zei:De liefde voor Mercedes, daar noem je me wat. Waar het hem voor mij in zit? Al jaren warme gevoelens voor het merk hebben, je in alles willen verdiepen en dan op een dag als vandaag toch (via internet) een parel tegenkomen die bij mij nog niet bekend was:
![]()
Veel Italiaanse stijlelementen, ondermeer van Maserati, Iso en Bizzarrini.
Enfin, ik ben met een Airbus heen en weer naar Geneve gevlogen om daar met electrische auto's geconfronteerd te worden dus dat schiet volgens mij ook niet op klimaattechnisch gesproken.
Gullwing zei:https://www.hemmings.com/blog/2016/08/23/the-mid-engine-sports-car-that-could-have-been-the-mercedes-benz-c111/
echt zonde dat die er nooit is gekomen
David126560 zei:Veel Italiaanse stijlelementen, ondermeer van Maserati, Iso en Bizzarrini.
Naar autosalon Geneve geweest. Duidelijk is dat de wereld aan het veranderen is. Electrificering wat de klok slaat, het automobiele landschap wordt er niet leuker op. De nieuwe 911 (992) is een topper, ook de 911 afgeleiden van de oudere 911 types door Ruf en Singer zijn nog steeds indrukwekkend. De nieuwe 7-serie heeft een hoog Aziatengehalte met die afzichtelijke grille, de nieuwe 3 is wel ok. Leukste auto bij BMW was de M2 naar mijn idee. Bij Mercedes hebben de AMG's als altijd helaas een te hoog Turkse bruiloft huurauto imago. Jammer dat er nauwelijks meer leuke strakke meiden op de stands staan, ook een gevolg van Metoo achtige invloeden. De Ferrari F8 is wel ok, ik heb van Kroymans begrepen dat ie in NL zo'n 3,5 ton of meer gaat kosten met wat carbon. Noviteiten als een Peugeot 208 of Clio loop ik snel langs want daar kom ik niet voor. Ik kom al vanaf 1990 naar Geneve maar dit was echt een zielloze vertoning, het sprankelt niet meer. Vroeger had je het idee dat je daar in het hart van de Europese automobielbouw aan het rondkijken was. Nu niet meer, ook door de afwezigheid van Ford, Opel, GM Amerikanen, Volvo, Jaguar, LandRover, Lotus. Klimaat, klimaat en klimaat dat is waar het om gaat. Enfin, ik ben met een Airbus heen en weer naar Geneve gevlogen om daar met electrische auto's geconfronteerd te worden dus dat schiet volgens mij ook niet op klimaattechnisch gesproken. Als je daar naar de drukte kijkt lijkt het mij zinniger de bevolkingsgroei en de daarmee gepaard gaande consumptie te beperken, dat zet meer zoden aan de dijk dan een paar gram uitstoot meer of minder. Ook volslagen infantiel op zo'n tentoonstelling dat nagenoeg iedereen met z'n mobieltje aan het filmen en fotos aan te maken is, terwijl je daar dus zelf live rondloopt en het moet beleven. Kortom, deze 58-jarige petrolhead is de aansluiting blijkbaar aan het kwijtraken. Ik merk aan mijn 59-jarige maat die mee was ook dat we steeds meer over vroeger praten, de tijd van de W116, W123, W126, e21, e30, Golf 1, luchtgekoelde 911's en ga zo maar door. Voortaan maar naar de Interclassics als in Maastricht of Essen.
David126560 zei:Islamsterdam-West, Osdorp en Sloten en daar zie je alle typen AMG staan en rijden met allerlei opgefokte en grotendeels criminele dubbelpaspoortige medelanders erin of erbij.
David126560 zei:Ook leuk een exemplaar van de RedBull F1 van Max Verstappen bij Honda, zeer imposant hoe tot in detail dat top gemaakt is. Zondag gaat t weer beginnen, ik ben benieuwd!
Waar ga je je dan vestigen?Gullwing zei:Ik begrijp je volledig
Mijn jongste zoon (4 ) vindt auto's nog best leuk, maar ik merk dat ik probeer dat wat te ontmoedigen, anders heeft hij straks als enige een hobby die niet meer realistisch is tussen alle elektro auto's.
Hier in 29600 zitten ook alleen dubieuze types in amg's, kale kop, petje en schoudertasje. Het zou me verbazen als de politie ze niet vaker tegenhoudt/controleert. Etnisch profileren is hier niet zo;n probleem.
Deze CLS, zou ik altijd verkiezen boven een AMG. Maar ik koop hier niets meer, dit ismijn laatste jaar hier, ik begin mijn gezin toch teveel te missen.nu echt
W212 zei:David126560 zei:Ook leuk een exemplaar van de RedBull F1 van Max Verstappen bij Honda, zeer imposant hoe tot in detail dat top gemaakt is. Zondag gaat t weer beginnen, ik ben benieuwd!
Was van de zomer in Köln en ook even in het Schumacher museum geweest waar zo'n beetje al zijn F1 auto's staan. Bizar om te zien hoe de F1 auto's, zelfs in relatief korte periode (1992-2012) geëvolueerd zijn. Van relatief simpele sigaar met voor en achter spoiler, tot een compleet windtunnel gebakken apparaat.
Wel een leuk adresje om langs te gaan, zit in Motorworld Köln, zijn wel meer aardige dingen te bekijken daar.
Roy R zei:Ik snap David126560 wel, ik zou persoonlijk ook liever gaan voor een M340i t.o.v. een M3 of een S4 t.o.v. RS4. Ongetwijfeld dat de toppers meer sensatie bieden, maar als we het hebben over in eigendom hebben dat past een treetje lager gegarandeerd beter bij mij.
Roy R zei:Ik snap David126560 wel, ik zou persoonlijk ook liever gaan voor een M340i t.o.v. een M3 of een S4 t.o.v. RS4. Ongetwijfeld dat de toppers meer sensatie bieden, maar als we het hebben over in eigendom hebben dat past een treetje lager gegarandeerd beter bij mij.