Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De W220 vind ik S-Klasse onwaardig, vooral qua afwerking interieur. Ook de neus vind ik niet mooi met die rare koplampen en te kleine grill.
De W221 is stukken beter, maar wordt in alle opzichten overtroffen door de W222.

BENZine zei:
De W220 vind ik S-Klasse onwaardig, vooral qua afwerking interieur. Ook de neus vind ik niet mooi met die rare koplampen en te kleine grill.
De W221 is stukken beter, maar wordt in alle opzichten overtroffen door de W222.
Hij oogt wat te iel inderdaad.

idd, de W220 vond en vind ik helemaal niks. Net na de introductie vond ik het wel een aardig ding, maar dat was al snel over.
De W221, en dan de pre facelift met die strepen op de achterlichten vind ik nog steeds mooi, al begint dat wat minder te worden, hij komt langzaamaan wat verouderd over.

De C216 vind ik trouwens wel een gaaf ding

Vandaag een bezoekje gehad van een vriend van me die de nieuwe lease auto kwam laten zien. Een E-Golf.

Best interessant natuurlijk en dus een lekker stuk wezen rijden.
Positief, het is gewoon een Golf, werkt allemaal super, zit mooi in elkaar, door het lage zwaartepunt wil hij best aardig de hoek om, meer dan rap zat in het dagelijks gebruik, heerlijk comfortabel en luxe, praktisch, ziet er niet psychedelisch uit omdat het een EV is.

Negatief, de Golf is al geen belevingswonder en een geheel elektrische al helemaal niet. Te klinisch. Actieradius, zoals altijd een issue. Met stevig door rijden van Tilburg naar Roermond ben je leeg. Zet je de kachel aan, zie je gelijk dat je 10 km minder ver komt. Het hangt dus maar net van je werkschema af of het nou echt een uitkomst is. Deze € 45.000 kostende Golf.

Al met al zou ik als ik een lease auto mocht kiezen het best aan durven. Mijn werkschema zou het toelaten plus ik heb een 6 cilinder thuis staan voor het plezier. Maar anders, nee, ik mis toch echt de beleving als liefhebber. De gemiddelde m/v in Nederland kijkt er vast anders naar...

Dat is toch iets meer dan een uur rijden?
Veel andere ev's redden dat makkelijk, en weer terug.

Ik zou nu eigenlijk best al een tesla s willen hebben, maar aan de andere kant kun je nu nog 6+ cilinders rijden, en dat gaat over een paar jaar misschien niet meer.

Mijn jongste zoon heeft trouwens wel benzine genen, sinds hij een baby was genoot hij van grommende motoren, en dat doet hij nu nog steeds. Dus niet alle jeugd is verloren :)

Roy R zei:
Vandaag een bezoekje gehad van een vriend van me die de nieuwe lease auto kwam laten zien. Een E-Golf.

Best interessant natuurlijk en dus een lekker stuk wezen rijden.
Positief, het is gewoon een Golf, werkt allemaal super, zit mooi in elkaar, door het lage zwaartepunt wil hij best aardig de hoek om, meer dan rap zat in het dagelijks gebruik, heerlijk comfortabel en luxe, praktisch, ziet er niet psychedelisch uit omdat het een EV is.

Negatief, de Golf is al geen belevingswonder en een geheel elektrische al helemaal niet. Te klinisch. Actieradius, zoals altijd een issue. Met stevig door rijden van Tilburg naar Roermond ben je leeg. Zet je de kachel aan, zie je gelijk dat je 10 km minder ver komt. Het hangt dus maar net van je werkschema af of het nou echt een uitkomst is. Deze € 45.000 kostende Golf.

Al met al zou ik als ik een lease auto mocht kiezen het best aan durven. Mijn werkschema zou het toelaten plus ik heb een 6 cilinder thuis staan voor het plezier. Maar anders, nee, ik mis toch echt de beleving als liefhebber. De gemiddelde m/v in Nederland kijkt er vast anders naar...
Ik heb zo’n PHEV voor de seur staan. Weinig beleving maar op zich weinig mis mee. Was een mooi excuus om de Sl er baast te kopen. Een Tesla zou hier ook best een optie kunnen Zijn maar net wat GW zegt. Nu is een 6/8 cilinder nog te rijden.

Volgens mij betreft dit een volwaardige, 100% elektrische Golf.

Prima ding hoor. Hebben ook al in de verhuurvloot van Europecar NL gezeten.

Stevig doorrijden is inderdaad iets dat je mag afleren met een EV. Komt je actieradius ten goede en je innerlijke rust waarschijnlijk ook. ;)

Mwoh met een Tesla niet echt...zeker niet met hun komende generatie grotere accupakketten vanaf de nieuwe Roadster.

Die auto wil ook overal laden, soms heb je een adapter nodig maar of je hem nu aan 32A krachtstroom zet of aan een 50 kW DC ChaDemo maakt die auto niet uit. Laden doet die wel. Echt gewoon een goed stukje techniek.

Niet heel betrouwbaar of extreem goed gebouwd nee, maar de garantie is goed.

Durashift zei:

Prima ding hoor. Hebben ook al in de verhuurvloot van Europecar NL gezeten.

Stevig doorrijden is inderdaad iets dat je mag afleren met een EV. Komt je actieradius ten goede en je innerlijke rust waarschijnlijk ook. ;)
Dat is een feit. Ik heb nog nooit zo rustig gereden. Het is zelfs een sport om zo zuinig mogelijk te rijden.

Durashift zei:

Klopt, 100% elektrisch en met name dat laatste punt is belangrijk. Het is een mind set, als je van lekker doorrijden bent dan is een EV echt nog niks voor jou op dit moment. Veel te beperkt in de actieradius. Een Tesla is vele malen sneller en zal het saaie van een e-golf qua beleving vast grotendeels opheffen. Maar die is dan ook dubbel zo duur.

In NL vliegen de Tesla’s vaak op hoge snelheid voorbij. Afgelopen week in Oostenrijk zag ik ze ook geregeld rijden met NL kenteken, maar onderweg op de Autobahn reden ze op laag tempo geheel rechts en ik zag er één staan op de vluchtstrook.
Ik zou er nog niet aan moeten denken. Voorlopig nog lekker op benzine, onderweg een keertje tanken en weer doorrrrr.

Gullwing zei:
idd, de W220 vond en vind ik helemaal niks. Net na de introductie vond ik het wel een aardig ding, maar dat was al snel over.
De W221, en dan de pre facelift met die strepen op de achterlichten vind ik nog steeds mooi, al begint dat wat minder te worden, hij komt langzaamaan wat verouderd over.

Er gaat een hele dikke W221 van Next-Classics naar Marbella.... toch niet stiekem naar jou Gullwing?

BENZine zei:
In NL vliegen de Tesla’s vaak op hoge snelheid voorbij. Afgelopen week in Oostenrijk zag ik ze ook geregeld rijden met NL kenteken, maar onderweg op de Autobahn reden ze op laag tempo geheel rechts en ik zag er één staan op de vluchtstrook.
Ik zou er nog niet aan moeten denken. Voorlopig nog lekker op benzine, onderweg een keertje tanken en weer doorrrrr.
Boor vakanties lijkt het me helemaal niets. Ik ben van het lekker lang doorrijden en iedere 2/3 uur aan de snellader lijkt me niets. Hier in Nederland is het meer dan voldoende.

Gullwing zei:
Om toch maar wat te posten op het lege AW forum

-3339067-large.jpg

https://www.500e.nl/autos/mercedes-cls550-c219/

Wat een gaaf interieur, beetje fout, maar gaaf, ik heb dat nog nooit gezien in een CLS.
Is de 550 anders dan "onze" europese 500 ?

Excuseer, was wat druk met de verhuizing. Een 550 is gewoon een 500. Alleen is een 500 ook een 5,5 liter V8.

500 E zei:
Gullwing zei:
Om toch maar wat te posten op het lege AW forum

-3339067-large.jpg

https://www.500e.nl/autos/mercedes-cls550-c219/

Wat een gaaf interieur, beetje fout, maar gaaf, ik heb dat nog nooit gezien in een CLS.
Is de 550 anders dan "onze" europese 500 ?

Excuseer, was wat druk met de verhuizing. Een 550 is gewoon een 500. Alleen is een 500 ook een 5,5 liter V8.
Je bent aardig oogeschoten zag ik. Nog gefeliciteerd overigens:)

BENZine zei:

Dat viel mij afgelopen weekend ook op inderdaad. Overigens zie ik dat in Nederland ook nog wel eens, op de A6. De Groningse Tesla rijders hebben er dan een dagje Randstad opzitten en gaan in de avond met 80 km/u op rechts richting et noorden. :) Dat is kennelijk toch prettiger dan een half uur blauwbekken bij een laadstation.

https://www.youtube.com/watch?v=CaKGkykxKrM

https://www.youtube.com/watch?v=NI5izfrtMQY

Kan wel een leuke serie worden (y)

De liefde voor Mercedes, daar noem je me wat. Waar het hem voor mij in zit? Al jaren warme gevoelens voor het merk hebben, je in alles willen verdiepen en dan op een dag als vandaag toch (via internet) een parel tegenkomen die bij mij nog niet bekend was:
rg-1965-mercedes-benz-sl-x-design-study-1.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=m1fNZSYXNaw&feature=youtu.be&t=1221

BMW X7 grille, omg, BMW is echt de weg kwijt.

Tja.... Je zou bijna gaan denken dat infiltranten van de concurrentie de designafdeling van BMW hebben overgenomen met de missie om zoveel mogelijk kapot te maken. Ook hoe ze de neus van de (verder prachtige) 7-Serie totaal verminkt hebben, onbegrijpelijk.

Dit is overigens een eerste foto van het interieur van de nieuwe S-Klasse, ook niet iets om vrolijk van te worden..... :cry:

a08f249e-2020-mercedes-benz-s-class-spy-shots-17.jpg

Die grill is echt verschrikkelijk. Nu word ik ook niet echt warm van die schermen.
Kan me ook niet voorstellen dat zo'n scherm moeiteloos 10 jaar meegaat.

Vind zo'n losstaand scherm dat eruit ziet als een 20x grotere smartphone ook helemaal niet begeerlijk ogen eigenlijk. Een zorgvuldig ontworpen analoge klokkenwinkel, dat geeft een dashboard toch veel meer karakter?

Tegenwoordig ontkom je niet meer aan grote beeldschermen, en de mogelijkheden qua functies en lay-out zijn dan ook eindeloos. Maar het is wel net hoe deze schermen in een auto verwerkt worden, wat bepaalt of het er wel of niet mooi uitziet. Bij VW (Touareg) en Audi vind ik het bijvoorbeeld niet mooi, de dashboards zien er heel goedkoop uit met al dat plexiglas. Juist bij de huidige Mercedes S-Klasse vind ik het prachtig, één breed scherm waar alles in zit en fraai geïntegreerd in het geheel.

Fp3ZbpF.jpg

Daarom onbegrijpelijk dat ze het nu zo lijken te verprutsen met enorme losstaande schermen zoals op die foto te zien zijn, ik hoop echt dat het er uiteindelijk heel anders uit gaat zien dan deze horror.

BENZine zei:
Bij VW (Touareg) en Audi vind ik het bijvoorbeeld niet mooi, de dashboards zien er heel goedkoop uit met al dat plexiglas.

V.w.b. Audi (A6, A7 en A8) kan ik je volgen, maar bij de Touareg is het naar mijn mening juist heel fraai gedaan. Met name dat het 1 groot, naar de bestuurder gekanteld scherm is, vind ik een mooiere oplossing dan de losse schermen bij Audi. Vingerafdrukken vallen ook erg mee!

Van Mercedes snap ik niet waarom zij zulke dikke randen om de schermen houden. Dat lijken wel iPads uit 2010.

Flieger zei:
V.w.b. Audi (A6, A7 en A8) kan ik je volgen, maar bij de Touareg is het naar mijn mening juist heel fraai gedaan. Met name dat het 1 groot, naar de bestuurder gekanteld scherm is, vind ik een mooiere oplossing dan de losse schermen bij Audi. Vingerafdrukken vallen ook erg mee!

touareg1.jpg

Het ziet er op zich best fraai uit (inderdaad veel mooier dan bij Audi), maar toch is het wel heel veel plexiglas wat stof aantrekt en waar je voortdurend met je vingers aan zit om functies te bedienen. Bij bepaalde lichtinval zal je dat absoluut zien, en het is niet te doen om dat altijd geheel schoon te houden.

Maar in de Touareg is het beslist 1000x fraaier dan hoe het nu bij Mercedes lijkt te gaan worden. Vormeloze rechthoekige super-iPads die los op het dashboard lijken te liggen... (n). Wellicht is dit slechts een testopstelling (en dus tijdelijk) en ziet het er uiteindelijk in de definitieve versie allemaal heel anders uit.

Bij Mercedes is het toch wel fijn dat er (tot nu toe dan) nog een draaiknop op de middenconsole zit. Dat vind ik toch veel fijner werken dan een touchscreen. Et lijkt me ook veel veiliger eigenlijk.

Bij de Touareg is het scherm wel erg mooi zeg, hopelijk werkt de spraaksturing dan goed, zodat je niet al te vaak met je vingers aan et scherm hoeft te zitten. Wel weer zonde dat er geen klepje op de bekerhouder zit. Heel strak dashboard, maar 2 gaten in de middenconsole...o_O

Breinstein zei:
De liefde voor Mercedes, daar noem je me wat. Waar het hem voor mij in zit? Al jaren warme gevoelens voor het merk hebben, je in alles willen verdiepen en dan op een dag als vandaag toch (via internet) een parel tegenkomen die bij mij nog niet bekend was:
rg-1965-mercedes-benz-sl-x-design-study-1.jpg

Heuj, wat is dat dan?

https://www.hemmings.com/blog/2016/08/23/the-mid-engine-sports-car-that-could-have-been-the-mercedes-benz-c111/

echt zonde dat die er nooit is gekomen

rg-1965-mercedes-benz-sl-x-design-study-9.jpg

rg-1965-mercedes-benz-sl-x-design-study-6.jpg

Veel Italiaanse stijlelementen, ondermeer van Maserati, Iso en Bizzarrini.

Naar autosalon Geneve geweest. Duidelijk is dat de wereld aan het veranderen is. Electrificering wat de klok slaat, het automobiele landschap wordt er niet leuker op. De nieuwe 911 (992) is een topper, ook de 911 afgeleiden van de oudere 911 types door Ruf en Singer zijn nog steeds indrukwekkend. De nieuwe 7-serie heeft een hoog Aziatengehalte met die afzichtelijke grille, de nieuwe 3 is wel ok. Leukste auto bij BMW was de M2 naar mijn idee. Bij Mercedes hebben de AMG's als altijd helaas een te hoog Turkse bruiloft huurauto imago. Jammer dat er nauwelijks meer leuke strakke meiden op de stands staan, ook een gevolg van Metoo achtige invloeden. De Ferrari F8 is wel ok, ik heb van Kroymans begrepen dat ie in NL zo'n 3,5 ton of meer gaat kosten met wat carbon. Noviteiten als een Peugeot 208 of Clio loop ik snel langs want daar kom ik niet voor. Ik kom al vanaf 1990 naar Geneve maar dit was echt een zielloze vertoning, het sprankelt niet meer. Vroeger had je het idee dat je daar in het hart van de Europese automobielbouw aan het rondkijken was. Nu niet meer, ook door de afwezigheid van Ford, Opel, GM Amerikanen, Volvo, Jaguar, LandRover, Lotus. Klimaat, klimaat en klimaat dat is waar het om gaat. Enfin, ik ben met een Airbus heen en weer naar Geneve gevlogen om daar met electrische auto's geconfronteerd te worden dus dat schiet volgens mij ook niet op klimaattechnisch gesproken. Als je daar naar de drukte kijkt lijkt het mij zinniger de bevolkingsgroei en de daarmee gepaard gaande consumptie te beperken, dat zet meer zoden aan de dijk dan een paar gram uitstoot meer of minder. Ook volslagen infantiel op zo'n tentoonstelling dat nagenoeg iedereen met z'n mobieltje aan het filmen en fotos aan te maken is, terwijl je daar dus zelf live rondloopt en het moet beleven. Kortom, deze 58-jarige petrolhead is de aansluiting blijkbaar aan het kwijtraken. Ik merk aan mijn 59-jarige maat die mee was ook dat we steeds meer over vroeger praten, de tijd van de W116, W123, W126, e21, e30, Golf 1, luchtgekoelde 911's en ga zo maar door. Voortaan maar naar de Interclassics als in Maastricht of Essen.

Ja, dat viel mij ook al op. (Welkom terug trouwens)
Voor de rest: Helaas, dat lijkt inderdaad de toekomst te zijn. En natuurlijk moeten we daar ok wel mee bezig zijn, maar toch... Jammer blijft het wel.

Enfin, ik ben met een Airbus heen en weer naar Geneve gevlogen om daar met electrische auto's geconfronteerd te worden dus dat schiet volgens mij ook niet op klimaattechnisch gesproken.

:D

Gullwing zei:
https://www.hemmings.com/blog/2016/08/23/the-mid-engine-sports-car-that-could-have-been-the-mercedes-benz-c111/

echt zonde dat die er nooit is gekomen

Dacht meteen aan Isdera. Lijkt ie wel wat op!

David126560 zei:

Naar autosalon Geneve geweest. Duidelijk is dat de wereld aan het veranderen is. Electrificering wat de klok slaat, het automobiele landschap wordt er niet leuker op. De nieuwe 911 (992) is een topper, ook de 911 afgeleiden van de oudere 911 types door Ruf en Singer zijn nog steeds indrukwekkend. De nieuwe 7-serie heeft een hoog Aziatengehalte met die afzichtelijke grille, de nieuwe 3 is wel ok. Leukste auto bij BMW was de M2 naar mijn idee. Bij Mercedes hebben de AMG's als altijd helaas een te hoog Turkse bruiloft huurauto imago. Jammer dat er nauwelijks meer leuke strakke meiden op de stands staan, ook een gevolg van Metoo achtige invloeden. De Ferrari F8 is wel ok, ik heb van Kroymans begrepen dat ie in NL zo'n 3,5 ton of meer gaat kosten met wat carbon. Noviteiten als een Peugeot 208 of Clio loop ik snel langs want daar kom ik niet voor. Ik kom al vanaf 1990 naar Geneve maar dit was echt een zielloze vertoning, het sprankelt niet meer. Vroeger had je het idee dat je daar in het hart van de Europese automobielbouw aan het rondkijken was. Nu niet meer, ook door de afwezigheid van Ford, Opel, GM Amerikanen, Volvo, Jaguar, LandRover, Lotus. Klimaat, klimaat en klimaat dat is waar het om gaat. Enfin, ik ben met een Airbus heen en weer naar Geneve gevlogen om daar met electrische auto's geconfronteerd te worden dus dat schiet volgens mij ook niet op klimaattechnisch gesproken. Als je daar naar de drukte kijkt lijkt het mij zinniger de bevolkingsgroei en de daarmee gepaard gaande consumptie te beperken, dat zet meer zoden aan de dijk dan een paar gram uitstoot meer of minder. Ook volslagen infantiel op zo'n tentoonstelling dat nagenoeg iedereen met z'n mobieltje aan het filmen en fotos aan te maken is, terwijl je daar dus zelf live rondloopt en het moet beleven. Kortom, deze 58-jarige petrolhead is de aansluiting blijkbaar aan het kwijtraken. Ik merk aan mijn 59-jarige maat die mee was ook dat we steeds meer over vroeger praten, de tijd van de W116, W123, W126, e21, e30, Golf 1, luchtgekoelde 911's en ga zo maar door. Voortaan maar naar de Interclassics als in Maastricht of Essen.

Welkom terug FH :)(y)
Hoe bevalt de CLS, of is die inmiddels al weer ingeruild?

Die was vrij snel weer weg, terug naar de eerste eigenaar, maar nu in prive. Niet helemaal mijn ding, niet qua vorm maar ook niet qua AMG. Wel fantastische auto hoor. Ik houd echter meer van de topmodellen uit de gewone series, dus niet M of AMG. Ik reed onlangs met de motor een keer in een verdwaalde bui door Islamsterdam-Nieuw West, Osdorp en Nieuw-Sloten en daar zie je alle typen AMG staan en rijden met allerlei in trainingspakken gehulde opgefokte en grotendeels criminele dubbelpaspoortige medelanders erin of erbij. Tja, de auto kan er niets aan doen natuurlijk maar het trekt wel verkeerd volk aan. Daarnaast gaf de auto mij een onveilig gevoel omdat ze je huis binnenkomen om de sleutels op te halen. Mijn levensmotto tegenwoordig is undercover blijven, onder de radar zeg maar. De verkeerde organisaties en/of mensen letten namelijk op je.

David126560 zei:
Islamsterdam-West, Osdorp en Sloten en daar zie je alle typen AMG staan en rijden met allerlei opgefokte en grotendeels criminele dubbelpaspoortige medelanders erin of erbij.

Hoho dat kunnen ook gewoon chirurgen zijn. Of advocaten ofzo...... Ja het zou evt kunnen... :cool:

Jaja, keep on dreamin'. Er rijdt inderdaad een advocaat in een zwarte S met geblindeerde ramen maar met die advocaat wil je ook niet geassocieerd worden.

Nog even over Geneve... wat fantastisch was, een E estate 450 4-matic, 'gewoon' een C 220d 4-matic, een SL500, de nieuwe GLC350d, dat stond er ook. Dat zijn meer 'mijn type' auto's. Een auto is bij mij veel indruk maakt is de Nissan GT-R, wat een machtig ding, nog steeds na al die jaren, zie het als gereedschap. Ook leuk een exemplaar van de RedBull F1 van Max Verstappen bij Honda, zeer imposant hoe tot in detail dat top gemaakt is. Zondag gaat t weer beginnen, ik ben benieuwd!

David126560 zei:
Ook leuk een exemplaar van de RedBull F1 van Max Verstappen bij Honda, zeer imposant hoe tot in detail dat top gemaakt is. Zondag gaat t weer beginnen, ik ben benieuwd!

Was van de zomer in Köln en ook even in het Schumacher museum geweest waar zo'n beetje al zijn F1 auto's staan. Bizar om te zien hoe de F1 auto's, zelfs in relatief korte periode (1992-2012) geëvolueerd zijn. Van relatief simpele sigaar met voor en achter spoiler, tot een compleet windtunnel gebakken apparaat.

Wel een leuk adresje om langs te gaan, zit in Motorworld Köln, zijn wel meer aardige dingen te bekijken daar.

De CLS zou ook niet mijn auto zijn, teveel nadelen t.o.v. een E-Klasse en daar tegenover te weinig voordelen.

Tja, er verandert momenteel heel veel in het automobiele wereldje waardoor het er voor de petrolheads allemaal niet leuker op wordt. Ooit beoordeelde je een auto op strak design, status, kwaliteit, afwerking, motorisering en prestaties. Tegenwoordig lijkt het te gaan om CO2 uitstoot (brandstofauto's), range (EV) en gadgets, de rest is bijzaak.

Welcome Back FH:)

Het wordt er inderdaad niet leuker op. Alles in het kader van milieu. We zijn een uitstervend ras (letterlijk en figuurlijk:) als ik alle drammers mag geloven.

@michel1975: uitstervend ras....ja inderdaad, dat is wel zeker. Maar onze plek op deze aarde zal vast en zeker worden ingenomen door de nieuwe cultuurverrijkers dus alles komt goed...hahaha.

Ik begrijp je volledig

Mijn jongste zoon (4 ) vindt auto's nog best leuk, maar ik merk dat ik probeer dat wat te ontmoedigen, anders heeft hij straks als enige een hobby die niet meer realistisch is tussen alle elektro auto's.

Hier in 29600 zitten ook alleen dubieuze types in amg's, kale kop, petje en schoudertasje. Het zou me verbazen als de politie ze niet vaker tegenhoudt/controleert. Etnisch profileren is hier niet zo;n probleem.

Deze CLS, zou ik altijd verkiezen boven een AMG. Maar ik koop hier niets meer, dit is nu echt mijn laatste jaar hier, ik begin mijn gezin toch teveel te missen.

Gullwing zei:
Ik begrijp je volledig

Mijn jongste zoon (4 ) vindt auto's nog best leuk, maar ik merk dat ik probeer dat wat te ontmoedigen, anders heeft hij straks als enige een hobby die niet meer realistisch is tussen alle elektro auto's.

Hier in 29600 zitten ook alleen dubieuze types in amg's, kale kop, petje en schoudertasje. Het zou me verbazen als de politie ze niet vaker tegenhoudt/controleert. Etnisch profileren is hier niet zo;n probleem.

Deze CLS, zou ik altijd verkiezen boven een AMG. Maar ik koop hier niets meer, dit is nu echt mijn laatste jaar hier, ik begin mijn gezin toch teveel te missen.
Waar ga je je dan vestigen?

dat wordt dan 100% van de tijd VS

Ik ben ook wel klaar met spanje, maar dat kan ook een geval van cognitieve dissonantie zijn :)

Ik snap David126560 wel, ik zou persoonlijk ook liever gaan voor een M340i t.o.v. een M3 of een S4 t.o.v. RS4. Ongetwijfeld dat de toppers meer sensatie bieden, maar als we het hebben over in eigendom hebben dat past een treetje lager gegarandeerd beter bij mij.

Ik kan mij een M3 of C AMG juist nog wel voorstellen. En een M5 of E AMG ook nog wel. Anders wordt het bij auto’s als de S65 AMG, met eigenachappen die ik minder bij een S-Klasse vind passen en ook nog eens 2x zoveel kost dan een S500 (of tegenwoordig S560). Voor het maximale comfort en de juiste uitstraling ben je dan met laatstgenoemden toch veel beter af?

W212 zei:
David126560 zei:
Ook leuk een exemplaar van de RedBull F1 van Max Verstappen bij Honda, zeer imposant hoe tot in detail dat top gemaakt is. Zondag gaat t weer beginnen, ik ben benieuwd!

Was van de zomer in Köln en ook even in het Schumacher museum geweest waar zo'n beetje al zijn F1 auto's staan. Bizar om te zien hoe de F1 auto's, zelfs in relatief korte periode (1992-2012) geëvolueerd zijn. Van relatief simpele sigaar met voor en achter spoiler, tot een compleet windtunnel gebakken apparaat.

Wel een leuk adresje om langs te gaan, zit in Motorworld Köln, zijn wel meer aardige dingen te bekijken daar.

Goede tip! Ik ga in mei naar Motorworld met wat vrienden. Ik ben benieuwd.

Roy R zei:
Ik snap David126560 wel, ik zou persoonlijk ook liever gaan voor een M340i t.o.v. een M3 of een S4 t.o.v. RS4. Ongetwijfeld dat de toppers meer sensatie bieden, maar als we het hebben over in eigendom hebben dat past een treetje lager gegarandeerd beter bij mij.

Ik zou het liefste gewoon een 'simpele' 340i met handbak en sper willen, zonder M-pakket, 4WD en andere moeilijke opties. Zoiets dus. Maar dat is helaas niet meer mogelijk.

Roy R zei:

In dat geval, persoonlijk liever een E90 M3 ipv een M340i, liever een RS4 B6 ipv een nieuwe S4. Wat moet je met een nieuwe proletenbak als je voor veel minder geld iets met karakter kunt kopen?

Zoals Joel zegt, al die 'moeilijke opties' hoeven van mij niet zo. Alhoewel, als het mogelijk zou zijn om ACC op een W124 nach zu rüsten, dan ben ik wel geïnteresseerd.

Terug
Bovenaan