BMW 5-serie (G30)

Sensatec is standaard bij Luxury Line. Je kunt dan ook nog upgraden naar leer, voor zeshonderd euro extra.

Joël D. zei:
Pfhoe! Gave uitvoering hoor 520d, gefeliciteerd.

En zo'n Touring heeft geen last van een schuif aflopende achterklep natuurlijk. ;)

Dat gaf de doorslag.;)

Maar serieus: ik heb de sedan echt nog wel even overwogen, zodat ik een 540i zou kunnen kiezen. Maar de Touring won het dit keer wat mij betreft qua looks.

520d zei:
Goed opgelet BA! Ik was het panoramadak vergeten, natuurlijk zit dat er in. Die hulpsystemen zijn onderdeel van een pakket waarin ook de comfortopening voor de portieren zit en nog wat kleinigheidjes die ik toch wilde bestellen. Dan is zo'n pakket onder de streep simpelweg gunstiger, vandaar mijn keuze.
520d zei:
Over dat onderstel: de Touring heeft luchtvering en is daarmee nog comfortabeler geveerd dan de sedan. Ik heb met een Touring met M-onderstel gereden en dat reed lekker scherp en toch comfortabel genoeg. Die 19 inch heb ik nu ook en dat gaat prima. 20 inch vond ik te gortig worden, bovendien viel mij op dat die velg erg vaak geleverd wordt, net als het M- pakket.

Duidelijk! Bedankt voor je reactie.
Ben erg benieuwd naar de eerste foto's. (y)

520d zei:
De kogel is door de kerk, ik heb vanmiddag een bestelling gedaan. Dit is het geworden:

• kleur: Azuritschwarz metallic

Ik ben er blij mee!

Gefeliciteerd en je hebt een schitterende kleur uitgekozen. Heb deze op mijn auto en is echt fascinerend....zeker met verschillend licht..... Geniet ervan....de nieuwe 5-serie is een geweldig mooie auto geworden!

Naar die kleur ben ik erg benieuwd. Ik heb het een keer gezien, maar dat is weer even geleden. Bij de overige kleuren had ik steeds een beetje twijfel, Azurit leek me het mooist.

Vandeweek zag ik een F11 in die kleur. In de zon was het meer donkerblauw dan zwart. Maar chique kleurtje hoor(y).

M5 live @ IAA Frankfurt 2017:

bmw-al-salone-di-francoforte-2017-a54bd2762bd58f8648ba7cc64772b084.jpg

bmw-al-salone-di-francoforte-2017-b005bb8ea71bfc8a58922f161916ab5e.jpg

bmw-al-salone-di-francoforte-2017-829d4af8b0b2988109c1840b8e527745.jpg

BMW stand: https://www.omniauto.it/salone/francoforte2017/stand/1841/bmw

Graag zonder die ordinaire zwarte velgen, laat dat maar bij een AMG..

Dat zwarte dak vind ik ook vreselijk. Gewoon een schuifdak en dan de M5 in arctic frozen grey.

BMW geeft vlak voor het weekend nog wat prijzen van nieuwe modellen vrij. Om te beginnen is bekend wat de M5 kost.

De nieuwe BMW M5 is opnieuw indrukwekkender dan z'n voorganger, want het 600 pk sterke monster is niet alleen krachtiger, maar ook nog eens lichter dan het uitgaande model. Dat is indrukwekkend, want tegelijkertijd beschikt de auto voor het eerst over vierwielaandrijving.

Dat al dat moois niet gratis is, zal geen verrassing zijn. De M5 staat in Nederland voor minimaal €161.500 te boek en is daarmee wat duurder dan het 'oude' model, die voor €147.300 van jou was. Voor dat bedrag staat er echter wel een akelig snelle sedan klaar, want met een 0-100-tijd van niet meer dan 3,4 seconden hoeft deze auto in bijzonder weinig sedans z'n meerdere te erkennen.

De nieuwe M5 is bestelbaar vanaf 20 september en kan vanaf maart 2018 worden geleverd.

Hatseflats, prijs in NL dus 44k hoger dan in D :eek:. Belachelijk die CO2-tax, buiten proportioneel en schiet z'n doel finaal voorbij (n)

BENZine zei:
BMW geeft vlak voor het weekend nog wat prijzen van nieuwe modellen vrij. Om te beginnen is bekend wat de M5 kost.

De nieuwe BMW M5 is opnieuw indrukwekkender dan z'n voorganger, want het 600 pk sterke monster is niet alleen krachtiger, maar ook nog eens lichter dan het uitgaande model. Dat is indrukwekkend, want tegelijkertijd beschikt de auto voor het eerst over vierwielaandrijving.

Dat al dat moois niet gratis is, zal geen verrassing zijn. De M5 staat in Nederland voor minimaal €161.500 te boek en is daarmee wat duurder dan het 'oude' model, die voor €147.300 van jou was. Voor dat bedrag staat er echter wel een akelig snelle sedan klaar, want met een 0-100-tijd van niet meer dan 3,4 seconden hoeft deze auto in bijzonder weinig sedans z'n meerdere te erkennen.

De nieuwe M5 is bestelbaar vanaf 20 september en kan vanaf maart 2018 worden geleverd.

Hatseflats, prijs in NL dus 44k hoger dan in D :eek:. Belachelijk die CO2-tax, buiten proportioneel en schiet z'n doel finaal voorbij (n)
De M550i is ook al een kleine 40k duurder in NL dan DL dus dit was te verwachten. Kijk voor de grap eens naar de Co2/BPM tax op een Mustang V8 :eek:

Inderdaad, de Mustang slaat echt alles. Een V8 kost netto ruim 40k en in NL komt daar 70k bij voor de staatskas. Ik stem nooit meer VVD :cry: (n).

funf zei:
edit: na een paar nachtjes slapen heb ik de extra getinte ramen achter toch laten vervallen en in plaats daarvan de 4-zone airconditioning en zonweringen achter besteld. Vind ik toch mooier.

Goeie keuze!
Een zwarte 5 met getinte ramen kan naar mijn mening snel over het randje gaan.
Ook al is het een Touring. Dus denk dat de 4-zone airco met de zonneschermen een stuk beter staat. (y)

Stijlvolle combi verder. Ben benieuwd hoe de Shadowline trim matcht met de zwarte lak

Daar was ik ook een beetje bang voor. Zo is hij toch wat decenter. Ik verheug me op de kleur en vraag me af wat het verschil zal zijn ten opzichte van carbonschwarz.

In carbonscheartz zit al iets blauw, bij azuritschwarz is de blauwe gloed nog wat meer aanwezig. Bij bewolkt weer zal ie echt zwart lijken, schijnt de zon dan zullen mensen twijfelen: is ie nu zwart of toch donkerblauw??

BENZine zei:
Inderdaad, de Mustang slaat echt alles. Een V8 kost netto ruim 40k en in NL komt daar 70k bij voor de staatskas. Ik stem nooit meer VVD :cry: (n).
Ja, is toch vreselijk? In Nederland liggen dit soort auto's volledig buiten mijn bereik (tenminste bij mij, Jan Modaal). Maar in de VS kun je er nog voor sparen. 40.000 Euro/dollar moet te doen zijn.

Een van de redenen van die belasting is dat auto's veel troep uitstoten, net zoals bij accijns wil de overheid schadelijke producten inperken. Prima idee hoor, maar de elektrische golf (niet de VW) komt er aan, ik ben benieuwd wat de overheid dan gaat doen.

Soloman zei:
BENZine zei:
Ja, is toch vreselijk? In Nederland liggen dit soort auto's volledig buiten mijn bereik (tenminste bij mij, Jan Modaal). Maar in de VS kun je er nog voor sparen. 40.000 Euro/dollar moet te doen zijn.

Een van de redenen van die belasting is dat auto's veel troep uitstoten, net zoals bij accijns wil de overheid schadelijke producten inperken. Prima idee hoor, maar de elektrische golf (niet de VW) komt er aan, ik ben benieuwd wat de overheid dan gaat doen.

Wat dacht je van $33.000,- nieuw

https://www.ford.com/cars/mustang/2017/models/gt-fastback/

En dan kan je nog kortingen bedingen daar.

Overheid gaat sowieso na 2020 het hele MRB omgooien, ook elektrische auto's gaan weer betalen al dan niet minder t.o.v. auto's op brandstof. Kijk maar toen in 2006 toen de Aygo/C1/107 niet aan te slepen waren zonder MRB. De Bluemotion Polo's, Hybride compensatie etc etc. Eerst mensen lekker maken -> komt minder geld in de schatkist -> aanpassen. Uiteindelijk betaald iedereen er weer voor de enige die geluk hebben zijn de 'early adaptors'. En vervolgens gaan alle PHEV, bluemotion diesels etc allemaal naar de export, die lachen zich rot!

BENZine zei:
In carbonscheartz zit al iets blauw, bij azuritschwarz is de blauwe gloed nog wat meer aanwezig. Bij bewolkt weer zal ie echt zwart lijken, schijnt de zon dan zullen mensen twijfelen: is ie nu zwart of toch donkerblauw??

Zo heeft BMW dat wel met meer kleuren, ook tanzanite blauw kan met bewolking heel donker overkomen maar juist weer schitteren in de volle zon. Vind Med Blue ook een lastige. Is in mijn optiek net ff te dof/saai.

Ik ben nog steeds aan twijfelen, alle standaard kleuren zijn mij eigenlijk te 'veilig' . Ik ben nog geen BMW dealer ingelopen maar liefst zou ik vragen naar mogelijkheid voor Special Request kleur.

KadettRT zei:
BENZine zei:

Zo heeft BMW dat wel met meer kleuren, ook tanzanite blauw kan met bewolking heel donker overkomen maar juist weer schitteren in de volle zon. Vind Med Blue ook een lastige. Is in mijn optiek net ff te dof/saai.

Ik ben nog steeds aan twijfelen, alle standaard kleuren zijn mij eigenlijk te 'veilig' . Ik ben nog geen BMW dealer ingelopen maar liefst zou ik vragen naar mogelijkheid voor Special Request kleur.

Je kan bij BMW elke kleur laten mengen die je maar wil.

@KadettRT: heb je de Individual app van BMW al bekeken? Daar staan veel mooie kleuren in die niet in de configurator te vinden zijn.

funf zei:
@KadettRT: heb je de Individual app van BMW al bekeken? Daar staan veel mooie kleuren in die niet in de configurator te vinden zijn.9

Jazeker maar dat houd ook niet 'over' Champagne quartz en Almande bruin zijn de enige kleuren. De rest is zilver zwart wit of matt.

Wil juist wel opvallen op straat :D

San Marino Blue bijvoorbeeld :)

san-marino-blue-bmw-m760li-looks-like-a-performance-flagship-119876_1.jpg

Nou, opvallen lukt wel met San Marino blauw op je BMW. Echt een "in your face kleur". Wat vind je dan van Aventurin red? Hier op het forum is iemand actief met een 740e in die kleur.

KadettRT zei:
funf zei:
@KadettRT: heb je de Individual app van BMW al bekeken? Daar staan veel mooie kleuren in die niet in de configurator te vinden zijn.9

Jazeker maar dat houd ook niet 'over' Champagne quartz en Almande bruin zijn de enige kleuren. De rest is zilver zwart wit of matt.

Wil juist wel opvallen op straat :D

San Marino Blue bijvoorbeeld :)

san-marino-blue-bmw-m760li-looks-like-a-performance-flagship-119876_1.jpg

Almandinebraun heb ik besteld, is wel een prachtige kleur hoor! Maar als je wilt opvallen natuurlijk niet de eerste keuze. o_O

Ik vind de 4 individual kleuren voor de 5 Serie alles behalve bijzonder, zou voor Almandinebruin bijvoorbeeld niet 1.250 euro meer overhebben dan voor jatoba bruin of sophistograu.

BENZine zei:
Ik vind de 4 individual kleuren voor de 5 Serie alles behalve bijzonder, zou voor Almandinebruin bijvoorbeeld niet 1.250 euro meer overhebben dan voor jatoba bruin of sophistograu.

4 Individual kleuren? Ik dacht dat er 83.000 Individual kleuren waren, en dat elke gewenste kleur leverbaar is. Maar het zijn er dus maar 4? :confused:

4 "standaard" individual kleuren die ook in de prijslijst staan voor 2,5k meerprijs. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de extra individual kleuren waarbij de mogelijkheden groot zijn maar de bedragen ook.

Bij die vier kleuren moet de auto van de band af, naar een aparte lakstraat. Dat kost extra tijd, moeite en dus geld. Eigenlijk heel veel geld ten opzichte van een standaard lakje. Maar ja, de kleur bepaalt toch wel heel erg de auto. En van die standaard kleuren werd ik niet blij. Van Azurit wel, zoals ik dat in het verleden ook werd van Carbon. Elke keer genieten als ik naar de auto liep...

Champagner Quartz is echt wel een bijzondere kleur. Hij varieert tussen, beige, bruin, taupe en een beetje paarsblauwig afhankelijk van de lichtinval. Er staat regelmatig een 330e in deze kleur bij mij om de hoek en elke keer vind ik 'm weer prachtig en onderscheidend.

Mooi met blauw of met cognac leer. Ook een keer foto's gezien van een M3 in deze kleur.....met Sakir Orange leer. Waanzinnig mooi!

De overige niet standaard Individual kleuren komen op zo'n 5.000 euro. En dan kan je echt los :). Knetteroranje, smurfblauw, gifgroen, groen/paars flip flop (heet Skarabaes Grün) of zonnebloemgeel. Als je wil opvallen kan dat gewoon bij BMW :).

Tijd voor een beetje zelfkastijding ;).

Heb uiteindelijk de 6 GT besteld, maar heb daarvoor uiteraard uitgebreid naar de G30 gekeken. Het leek me wel eens interessant om te zien hoeveel de destijds door mij gewenste configuratie in het buitenland zou kosten.

Deze configuratie is: 540i sedan / sporttransmissie / Luxury Line / Pianolak / Nappaleder mokka / metallic lak / High Executive / Auto Drive Pack (incl. Safety en Parking Pack) / Audio Media Pack met HK surround / Schuifdak / HUD / Dynamic Damper Control / Active Steering / Anthrazit hemel / El. achterklep / Soft Close / 4-zone airco / 12v aansluitingen / mult. funct. instrumentenpaneel / zonneschermen achter / stoelventilatie

In Nederland klik je dit bij elkaar voor €94.962, waarbij je in totaal voor €23.723 aan belasting af mag tikken (€14.687 BTW en €9.036 BPM). De nettoprijs voor belasting bedraagt dus €71.239.

In Duitsland kost deze auto in de configurator €86.600. Door een andere pakketsamenstelling krijg je daar dan ook nog 'gratis' Apple Carplay en Online Entertainment bij.

Echt leuk wordt het echter pas als we naar Engeland gaan. Niet alleen is deze wagen daar nogmaals een ongelooflijke klap goedkoper met €73.000, maar als klap op de vuurpijl krijg je voor dat geld de xDrive versie (sDrive is er niet eens leverbaar), gesture control en koplampreiniging. Let wel, xDrive alleen is bij ons al €5.000 duurder.

Voor de echte knaller moeten we uiteraard de Atlantische Oceaan over. Daar kost de door mij gewenste configuratie 'slechts' €65.195 en krijg je als bonus ook nog massagestoelen en Adaptive Drive.

De Engelse (met xDrive) en Amerikaanse verkoopprijs ligt dus zelfs nog onder onze netto-verkoopprijs, wat uiteraard door het valutaverschil te verklaren is.

Kwam op dit onderwerp door dit draadje op motor-talk.de (let op: Duits).

Tja, we moeten maar blij zijn dat we zoveel belasting mogen betalen in NL. Teken dat we genoeg verdienen.:rolleyes:

Driver 69 zei:
Tijd voor een beetje zelfkastijding ;).

Heb uiteindelijk de 6 GT besteld, maar heb daarvoor uiteraard uitgebreid naar de G30 gekeken. Het leek me wel eens interessant om te zien hoeveel de destijds door mij gewenste configuratie in het buitenland zou kosten.

Deze configuratie is: 540i sedan / sporttransmissie / Luxury Line / Pianolak / Nappaleder mokka / metallic lak / High Executive / Auto Drive Pack (incl. Safety en Parking Pack) / Audio Media Pack met HK surround / Schuifdak / HUD / Dynamic Damper Control / Active Steering / Anthrazit hemel / El. achterklep / Soft Close / 4-zone airco / 12v aansluitingen / mult. funct. instrumentenpaneel / zonneschermen achter / stoelventilatie

In Nederland klik je dit bij elkaar voor €94.962, waarbij je in totaal voor €23.723 aan belasting af mag tikken (€14.687 BTW en €9.036 BPM). De nettoprijs voor belasting bedraagt dus €71.239.

In Duitsland kost deze auto in de configurator €86.600. Door een andere pakketsamenstelling krijg je daar dan ook nog 'gratis' Apple Carplay en Online Entertainment bij.

Echt leuk wordt het echter pas als we naar Engeland gaan. Niet alleen is deze wagen daar nogmaals een ongelooflijke klap goedkoper met €73.000, maar als klap op de vuurpijl krijg je voor dat geld de xDrive versie (sDrive is er niet eens leverbaar), gesture control en koplampreiniging. Let wel, xDrive alleen is bij ons al €5.000 duurder.

Voor de echte knaller moeten we uiteraard de Atlantische Oceaan over. Daar kost de door mij gewenste configuratie 'slechts' €65.195 en krijg je als bonus ook nog massagestoelen en Adaptive Drive.

De Engelse (met xDrive) en Amerikaanse verkoopprijs ligt dus zelfs nog onder onze netto-verkoopprijs, wat uiteraard door het valutaverschil te verklaren is.

Kwam op dit onderwerp door dit draadje op motor-talk.de (let op: Duits).

Alleen wel even vergeten dat je ook in Amerika belasting moet betalen. De prijzen daar zijn exclusief de zogenaamde sales tax. Bovendien moet je ook nog inschrijving betalen.
Heb je ook gekeken wat deze auto in Noorwegen, China of Vietnam zou kosten?

Wat jaren terug heb ik wel eens het een en ander gelezen over mensen die hun gloednieuwe BMW in de UK bestelde. Via internet bij een een officiele BMW dealer en volgens Europese specificaties (dus ook links gestuurd). Dat scheelde toen ook al vele duizenden euro's. Geen idee of dat nog steeds mogelijk is met de huidige wetgeving, Brexit etc.

RobEU zei:
Alleen wel even vergeten dat je ook in Amerika belasting moet betalen. De prijzen daar zijn exclusief de zogenaamde sales tax. Bovendien moet je ook nog inschrijving betalen.
Moet je die bedragen ook betalen bij export vanuit de VS naar NL? Heb je daar een bron bij?

RobEU zei:
Wat denk je zelf?:rolleyes:

RobEU zei:

In Noorwegen €112.185. Wel met xDrive, stuurverwarming en gesture control.

Diezelfde configuratie kost bij ons €100.846. Dus langzaam maar zeker gaan ook hier in Nederland de prijzen richting 'Noors' niveau.

China en Vietnam mag je zelf proberen, daar kom ik niet uit :)

Ik heb me laten vertellen dat je wellicht nog enig voordeel zou kunnen halen door de auto te kopen in een EU lidstaat waar de netto catalogusprijs lager is dan in NL. Daar zat met name een paar jaar geleden nog verschil in. Inmiddels zou dat verschil door harmonisatie van prijzen kleiner moeten zijn geworden. Aan de fiscale heffingen ontkom je niet.

Bottom line: ofwel een baan in Engeland zoeken, of diep slikken en afrekenen. In mijn geval bedraagt de af te dragen BPM 7.5K. Ik sla de collectes aan de deur de rest van het jaar dus over....;)

Laat je hem dan niet nog een maandje bij de dealer staan om het kenteken op 2018 te krijgen? Jij bent niet een persoon die jarenlang doorrijdt met een auto, en dan kan dat ene maandje een behoorlijk verschil maken bij inruil.

Welnee. Als hij binnen is, wil ik hem hebben ook. Ik zie bij de inruil wel weer verder. Bovendien pak ik op de A6 nu ook een andere inruilprijs dan in januari 2018.

Is ook zo. En ... (je koopt hem toch zakelijk?) nu kun je nog een stuk afschrijving rekenen over 2017 :).

ik ga niet acht weken op een auto zitten wachten die feitelijk al klaar staat. Dat kan ik niet opbrengen....

De tijd dat de prijs van een occasion zuiver op bouwjaar afgerekend werd is gelukkig voorbij. Dit gaat alleen op voor de leasegrijze en zwarte 13 in een dozijntjes die zonder enige liefhebberij zouteloos zijn samengesteld waardoor er veel van dezelfde te koop staan over een paar jaar. Dan bepaalt het bouwjaar inderdaad de prijs, want de gemiddelde occasionkoper heeft dan keuze zat.

De met smaak samengestelde auto in een mooie kleur waar netjes voor gezorgd is brengt altijd het goede geld op. De echte liefhebber die dat zoekt en vindt over een paar jaar maalt niet om die paar weken, net als funf. (y)

Terug
Bovenaan