Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wrangler zei:Leuk cadeau van je ouders, alleen is er niet nagedacht over de maandelijkse kosten...tja dan heb je er niet veel plezier van...
Ik kan je verzekeren, wij hebben daar uiteraard wel over nagedacht.
En als je fraude pleegt en schade hebt hou je helemaal geen cent over voor andere zaken. Pennywise, poundfoolish.Mike vd kruk zei:Ik kan die auto heus wel betalen het gaat mij er alleen om dat ik best veel oet betalen en weinig geld over hou voor andere zaken.
Een kind kan niet bij z'n ouders op de verzekering als regelmatige bestuurder...
Dit is bij de meeste verzekeraars het geval. Wat wel kan, even een gechargeerd voorbeeld, is dat je geweigerd wordt als je een Ferrari wilt verzekeren op je ouders naam en jij als regelmatige bestuurder. Maar dat heeft dan alleen met de accepatiecriteria van de auto te makenRiceaux zei:Een kind kan niet bij z'n ouders op de verzekering als regelmatige bestuurder...
Vreemd. Ik stond toch echt als regelmatige bestuurder bij de verzekering van m'n vader.
dickey zei:Nog een tip: https://www.trials.nl/
Kost 60 euro maar daarmee krijg je wel korting op je verzekering en dat is veel meer dan 60 euro. En het is wel een gezellig dagje uit, leuk om met vrienden te doen.
die woont in Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel,
Zeeland of Flevoland
Lees de regels even. Reclame is niet toegestaan!Remko_all zei:De gehele verzekeringsbranche in ondoorzichtig. Wel worden steeds meer websites opgezet waarbij je verzekeringen kan vergelijken, zo ben ik zel met goedkope reclame bezig. Hierop kan straks iedereen zn kenteken invoeren en wat variabelen. Je krijgt dan simpelweg de drie goedkoopste autoverzekeringen voor jouw situatie. Ik houd je op de hoogte wanneer de site live.
Anne22 zei:voor jezelf misschien aantrekkelijk (minder premie), maar je hebt wel een probleempje bij een aanrijding: https://www.topautoverzekeringvergelijken.nl/faqs/mijn-kind-heeft-een-eigen-auto-mag-ik-als-ouder-de-verzekering-betalen/
Ook wel grappig trouwens. Want de tekst in de link is nog fout ook. Uiteraard mogen je ouders de premie betalen. Als jij maar de verzekerde danwel de regelmatige bestuurder bent.Walhambra zei:Anne22 zei:voor jezelf misschien aantrekkelijk (minder premie), maar je hebt wel een probleempje bij een aanrijding: https://www.ikbeneeneikeldatikzoreclameprobeertemaken.nl/
Wat een onzin staat daar vermeld zeg en daarbij vermeldt BMW 328 Coupe in het bericht boven jou dat hij staat aangemeld als regelmatige bestuurder, dus is er helemaal niets aan de hand.
michel1975 zei:Ook wel grappig trouwens. Want de tekst in de link is nog fout ook. Uiteraard mogen je ouders de premie betalen. Als jij maar de verzekerde danwel de regelmatige bestuurder bent.Walhambra zei:Anne22 zei:voor jezelf misschien aantrekkelijk (minder premie), maar je hebt wel een probleempje bij een aanrijding: https://www.ikbeneeneikeldatikzoreclameprobeertemaken.nl/
Wat een onzin staat daar vermeld zeg en daarbij vermeldt BMW 328 Coupe in het bericht boven jou dat hij staat aangemeld als regelmatige bestuurder, dus is er helemaal niets aan de hand.
Letterlijke tekst:
Veelgestelde vragen
Mijn kind heeft een eigen auto. Mag ik als ouder de verzekering betalen?
Nee. Vaak betalen de ouders dan de autoverzekering van hun kind. Officieel mag dit niet. Stel dat uw kind een ongeluk krijgt. Dan wordt er een onderzoek gestart waaruit blijkt dat het kind niet de regelmatige bestuurder is. De verzekeraar hoeft de gemaakte schade dan niet te vergoeden. U bent in dat geval als ouder aansprakelijk voor de schade en kosten.
michel1975 zei:Dan is die jurist zeker geschorst en voldoet de assurantieman zeker niet meer aan zijn PE-verplichtingen?
Ik zou betreffende assurantiezaken zeker niets uitbesteden aan je familie. Zowel juridisch als verzekeringstechnisch.
Wat een hoop kul. Je bent appels met peren aan het vergelijken. Een verzekeraar mag wel degelijk op basis van risico's groepen uitsluiten. Let wel alleen op risico's niet op bijvoorbeeld nationaliteit en dus ook beperkende voorwaarden opleggen. Het gaat om het begrip regelmatige bestuurder.
Maar laten we vooral de discussie weer opnieuw gaan voeren hier.
Ff dimmen? Ik heb niet met je geknikkerd.Muddy Bandit zei:michel1975 zei:Dan is die jurist zeker geschorst en voldoet de assurantieman zeker niet meer aan zijn PE-verplichtingen?
Ik zou betreffende assurantiezaken zeker niets uitbesteden aan je familie. Zowel juridisch als verzekeringstechnisch.
Wat een hoop kul. Je bent appels met peren aan het vergelijken. Een verzekeraar mag wel degelijk op basis van risico's groepen uitsluiten. Let wel alleen op risico's niet op bijvoorbeeld nationaliteit en dus ook beperkende voorwaarden opleggen. Het gaat om het begrip regelmatige bestuurder.
Maar laten we vooral de discussie weer opnieuw gaan voeren hier.
Effe dimmen met sommige uitlatingen...
Een verzekeraar kan en mag in sommige gevallen uitsluiten, maar als geacceteerde verzekeringnemer mag ik nog steeds zelf bepalen wie ik in mijn auto's laat rijden.
Dus mijn auto's mogen ook dagelijks bestuurd worden door mij personeel, gezin of kennisen en blijven dan gewoon gedekt door de verzekering op mijn naam.
Maar goed, wat mij betreft mag jij beter weten, de prakijk heeft hier al wel anders bewezen.
Redline zei:Regelmatig wordt gezegd dat het slim is om je auto op naam van je vader of moeder te verzekeren. Het is een stuk goedkoper dan op je eigen naam, bovendien word je als jongere wel eens geweigerd door een verzekeraar, terwijl dit je vader of moeder niet zo snel zal overkomen. Het is echter enorm onverstandig om dit te doen! Ten eerste ben je de verzekeraar aan het oplichten (en dat is een misdrijf) en ten tweede zijn de mogelijke gevolgen niet mals. Als je overweegt om je auto op naam van je vader of moeder te verzekeren, lees dit topic dan goed door en denk er nog eens over na.
Wat kan er gebeuren als ik mijn auto op naam van iemand anders verzeker?
- Bij een ongeluk blijkt dat je de verzekeraar hebt opgelicht.
- De verzekeraar zal niet uitkeren, je mag dus zelf de schade betalen.
- Materiële schade is vaak niet meer dan 'slechts' enkele tienduizenden euro's. Lichamelijk letsel (in het ergste geval: blijvende invaliditeit) kost vele tonnen, soms zelfs miljoenen. Reken erop dat je dan tientallen jaren een flink deel van je loon mag afdragen.
- Je komt op de zwarte lijst te staan, waardoor verzekeraars weten dat je een oplichter bent.
- Kortom: het leven wordt er niet bepaald prettiger op.
Wanneer moet ik mezelf als eerste bestuurder verzekeren en wanneer als tweede ("regelmatige") bestuurder?
Als je eerste bestuurder bent: zet de auto op je eigen naam en verzeker de auto op je eigen naam.
Nooit als tweede bestuurder (“regelmatige bestuurder”) verzekeren als je in werkelijkheid eerste (of zelfs enige) bestuurder bent!
Wanneer je vader of moeder vaker in de auto rijdt dan jij, dan kun je je natuurlijk wél als twee bestuurder verzekeren.
Waarom zou ik veel geld betalen als het ook goedkoper kan?
Mijn advies: als de verzekeringspremie te duur is, dan moet je de auto niet kopen. Koop dan een kleinere, lichtere auto en wanneer je wat meer no-claim hebt opgebouwd kun je dan (bijvoorbeeld) een leuke BMW nemen. De verzekeraar oplichten is gewoon erg onverstandig, daar ga je spijt van krijgen. Het is niet alleen een misdrijf, maar je neemt ook een heel groot risico, want feitelijk rijd je onverzekerd rond!
Wat gebeurt er als ik een ongeluk veroorzaak, terwijl mijn auto niet op mijn naam verzekerd is?
Bij een ernstig ongeluk waarbij de feitelijk bestuurder níet de eerste bestuurder was wordt altijd een buurtonderzoek gedaan. Bij zo'n onderzoek worden tientallen mensen ondervraagd en meestal weten de mensen die bij jou in de buurt wonen wel van die de auto feitelijk is en wie er bijna altijd in rijdt. Uiteindelijk komt de waarheid altijd naar boven. Je moet het zelf weten, maar ik wil je er wel op wijzen dat het een misdrijf is en dat je enorme risico's loopt.
Waarom is een goede verzekering eigenlijk zo belangrijk?
Omdat je niet alles in de hand hebt (en omdat het wettelijk verplicht is natuurlijk). Je kunt simpelweg niet alle ongelukken voorkomen. Als jij opeens in een dichte mistbank terechtkomt en je voorligger trapt vol op de rem, dan is een ongeluk meestal niet te voorkomen. Eén moment van onoplettendheid kan dramatische gevolgen hebben. Denk bijvoorbeeld eens aan een klein kind dat opeens tussen twee geparkeerde auto's door de weg oversteekt. Al rijd je maar 50km/h, soms is dat al te hard om een aanrijding te voorkomen. Als ik jou was, dan zou ik echt nog eens goed nadenken over de hele verzekeringskwestie. Ja, er is inderdaad een kans dat je ermee weg komt, dat je een paar jaar lang weinig premie betaalt. Maar er is ook een kans (weliswaar klein, maar toch), dat je een ernstig ongeluk veroorzaakt en dan heb je daar waarschijnlijk je hele leven last van. Als je een klein kind een handicap bezorgt, dan heb je niet alleen een schuldgevoel dat aan je knaagt, maar ook de financiële consequenties: je moet honderdduizenden euro's betalen. Het is je eigen keuze (al vind ik eigenlijk wel dat iedereen zich gewoon aan de wet heeft te houden), maar denk er nog maar eens over na. Wil je het risico lopen?
Dat inderdaad.Twix zei:Als je tegen een stilstaande auto aanrijdt lijkt het me behoorlijk flauw om dan te beginnen over wie de regelmatige bestuurder is. Gewoon aan de verzekering overlaten.
S 10 zei:Raar artikel dit. 'Gepost door Anonieme bezoeker'. Het lijkt wel een soort sluikboodschap van Autoverzekeraars.
Prima als ze mensen willen waarschuwen en zeker ook terecht. Maar geef dan gewoon eerlijk aan dat het branded content is.
Volgens mij heeft dat ermee te maken dat je bij meer dan x-aantal schadevrije jaren, dus bijvoorbeeld 33 schadevrije jaren. Bij schade claimen teruggezet word naar 10 schadevrije jaren.MatthijsL zei:Dat is een grote terugval, 23 jaar! Bij mijn verzekering is dat standaard 5 jaar ongeacht de hoogte van de schade. Heeft dat te maken met het feit dat uw dochter reed?
Dat zal ongetwijfeld ook per verzekering verschillen. Doorgaans is het zo dat hoe minder je betaalt per maand, hoe minder je op ze kan rekenen als je ze nodig hebt. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen he. En dat wil niet zeggen dat duurder altijd beter is of dat goedkope aanbieders per definitie niet deugen, maar het kan per situatie wel verschillen wat handig is om te kiezen.MatthijsL zei:Dat is een grote terugval, 23 jaar! Bij mijn verzekering is dat standaard 5 jaar ongeacht de hoogte van de schade. Heeft dat te maken met het feit dat uw dochter reed?
Dean 9779617 zei:Ik citeer "Bij een ernstig ongeluk waarbij de feitelijk bestuurder níet de eerste bestuurder was wordt altijd een buurtonderzoek gedaan."
Heb je dit van horen zeggen ? Of heb je dat aan den lijve ondervonden ? Weet je dat zeker dat dit mag ? Hoe zit dan het met de privacy regels ?Je mag toch niet zo maar gaan graven in iemands verleden ? Is dit bewijs niet op onrechtmatige manier verkregen ?.
Zou graag weten of dit een theoretisch verhaal is of echt in de praktijk wordt toegepast.
Zo vader zo zoon? Liegen tegen autoverzekeraar kost €22.000
AMSTERDAM - Bij het aanvragen van een autoverzekering moet je eerlijk zijn over wie er het meest in de auto rijdt. Klachteninstituut Kifid oordeelt dat een man zijn verzekeraar daarover opzettelijk heeft misleid op een aanvraagformulier. Daardoor draait hij zelf op voor €22.000 schade aan een Volkswagen Golf.
https://www.telegraaf.nl/financieel/821176213/zo-vader-zo-zoon-liegen-tegen-autoverzekeraar-kost-22-000
Dean 9779617 zei:Ik citeer "Bij een ernstig ongeluk waarbij de feitelijk bestuurder níet de eerste bestuurder was wordt altijd een buurtonderzoek gedaan."
Heb je dit van horen zeggen ? Of heb je dat aan den lijve ondervonden ? Weet je dat zeker dat dit mag ? Hoe zit dan het met de privacy regels ?Je mag toch niet zo maar gaan graven in iemands verleden ? Is dit bewijs niet op onrechtmatige manier verkregen ?.
Zou graag weten of dit een theoretisch verhaal is of echt in de praktijk wordt toegepast.
Maar als je aangeeft dat je de regelmatig bestuurder bent is het wat anders dan dat je dat niet doet,Ik heb toch echt rondgereden op mijn moeder haar naam verzekerd. En ik als regelmatig bestuurder. Tot ik bij dezelfde verzekeraar 60 % korting kreeg na mijn 21 ste levensjaar.