Toyota C-HR

Reyner zei:
2w5nd5i.jpg

Die kleur doet hem niet echt goed...

Gaaf! Eindelijk eens wat kleur (y)

Lekker kleurtje hoor. Toyota brengt weer wat kleur op de weg. Zag vandaag ook een gloednieuwe RAV4 Hybrid achter mij rijden in een mooie hard blauwe kleur. Een beetje zoals het race blue van Skoda.

De C-Hr zelf: laat ik het er voorzichtig op houden dat ik er nog aan moet wennen!

c5tyhhtbjspq.jpg

h71yw1hbu3n2.jpg

4bgyukdbtctu.jpg

kupyzobb1rqv.jpg

ih7y89eb2ta3.jpg

ms0yg8ibl38l.jpg

7oayjnbboqcu.jpg

modyqgib4zz0.jpg

cbzym0qbjyys.jpg

so2yjhlb85ld.jpg

aeeyezqb5k3c.jpg

9z4yu4pbcq8g.jpg

h5ty0nqbvyv1.jpg

gsfy1upbh2w8.jpg

[size=x-large]TOYOTA C-HR: VOORBODE OP FRISSER TOYOTA[/size]

NIEUWE CROSS-OVER OOK VANBINNEN TE ZIEN. Toyota injecteert een dosis frisheid in zijn modellengamma en de C-HR zal als uithangbord dienen. We wisten al hoe het exterieur van de cross-over was vormgegeven, nu weten we ook hoe de C-HR er vanbinnen uitziet én hoe Toyota hem gaat plaatsen. Al in 2014 konden we in Parijs kennismaken met een eerste voorbode van de C-HR: de C-HR Concept. Een jaar later liepen we op dezelfde beurs een meer productierijpe versie van de cross-over tegen het lijf. Inmiddels is het definitieve ontwerp ook al even bekend, maar hoe de excentrieke C-HR er vanbinnen uit komt te zien, was nog niet bekend. Tot vandaag. Opvallen, dat wil Toyota met zijn C-HR. De auto - tussen de Auris en de RAV4 gepositioneerd - heeft een uiterlijk meegekregen dat de tongen ongetwijfeld zal losmaken. Dat is ook de bedoeling, weet ontwerper Kazuhiko Isawa AutoWeek te vertellen. "De auto zal polariseren, dat is ook een van de pijlers geweest van het design."

Voorbode
De C-HR - Coupé High Rider - is samen met de Prius en de Mirai vaandeldrager van een uitgesprokener designtaal, een ontwerpstijl die we - afhankelijk van het model - in meer of mindere mate op toekomstige Toyota's zullen terugzien. Die frisse wind op het gebied van design waait door in het interieur. De C-HR heeft een opvallend lage zitpositie en geeft de ervaring in een C-segment hatchback te zitten.

Interieur
We zien een dashboard met opvallend geplaatst 8-inch multimediascherm dat enigszins naar de bestuurder is toegedraaid. Voorin zit je op door kuipstoelen geïnspireerde stoelen. Er is zichtbaar veel aandacht besteed aan 'Sensory Quality', ofwel de gebruikte materialen. Toyota heeft het hele interieur bedekt met hoogwaardiger materiaal, een invloed van de Europese designafdeling van Toyota. Zowel onder- als bovenkant van het dashboard zijn uit voelbaar mooiere kunststoffen opgebouwd dan in - pak hem beet - een Auris. De C-HR zal in diverse smaken op de markt verschijnen. Bovenaan de uitrustingsladder staan twee versies, één met gedeeltelijk bruin leer en een over het algemeen 'sjiekere' uitstraling, en één die meer gericht is op de consument die sportiviteit hoger op de prioriteitenlijst heeft staan.

Veiligheid
De C-HR krijgt standaard een uitgebreid pakket veiligheidsvoorzieningen mee, bestaande uit zaken als Pre-Collision System, Adaptieve Cruise Control, Lane Departure Alert en Automatic High Beam.

Dit jaar nog 21 procent bijtelling
Net als de nieuwe Prius staat de C-HR op Toyota's TNGA-platform. Onder de kap van de in Turkije te produceren C-HR een geblazen 116 pk sterke 1,2-liter benzinemotor die zowel met handgeschakelde zesbak als met CVT-automaat te krijgen is. Ook is de benzineversie met vierwielaandrijving te krijgen. Interessanter voor Nederland - Toyota Nederland mikt op een aandeel van zo'n 70 procent - is de Hybrid. Deze krijgt dezelfde hybride aandrijflijn als de Prius mee. Ook hier een 122 pk sterke combinatie van benzine- en elektromotor, goed voor een CO2-uitstoot van 85 gram. Hij moet nog voor het eind van dit jaar op de markt verschijnen. Bijtellers kunnen dan nog 21 procent bijtelling scoren.
https://www.autoweek.nl/nieuws/toyota-c-hr-smaakmaker-van-fris-toyota/

Verrassend mooi interieur voor een Toyota, dat normaliter oogt als een verzameling van willekeurige onderdelen die in een hoekig onderkomen zijn ondergebracht. Nu heeft het interieur een mooi vloeiende vormgeving, hoewel het scherm sterk in het oog springt/een dissonant vormt.

British Racing Green zei:
Verklaar me gerust gek,
maar ik vind hem schitterend (y),
zelfs in saaigrijs.

Jij bent niet de enige. :)

Meer van dit graag, dan wordt het wat leuker op de weg tussen de zoveelste grijze veelverkochte Duitsers.

Mr Mayhem zei:
Meer van dit graag, dan wordt het wat leuker op de weg tussen de zoveelste grijze veelverkochte Duitsers.

Gelukkig zijn er ook andere alternatieven...
Deze aanschaffen omdat het geen grijze Duitser is, nee bedankt. Gelukkig zijn er merken die wel geven om 'less is more' en mooie auto's;)

Dat vind ik ook een mooi detail, zoals BMW de Hofmeister-knik heeft, zo heeft Toyota het Casio-klokje :D

Wouter82 zei:
Dat vind ik ook een mooi detail, zoals BMW de Hofmeister-knik heeft, zo heeft Toyota het Casio-klokje :D

Heb er er nog één, echt een iconisch detail: Deurgreep OP het dak! (nou ja, bijna):p

Ik vind het een erg mooie wagen en het interieur ziet er afgaande op de foto's voor een Toyota erg fraai uit, zeer fraaie materialen zo te zien, maar je moet niet op de achterbank zitten en naar buiten willen kijken, wat een ongelofelijk klein raampje, dat is wel heel claustrofobisch.

In Zwitserland kun je hem per 16 september bestellen , in de zog. First Edition variant.

folder

En een overzicht met mogelijke kleurenvarianten is hieronder geplaatst:

kleuren

Die handgreep op kinhoogte is speciaal voor vrouwen met boodschappentassen. Even aantikken en je bent binnen.

De prijzen voor de C-HR zijn nu ook bekend. Kijk maar op de site van toyota. Vanaf prijs is €24.495 voor de kleinste benzine versie.

1.2T Comfort € 24.495
1.2T Dynamic € 26.795
1.2T Executive € 29.295
1.2T First Edition € 29.795
1.2T Premium € 31.795
1.2T Bi-Tone € 29.795
1.2T Bi-Tone Plus € 32.795
1.2T Dynamic aut. € 28.295
1.2T Executive aut. € 30.795
1.2T Premium aut. € 33.295
1.2T Bi-Tone aut. € 31.295
1.2T Bi-Tone Plus aut. € 34.295
1.2T Executive aut. AWD € 34.495
1.2T Premium aut. AWD € 36.995
1.2T Bi-Tone aut. AWD € 34.995
1.2T Bi-Tone Plus aut. AWD € 37.995
1.8 Hybrid Dynamic € 29.495
1.8 Hybrid Executive € 31.995
1.8 Hybrid First Edition € 32.495
1.8 Hybrid Premium € 34.495
1.8 Hybrid Bi-Tone € 32.495
1.8 Hybrid Bi-Tone Plus € 35.495

Prachtige wagen, de prijzen zijn wel behoorlijk stevig met name voor de hybrid versie maar de wagens zijn ook heel behoorlijk uitgerust. Ik denk dat deze wagen in het 'echt' er zeer geslaagd uitziet, er staat echt wat. Mooie details en ook een erg mooi interieur. Onlangs in de nieuwe Prius gereden, en ondanks het exterieur waar ik aan moet wennen, rijdt de nieuwe Prius echt geweldig. Deze C-HR heeft dezelfde aandrijflijn dus dat zit dan ook wel goed.

Ik kan niet wachten tot eind november wanneer de eerste auto's in Nederland worden geleverd. Als het goed is staat er een first edition in Ash gray metallic klaar voor mij.

Voor de first edition komen er maar 400 naar Nederland, waarvan er 200 benzine en 199 Hybride's zijn. Dat wordt dus er snel bij zijn wil je deze uitvoering hebben. Veel opties komen overeen met de premium. LED dim/groot licht, LED mistlampen en LED verlichting achter zijn de voornaamste dingen die de premium wel heeft en de first edition niet.

Idd ik kan ook niet wachten, ik denk dat dit een reuze hit wordt voor Toyota en dat er straks in het echt, echt wat staat. De foto's zijn veelbelovend, alleen jammer van het erg kleine zijruitje in het achterportier, dat lijkt mij wat claustrofobisch.

Vorige week met de dealer gepraat en 25 november worden de eerste wagens aan de klanten geleverd. Ze zitten nu op de boot vanuit Japan. Nog even geduld voor we ze hier zien rond rijden.

Op de afgelopen IAA in Hannover stond verrassend genoeg ook een Toyota C-HR! Ik ben vaak wel fan van wat apartere modellen zoals een Nissan Juke of een Citroën C4 Cactus, maar deze C-HR kon mij in eerste instantie niet bekoren vanaf de plaatjes. Echter nu ik hem in het echt gezien heb ben ik diep onder de indruk! Hij stond er in precies de kleurencombi zoals op deze pagina, dus rookzilver met zwart dak en datzelfde interieur. Wat een imposante en ontzettend stoere auto hebben ze hier neergezet. Hij kwam bij mij veel minder druk over dan op de foto's. Ook is hij van binnen een stuk ruimer dan de foto's doen vermoeden, ik kon met mijn 1,85 meter goed achter mezelf zitten en ook de kofferruimte was behoorlijk riant voor een dergelijk model. Zitpositie en algehele indruk van het interieur vond ik ook dik in orde. Gewoon in levende lijve gaan bekijken dus (y)

Ik ga in december een proefrit maken, ik ben erg benieuwd naar deze Toyota, ik ga rijden in de hybrid. Vlgs mij heeft Toyota echt werk gemaakt van het interieur en materiaal gebruik, ik ben erg benieuwd.

De 24[sup]e[/sup] heeft de dealer hier in de buurt een introductieavond. Dan duurt het ook niet lang meer voordat ik de sleutel van de mijne heb.

Zal mij alleen benieuwen of ze nog steeds de 2 demo auto's gebruiken of dat de eerste productie modellen getoond worden.

Wat foto's van de Japanse introductie:

003.jpg

004.jpg

005.jpg

052.jpg

053.jpg

10.jpg

12.jpg

11.jpg

035.jpg

Meer foto's:
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1029535.html
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/impression/1029600.html

Toffe auto; toffe kleuren. De auto krijgt overigens goede recensies van de Britse pers, en dan met name de 1.2T die wat lichter is en lekkerder rijdt - de Hybrid-aandrijflijn is niet zo harmonieus als in de Prius. De auto lijkt wel te schreeuwen om een krachtige motorisatie, die op termijn vast wel zal volgen (1.6T ?).

https://www.autocar.co.uk/car-review/toyota/c-hr/first-drives/2017-toyota-c-hr-18-hybrid-review
https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/toyota/toyota-c-hr-2017-review/
https://www.autoexpress.co.uk/toyota/c-hr/97695/new-toyota-c-hr-hybrid-2016-review
https://www.autoexpress.co.uk/toyota/c-hr

Ik vind het ook een geweldig leuke wagen, erg onverwacht van Toyota, hopelijk de voorbode van wat meer speels gelijnde wagens, ben benieuwd nu naar de opvolgers van de Yaris en de Auris….. .

Wouter82 zei:
Maar helaas niet verkrijgbaar in Nederland.

Heeft Toyota eindelijk eens een aansprekend model, zijn de aansprekende kleuren weer eens niet leverbaar hier. Vooral die bijzondere kleur lichtgroen-blauw staat 'm goed en zo'n basismodel in donkergeel vind ik ook leuk. Nee, dan die vijftig tinten wit, grijs en zwart die Toyota in Nederland levert en voor wie eens gek wil doen bruin, rood of blauw :(

^^ Het is nog triester, want ook blauw en rood zijn niet verkrijgbaar. Wit, parelmoerwit, zilver, lichtgrijs, donkergrijs, zwart en bruin :cry: (n)

Edit - het verschilt een beetje per uitvoering. De Bi-Tone is er wel in het blauw.

Wouter82 zei:
^^ Het is nog triester, want ook blauw en rood zijn niet verkrijgbaar. Wit, parelmoerwit, zilver, lichtgrijs, donkergrijs, zwart en bruin :cry: (n)

Edit - het verschilt een beetje per uitvoering. De Bi-Tone is er wel in het blauw.

Wat een ellende op deze wereld :( Rood is er wel, maar dat verschilt per uitvoering. Voor 28.355 heb je een C-HR 1.2T Dynamic in Lava Red. Niet dat ik daar nu zo vrolijk van word.

Oke, dus waarschijnlijk zijn alleen de Dynamics in rood verkrijgbaar en alleen de Bi-Tones in blauw.

Wouter82 zei:
Oke, dus waarschijnlijk zijn alleen de Dynamics in rood verkrijgbaar en alleen de Bi-Tones in blauw.

De Dynamics in rood én blauw en de Bi-Tone in blauw :) Maar goed, als ik dat blauw hierboven zo zie vind ik dat geen aanbeveling, dan vind ik dat zilvergrijs nog meer uitstralen.

Maar wat jammer dat Toyota geen lekker opvallende kleurtint levert, dat terwijl de Auris II voor de facelift wel in een gave kleur blauw verkrijgbaar was.

112415664-medium.jpg

Nu ik naar de Auris kijk; ik zie dat de auto in Australië (als Corolla hatchback) ook in deze wel heel opvallende kleur verkrijgbaar is:

Q7A5620.jpg

En voor de C-HR in Nederland kennelijk niets van dat alles.

De Nissan Juke rebadgen was goedkoper geweest (en net zo lelijk)...
Grappig, straks rijden hier gewoon van die grijsaards in die een Toyota met hoge instap willen.

c5tyhhtbjspq.jpg

Toyota lijkt een groot fan te zijn van de vrijstaande en naar de bestuurder gedraaide beeldschermen van BMW. Behalve dat ze een soortgelijk scherm monteren maken ze hem gelijk maar 2x zo hoog.

R W D zei:
Toyota lijkt een groot fan te zijn van de vrijstaande en naar de bestuurder gedraaide beeldschermen van BMW. Behalve dat ze een soortgelijk scherm monteren maken ze hem gelijk maar 2x zo hoog.

Ja, und?

D-C zei:
Wouter82 zei:

De Dynamics in rood én blauw en de Bi-Tone in blauw :) Maar goed, als ik dat blauw hierboven zo zie vind ik dat geen aanbeveling, dan vind ik dat zilvergrijs nog meer uitstralen.

Maar wat jammer dat Toyota geen lekker opvallende kleurtint levert, dat terwijl de Auris II voor de facelift wel in een gave kleur blauw verkrijgbaar was.

112415664-medium.jpg

Nu ik naar de Auris kijk; ik zie dat de auto in Australië (als Corolla hatchback) ook in deze wel heel opvallende kleur verkrijgbaar is:

Q7A5620.jpg

En voor de C-HR in Nederland kennelijk niets van dat alles.

Ja, de auto kan het hebben, vind ik, zo'n aparte (felle) kleur. Vraag is of de kopersgroep in NL daar ook zo over denkt..
Vermoedelijk niet.. en daar de importeur vooralsnog geen fabrieksvestiging is.. kan ik mij voorstellen dat er op safe gespeeld wordt..
Ik bedoel, een rij gele C_HR's in Raamsdonkveer (of bij Broekman in R'dam) valt misschien wel op.. maar dan om de verkeerde reden.

De collega's van Auto55 zijn alvast niet meteen laaiend enthousiast...

Toyota is laat met z’n compacte SUV. Heel wat andere automerken maken zich al op voor een tweede generatie van een product in dit segment. Dit soort auto is al lang niet meer voor trendzetters. Hij is het nieuwe normaal. De nieuwe middenmoot. Ingenieurs en ontwerpers kregen echter de opdracht zich daar niet bij neer te leggen… Een missie die veel offers vergde en zeker niet over de ganse lijn een succes te noemen valt.

SCORE
Toyota C-HR 1.2
67% Totaal

Interieur
64%

Exterieur
62%

Veiligheid
70%

Rijgedrag
72%

Plus:
Uiterlijk is… apart
Fiscaal interessante benzinemotor
Er zijn duurdere concurrenten (maar niet veel)

Min:
SUV zonder SUV-voordelen
Claustrofobische achterbank
Sportief, maar Toyota weet niet hoe dat moet

Link voor de volledige test.

De zeer kleine ruitjes in de achterportieren vind ik onbegrijpelijk en zorgt m.i. inderdaad voor een claustrofobische ervaring. Overigens moet ik de wagen eind november nog uitgebreid gaan bekijken bij de Toyota dealer. In Autobild en ook Autoexpress zijn ze juist, voor een nieuw Toyota model, behoorlijk positief. Alleen de hybride aandrijving lijkt niet geschikt voor de zware CH-R, dat is toch wel een gemiste kans voor Toyota. Eerst eind november maar eens zelf kijken hoe de wagen bevalt…. .

Marcus zei:
De Nissan Juke rebadgen was goedkoper geweest (en net zo lelijk)...
Grappig, straks rijden hier gewoon van die grijsaards in die een Toyota met hoge instap willen.
Bedankt, Marcus:cry: Ik ben dus een grijsaard van nog geen 40 die een hoge instap wil. Ik vind het gewoon een mooie auto en kan niet wachten om er in te gaan rijden.:D

ab123cd zei:
De zeer kleine ruitjes in de achterportieren vind ik onbegrijpelijk en zorgt m.i. inderdaad voor een claustrofobische ervaring. Overigens moet ik de wagen eind november nog uitgebreid gaan bekijken bij de Toyota dealer. In Autobild en ook Autoexpress zijn ze juist, voor een nieuw Toyota model, behoorlijk positief. Alleen de hybride aandrijving lijkt niet geschikt voor de zware CH-R, dat is toch wel een gemiste kans voor Toyota.
Waarom zou de hybride niet geschikt zijn voor deze auto. De elektromotor geeft vanuit stilstand al zijn maximale koppel en zou dus soepeler rijden dan een brandstof motor die eerst op gang moet komen voor die zijn maximale koppel geeft.

Morgen avond is er een introductie van de auto bij een dealer in de buurt kan ik zelf ervaren of het claustrofobisch is om achterin te zitten.

Uit de eerste testritten van autojournalisten blijkt dat de Hybride aandrijving minder goed harmonieert met de CH-R dan in de nieuwe Prius, dit heeft vlgs een aantal journalisten te maken met het hogere gewicht van de wagen/afstelling, zie bijv. review van www.autoexpress.co.uk .

Journalisten zijn altijd erg kritisch naar Toyota/CVT/Hybride, dus ik ga in het nieuwe jaar zelf proefrijden om te constateren of dit ook mijn ervaring zal zijn, de 1.2 Turbo komt er wel goed uit in de ' test' maar er wordt meteen aangetekend dat de wagen meer pk's met gemak aankan. In de USA wordt de CH-R met een 2.0 met 144 pk geleverd.

De zijruitjes zijn veel te klein, zeker ook voor kinderen op de achterbank en een designmisser, daarin is Toyota doorgeslagen, erg jammer want dit zal ze zeker klandiezie kosten. Voor mij geen probleem want meestal alleen onderweg. Verder zijn de reviews overwegend positief met name vwb de afwerking en gebruikte materialen voor het interieur, maar daar had (en heeft!) Toyota ook een grote inhaalslag te maken m.i.

Mooie auto!! Ik heb hem al besteld.
Jammer dat er nog geen allseasons zijn voor de 225/50 r18. Alleen maar runflat en die zijn volgens de dealer niet geschikt.

Dat digitale jaren 80 klokje rechtsonder naast het navischerm valt me nu ook weer op, dat doet echt afbreuk aan de auto in mijn ogen.

Gisteren uitgebreid de nieuwe CH-R kunnen bekijken bij de Toyota dealer, wat een ontzettend mooie auto, ik vond de wagen op de foto's al veelbelovend maar in het echt staat er werkelijk een zeer kloeke en mooie wagen. Interieur is helemaal top voor wat betreft materiaalgebruik, hier heeft Toyota een enorme inhaalslag gemaakt vergeleken met de Auris en ook de nieuwe Prius. Achterin is het zicht m.i. te beperkt maar echt claustrofobisch wordt het niet, wel voor kinderen denk ik die echt niet naar buiten kunnen kijken door de oplopende raamlijn, wel een misser vind ik in het verder geslaagde ontwerp van de auto. Opvallend ook de uitstekende stoelen en nogmaals het erg mooie interieur en dashboard, het kan niet anders dan dat deze wagen een succes wordt. Binnenkort rijden in de 1.2 en Hybrid, de pers geeft de voorkeur voor de 1.2 Turbo.

ab123cd zei:
Gisteren uitgebreid de nieuwe CH-R kunnen bekijken bij de Toyota dealer, wat een ontzettend mooie auto, ik vond de wagen op de foto's al veelbelovend maar in het echt staat er werkelijk een zeer kloeke en mooie wagen. Interieur is helemaal top voor wat betreft materiaalgebruik, hier heeft Toyota een enorme inhaalslag gemaakt vergeleken met de Auris en ook de nieuwe Prius. Achterin is het zicht m.i. te beperkt maar echt claustrofobisch wordt het niet, wel voor kinderen denk ik die echt niet naar buiten kunnen kijken door de oplopende raamlijn, wel een misser vind ik in het verder geslaagde ontwerp van de auto. Opvallend ook de uitstekende stoelen en nogmaals het erg mooie interieur en dashboard, het kan niet anders dan dat deze wagen een succes wordt.
Ik sluit me bij deze mening aan. Achterin is het zicht naar buiten beperkt, maar claustrofobisch is overdreven. Het is alleen jammer dat ik nog minsten een week moet wachten tot ik de auto op kan halen. Donderdag had de dealer er 3 staan. Je kon er helaas geen proefrit mee maken. In een review van Marko Gorter zei hij dat het navigatie traag werkt. Dat heb ik afgelopen donderdag niet gemerkt. Het is allen zoek waar alle functies zitten op het scherm.

Terug
Bovenaan