Toyota C-HR

@ jr heuwing

Begin december ga ik er in rijden, vlgs de dealer erg veel animo voor deze nieuwe wagen, hebben ze in tijden niet meer meegemaakt bij een nieuwe Toyota, dat is veelbelovend. Het is dan ook echt een verrassende nieuwe Toyota vooral voor wat betreft de kwaliteit van de auto, materiaalgebruik is echt fantastisch voor elkaar, ziet er allemaal zeer verzorgd uit. Het lijkt alsof Toyota met deze nieuwe wagen een statement wilde maken van "we gaan weer meetellen" met wagens die je gewoon wilt hebben.

Ik heb er vandaag een kwartiertje in mogen rijden. Ruimte op de achterbank is OK, doet wel benauwd aan door kleine ramen. Kofferbak is een lachertje: relatief klein en lastig te beladen. Auto vraagt een dikkere motor, zoals dat ook al door enkele journalisten werd genoemd.

Materialen dashboard zijn fraai, zeker voor Toyota begrippen. Jaren 80 klokje is dissonant voor mij, past totaal niet bij de rest.

Wellicht klokje niet de fraaiste oplossing maar ook niet lelijk m.i maar veel beter dan die analoge kitscherige ronde of ovale klokjes die tegenwoordig bij veel merken worden ingebouwd, lachwekkend gewoon, dan maar liever 'digitaal'.

Vandaag even bekeken. Styling technisch vind ik het een leuke auto! De eerder besproken ruimte achterin is echt drama. Zowel been als hoofdruimte. Met mijn 1.80 zat ik met mijn hoofd tegen het plafond.

op 24 november al 1.000 bestellingen in Nederland!!! Enorm succes, nu al voor Toyota.

Nog even wachten en dan ben ik de trotse eigenaar van een C-HR. De hele dag ben ik al in een vrolijke bui en baal alleen dat de afspraak pas om 16:00 uur is.

@JRHeuwing

Nou dan weet je dat je de komende weken veel bekijks hebt met je nieuwe CH-R, wat een mooie wagen is dat geworden. Hopelijk snel een review en wat foto's.

Vandaag C-HR zien rijden, ik moest even twee keer kijken wat het nu was. Ik dacht dat het een neiuwe Honda was, maar het was de C-HR. Het design doet mij erg aan Honda denken. Wel een tof ding!

Ik heb er deze week twee in 't wild zien rijden en zag net op FB dat een collega het doek van haar nieuwe C-HR trok. Het lijkt een succes te worden...

De auto heeft een aparte, gedurfde lijn, ik meen in een duitse test 'mindere' dingen gelezen te hebben, maar daarvoor is het ook een japanse auto.;)

Mach1 zei:
Vandaag C-HR zien rijden, ik moest even twee keer kijken wat het nu was. Ik dacht dat het een neiuwe Honda was, maar het was de C-HR. Het design doet mij erg aan Honda denken. Wel een tof ding!

Ja, ik snap de verwarring. Dit had de nieuwe Honda Civic kunnen zijn, (te?) gedurfd design voor een Toyota. De C-HR is toffer dan de nieuwe Civic, en dat zegt een Honda Civic-rijder.....

Ik denk dat je de nieuwe Honda gewoon eerst in het echt moet bekijken, ik denk dat het erg meevalt. De nieuwe CH-R werd ook verguisd afgaande op de foto's en is in het echt gewoon een ontzettend leuke en mooie wagen geworden. De Duitsers (Autozeitung) zijn laaiend enthousiast over de nieuwe Honda, in hetzelfde nummer ook overigens een review van de CH-R waar ze ook zeer over te spreken zijn, en dat voor een Duits automagazine :)!

Gister in het echt bewonderd, een witte met meest luxe interieur. Zag er mooi uit, auto lijkt een stuk kleiner in het echt. Die deurgreep achter is maar een lelijk en onnodige gimmick.

@ Arnos S, mee eens vwb de deurgreep, komt ook niet zo solide over bij het openen, voor de rest een geweldige wagen, in het wit idd erg fraai. Heb er al wat in het wild zien rijden nu en ik moet zeggen dat het een echt leuke en mooie Toyota is geworden.

Sorry, nu de goede link.

https://www.autoexpress.co.uk/toyota/c-hr/98096/new-toyota-c-hr-12-turbo-petrol-review

ab123cd zei:
Nou dan weet je dat je de komende weken veel bekijks hebt met je nieuwe CH-R, wat een mooie wagen is dat geworden. Hopelijk snel een review en wat foto's.
Veel bekijks en reacties van de mensen die er langs lopen.(y) Helemaal omdat ze niet verwachten dat ik zo'n auto zou kopen. Blijkbaar vinden ze mij een saai persoon met een saaie auto.:confused:

De eerste kilometers werd ik wel gek van de Rijbaan assistent. Blijkbaar snij ik de bochten iets te veel af waardoor deze reageert met piepjes en indien nodig een lichte stuuringreep. :eek: Op zondagmorgen vond de auto het blijkbaar nodig om te melden dat ik koffie moest gaan drinken na een half uur tot 45 minuten rijden.:D Het systeem heeft het niet zo op wegen waar aan beide kanten een fietssuggestie strook aanwezig is en je de complete breedte nodig hebt als 2 auto's elkaar passeren.

Moet nog wel uitzoeken hoe ik de auto kan registreren voor de kaartupdates. Om een of andere reden is de weergegeven code onjuist. Een tip voor fabrikanten zou zijn om geen lettertypes te kiezen waar de O en de 0 veel op elkaar lijken. Net als de I en de kleine l. Het zou ook direct vanuit de auto kunnen, maar dat lukt ook niet.

Veel plezier met je CH-R. Ik hoop dat je na een paar duizend km een review plaatst op deze site.

En al die rijassistenten tegenwoordig om gek van te worden, ik heb in mijn auto zo'n irritant lampje in de spiegel als er een wagen passeert, hoogst irritant.

Front en zijkant t/m voorportieren vind ik nog wel te pruimen maar alles daar achter vreselijk. Net zo lelijk als Honda's. Hebben die soms dezelfde ontwerper?
En weer die ontbrekende deurgreep op de deur. Zo afgezaagd en onpraktisch. Zeker in deze rare variant bijna op het dak.

Mijn bestelling ligt inmiddels bij de dealer.

Hybrid Premium in de kleur Ash Grey.
Levering ergens in April 2017

@ab123cd hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?

@ KB NL

Ik heb de auto twee dagen gereden, helaas nog niet bestelt, wordt eind dit jaar, vanwege lease contract.

Vond de wagen, voor zover je dit kan bepalen in twee dagen, geweldig rijden, zeer veel bekijks ook en in het 'echt' oogt de wagen zoveel beter dan op de foto en eigenlijk de leukste cross-over van het C-segment. Interieur vind ik geweldig en de stoelen ook, materiaalgebruik, zeker voor een Toyota, zonder meer op niveau van een Golf. Ik heb de 1.2T gereden en die motor beviel ook goed, stil en voldoende pittig hoewel de auto veel meer vermogen aankan (in de USA wordt de wagen met een 2.0 met zo'n 140 pk aangeboden). Dus zeker een goede keuze en zeker ook om naar uit te kijken, j erijdt niet anoniem meer in het verkeer overigens als je een van de eerste bent….. :)

@ab123cd Ah.. ik dacht dat je er al 1 had besteld!
Het leasecontract van mijn V40 verliep, dus ik mocht iets nieuws uitzoeken.
Het liefste had ik de 1.2T genomen, maar met de Hybrid (zogenaamd "groen" bla bla bla) had ik net een iets hoger leasebudget waardoor de Premium binnen het budget viel.
Tijdens de proefrit (Hybrid - First Edition) vond ik het zicht naar achteren echt dramatisch, dus ik hoop dat de Blind Spot Monitor in de Premium zijn best gaat doen.

Zijn er toevallig mensen die er al 1 rijden en flink wat kilometers hebben gemaakt?

@KB nl, nee helaas. Werkgever wil sowieso overschakelen op Toyota, dus dat komt goed uit, meerdere collega's overwegen CH-R te bestellen overigens.

Zicht naar achteren is een keuze die je moet accepteren bij dit model, ik vind overigens dit bij erg veel auto's een bezoeking, onvoorstelbaar wat slecht is dat geregeld allemaal, maar goed dat is niet anders.

Ik heb overigens al diverse CH-R's zien rijden, veel demo wagens, wat een plaatje!

Er staat hier een zwarte om de hoek, de eerste (en enige) die ik tot op heden gezien heb.
En ik vind het - in tegenstelling tot de foto's - een ferme tegenvaller.
Het model klopt gewoon niet.
Neen, doe mij maar een "oude" Juke, die is gewoon veel en vele keren mooier.

British Racing Green zei:
Er staat hier een zwarte om de hoek, de eerste (en enige) die ik tot op heden gezien heb.

Ja? Kwestie van smaak [size=x-small](ben ik bang)[/size]...

fkly6vubno4v_480.jpg
a040.gif
m1ays7nbui89_480.jpg
c014.gif

Gisteren de sleutels ontvangen!

Hybrid Premium, in de kleur Ash Grey

347jkmh.jpg

Zo, mooie CH-R, mooie kleurstelling ook, en eindelijk bij Toyota mooie velgen. Veel rijplezier met je aanwinst.

Moet mijn mening herzien.
Een van onze informatica-boys rijdt er nu eentje in "earth bronze", en die is schitterend (y)

Moet mijn mening herzien.
Een van onze informatica-boys rijdt er nu eentje in "earth bronze", en die is schitterend (y)

Ik wist het wel! British Racing Green en geen smaak?
c078.gif
Onmogelijk!

Jazzik zei:
Ja? Kwestie van smaak [size=x-small](ben ik bang)[/size]...

fkly6vubno4v_480.jpg
a040.gif

m1ays7nbui89_480.jpg
c014.gif

[size=medium]Toyota C-HR Hy-Power Concept is los[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 12 september 2017 08:25[/size]

Toyota heeft de C-HR HY_Power Concept gepresenteerd, een vooruitblik op een sterkere variant van de populaire C-HR!

De C-HR HY_Power trekt de aandacht met zijn bijzondere kleurstelling. Zo is de auto matzilver Dark Carbon gespoten en voorzien van accenten die hoogzwart of donker chroom zijn. De A-stijlen en spiegelkappen en het gedeelte tussen de koplampen zijn Burning Orange gespoten. Interessanter is het kloppend hart van deze cross-over.

Zo laat Toyota weten dat de auto vooruitblikt op een nieuwe hybride aandrijflijn voor de C-HR. De huidige Hybrid levert 122 pk. Meer details volgen begin 2018, hij wordt in elk geval krachtiger.

ydjyqhkbx3yc_800.jpg

64zyr1bbmbs8_800.jpg

cpby80kbbfmg_800.jpg

vmeyh3fbgm67_800.jpg

p74yne9bmce5_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/toyota-c-hr-hy-power-concept-is-los/

Toyota heeft de C-HR dan eindelijk klaar voor China. De auto zal door twee joint-ventures worden gebouwd onder twee verschillende namen: Guangzhou-Toyota heeft de C-HR en FAW-Toyota de Izoa. Beide modellen zien er identiek uit, Toyota heeft er niet voor gekozen om de auto's van twee joint-ventures optisch te laten verschillen zoals het geval is met Honda (Vezel ofwel HR-V en XR-V; Odyssey en Elysion).

Izoa

DG8O8U46KUHE0008NOS.jpg

C-HR

DG8OBL3RKUHF0008NOS.jpg

DG8OBL3FKUHF0008NOS.jpg

Fotogalerij: https://product.auto.163.com/series/photo/19010_show.html

C-HR and IZOA EV's:

001_o.jpg

002_o.jpg

003_o.jpg

004_o.jpg

005_o.jpg

On April 16 (local time), Toyota Motors unveiled the world's first C-HR and IZOA new EVs (electric vehicles) at the Shanghai International Motor Show 2019 (period: April 18-25). The C-HR and IZOA EVs, which will be introduced for the first time in China as Toyota brand EVs, will start selling in 2020.

De Toyota C-HR is inmiddels drie jaar oud, en heeft ongeveer de helft van zijn loopbaan achter de rug. Een geschikt moment voor een facelift. Heel veel werk hebben de ontwerpers van Toyota niet gehad: de uiterlijke wijzigingen zijn bescheiden. De vernieuwde Toyota C-HR is het gemakkelijkst te herkennen aan zijn led-koplampen en de achterlichten die een andere lay-out hebben. Ook de bumpers zijn subtiel van vorm veranderd.

High Power Hybrid uit Corolla
Grootste nieuws is de komst van de Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid. Deze versie heeft dezelfde krachtige hybride aandrijving als de Corolla, maar levert met 184 pk iets meer vermogen. Toyota geeft een acceleratie tot 100 km/h op van 8,2 seconden. De CO2-uitstoot van de C-HR 2.0 High Power Hybrid is 92 gram per kilometer. Naast de C-HR 2.0 High Power Hybrid blijft de 122 pk sterke 1.8 Hybrid ook gewoon leverbaar. Deze versie heeft een CO2-uitstoot van 86 gram per kilometer.

Verbeterd comfort, minder rijgeluiden
Om het rijcomfort van de C-HR te verbeteren, heeft Toyota de afstemming van het onderstel nog eens tegen het licht gehouden. Ook is de besturing aangepast. Een dikkere isolatie houdt de rijgeluiden beter buiten de deur. Om de Toyota C-HR ook weer op het gebied van multimedia up-to-date te krijgen, is de software van het bedieningssysteem via de centrale touchscreen aangepast. Het systeem kan nu gekoppeld worden aan Apple CarPlay en Android Auto. Prijzen van de vernieuwde C-HR heeft Toyota nog niet bekendgemaakt. Begin november gaan we op pad met de auto.

Blijft een gaaf ding! Veel lijnen en vouwen maar zeker niet lelijk. Lekker stoer en apart. Wat mij betreft nog steeds de leukste crossover van dit moment.

Grappig hoe de C-HR polariseert - ik vind het één van de grootste verschrikkingen van de afgelopen jaren :D

Wel respect voor Toyota dat ze deze auto ooit op de markt gebracht hebben, anders dan de standaard is het absoluut en dat moet toegejuicht worden.

Blijft een wanstaltig ding! Veel te veel lijnen en vouwen maken hem enorm lelijk. Apart doen om het apart doen, meer niet. Wat mij betreft nog steeds de lelijkste cross-over van dit moment.

Ik vind de achterkant niet mooi (understatement), verder blijft een tof ding die in ieder geval wat kleur aan onze wegen geeft. Nou ja, figuurlijk dan, want een bont gekleurde C-HR zie ik niet vaak. Mooi dat er nu ook een versie is met de kracht die past bij het ontwerp.

Timo zei:
Grappig hoe de C-HR polariseert - ik vind het één van de grootste verschrikkingen van de afgelopen jaren :D

Wel respect voor Toyota dat ze deze auto ooit op de markt gebracht hebben, anders dan de standaard is het absoluut en dat moet toegejuicht worden.

Tja het is typisch zo'n auto die je mooi vind of heel erg lelijk, een tussenweg is er niet. Ik heb bv hélemaal niets met de huidige modellen van Citroen zoals de Cactus en de nieuwste DS3 maar anderen lopen er mee weg.

SVF zei:
Timo zei:

Tja het is typisch zo'n auto die je mooi vind of heel erg lelijk, een tussenweg is er niet. Ik heb bv hélemaal niets met de huidige modellen van Citroen zoals de Cactus en de nieuwste DS3 maar anderen lopen er mee weg.

Citroen heeft geen DS3 min het gamma;)

Vooral de deurgreep van de C-HR is mijns inziens een duidelijk voorbeeld dat laat zien waar het mis gaat. Zoveel verschillende onderdeeltjes/lijnen die het een ontzettend rommelig geheel maken. De rommelige achterkant met rare verhoudingen die daarna komt maakt het er niet beter op...

De C-HR vond ik verschrikkelijk toen de eerste persfoto's uitkwamen maar op de een of andere manier vind ik hem in het echt wel kloppen. Schuinvoor vind ik hem overigens best fraai. De kont vind ik wel lelijk met die plastic gevallen op de achterbumper, te drukke achterspoiler

Ik las ergens dat in de Verenigde Staten een AWD-versie van zowel de CHR als de Prius te verkrijgen is. Sinds kort dan.

Maar ik kan beide niet vinden op de site van toyota Nederland. Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken voor vierwielversies van CHR en Prius? Bij voorbaat dank.

jef zei:
Ik las ergens dat in de Verenigde Staten een AWD-versie van zowel de CHR als de Prius te verkrijgen is. Sinds kort dan.

Maar ik kan beide niet vinden op de site van toyota Nederland. Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken voor vierwielversies van CHR en Prius? Bij voorbaat dank.

Even je eigen bericht terug lezen en je hebt het antwoord. niet in Nederland, maar in de VS;)

Er is in NL ook een C-HR AWD bestelbaar geweest. Het betrof dan een 1.2T automaat in Active uitvoering.
In de prijslijst van Januari 2019 staat ie nog voor 34.695 euro.

Terug
Bovenaan