CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Zwakke punten? Ja dat je er een zwak voor krijgt ;)

Ik rij nu dagelijks met "Sjonnie" en bevalt prima.

Ik zou voor de 1.8 gaan. Altijd een 5-bak, 90pk en een fijner, zuiniger en duurzamer blok dan de 1.6. De 1.3 hoor ik ook goeie verhalen over, maar daar heb ik geen ervaring mee ;)

Zwakke punten? Niet echt, wel bekende slijtagepunten die bij een auto van die leeftijd horen zoals roest op de bekende plekken, draagarmen, syncromeshringen (vraag om een koude proefrit en schakel van 1 naar 2 en probeer de achteruit...).

@PG, ik hou je er trouwens aan. Wanneer kom je buurten? :p

Och, de 1.3 met 55 pk doet het ook prima.
De prestaties zijn niet sportwagenwaardig, maar vooruit kom je zeker!
Als je een beetje doortrekt in de versnellingen, kan je prima meekomen met het dagelijkse verkeer.
De auto is ook best zuinig. 1:14 moet te doen zijn.

1.3 voldoet ook zeker! Bedenk wel dat de Golf met de 1.8 als een heel andere auto rijdt dan met de 1.3.

Ja, dat denk ik ook wel.
Met de 1.8 zal je echt lekker vlot onderweg zijn, het lijkt me leuk om eens met zo'n Golf 1.8 te rijden.

Net te laat zeg, mijn ex-Golf stond al een tijdje te koop. Verlopen APK, maar echt simpele puntjes. Is toevallig gister net verkocht...

Het Golfje is binnen!: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4338305,page=2

IMG_7150.jpg

Thomas20VTT zei:
Zag je Leon op SO te koop staan, ziet er netjes uit hoor! (y)
.

Dank je. De vraagprijs is mss niet de laagste, maar dat schrikt koopjesjagers af. Daarbij zoek ik er een liefhebber voor en dan komt de rest wel.

@Enzo Ferrari, ziet er netjes uit. Ik heb in je eigen topic even gereageerd ;)

Menschen... wat denken jullie hier van?

advertentie_foto3333120-1.jpg

advertentie_foto3333120-2.jpg

advertentie_foto3333120-3.jpg

Km stand: 36.000
APK tot 08-2011
Nieuwe voorbanden

Ik weet het, gruwlijk saai en burgerlijk, maar het gaat erom dat deze het gewoon doet en even meekan.

Ik zou die pakken,maar wat voor motor zit erin?
Zolang het geen 1.7DTi is,is het goed.
37.000km,waar vind je dat nog! :eek:

Ziet er net uit ...
En als naamgever van het topic word je dan weer als held ontvangen in het Opeltopic ... (y)

Puur als naamgever van het Opeltopic wilde ik weer een Opel in huis ;)

Het is een 1.2 16V met 75pk.

Wat zouden jullie als kenners als reeele prijs voor dit alles zien? Ik weet hem natuurlijk, maar ter info...

Zijn er trouwens nog "bekende" problemen met dit model?

Mijn ma heeft een flinke tijd in net zo'n Corsa 1.2 rondgereden. Ik vond het motortje erg fijn. Best pittig en nog eens zuinig. Echte problemen heeft deze Corsa niet veel. Wat ik wel wat minder vond was de hakerige schakeling en de vage (electrische) stuurbekrachtiging.
Maar gewoon een fijn betrouwbaar autootje.

Hehehe, zeker. Al zal ik er weinig in rijden denk ik, maar op die manier valt het toch allemaal weer een beetje op z'n plaats. Zal ik me vast weer abonneren op het Opeltopic? ;)

We gaan van de week proberen een paar uur vrij te maken (valt niet mee) om proef te rijden en hopelijk tot een deal te komen. Wel een groot contrast met Sjonnie overigens o_O

@BRG, dank je voor de bevestiging. Ik ga goed zoeken naar addertjes van de week, maar als die er niet zijn doen we het niet verkeerd denk ik...

Netjes hoor. Had misschien ook liever een 3-deurs gehad en wat spannender kleurtje, maar soit... het rijdt (hoop ik), het werkt gewoon (hoop ik) en is qua km's en bouwjaar een "giant leap for manki...." voor haar ;)

Even een vraagje tussendoor... vanavond gaan we kijken. Alleen zijn de postkantoren enzo natuurlijk gesloten. Meteen meenemen zit er dus niet in. Of kan dat tegenwoordig al anders?

Damn.... weer heen en weer door de tunnel dus. Misschien maar veiliger dat dat niet zomaar kan ook, maar ik dacht tegenwoordig met DigiD enzo... Helaas.

Vanavond kijken en hopelijk bevalt het allemaal en hebben we binnenkort weer een Opel in het 'gezin' ;)

CorZa zei:
Netjes hoor. Had misschien ook liever een 3-deurs gehad en wat spannender kleurtje, maar soit... het rijdt (hoop ik), het werkt gewoon (hoop ik) en is qua km's en bouwjaar een "giant leap for manki...." voor haar ;)

Nee, een zwarte Leon en zwarte Golf zijn spannend wou je zeggen? :D

Ik vind zilver hetzelfde als zwart, niet spannend maar het staat altijd goed (y)

Volgens mij is de auto die je laat zien perfect voor jullie, geen grote minpunten, weinig km, pittig en zuinig motortje. Prima dus (y)

Jawel, de deal is gesloten. We hebben weer een Corsa in de familie ;)

Er zitten wat krassen op de velgen rechts (moeders de vrouw reed ermee) en that's it. Niks op aan te merken. Alles werkte verder naar behoren. Elektrische ramen doen het, alle verlichting en lampjes doen het en zelfs de zonnebrilhouder boven het bestuurdersportier doet het ;)
Ik ben zo brutaal geweest de boekjes uit te pluizen en alle papieren van alle APK's en onderhoudsbeurten zitten er netjes bij. Ieder jaar keurig onderhoud bij de Opel-dealer.
Er staan zelfs maar 35.000km op de teller.
Keurige, nette man wiens vrouw af en toe in de Corsa reed. Afgelopen 6 jaar is er maar liefst 19.000km mee gereden...
En zelfs nog een eindje van de prijs af kunnen krijgen.

Ik hoop en denk dat ze hier nog jaren probleemloos mee rond kan rijden.

Zaterdag gaan we het kenteken overschrijven en de auto meenemen. Maandag meteen inzetten voor de eerste schooldag van Daisy dus meteen Belgenland in ;)

Me happy :)
Daisy happy :)

Ja da's nog een lastig te nemen besluit. Sjonnie heeft, boven alle verwachting, 3 jaar braaf z'n dienst gedaan en ze was er inmiddels echt aan gehecht. Ik ook trouwens, ik rij er de laatste weken mee naar het werk. Dus nog even kijken wat we daarmee aan willen. We zijn het er eigenlijk over eens dat hij als plantenbak in de tuin het meest eervolle afscheid krijgt, maar dat brengt nog wat praktische problemen uitdagingen met zich mee :)

Gefeliciteerd Marco (y)

Ik hoop dat je hier een tijdje probleemloos mee vooruit kunt (y)

En hoe groot de emotionele waarde aan de Golf ook is. Gelijk op MP knallen en verpatsen voor een paar knaken, altijd wel iemand die er nog een paar honderd voor geeft ;)

Hahaha, ja inderdaad. Dat was ook mijn eerste reactie, maar volgens mij wilt Dais eerst nog even gedag zeggen :D

Foto's staan een stukje hierboven en meer info... tja heb alles wat ik weet eigenlijk al gezegd.

Opel Corsa 1.2 16V Comfort - 2002
km-stand: 35.xxx
lichtmetalen velgjes
stuurwielbediening
elektrische ramen
alles werkt en ziet er nog prima uit:

Foto's van de vorige eigenaar:
P1030307.jpg

P1030309.jpg

P1030312.jpg

Leon-blackwhite.png

;)

*slik* Heb ondertussen al 4 reacties gehad op de Leon en 3 willen komen kijken. Waar ben ik aan begonnen :cry:

De steekmaat van de Corsa C... is dat nog altijd 4x100, ET 43 en naafmaat 56,6mm?

CorZa zei:
*slik* Heb ondertussen al 4 reacties gehad op de Leon en 3 willen komen kijken. Waar ben ik aan begonnen :cry:

De steekmaat van de Corsa C... is dat nog altijd 4x100, ET 43 en naafmaat 56,6mm?

Technische vragen over Opels horen in het Opel-forum-topic-dinges-geval.com ... :p

Sorry, moet daar nog aan wennen ;)

Heb inmiddels antwoord, maar zal voor de rest in dat topic spammen :)

CorZa zei:

En die van Richard (met jouw oude velgen) staat ook te koop ...

Grote kuis in de forumLeons ...

Ik vrees het ook... :(

Maar goed, we zien wel. Interesse genoeg blijkt, dus dat zal het probleem niet zijn.

Nette uitvoering, die CorZa, euh, Corsa!

Oeioei.. Voor hoeveel staat de Leon te koop?

Ergens tussen de 10 en 20K ;)

Nee, ik ga hier niet met prijzen strooien. Als mod zijnde zeker niet (tis hier geen marktplaats!!! ;))

Maar stiekem dacht ik misschien dat er niemand op zou reageren, maar mails e.d. kwamen al meteen binnen... Aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant ook eng... tis toch m'n kind he ;)

Ah, oke. Nou geen zorgen, ik ben er niet voor in de markt, maar dat weet je wel. :)

Snap het wel hoor, een end of an era...

Hey zo eentje staat er bij ons in het dorp ook. Echt werkpaard. Zou kunnen, maar denk niet dat het zoiets wordt BRG... al is het wel heel leuk speelgoed natuurlijk :)

Ben benieuwd of de Leon naar een liefhebber gaat die de vraagprijs er voor gaat geven (y)
Zou in ieder geval mooi zijn dat ze net zo zuinig op de Leon zijn als jij was bent :)

Terug
Bovenaan