Ruud zit vlak bij Jimmy, volgens mij is het daar gisteren behoorlijk slecht geweest net als de dagen daarvoor (en komende dagen)
Mogguh
We zijn donderdagochtend vertrokken met prima weer. Nadat de kap opgedroogd was van de ochtendnevel op de snelweg de kap dan ook ingeklapt, zodat we genietend in de zon door konden rijden naar brabant. Dat ging prima met de Astra, 100 km/h in de vijfde versnelling is geen probleem. Wel merkte ik dat bij inhalen van een vrachtwagen de combi onwenselijk begon te bewegen, dat voelde niet fijn. Daarom op de terugweg de kogeldruk wat verhoogd (85/90kg ipv 60) en dat ging veel beter.
Optrekken gaat prima, en ook snelheid houden wel. Bij meer stijging moet je wel wat schakelen en verlies je wat snelheid.....maar dat is niet meer als normaal. Als je nagaat dat een 2.2 blok voor 2003 begrippen best riant was, moest het ook wel goed komen.
Wel bizar, een kameraad rijdt een Seat Leon 1.4T met DSG. Die schakelt op snelwegtempo gewoon naar de 7e versnelling, en draait dan 1200 rpm. Mijn gevoel zegt dat zit ook niet goed kan zijn voor een blok, maargoed.....neem aan dat een computer er toch rekening mee houdt hoe zwaar t blok moet trekken en dus evt. een andere versnelling kiest?
Donderdag met lekker weer in Braband aangekomen, de voortent neergezet en heerlijk in de zon gezeten. Aan het einde van de dag kregen we wel een bui over ons heen, zodat we meteen wisten dat de tent lekkagevrij is. Vrijdag begon met zon, zodat we een mooi stuk konden lopen in een aangrenzend natuurgebied. Helaas kwam er nadien ook weer regen, zakten de temperaturen en zo was het zaterdag ook. Met de slechte vooruitzichten hebben we besloten zondag in te pakken en terug naar huis te gaan.
We zaten kwa weer in de slechtste hoek van het land. Zowel Schoonfamilie in Noord-Holland, als kameraden in Noord-overijssel als familie in Twente hadden beduidend beter weer.
Wel grappig, we hebben eind vorige week geboekt en toen was de voorspelling 19-21 graden en redelijk zonnig. Nu was het dus 12-15 graden en regen/somber weer.
Noujah, we zijn er in ieder geval even uit geweest. Beiden hebben we de luxe gewoon weer aan het werkt te kunnen, zodat we hopelijk in Juni bij beter weer alsnog kunnen genieten van een week vakantie.