Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

De overheid drukt je niet in een bepaalde auto hoor. 25% bijtelling was de standaard maar iedereen is verpest door de bijtellingskortingen die er zijn geweest.

Direct niet maar indirect dus wel..;dat merk je hier op het forum al..;)

Jammer dat geld altijd zo bepalend is ( ik snap het heel goed hoor en ben me heel erg bewust van mijn rijkdom ( ook in financiële zin )

Het zou mooi zijn als geld iets minder bepalend zou zijn... als het om auto's gaat maar ook kleding, boodschappen etcetera….. uit smaak of liefhebberij een keuze maken is toch ook erg mooi ?

Barri zei:
Dat is als klagen dat je altijd hetzelfde eet omdat er maar één artikel in de bonus is...

wel een beetje waar ja :) maar er zijn meerdere supermarkten. Als de 'aanbieding' van de overheid je niet aan staat heb je gewoon pech. Daarnaast zijn de verschillen zo groot dat je nog meer een bepaalde hoek in word gedrukt. Je bent haast wel gek als je voor een andere keuze wil gaan, gevoed door de financiële prikkel.

Ik heb zulke luxe problemen niet :) kan gewoon lekker occasions kopen/kijken en dan spelen er gelukkig andere dingen.

Plannen gelezen van de EV subsidies?

Voor de particulier 4.000 subsidie op een nieuwe EV en 2000 op een gebruikte....hoe maken we de rijken rijker...

Een gemiddelde Nederlander kan echt geen nieuwe EV kopen van minimaal 30 k...en wie profiteert er dan weer van..de rijkere medemens die wel een EV kan betalen en die zullen de subsidies liefdevol omarmen...

Waar zijn we mee bezig in Nederland....

Op die manier stimuleer je het EV-rijden inderdaad niet voor de 'gemiddelde' Nederlander.
Maarja, nu gaat de regering flinke subsidies geven op occasions, dus die prijzen zullen wel stijgen... schiet niks op.

Ik vind het ook een opmerkelijke regeling. Dan kun je het geld beter ergens anders in steken als overheid zijnde.

Los daarvan, er zijn niet veel particulieren die nieuw een auto kopen van aanzienlijke bedragen met hun eigen geld. Die mensen die dan ook nog voor een EV kiezen is nóg kleiner. Dus denk dat er niet hele grote bedragen daar naar toe gaan.

Los daarvan; ik denk dan altijd; hoe houden we die auto's in NL? Net als die goedkope bijtelling. Als die auto's over 4 jaar massaal over de grens verdwijnen dan hebben we toch helemaal geen klap aan die subsidies. Er moet over nagedacht worden dat deze in NL blijven en uiteindelijk ook beschikbaar komen voor mensen met een 'normaal' inkomen. Als al die Tesla's 3 nu verplicht binnen de landsgrenzen meoten blijven of anders alsnog BPM afgedragen moet worden bij export dan zet het tenminste iets zoden aan de dijk. Zakelijk leased nieuw en komen daarna ter beschikking voor particulieren.

Ik vind het een goede regeling. Denk alleen dat de branche het geld deels in eigen zak steekt. Anders zou het wel leuk zijn: voor 3,5k een tweedehands Twizy! :)

Ik vind het een goede regeling. Denk alleen dat de branche het geld deels in eigen zak steekt. Anders zou het wel leuk zijn: voor 3,5k een tweedehands Twizy! smiling smiley
Ja, dat inderdaad... we hebben het er al over gehad om de tweede auto weg te doen en te vervangen voor een (elektrische) scooter.
Zo'n Twizy is dan nog net iets beter; parkeren achter het huis, auto op de oprit... mmm

Of 7k voor een tweedehands Zoë...ook al een flinke vooruitgang (al mocht er nog wel 2k af)

Mogguh!!

Ik vind niks mis aan de regeling. Zeker bij auto's als een E-up is een stimulans van € 4.000,- al wel heen aantrekkelijk.
En uiteindelijk ook niks mee om bij een occasion de vergoeding iets minder te maken. Vraag me alleen wel af hoe men dat gaat doen bij occasions, zonder er een carouselhandel van te krijgen.

Vraag is alleen, hoe gaan de ze laadtarieven in de hand houden?

Het laadtarief zal nooit bizar veel gaan verschillen van thuisladen, want dan gaat iedereen die dat kan alleen maar thuis laden. Vergelijk het met een tankstation midden in de woestijn: fijn dat ie er is voor die ene keer dat je 'm nodig hebt. Dat ie erg duur is, is dan niet heel belangrijk.

Vandaag weer terug in het land, en zojuist gelijk even bij de Skoda dealer langsgereden. Er staan al een aantal eCitigo's. Nog geen groene; die van ons wordt in week 7 geproduceerd.

@Berry Nu maak je de grote fout door te denken dat iedereen wel thuis kan laden. Ikzelf zou echt nooit iets met een stekker gaan rijden wanneer ik niet op eigen terrein kan laden, als ik sommige topics hier mag geloven zijn er echter mensen die dat wel doen of in ieder geval overwegen. Dus natuurlijk wordt dat laden onderweg wel veel duurder straks, logisch gevolg van in verhouding weinig aanbod en veel vraag. Als je onderweg met een bijna lege accu staat heb je ook niet veel keus lijkt me.

Helemaal eens Marc, als ik niet thuis zou kunnen laden zou ik ook niet elektrisch willen rijden, denk ik. Die afhankelijkheid is gewoon niet handig. Maar ik vraag me ook af hoe vaak dat gebeurt, niemand wil toch op die manier afhankelijk zijn?

Even tijd voor een autogerelateerd verslagje van ons weekje vakantie. Wij waren naar St Maarten. De grootste rommel is opgeruimd, maar je ziet nog genoeg bootwrakken en ingestorte huizen. Bij andere huizen zijn ze de laatste hand aan het leggen aan nieuwe daken. Onze huurauto was een Hyundai i10, vorige generatie, zo'n saai hoog ding. Een automaat uiteraard. Wat viel me op: stoelen met een lage rugleuning met geintegreerde hoofdsteun, geen interval op de ruitenwisser (ja die hebben we nodig gehad de eerste dagen), geen wisser achterop en -zoals elke auto- geen mistlamp achter.
Verder het wagenpark: vooral veel Aziatisch spul: Japans en Koreaans, maar ook veel Chinees. Haval bijvoorbeeld, een vrij mooie SUV van dit merk. Over SUV's gesproken: de Nissan Kicks, Hyundai Venue en Hyundai Crete zouden het ook prima doen in Europa. Wat een leuke modellen! Ik zat er eens over te denken, maar het wordt voor autofabrikanten wel makkelijk: eerst wilde het ene land een sedan, het andere een hatchback en weer een andere een stationwagon. Nu willen ze gewoon allemaal hetzelfde model. En wat gaat het worden als het A-segment verdwijnt? Niet alleen op de Griekse eilanden, maar ook op de Caribische eilanden zie je zeer veel A-segmenters rijden.
We zijn ook een dagje naar Anguilla geweest. Een heel leuk en klein eiland. Men rijdt daar links. We hadden een Toyota Vitz (Yaris) als huurauto, met een Japans navigatiesysteem met gesproken teksten, en een achteruitrijcamera. Reed met de CVT best lekker, beter dan de i10 want die reed vreselijk. Trage automaat en een hypergevoelig rempedaal.
Een ander uitstapje was naar St Barth. Bekend van de bizarre landingsbaan (als je denkt dat Maho Beach in St Maarten bizar is, ben je nog niet in St Barth geweest). Een eiland voor de wat meer bedeelde medemens, en dat is te merken. En Frans. Dus veel Renaults (Twizy, Twingo, maar ook Espace), maar ook bizar veel Mini's. Vooral de cabrio doet het goed als huurauto. Wij gingen voor een Twingo, uiteraard weer een automaat. Die aandrijflijn verpestte het, het autootje zelf rijdt wel leuk. Volledig elektrisch (ja, de Forfour) moet het echt een leuk ding zijn! En ook bizar: je mag het hele eiland maar 50 (knap als je dat haalt overigens, op de kleine weggetjes), maar toch rijden er Evoques en G-klasse AMG's.

Barri zei:
Helemaal eens Marc, als ik niet thuis zou kunnen laden zou ik ook niet elektrisch willen rijden, denk ik. Die afhankelijkheid is gewoon niet handig. Maar ik vraag me ook af hoe vaak dat gebeurt, niemand wil toch op die manier afhankelijk zijn?

Voorlopig is het voor mij echt geen optie hoor, niks voor mij dat billenknijpen of ik de bestemming wel haal en/of hopen dat er op je eindbestemming wel een vrije laadpaal is.
Rij op zich niet veel en vaak kortere stukjes dus wat praktijk betreft zou het wel werken. Een plug-in hybride zou ik dan nog wel overwegen maar volledig elektrisch zie ik om meerdere redenen echt niet gebeuren.

Ik vind niks mis aan de regeling. Zeker bij auto's als een E-up is een stimulans van € 4.000,- al wel heen aantrekkelijk.

Vind je? Dan heb je een e-up vanaf 18 mille...voor dat geld kan je heeeeelll veeeel kilometers in een gebruikte benzinegestookte up maken..

Een benzine up! met een vergelijkbare uitrusting kost ook minimaal 15k. Wil je een automaat, dan kom je al best dicht in de buurt van die 18k. En een A-segmenter benzine automaat is niet fijn (deze week nog twee gereden, zie hierboven). Zo'n EV is echt totaal wat anders, eigenlijk niet eens te vergelijken.

Een benzine up! met een vergelijkbare uitrusting kost ook minimaal 15k. Wil je een automaat, dan kom je al best dicht in de buurt van die 18k. En een A-segmenter benzine automaat is niet fijn (deze week nog twee gereden, zie hierboven). Zo'n EV is echt totaal wat anders, eigenlijk niet eens te vergelijken.

Ik heb het ook over een tweedehands up. Waarom zou je nog een nieuwe kopen van een autootje dat al heel lang op de markt en je in elke straat met bosjes ziet staan. Er zijn genoeg tweeehandsjes te vinden die net ingereden zijn voor heel wat minder. En een automaat op zon uk? Dat heb je ook echt niet nodig..

Zoals jij eigenlijk ook al uitstraalt..je moet echt verknocht zijn aan een EV om zoiets te kopen. Financieel valt het voor een particulier niet goed te praten.

Even geduld nog, de prijzen zakken vanzelf.

Ben nu in Korea en had het er vanmorgen nog over. We zagen een tesla rijden (absolute zeldzaamheid hier). Maar verder is hier niemand met EV bezig. Af en toe zie je eens een Niro EV rijden maar dan houd het wel op. Hier willen ze gewoon groot rijden en liefst met een dikke motor. Iemand hier heeft een Hyundai Palisade. Man man wat een enorm ding ook weer.

Ergens voelt het dan toch een beetje scheef als wij alles zwaar gesubsidieerd in een transitie worden gestopt op gebied van alles. (jaja, ik weet het, een beter milieu begint bij je zelf, maar toch...)

rjthefrisian zei:
Plannen gelezen van de EV subsidies?
Voor de particulier 4.000 subsidie op een nieuwe EV en 2000 op een gebruikte....hoe maken we de rijken rijker...
Een gemiddelde Nederlander kan echt geen nieuwe EV kopen van minimaal 30 k...en wie profiteert er dan weer van..de rijkere medemens die wel een EV kan betalen en die zullen de subsidies liefdevol omarmen...

Waar zijn we mee bezig in Nederland....

Met grote dank aan de PVDA hebben we in Nederland nou een systeem die de Hema, AH en de Mac Donalds letterlijk subsidie geeft als ze niet meer betalen dan iets boven het minimumloon (waar je in Nederland niet van kan leven zonder toeslagen). Per werknemer wordt er zo een 2000 euro subsidie gegeven om de werknemer een mensonwaardig loon te betalen :( Waarom moet een AH hiervoor subsidie krijgen? Ze betalen geen belasting maken miljarden winst en krijgen nog geld toe omdat ze onderbetalen. De Groene dan kan je precies nalezen hoe het zit. De wereld op zijn kop. En nee hiervoor hoeven ze geen aanvraag of moeilijk formulier voor in te dienen, het geld gaat automatisch in januari hun kant op. Rijken worden volop gesubsidieerd. Denk maar eens aan de Metsubsidie OUtlander die netto nog geen 4000 euro koste voor de notaris en co. Welke normale burger kan zeggen dat hij voor netto 900 euro inclusief brandstof per jaar 50.000 km kan rijden? Ja als je rijk bent dan kon het dus wel. Maar ben je een werknemer dan ben je aan de beurt om te betalen. Het boxenstelsel is dus ook een zegen voor de echt rijken onder ons. Als je inkomen komt uit vermogen hoef je slechts 2,5% belasting te betalen Krijg je echter inkomen uit arbeid ben je minimaal 37,5% kwijt. Oja als jij het huis erft van je overleden ouders moet je uiteraard erfbelasting betalen, en dat is best veel geld die je dan direct moet afdragen. Erf je echter miljoenen (en dat doe je dan in de vorm van aandelen ) dan betaal je niks. Je mag namelijk dan de te betalen belasting uitstellen tot het jaar tabak (je mag hem zelfs uitstellen tot na je je overlijden en dit is geen geintje). Zo heeft mevr. Heineken ook niks afgedragen aan erfbelasting, maar zij is niet de enige, alle leden van ons koningshuis hebben netto ook niks afgedragen van hun erfenis toen Juliana en Bernard overleden. In Nederland worden alleen de rijken echt gesubsidieerd en dat kun je ook zien aan de autoverkopen. Kijk maar eens welke merken het verrassend goed doen.

Sorry Ingo, maar volgens mij leef jij ook al jaren op subsidie.
Of om het in jouw woorden te zeggen: "wie zonder zonde is..."

Hier alles goed, leuke verjaardag gehad en lekker druk weekend :)

Leuk verslag Berry! lekker tripje ook zo ff tussendoor.

@Peter: :) :)

@Ingo: ik heb geen recht op zorgtoeslag, huursubsidie, bijstand, dus dat 'subsidies' alleen naar de rijken gaan is echt onzin. Zelfs ik heb al teveel inkomen voor bepaalde bijdragen van de overheid.

@Rob: een nieuwe auto vergelijken met een tweedehands, zo ken ik er ook nog een paar! o_O :T

@Jimmy: gefeliciteerd met de grote kleine meid!

Ach het is toch nooit goed. In elk land hoor je ze klagen. Ieder vanuit zijn eigen standpunt.

Mijn schoonzus zit ook thuis. imo kan ze makkelijk werken maar nu krijgt ze huurtoeslag, zorgtoeslag, subsidie hier, aangevuld daar. Ik schrok gewoon wat ze netto in de maand krijgt met niets doen. Uiteraard is het minder dan mij. Maar ze kan gewoon een autootje rijden, op vakantie, grote TV kopen. Als je niet zo ambitieus bent en tevreden hier mee bent dan gaat daar ook veel geld naar toe. Maak ik mij er druk om? Nee niet (meer) :)

@Rob: een nieuwe auto vergelijken met een tweedehands, zo ken ik er ook nog een paar!

Ik bekijk het vanuit mijn eigen situatie. Waarom zou ik een nieuwe e-Up kopen van minimaal 18-mille terwijl ik voor hetzelfde geld een gebruikte benzine-up voor veel minder geld kan kopen en voor het prijsverschil heel lang kan rijden. In de basis zijn het beide auto's die al uit 2011 stammen.

Dan moet je het puur doen omdat je elektrisch wil rijden; anders zou ik dit nooit en te nimmer gaan doen.

Wees nou eerlijk..als jij de Citigo niet zo goedkoop had kunnen gaan rijden, was jij dat toch ook nooit gaan doen?

@Rob, eens.. het model is nog nagenoeg gelijk en zuinig genoeg om voordelig te rijden. Je moet al flink subsidie krijgen om een E versie interessant te maken.
Kosten in onderhoud vallen ook mee bij die kleintjes.

Mogguh

De situatie die Joost beschrijft zijn wel de gevallen die mij irriteren. Je mag in NL mensen die niet kunnen werken best ondersteunen om ze een redelijk bestaan te geven. Echter is de stimulans om te gaan werken vaak slecht. Wanneer men iets meer verdient vervallen toeslagen, waardoor ze er netto nauwelijks op vooruit gaan. Voor die mensen loont werken niet in financiële zin.

@Rob: een nieuwe auto vergelijken met een tweedehands, zo ken ik er ook nog een paar!
Ik bekijk het vanuit mijn eigen situatie. Waarom zou ik een nieuwe e-Up kopen van minimaal 18-mille terwijl ik voor hetzelfde geld een gebruikte benzine-up voor veel minder geld kan kopen en voor het prijsverschil heel lang kan rijden. In de basis zijn het beide auto's die al uit 2011 stammen.
Ik snap je standpunt Rob, maar een nieuwe auto vergelijken met een 2e hands is wel wat krom. En ja, ookal is de basis uit 2011......die auto is wel geupdate/gemoderniseerd.
Daarnaast kun je aan een nieuwe auto minder (onderhouds)kosten verwachten als aan een 2e hands auto. Ik denk dat de subsidie er vooral voor bedoelt is om het verschil in aanschafprijs tussen een EV en een gelijkwaardige brandstofuitvoering te compenseren. Dan is het een prima regeling.
Dat jij geen geld over hebt om nieuw te rijden begrijp ik ten zeerste, maar dan is dat denk ik het standpunt wat je moet maken.

Vandaag de Leaf ingeleverd voor een onderhoudsbeurt. Kreeg nu een nieuwe 60kw variant mee. In de basis dezelfde auto als de mijne, met wel een iets vernieuwd multimediasysteem. Die doet zijn werk netjes, maar ziet er nog altijd verouderd uit. Topsnelheid is met 166km/h een 10km/h hoger als mijn Leaf. Bij vertrek stond de range-meter op 320km.

AsconaGT zei:
Ach het is toch nooit goed. In elk land hoor je ze klagen. Ieder vanuit zijn eigen standpunt.

Juist die mensen die klagen wordt niets in de weg gelegd om een hele goede baan vinden, succesvol ondernemer te worden of de lotto te winnen. Dus die klagers kunnen hun energie beter daarvoor gebruiken.

Dat jij geen geld over hebt om nieuw te rijden begrijp ik ten zeerste, maar dan is dat denk ik het standpunt wat je moet maken

Ik vergelijk nieuw met oud maar das niet voor niks. Stel dat je nu een gebruikt benzine-Up rijdt dan denk ik niet dat die 2000 euro extra veel mensen gaat bewegen om dan in een nieuw elektrische e-Up te gaan rijden. Autootje is nog exact zoals in 2011 op wat andere lampjes na en ik denk niet dat die 2000 euro vele mensen prikkelt om dan die overstap te maken....

dat is eigenlijk mijn punt..;)

rjthefrisian zei:
Dat jij geen geld over hebt om nieuw te rijden begrijp ik ten zeerste, maar dan is dat denk ik het standpunt wat je moet maken

Ik vergelijk nieuw met oud maar das niet voor niks. Stel dat je nu een gebruikt benzine-Up rijdt dan denk ik niet dat die 2000 euro extra veel mensen gaat bewegen om dan in een nieuw elektrische e-Up te gaan rijden. Autootje is nog exact zoals in 2011 op wat andere lampjes na en ik denk niet dat die 2000 euro vele mensen prikkelt om dan die overstap te maken....dat is eigenlijk mijn punt..;)

Maar in de toekomst misschien wel een 2e hands e-up i.p.v. een benzine variant.
2.000 euro op occasions en 4.000 op nieuwe auto's meen ik.

Astra F zei:

Waardoor tweedehandse EV's op korte termijn 2.000 EUR overgewaardeerd worden in vraagprijs...

Subsidie zou enkel bij verkoop door handelaren zijn.
Dus ik als particulier heb een leuke tweedehandse EV te koop.
Die wil niemand ongeacht mijn vraagprijs, want de koper krijgt geen subsidie.
Die wordt dus na een tijdje opgekocht door een handelaar, die de prijs meteen met 2.000 EUR verhoogt.

AsconaGT zei:
Maar ze kan gewoon een autootje rijden, op vakantie, grote TV kopen.

Lijkt me heel erg sterk hoor, weet niet wat haar basisinkomen is ( uitkering? ) maar normaal gesproken kan dit echt niet van die paar centen.

Voordat die E-up betaalbaar wordt is die pot al lang leeg of heeft de overheid al lang weer andere ideeën bedacht......;)

Zoals ik al zei; leuk die subsidie, maar er zullen uiteindelijk niet heel veel mensen gebruik van maken. Voor particulieren die met eigen geld een auto moeten ophoesten is en blijft het op dit moment nog niet interessant. Die 2000 of 4000 euro gaat het verschil dan ook nog niet maken. Misschien als straks de 2e hands EV markt iets ruimer is, al zullen die prijzen ook hoog blijven.

Ben wel blij met ruud, door mensen zoals hij word het ooit wel een keer bereikbaar voor mensen die het met eigen middelen moeten bekostigen. Zonder vraag geen aanbod. Door mensen zoals ruud word de EV steeds verder ontwikkeld en verbeterd dat over een x aantal jaar wij relatief betaalbaar EV kunnen rijden. :D

Lijkt me heel erg sterk hoor, weet niet wat haar basisinkomen is ( uitkering? ) maar normaal gesproken kan dit echt niet van die paar centen.

Misschien mogelijk doordat de woonlasten hier lager liggen? Haar netto woonlasten zijn echt super laag (door subsidie). En het autootje is een oud corsaatje B. Maar het lukt haar prima hoor. Maar werkelijk overal lijken haast wel potjes voor wat ze binnen schraapt. Ohja ik was een grote hond nog vergeten. Kost ook het nodige. En op vakantie gaat ze ook, oke niet al te duur en binnen nederland buiten hoogseizoen maar toch...

Uit nieuwsgierigheid; Iemand alleen, met een uitkering krijgt € 1.117,44 per maand. Netto maandlasten hier voor een huurhuis 430 euro heb je iets heel aardigs in de sociale huur (huursubsidie er er al vanaf dan). Heb je nog +/- 700 euro over. Dan komt er nog geld bij voor wat andere potjes van de gemeente hier en daar. Daar kun je wel ziektekosten (met forse zorgtoeslag), goedkoop autootje, eten en drinken voor betalen. Nee geen vetpot maar er blijft genoeg over blijkbaar voor leuke dingetjes. Zeker zolang je geen gekke hoge onvoorziene kosten hebt is het blijkbaar prima om niet te hoeven werken.

Ik zag trouwens dat de Corsa EV nu ook bij de NL dealers staat. Ben benieuwd wat de levertijden gaan doen. Waarschijnlijk bizar hoog binnen de kortste keren.

AsconaGT zei:
Ben wel blij met ruud, door mensen zoals hij word het ooit wel een keer bereikbaar voor mensen die het met eigen middelen moeten bekostigen. Zonder vraag geen aanbod. Door mensen zoals ruud word de EV steeds verder ontwikkeld en verbeterd dat over een x aantal jaar wij relatief betaalbaar EV kunnen rijden. :D
(y)

Mooi!

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

Maar ook nog heel duur

Die stoelen zien er wel heel fraai uit zeg en ik vind de kleur van het leder ook heel gaaf.

Afgelopen vrijdag mij ook weer verbaasd op 's heeren wegen. Weekend naar vrienden in Zuid-Limburg, dus 's avonds na het eten die kant op gereden. Na de spits, dus redelijk rustig. Cruise control de hele weg op Vmax +30, muziekje aan en gaan.

Rondom Zwolle kwam er ineens een **** GTD achter mij rijden, zo dicht op m'n bumper dat ik af en toe z'n lampen niet meer zag. Dus naar rechts zodra het kon en de **** kwam er met een rotgang voorbij. Ging naar rechts en ging langzamer rijden. Ik reed nog op de cruise control, dus ik haalde hem weer in.
Dat ging een paar keer zo door. Totdat hij ineens uit het zicht van mijn spiegels was en opeens kwam hij met een rotgang wéér voorbij zetten o_O
Heeft ongeveer 50km lang zo geduurd. Waarom? o_O

Rondom Nijmegen een Ford Mondeo, van het type welke Ferdinand ook een tijdje heeft gehad. Deze reed op normaal tempo, ik ging er normaal voorbij (als in, op tijd naar links, niet kleven etc). Tijdens het inhalen zag ik hem al versnellen, toen ik er voorbij was ging hij naar links, op mijn bumper rijden en met grootlicht seinen o_O

Ik heb het nog aan vriendinlief gevraagd of het aan mij lag en of ik iets verkeerd deed, afgezien van de iets hogere snelheid, maar dat was volgens haar niet het geval.

Waarom maken mensen zich zo druk om anderen?

Overigens is wel weer gebleken dat je met het rijden van een constante snelheid behoorlijk snel Nederland kunt doorkruisen op rustige momenten. Het was een fijn tripje zonder oponthoud. De terugweg op de zondag verliep, op iets lager tempo, eigenlijk ook prima (zonder bijzondere medeweggebruikers gelukkkig).

Mogguh!

Gisteren weer teruggekomen uit Berlijn. Gelukkig een luxe uitgeruste Passat tot mijn beschikking, dus dan stelt zo'n reis eigenlijk vrij weinig voor. 1x korte stop en verder gewoon met de cruisecontrol op 130 gereden; perfect.
In Berlijn was het soms wel wat lastig navigeren: door een navigatiefout stond ik op een gegeven moment nog voor het olympisch stadion in Berlijn. Bijzonder gebouw met een bijzondere geschiedenis. Toch nog iets gezien van de stad :)

@ Richard: ik heb dat soort idioten ook meegemaakt inderdaad. Vooral met de wat snellere auto's; Ik begrijp dan ook niet wat er mis mee is.
Zelfs nog een bumperklevende vrachtwagen gehad: max. was 80 ivm wegwerkzaamheden, dus ik gewoon op de rechterbaan achter een rijtje auto's aan met 85. Voegt er een vrachtwagen in achter mij en die zit te bumperkleven, knipperen met de lampen, toeteren. Dus ik ben maar even naar links gegaan en een paar auto's ervoor weer tussengevoegd. Ging die vrachtwagen exact hetzelfde doen bij de volgende auto... en dan bij 2 afslagen later er weer af. Die vent had wat frustraties gok ik.

@ Insignia: Prachtige uitvoering zo!

Klopt, zo'n Passat is een hele fijne auto. Degelijk en goed ( zoals in principe alle **'s), flinke binnenruimte en een fijne kilometervreter.
In de uitvoering zoals jij hem bij je had ook nog gewoon een knappe verschijning. Spannend? Nee niet echt, maar wel gewoon prima.
Ik zou er prima één willen hebben, liever dan een Insignia om eerlijk te zijn...

Berlijn moet ik ook echt nog een keer naar toe trouwens...

Bumperklevende vrachtauto's ken ik ook inderdaad. Vaak als de toegestane snelheid net onder de afgeregelde limiet van een vrachtwagen ligt.
Ik rijd nu dagelijks ook een stuk met wegwerkzaamheden waar je max 70 mag. Meestal wordt daar ook 70 tot 80 gereden en meer dan eens een vrachtwagen gezien/gehad die wel heel erg dicht op z'n voorganger zat. Tijd is geld en het liefsten rijden ze gewoon op de begrenzer.

Fijn dat je bezoek aan Berlijn positief is uitgepakt, wel jammer dat je niet wat tijd had om e.e.a. te bekijken.
Ik houd daar altijd wel wat rekening mee, overnachting extra ofzo :)

@ Passat, die mogen ze hier ook prima neerzetten, inderdaad mooier dan de Insignia. (die ze overigens ook neer mogen zetten :))

Bijna weekend, kinderfeestje van Lize en zondag is er al een carnavalsfeest voor de kids in de schouwburg. Altijd leuk :)

Ik heb de laatste tijd ook wel vaak van die maloten.

Ook bij een oprit in hengelo gaat het van 2 banen naar 1 om vervolgens op de A35 in te voegen. Ik reed links, vrachtwagen rechts. Ik wil hem ook niet kort zo voor de vrachtvwgen drukken dus ik geef even flink gas met de laguna zodat ik precies het het bordje ritsen voorbij de vrachtwagen ben en ruim voor hem kan invoegen. Op het moment dat ik hem bijna wilde inhalen gooit hij zn vrachtwagen naar links zo van; jij blijft er maar achter. Moest echt fors in de remmen en dacht ach laat maar, haal je zo vanzelf op de snelweg wel weer in.

Rijden een hoop gekken op de weg, ik denk wel eens waren ze maar allemaal zoals mij :)

Zo heeft iedereen wel zijn verhaal om te vinden dat een ander het niet goed doet.
Had het vanochtend ook, op het moment van ritsen kreeg ik geen ruimte bij het oprijden naar de A30 bij Barneveld. Dus werd ik het verdrijvingsvak op gedrukt.
Even later heb ik een tijd net zo hard gereden als degene die me geen ruimte gaf, maar dan wel de hele tijd in zijn dode hoek.
Tot hij afzakte (en ik ook) naar 80, heb toen een dotje gas gegeven en was hem kwijt.

Nu zal mijn slachtoffer ook wel zijn verhaal hebben waarbij ik de slechterik ben :)

Niemand stormschade?

We hebben hele grote eiken voor de deur. Iedereen heeft de auto overal in de straat maar neer geplant om maar niet onder de bomen te hoeven staan (incl. ikzelf). Los van wat takjes en rommel geen gekke dingen hier. Vond het eerlijk gezegd ook nog wel mee vallen. Wel veel wind en regen, maar niet heel extreem.

Mogguh!

@ Gerwin: Berlijn is toch een mooie stad he?! Leuk weekend gehad?
Ik ben geen ** fan, maar ben het met je eens dat ze met de passat wel een goede aanbieding hebben. Het klopt gewoon allemaal aan die auto.
En ja, als ik dan bij de dealer in een Insignia stap heb ik net het gevoel alsof ik in een iets grotere Astra stap. Het is allemaal netjes, maar de wow-factor ontbreekt. Het gevoel dat je het topmodel van Opel rijdt heb ik niet, dat had ik bij de vorige Insignia wel. Hetzelfde als ik de Grandland bekijk, ziet er van buiten echt gelikt uit....maar als ik dan het interieur bekijk met die goedkope tellers, dan is dat echt een teleurstelling.
Zeker als je ziet hoe concerngenoot Peugeot er binnenin wel een feestje van maakt (ookal ben ik geen liefhebber van die i-cockpit).

Nee, kwa interieurs mogen ze bij Opel nog wel een stap maken. Kijk de recente Corsa, komen ze met zo'n cheap digi-dash aan wat in de Kadett E nog geleverd is o_O

Gisteren terug gekomen van een weekendje Malaga. Lekker met korte broek in de zon gezeten, genietend van een biertje.
Donderdagochtend om 3.00uur weg gereden, en met 105 km/h op de cruise met lege accu in dusseldorf aangekomen. Auto daar op parking met laadplek gezet en gisteren om 14.00uur weer terug gereden. Door de storm konden we toen rustig 110/115km/h rijden, dus sneller als verwacht thuis gekomen:) Bij thuiskomst nog even boodschappen gedaan en koffie gedronken alvorens we met de brandweer aan de bak konden. Altijd indrukwekkend wat de natuur voor kracht heeft :cool:

Terug
Bovenaan