Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

U vraagt wij draaien.

0-cc77b9b3-0f59-48e4-a27f-39f8354e268e.jpg

0-505ceb40-19de-4d1a-9d62-230e29129d9d.jpg

Van buiten vind ik hem mooi maar van binnen vind ik het dashboard nu al bedaagd overkomen. Die roosters en dat middenpaneel en dat rechterdeel van het dash....nee niet mijn smaak...

Hm, misschien ben ik dan wat meer van het bedaagder. Net als dat ik ook wel van wat knoppen hou. Er zijn uiteraard fraaiere interieurs maar vind het een erg fraaie auto!

$_57.jpg

Alleen vind ik die uitstekende ipads niet heel erg fraai, wat veel merken hebben. Ik begrijp dat je ze dan lekker hoog kunt plaatsen en zo, maar het ziet er toch niet zo mooi uit.

De door Joost getoonde Proceed is inderdaad nog een paar stappen veel interessanter dan de normale Ceed station.
Wel de dikke en aparte looks maar nog steeds erg praktisch, zou van die 2 echt zeker voor de Proceed gaan, wel een erg kostbaar ding geworden zo'n Kia! :eek:

Zou de Toyota Corolla trouwens ook niet vergeten.

toyota-corolla-2019-gallery-09-full_tcm-3028-1478781.jpg

toyota-corolla-2019-gallery-05-full_tcm-3028-1479800.jpg

de chromestrip en net iets wat bedaagd gepositioneerde achterlicht unites doen het hem, want verder is zo'n astra ook gewoon erg fraai!
1280x960.jpg

Mogguh!

Deze week geveld door de griep, nog ergens wel wat geprobeerd om te werken maar uiteindelijk 2 dagen echt thuis geweest. Was voor mij een eerste keer in 8 jaar dat ik me heb moeten ziek melden ;)

@ Landal: Grote fan van de parken. Vriendelijke mensen, goede hulp via Twitter bij het zoeken naar leuke huisjes/parken die geschikt zijn voor t hondje.
Bij Landal zit je eigenlijk altijd wel in een net huisje; waar voor je geld.
Centerparcs zijn de huisjes van vroeger waar ze nog steeds hetzelfde geld voor durven te vragen... ga ik niet zo snel meer heen.

@ Electrisch rijden: ik zou ook graag een electrisch autootje willen. Een Twizzy is me als tweede auto een beetje te onhandig; een luxe scooter. Maar iets van een Zoé vind ik erg interessant! Maar die accuhuur... wordt het erg duur van.

@ Nieuwe stations:
Focus, mwaaah....moet ik erg aan wennen. Niet echt een eigen gezicht; doet me steeds denken aan een Kia ofzo.
Ceed, voorkant prima maar de achterkant vind ik wat teveel overhang hebben oid
Astra, voorkant strak maar richting de achterkant wordt het net wat minder. NIet lelijk, maar niet zo gestyleerd als de hatch.
Corolla: (y) vroeger was ik fan van bepaalde modellen van Toyota. Is wat afgezwakt, maar de nieuwe Corolla SW vind ik echt fraai.

Goedemorgen,

Hopelijk ben je er weer bovenop Gerwin!

hier een heel leuk weekend, Lize had haar 1e eigen kinderfeestje. met 7 vriendinnetjes hebben ze een super prinsessenfeest gehad, met alles er op en eraan! Verkleden, sminken, taartjes versieren, chippies eten, spelletjes doen en achteraf frietjes eten.. Tussendoor konden ze op het springkussen en dansen. We hebben het gevierd bij een locatie die dit aanbiedt en dat is echt top!
Zondag alle versieringen en cadeaus opgeruimd, lekker geknutseld met Lize en de laatste hand aan de auto gelegd. Deze week gaat de wrap erop. :) Dan kan hij weer in elkaar :)

Wel fijn dat je dat extern dat zo aan bieden. Bij het lezen visualiseerde ik mij al een huis compleet overhoop gehaald en een gigantisch springkussen in de achtertuin :)

Hier ook rustig weekend gehad, nog weer flink wat dingen gesnoeid in de tuin ter voorbereiding van de tuinplannen volgende maand en wat dingen afgebroken en flink in huis opgeruimd. Kijk nu al naar deze week uit als de zon veel gaat schijnen en de temperaturen lekker weer iets oplopen wat donderdag en vrijdag met name het geval gaat zijn :D

@Joost, dat beeld had ik ook, vandaar dat we dit extern hebben gedaan. Prima, betaalbaar en goed verzorgd :)

Ja de zon gaat weer komen, heerlijk :)

Mogguh!

Perfect zon feestje Jimmy! Thuis geen bende en de kinderen vermaken zich prima! Hier hebe je ook verschillende aanbieders en dat lijkt me ideaal!

Hier lekker weekendje gehad. Vrijdagavond feestje gehad bij vrienden en gisteren even uit eten geweest met vrouw en dochter.
Dochterlief wordt groot..ging steeds haar eigen gang..kinderstoel was niet leuk meer..speelhoek en andere kindjes/mensen waren veel leuker..;)
Ze rende de hele zaak door en wij er steeds achteraan..:)

maar wij letten er tenminste op..er renden ook kinderen door de zaak waar de ouders nergens te bekennen waren..gegeven moment waren die kinderen de sausmachines aan het leegdrukken waardoor alles over de tafels en de grond stroomde..het personeel moets ingrijpen maar pa en ma waren nergens...

Idd, een feestje op verplaatsing is ideaal.
Zelf heb ik destijds voor mijn kinderen nog feestjes gegeven in Mc Donalds die daar een speciaal programma voor hadden.
Ook voor de kleindochter die vorig jaar haar eerste feestje gaf, werd uitgeweken naar een overdekte speelstad met gigantische springkastelen, ballenbaden en hindernissenparcours, en met pannenkoeken.
Nogal een verschil met een klasgenootje dat enkele weken ervoor jarig was. Die had de ganse klas uitgenodigd bij haar thuis, dus meer dan 20 kinderen.
Toen ik Chloë ging ophalen, was het ganse huis in gebruik, van woonkamer tot elke slaapkamer boven.
In de ene kamer speelde een film, in de andere lagen spelletjes, er was een clown, ... en die kinderen maar de hele tijd op hun kousen die trap op en af hollen.
Maar ze hadden eerlijk gezegd geen idee waar mijn kleindochter precies zat...
Vond ik eigenlijk nogal onverantwoord.

@Peter, dat zijn ook gewoon teveel kinderen en is inderdaad onverantwoord zeker op deze leeftijd waarbij er nog van alles mis kan gaan met alledaagse bezigheden.

@Rob,
Daar kan ik mij dus ook zo aan ergeren, niet alleen in restaurants maar ook in winkels, supermarkt etc.. ik laat Lize ook wel rondhuppelen en doen, maar wij moeten die guppies toch bijbrengen hoe je jezelf moet gedragen. Ergens moet je toch ingrijpen en sturen.
Uit eten met Lize is ook vaak wel lastig geweest, maar als je het niet doet, dan raken ze er niet aan gewend. Speelgoedjes en kleurtjes mee en dan komt het bij ons meestal wel goed.

Mogguh!

@ Frank: Wauw, al weer een week bezig dus. Knap dat je zo makkelijk nieuwe uitdagingen aan gaat, soms zou ik daar ook iets makkelijker in moeten zijn.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jij jouw weg gaat vinden daar. Aan inzet, kennis en kunde ontbreekt het hem bij jou in ieder geval niet.

@ Leaf: Je kon al vrij snel de reguliere versies bestellen. Denk dat dit er ook één is.
Vandaag bericht gehad van de importeur. MT heeft besloten dat ze niks aan de tekortkoming in actieradius willen doen, niet anders dan een Voucher voor brandstof of huurauto.
Die brandstof is dan om, indien ik langere ritten met een conventioneel aangedreven auto rijdt, die kosten te compenseren.
Volgende week gaat de auto naar de dealer voor de 1e onderhoudsbeurt, dan worden er LED-lampen geïnstalleerd voor meer en witter licht.

@ Astra K: Waar ik de hatch echt heel mooi en tijdloos vind, kan de ST mij niet zo bekoren. Met de juiste velgen, uitvoering en kleur kan het best een nette wagen zijn. Maar die sportieve en "dikke" look van de vorige generatie mis ik wel. Maargoed, de Astra krijgt uiterlijk 2020 een facelift.....misschien verdwijnt dan in ieder geval die lijkwagen-strip.

tjah het is natuurlijk ook lastig als importeur om een goede oplossing te vinden die redelijk is voor alle partijen. Denk dat dit het beste is wat je er uit hebt kunnen halen, maar wel goed dat je van je hebt laten horen. Als ik ergens echt niet tevreden over ben (of juist heel tevreden) laat ik het vaak wel horen aan een bedrijf, al is het maar om hun eigen processen/diensten/producten te kunnen verbeteren.

Zodra de iets minder potente versies van de model 3 beschikbaar zijn (tegen een iets aantrekkelijkere prijs) is dat ook nog een optie?

Ik kreeg hier op werk ook zo'n ervaring langs met de Leaf, die range viel echt tegen van wat ik las! Ben toch benieuwd waarom dat juist bij de Leaf zo het geval is.
Zo'n eNiro lijkt me een fijn ding! Ik vraag me ook af hoeveel goedkoper de goedkopere Model 3 gaat worden. Gaat tegenvallen denk ik.

@Ruudje Dat gemopper over die zogenaamde lijkwagen-strip is onterecht omdat het al een hele tijd achterhaald is, valt me echt van je tegen dat jij dat niet weet! :)

Opel-Configurator zei:
[size=medium][size=x-large]Optie :

Zwarte sierlijst aan bovenkant van de zijruiten ( MDB ) € 0,0[/size]
[/size]

ook al is hij zwart, vind het nog steeds niet mooi. Bij de Insignia vind ik het wel iets positiefs toevoegen aan het design.

Ik denk dat de lijkenwagenstrip wel gaat verdwijnen, maar geen rigoureuze veranderingen. PSA gaat echt niet veel geld steken in een facelift terwijl het een model is boordevol GM techniek wat lastig te integreren is met hun systeem en fabrieken. Minimale facelift en dan vrij snel vervangen door een broertje van de nieuwe 308.

Ik vraag me ook af hoeveel goedkoper de goedkopere Model 3 gaat worden. Gaat tegenvallen denk ik.

Ik ook, wat mij ook nog steeds tegenviel (zag de video bij ANW:cool: is dat de afwerking nog steeds wel bedroefde kwaliteit is. zelfs voor een Dacia mag je meer verwachten. Nu hebben ze nog aardig vrij spel omdat de concurrentie er nog niet veel is, maar straks als Europese modellen ook in de iets lagere segmenten gaan zitten dan wil ik nog wel een zien hoe Tesla zich gaat houden in EU. De anderen hebben immers jaren lange ervaring met zeer hoogwaardige auto's bouwen en een super uitgebreid netwerk.

De Model 3 schijnt wel leuk te rijden las ik. Dat miste ik wel bij de X. En de exemplaren van de 3 waar ik in gezeten heb, vond ik kwalitatief best netjes overkomen.

tjah het is natuurlijk ook lastig als importeur om een goede oplossing te vinden die redelijk is voor alle partijen.
Ben ik met je eens Joost. Maar feit blijft dat de dealers verkeerde informatie hebben gegeven. Hadden ze eerlijk aangegeven dat er 130-150 snelwegkm. mogelijk zijn dan was de verwachting ook anders geweest en had men niet zoveel klachten gehad. Ik heb hen 2 opties gegeven die voor mij werkbaar zijn. Dat is de auto terugnemen voor een goede prijs of heel scherp de 60kw variant aanbieden.

Ben toch benieuwd waarom dat juist bij de Leaf zo het geval is.
Dat valt op inderdaad, kan met de opbouw van het accupakket te maken hebben. Plus de keuze dat Nissan kiest voor inactieve accu's, die worden dus niet op temperatuur gehouden waardoor de prestaties erg kunnen afwijken in de winter en hij problemen heeft met snelladen.

@Ruudje Dat gemopper over die zogenaamde lijkwagen-strip is onterecht omdat het al een hele tijd achterhaald is, valt me echt van je tegen dat jij dat niet weet!
Dat klopt Marc, die optie is al redelijk snel na de introductie gekomen. Is wel een teken dat je als fabrikant een design-foutje hebt gemaakt.
Maar ik verwacht net als Fer niet veel van de facelift voor de Astra. Misschien een nieuw infotainmentsysteem en heel wellicht PSA-motoren.

Bij de Model 3 moet ik nog maar zien of hij echt betaalbaar gaat worden. En dan is de vraag of andere merken niet wat beters bieden in deze klasse.

ook al is hij zwart, vind het nog steeds niet mooi. Bij de Insignia vind ik het wel iets positiefs toevoegen aan het design.

Klopt..het is niet de kleur maar de manier waarop de strip en het 3e zijruitje zijn vormgegeven. Dat 3e ruitje is zo vreemd afgeknepen waardoor de mooie sierlijke lijn wordt verstoord. En ook van achteren klopt er ook iets niet door de ielige achterlichten.

13742773_3.jpg

Sowiezo vind ik volledig verchroomde zeemlijsten op de astra J veel mooier en chiquer ogen dan het minimale stripje wat nu alleen aan de bovenzijde van de ruiten zit.

Maar ik verwacht net als Fer niet veel van de facelift voor de Astra. Misschien een nieuw infotainmentsysteem en heel wellicht PSA-motoren.

Nee, hè..;)

Ralf zei:
@Ruudje Dat gemopper over die zogenaamde lijkwagen-strip is onterecht omdat het al een hele tijd achterhaald is, valt me echt van je tegen dat jij dat niet weet!
Dat klopt Marc, die optie is al redelijk snel na de introductie gekomen. Is wel een teken dat je als fabrikant een design-foutje hebt gemaakt.
Huh? Wie riep me? :T

De lijkwagenstrip vind ik op mijn rode K wel mooi staan. Op een zwarte is het idd een rouwautolook, maar op rood, groen of blauw geeft het wat flair.
Die rode K met zwarte strip die Rob laat zien vind ik helemaal niks. Ziet er goedkoop uit en lijkt op slechte jaren 2000 tjoening.

Het wordt idd wel tijd voor een facelift, model gaat alweer 3 jaar mee en is bijna op de helft van z’n levenscyclus. Ik hoop dat het alleen wat eenvoudige uiterlijke wijzigingen zijn en dat de functionaliteit ongewijzigd blijft. Zo blijft de mijne actueler :)

Goed voor de restwaarde Fer :p misschien verlagen ze dan wel jou leasebedrag o_O

maar zoals ik al zei, ik denk dat de facelift echt minimaal zal zijn om vervolgens vrij vroeg een nieuwe astra te introduceren met PSA genen. De 308 heeft inmiddels de facelift gehad voor een jaar of wat geleden. Ze zijn vast al bezig met het nieuwe model 308, zodra die er is zal een 'duitse' variant niet lang meer op zich laten wachten

het is niet de kleur maar de manier waarop de strip en het 3e zijruitje zijn vormgegeven. Dat 3e ruitje is zo vreemd afgeknepen waardoor de mooie sierlijke lijn wordt verstoord. En ook van achteren klopt er ook iets niet door de ielige achterlichten.

idd (y) begrijp nooit waarom zoveel mensen dit vinden maar dat op een designafdeling niet werd gezien, in duitsland zag ik destijds met een intro dat ze het ook al over , niet positief.

Vanmorgen een melding gemaakt bij de gemeente voor een 'fout' in de verkeerslichten in ons dorp wat ik nog nooit eerder had gezien. Heb het voor de zekerheid even nagekeken op de dashcam maar het klopt wel wat ik zag;

Er zijn 2 rijstroken die de zelfde richting op gaan en dus met 2 verkeerslichten. Deze gaan altijd tegelijkertijd op rood of groen. Gisteren reed ik met een een aantal auto's op die verkeerslichten af met 50 km/h die op groen stonden en vervolgens springt er 1 op rood en die op mijn rijstrook bleef op groen staan. Die auto die links voor mij reed schrok daar duidelijk van en moest flink remmen. Ik zag zijn remactie en schrok daar ook van omdat ik toen zijn rode licht zag waardoor ik ook ging remmen. De achterligger schrok weer van mij en vervolgens ging het verkeerslicht op mijn helft ook op rood. Het ging allemaal net goed. Tussen het linker en rechter verkeerslucht zat zeker een 5 seconde in.

Total Loss zei:
@Rob Yep, het is weer eens zover. ;)
"Wees niet gevreesd" sprak de Engel.....het is in dit geval een kwestie van te snel lezen/reageren:)
Maargoed, van mij is het inmiddels reeds breed geaccepteerd:)

Dat is een vreemde situatie Joost. Goed ook dat je er melding van maakt, veelal klagen mensen maar doen ze er vervolgens niks mee.
Beetje eenzelfde bij een grote brand....hoe groter de brand, des te minder meldingen men krijgt. (Iedereen denkt, daarvoor heeft een ander al gebeld).

Van de week wilde ik de "brandstofbonnetjes" declareren op 't werk. Oftewel, aflezen wat de auto heeft verbruikt.
Bleek dat de tussenmeter niks geregistreerd heeft:rolleyes: Vandaag dus de elektricien erbij gehad, bleek dat hij die meter verkeerd had aangesloten. :eek:
Eind volgende maand komt de eindafrekening van de energieleverancier, dan maar het jaarverbruik van afgelopen jaar verminderen met het verbruik van het voorgaande jaar en de opbrengst van de zon-installatie erbij verrekenen.

Het wordt idd wel tijd voor een facelift, model gaat alweer 3 jaar mee en is bijna op de helft van z’n levenscyclus. Ik hoop dat het alleen wat eenvoudige uiterlijke wijzigingen zijn en dat de functionaliteit ongewijzigd blijft. Zo blijft de mijne actueler
Dat lijkt me een redelijke aanname. PSA zal de Astra L vast willen baseren op de volgende generatie 308. Die zal niet zo lang op zich laten wachten, dus een facelift voor Opel voor een korte tijd lijkt aannemelijk.

Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe Corsa. Okay, er komt een elektrische variant en zaken als Led-matrix worden leverbaar, maar ik vraag me af of die auto in een ander opzicht ook vernieuwend zal zijn. Met een 50kw accupakket loop je al direct achter op de concurrentie die al 60kw aanbieden. Nu is dat wellicht een klasse hoger, maar het gaat uiteindelijk om het rijbereik. Daar gaat men auto's op vergelijken en is meest bepalend voor de keuze.

Overigens wel een compimentje, ik zie de laatste tijd enkele leuke Opel-reclames. De Grandland X waarmee een dame met de auto van een ander door de modder scheurt, de reclame over de 120Years modellen. Die hebben humor en brengen naar mijn idee de juiste boodschap.

Een Insignia op basis van de 508/508SW zie ik ook wel zitten ;)

Edit:
Was ik even uit het oog verloren dat er nog maar pas een nieuwe Insignia is.
Ik dacht dat het vorige model nog steeds nieuw verkocht werd.
Kan je nagaan hoe vaak die nieuwe grote Opel hier in BE in het verkeer te spotten valt.

201710232319262017_opel_insignia_grand_sport_07.jpg

Hij lijkt wat op een BMW 4 gran coupé, en toch lust niemand hem...

Een nieuwe Insignia zie ik ook maar sporadisch, wel een mooie auto maar tegen de tijd dat ze betaalbaar zijn voor mij zijn we weer een x aantal jaar verder.

AsconaGT zei:
Ik denk dat de lijkenwagenstrip wel gaat verdwijnen, maar geen rigoureuze veranderingen. PSA gaat echt niet veel geld steken in een facelift terwijl het een model is boordevol GM techniek wat lastig te integreren is met hun systeem en fabrieken. Minimale facelift en dan vrij snel vervangen door een broertje van de nieuwe 308.
De lijkwagenstrip was voor mij ook de reden, dat ik ging voor een zilveren kleur. Dan valt de strip minder op.

Astra F zei:
@ Leaf: Je kon al vrij snel de reguliere versies bestellen. Denk dat dit er ook één is.
Vandaag bericht gehad van de importeur. MT heeft besloten dat ze niks aan de tekortkoming in actieradius willen doen, niet anders dan een Voucher voor brandstof of huurauto.
Die brandstof is dan om, indien ik langere ritten met een conventioneel aangedreven auto rijdt, die kosten te compenseren.
Volgende week gaat de auto naar de dealer voor de 1e onderhoudsbeurt, dan worden er LED-lampen geïnstalleerd voor meer en witter licht.

Ik blijf het raar vinden dat nog niemand een proces is begonnen om de koop ongedaan te maken. Als je als dealer/importeur praat over reëel WLPT cyclus van 270 km dan is een reëel verbruik van 130 kilometer waanzin. Het product is dan domweg niet conform de geschapen verwachtingen. Je hebt recht op een deugdelijk product dus een minimale rijbereik van 220 kilometer met een normaal klimaat in de auto van circa 21 graden. Voldoet de wagen hier niet aan en kan de leverancier dit ook niet verbeteren heb je recht op ontbinding van de koopovereenkomst.

Juridisch ga je niets krijgen hoor. Nissan zegt gewoon dat de auto volgens WLPT 270km haalt. Een onafhankelijke instantie heeft de auto getest volgens een WLPT cyclus en nissan heeft die cyclus bovendien niet zelf bedacht. Feitelijk doen ze niets verkeerd. Ze zeggen alleen dat hij die waarde haalt volgens die standaard. Had wel verwacht dat WLPT beter de praktijk zou benaderen maar dat ik met EV's zeker niet het geval.

Alle autofabrikanten adverteren met WLPT dus logisch dat nissan dat ook doet. Dat ze sterk afwijken heeft natuurlijk ook te maken met rijgedrag en temperatuur, tijd van laden, etc. Dat ruud teleurgesteld is begrijp ik wel, want ook al weet je dat de praktijk lager uit pakt, de verwachtingen waren wel meer.

In het verleden zijn er ook zulke zaken geweest met brandstofauto's (KIA Picanto en wat je denk van de 1.2 TDI's) en ook daar werd aan het kortste eind getrokken omdat ze adverteren met en verbruik volgens een bepaalde standaard, dat die standaard af wijkt van de praktijk kun je de fabrikant niet aanrekenen. (enzij er gesjoemeld is natuurlijk :) )

Als men de afkorting niet eens kan onthouden, zal het 'expert' niveau van de schrijver ook wel meevallen...

aahh, dus als men een fout maakt in een afkorting word gelijk de hele inhoudelijke kennis van iemand onderuit gehaald? Ik hoop voor jezelf dat je dan zelf nooit ergens een foutje maakt in je leven :T Nog iets inhoudelijks toe te voegen?

Insignia zie ook ook nog veel te weinig...

Corsa ben ik ook benieuwd naar maar hoop dat hij niet te saai wordt en opel er wel een lekker fris karretje van maakt...zijn broertje krijgt een lekker agressief frontje....

Reed vanmorgen achter een Ampera. Man..dat ding was rap...maar wat ik dan weer een afknapper vind..zitten er redelijk bijzondere led achterlichten in maar plakken ze weer een aftermarket knipperlicht installatie in de bumper..hele lompe units met van die enorme oranje knipperpitten..zo jaren 80...daar kan ik dus slecht tegen..;)

Foie Gras zei:
Als men de afkorting niet eens kan onthouden, zal het 'expert' niveau van de schrijver ook wel meevallen...
Leuke opmerking, maar de tering; wat een slecht joviaal geschreven bash tekst. Als je niet grappig bent, probeer het dan ook niet. Of gaat dit om het Guiness World Record kromme tenen?

rjthefrisian zei:
Insignia zie ook ook nog veel te weinig...

Corsa ben ik ook benieuwd naar maar hoop dat hij niet te saai wordt en opel er wel een lekker fris karretje van maakt...zijn broertje krijgt een lekker agressief frontje....

Reed vanmorgen achter een Ampera. Man..dat ding was rap...maar wat ik dan weer een afknapper vind..zitten er redelijk bijzondere led achterlichten in maar plakken ze weer een aftermarket knipperlicht installatie in de bumper..hele lompe units met van die enorme oranje knipperpitten..zo jaren 80...daar kan ik dus slecht tegen..;)

True, dat viel mij ook al op. Ziet er heel Japans uit.

Ampera vind ik ook een leuk model. Nog steeds fris, inderdaad op de knippers na :)

Gisteren het eerste vaste carrosserie deel van de kitcar gewrapt, 2 kacheltjes aan en een heteluchtpistool. Ging prima.
Had al eerder gewrapt met goedkope folie, nu met Avery en dat werkt echt veel prettiger en makkelijker.

52581030_1961666490597332_4471143989738733568_n.jpg

kleur en glans/vorm vertekent bizar vele met het TL licht. Maar irl.. nice, nice nice...

Hotdog zei:
Foie Gras zei:
Leuke opmerking, maar de tering; wat een slecht joviaal geschreven bash tekst. Als je niet grappig bent, probeer het dan ook niet. Of gaat dit om het Guiness World Record kromme tenen?

Origineel, grappig dat je er een spiegel voor jezelf van maakt. De ironie:)...

@AsconaGT: Ik mag hopen dat je zulke fouten niet op je werk/professionele leven maakt.

@ Jimmy: Gave kleur! Ben erg benieuwd naar het totaalplaatje (y)

Kan je nagaan hoe vaak die nieuwe grote Opel hier in BE in het verkeer te spotten valt.
Het is dat er hier iemand in de straat er 1 als lease-auto heeft, anders had ik de nieuwe Insignia ook nauwelijks gezien.

Hopelijk ben je er weer bovenop Gerwin!
Al stukken beter 'te passe' dan vorige week gelukkig :) Maar nog steeds niet top fit; bijna vakantie, even bijtanken.
Nog gefeliciteerd met Lize!

@AsconaGT: Ik mag hopen dat je zulke fouten niet op je werk/professionele leven maakt.

:) grappenmaker, ook op mijn werk maak ik wel een een foutje. Net zoals vrijwel alle andere mensen in de wereld dat ook wel eens doen. Blijkbaar ben jij zo goed en geweldig en perfect dat jij nooit een enkel foutje maakt in jou leven. Gelukkig heb ik een goede baan bij goede werkgever die het helemaal niet erg vind als iemand een foutje maakt, zolang je er maar van leert en jezelf verbeterd. We zijn gewoon mensen en geen robots, gelukkig. (y)

220px-Forbidden-151987.svg.png

@Ruud: grappig dat je dat zegt. Ik hebben de afgelopen 2 maanden diverse vergelijkbare reacties gehad van mensen. Stuk voor stuk 50+ en tientallen jaren bij hun werkgever actief. Niets mis mee, als je maar bewust bent van je keuze om te blijven. Ik denk dat het je wel kan verrijken om zo nu en dan van omgeving te veranderen. Even flink je comfortzone uit :) maar als jij eens elders wil kijken, wat houdt je tegen?

@Jimmy: strak wark! Ga je alle panelen zelf doen? Afgelopen zomer zijn we er met het wrappen van de Volvo wel achter gekomen dat bollingen je het werk enorm lastig maakt, die was dus ook alles behalve kreukvrij :)

zolang je er maar van leert en jezelf verbeterd.
Verbetert
;) :)

@Jimmy: ik ben benieuwd naar de sigaar! Vooral de andere spatborden voorop gaat een groot verschil maken denk ik!

@nieuwe Corsa: ik ben ook benieuwd. Opel gaat wel lekker onder PSA heb ik het gevoel. Grandland doet het ook wel goed, al vind ik die C5 Aircross of hoe ie ook mag heten veel gaver. Wat een toffe auto is dat!
Maar de Corsa moet het wel gaan doen! In het C-segment kan PSA hopelijk van Opel leveren, want de C4 en 30* waren nooit echt geweldig, al werden de 306 en 307 best aardig verkocht.

@Frank, ja zeker ga alles zelf doen, de voorspatborden zijn eigenlijk het lastigst, maar die heb ik als 1e gedaan. Klein en rond.. De achterbogen zie ik niet een groot probleem in. Ik heb wel de betere folie gekocht van Avery Dension, kost wat, maar werkt stuk beter dan de goedkope 10,- per meter folie. De zijkanten doen we met 2'en ivm. de lengte.

@Berry, de voorspatborden zijn al gedaan, zodra ze erop zitten, maak ik een foto :)

Wat komt die mod zich moeien in ons topic?
Toch niet voor die vette lever?
Ocharme toch, die gaat wel weer weg als we hem lang genoeg negeren.

Ivanov zei:
Houdt het vriendelijk.

Ivanov
AutoWeek Moderator

*Houd
https://www.taal-oefenen.nl/instruction/taal/werkwoorden/tegenwoordige-tijd/stamregel-2-het-woord-verandert/werkwoorden-in-de-tegenwoordige-tijd-stamregel-2

Foie Gras zei:
Ivanov zei:
Houdt het vriendelijk.

Ivanov
AutoWeek Moderator

*Houd
https://www.taal-oefenen.nl/instruction/taal/werkwoorden/tegenwoordige-tijd/stamregel-2-het-woord-verandert/werkwoorden-in-de-tegenwoordige-tijd-stamregel-2

Het verandert niets aan de opdracht.

Ivanov
AutoWeek Moderator

hiervoor zijn Priveberichten uitgevonden.

Hotdog
AutoWeek forumbezoeker

En weer verder..
@jimmy, ben ook erg benieuwd naar het resultaat!
Blijft er van het geel nog iets over?

@Fer,
Nee het geel zal volledig verdwijnen onder de metallic blauwe wrap :). De binnenkanten van de voor en achterschermen zijn inmiddels zwart gespoten.
Hooguit als je eronder ligt dat je nog geel gaat zien want de versnellingsbak heeft de vorige eigenaar geel laten coaten o_O

Ik probeer vrijdag avond weer verder te gaan.

Terug
Bovenaan