Alfa Romeo Giulia (952)

Zie ook de oohhhs en aaahs als er een Subaru langskomt. Collectief vindt men dat hier op het forum allemaal zo'n sympathiek merk met super goede auto's. Maar kopen..... ho maar.

Onlangs nog met een Subaru gereden. Eerlijk gezegd valt t mij elke keer tegen, hoewel ik fan van het merk ben. Wellicht zijn de wegomstandigheden hier te goed?

Precies, beetje van NIMBY. Dus klinkt allemaal leuk en de underdog liken wordt natuurlijk gewaardeerd!

Kijk eens naar de reacties op de Spyker. Ik plaats als het zo uitkomt wel eens een kritische kanttekening bij de handel en wandel van de 'topman' daar, nou dan reageren veel forummers daarop als door een wesp gestoken, want die vinden alles fantastisch en geweldig en blijk van ondernemerschap...punt is alleen dat die mensen 'm nu niet en nooit niet kunnen betalen. Het is heel makkelijk een mening te hebben als je over het onderwerp nooit hoeft te beslissen.

Wordt VM hier op het forum niet erg uitgekotst? Volgens mij wel hoor. Ik heb er ook niks mee. Megalomane nepotist die een spoor van vernieling achterlaat bij financiers, personeel etc. Als wisselgeld komt ie op de proppen met auto's die uiteindelijk als very exclusive limited edition per 1 stuks verkocht worden.

Erg off topic, dat wel.

AutoExpress: In entry-level Giulia form, the car sits on 16-inch alloy wheels.
Tis maar dat je het weet als je 'm naast de nieuwe Scenic met 20" wielen parkeert.

Bijzonder lelijk is en blijft deze overgrote benzineklep in het linker achterspatbord....
Deze 3 Giulia's live in Geneve gezien en ze doen me niets. De Giulia destijds is in mijn ogen nog steeds een prachtige auto.

straatos zei:
AutoExpress: In entry-level Giulia form, the car sits on 16-inch alloy wheels.
Tis maar dat je het weet als je 'm naast de nieuwe Scenic met 20" wielen parkeert.

Zo'n Scenic staat ook een stuk hoger op z'n poten en is bovendien nog eens hoger gebouwd. Ik denk niet dat de Giulia door een Scenic wordt gedeclasseerd waar het gaat om looks.

Is dat dashboard met de stevige vouw erin niet een regelrechte headsplitter? Overigens mooi qua eenvoud. Zoals die van de 156.

autosalon-geneve-2016-alfa-romeo-giulia-279345-800.jpg

straatos zei:
Is dat dashboard met de stevige vouw erin niet een regelrechte headsplitter? Overigens mooi qua eenvoud. Zoals die van de 156.

Ik denk dat Alfa Romeo de werkloze interieurontwerpers van Lancia heeft overgenomen. Zij bouwden de fraaiste dashboards (Delta II, Lybra, Thesis, om er maar een paar te noemen) en ik heb bij het zien van het Giulia dashboard zo'n gevoel dat zij hierin de hand hebben gehad: fraaie lijnen, fraaie details, rustig en functioneel.

https://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/giulia/94673/alfa-considers-giulia-coupe-and-convertible

Laatste foto laat wat mij betreft niet een geweldig fraaie auto zien. Ziet er goedkoop en zelfs wat Amerikaans uit. Herken er ook niet direct een Alfa in.
Dit jaar gaan er vast een aantal verkocht worden, daarna is het nieuwtje eraf en is het gebeurd....

Wouw! Wat een gaaf ding. Vind het wel een echte Alfa om te zien. Zelf deze uitvoering met 1 uitlaat en 16 inch maakt mij al hebberig.

Kristian zei:
Laatste foto laat wat mij betreft niet een geweldig fraaie auto zien. Ziet er goedkoop en zelfs wat Amerikaans uit. Herken er ook niet direct een Alfa in.
Dit jaar gaan er vast een aantal verkocht worden, daarna is het nieuwtje eraf en is het gebeurd....

Vooral van achter beetje treurig zo inderdaad.

Ik vermoed dat dit geen topper gaat worden. Zelfs bang dat hij in zijn eerste jaar gaat tegenvallen, laat staan in de jaren daarop inderdaad. Erg jammer..

Combinatie van mazda6 en bmw 3 serie, maar dan van een aantal generaties terug. Ook niet zo vreemd gezien de tijd die ze nodig hebben om dit ding op de markt te brengen.

Nee, dit is wat mij betreft het laatste wat we van Alfa zullen gaan zien.

BMW Power zei:
Kristian zei:

Ik vermoed dat dit geen topper gaat worden. Zelfs bang dat hij in zijn eerste jaar gaat tegenvallen, laat staan in de jaren daarop inderdaad. Erg jammer..

De achterzijde laat zien hoe de A4 er had kunnen uitzien als Audi wat meer moeite had gedaan, het volledige ontwerp toont dat een mooie sedan mogelijk is zonder de veel te dikke kont vande 3-serie. Als dat jaren achterlopen is, geef mij dan'aar die mooie achterstand i.p.v. misvormde vooruitgang.

Bij Alfa is het of het een of het ander, zo blijkt maar weer uit deze reacties.

Ik ben zo sceptisch niet, maar het succes zal m.n. afhangen van hoe de auto het in de V.S. gaat doen.

iDS zei:
BMW Power zei:
Kristian zei:

De achterzijde laat zien hoe de A4 er had kunnen uitzien als Audi wat meer moeite had gedaan, het volledige ontwerp toont dat een mooie sedan mogelijk is zonder de veel te dikke kont vande 3-serie. Als dat jaren achterlopen is, geef mij dan'aar die mooie achterstand i.p.v. misvormde vooruitgang.

Mwa, voor mij is het niet of het 1, of het ander. De BMW daargelaten (ben ook geen fan van het uiterlijk van de huidige 3), ik kan het strakke van de A4 wel waarderen. Maar ook de kont van deze Alfa vind ik erg OK.
Wat betreft het treurig kijken, ik vind de achterkant eerder dierlijk kijken, alsin katachtig. :)

Of de Alfa een succes wordt? Geen idee, ik gun het hem wel, zowel binnen als buiten een mooie wagen en een goed onderstel bouwen, dat konden ze bij Alfa Romeo al toen Audi's nog Passats met een kontje waren.
Mij stoort vooral het eigen gelijk van de reageerders zonder dat er écht naar de wagen gekeken wordt of dat die mening degelijk wordt onderbouwd.

iDS zei:
Of de Alfa een succes wordt? Geen idee, ik gun het hem wel, zowel binnen als buiten een mooie wagen en een goed onderstel bouwen, dat konden ze bij Alfa Romeo al toen Audi's nog Passats met een kontje waren.
Mij stoort vooral het eigen gelijk van de reageerders zonder dat er écht naar de wagen gekeken wordt of dat die mening degelijk wordt onderbouwd.

"ik gun het hem wel, zowel binnen als buiten een mooie wagen..."

Nee, dan is jouw mening inderdaad een stuk beter onderbouwd.o_O

Lijkt me lastig trouwens, als je je aan iedereen stoort met een andere mening. Sterkte ermee.

Optisch een wel erg 'zware' voorpartij - luchthappers zitten zowat op straathoogte.
Trek het geheel visueel naar beneden.

Weinig Latijns, en al helemaal geen Alfa heritage.

Ze hebben wel heel erg goed naar een 3-serie gekeken, inclusief de Hofmeisterknick. Maar een 3-serie is dan ook de benchmark natuurlijk.

Dit zijn heel slechte foto's, gemaakt met de groothoeklens van een telefoon. Wil je daar nou echt je mening op baseren?

FH126560 zei:
Ze hebben wel heel erg goed naar een 3-serie gekeken, inclusief de Hofmeisterknick. Maar een 3-serie is dan ook de benchmark natuurlijk.

Ben het absoluut met je eens dat hij (vooral en profile) erg veel op de 3-serie lijkt, echter de Hofmeister knik is niets nieuws voor Alfa, die zie je ook terug op de Alfetta, Alfa 6, 90, 164 etc.

De plaatjes van de NYIAS liegen er niet om. Wat een beauty. Ben erg benieuwd hoe de Carabinieri en Polizia de Stato versies eruit gaan zien. Zal een indrukwekkende verschijning worden.

awvqxw.jpg

Ook zo in de "crisis"-uitvoering een erg mooie wagen om te zien. Wanneer kunnen we de eerste exemplaren in Nederland verwachten?

Enzo Ferrari zei:
Ook zo in de "crisis"-uitvoering een erg mooie wagen om te zien. Wanneer kunnen we de eerste exemplaren in Nederland verwachten?

Dat is 'm nou juist... Tegen de tijd dat de Giulia eindelijk op de markt komt, is de nieuwigheid er grondig van af, als een auto de we al 2 jaar kennen. Kan me herinneren hoe de eerste plaatjes van de 156 in AutoVisie als een donderslag bij heldere hemel te zien waren. Paar maanden later was ie bij de dealer.

Geef die rode een paar inches meer, en het is van achteren net een Maserati. Niks mis mee, toch? (y)

straatos zei:
Enzo Ferrari zei:

Dat is 'm nou juist... Tegen de tijd dat de Giulia eindelijk op de markt komt, is de nieuwigheid er grondig van af, als een auto de we al 2 jaar kennen. Kan me herinneren hoe de eerste plaatjes van de 156 in AutoVisie als een donderslag bij heldere hemel te zien waren. Paar maanden later was ie bij de dealer.

Dat maakt bij een wagen met een goed design niks uit. :)

iDS zei:

En dat zegt degene die op voorhand (en zonder degelijke onderbouwing) alles afkeurt wat uit Duitsland komt en alles waar een Citroen-logo op zit de hemel in prijst :).

awvqxw.jpg

Prachtig (y). Zo jammer dat er een kentekenplaat op moet ...

Ik was nog niet erg overtuigd van het uiterlijk van de Giulia, maar op die laatste foto's heeft 'ie toch echt wel stance. Maar zoals op eerdere foto's ook wel te zien is, hangt het wel sterk samen met de uitvoering... Ik ben benieuwd hoe vaak we 'm in het echt gaan zien.

R W D zei:
iDS zei:

En dat zegt degene die op voorhand (en zonder degelijke onderbouwing) alles afkeurt wat uit Duitsland komt en alles waar een Citroen-logo op zit de hemel in prijst :).

Selectief geheugen of gewoon geen geheugen: geen enkel deel van je stelling houdt steek (Vergeef het hem Vader...)

Ik zie het al op de foto's..... 15 april zit ik bij de dealer.
- 1x competizione Red
- 17inch Sport velgen
- 150pk diesel

Mits, mits, mits.... die 150pk onder de 110gram/co2 zit.

Heb een powerpoint gezien met veel vergelijkingen tussen verschillende type en concurrenten waar geen uitstoot genoemd werd. Wel van de concurrenten, maar niet van de 150 en 180 pk diesel. Pas helemaal achteraan stond een overzicht van besteltijden met daar heel klein vermeld: 109 gr.
Awk0ctM.png

DeTyLhL.png

Ben benieuwd naar de prijzen. Afgaande op de prijs positionering zal dat denk ik rond de 38,000 euro worden. Wanneer er dan Climate, cruise control, navigatie en telefoon voorbereiding op zit lijkt mij dat een keurige prijs.

JM GP zei:
Ben benieuwd naar de prijzen. Afgaande op de prijs positionering zal dat denk ik rond de 38,000 euro worden. Wanneer er dan Climate, cruise control, navigatie en telefoon voorbereiding op zit lijkt mij dat een keurige prijs.

Dat is inderdaad geen geld voor een onbetrouwbare italiaan met de looks van een japanner, al had het andersom misschien toch beter geweest.

daviee zei:
JM GP zei:

Dat is inderdaad geen geld voor een onbetrouwbare italiaan met de looks van een japanner, al had het andersom misschien toch beter geweest.

Borrelpraatnonsens op dinsdagavond. Leuk.

TheG zei:

Waarom dan? Volgens datzelfde overzicht, zit je dan toch op 25% bijtelling. Voor 21% moet je de Eco versie nemen, met 99gr.

cirKel zei:
TheG zei:

Waarom dan? Volgens datzelfde overzicht, zit je dan toch op 25% bijtelling. Voor 21% moet je de Eco versie nemen, met 99gr.

Klopt, de 150PK zonder Eco motor zit in de 25%, maar mijn werkgever stelt 110gram co2 uitstoot als norm waarbinnen de auto moet vallen, ongeacht 21% of 25%.

Voor de mensen die de link met Infinity zien in de achterkant, je had ook de lichten van een A4 kunnen zien. Maar ik denk dat de vergelijking eerder richting Maserati gezocht moet worden, zoals de lichten van de GT. Immers, de Giulia had ook als Maserati door het leven kunnen gaan om zo de concurrentie met een 3-serie of x-type aan te kunnen gaan. FCA heeft ervoor gekozen om Maserati exclusiever en hoger in de markt te laten en Alfa Romeo nieuw leven in te blazen. Vergelijk het met BMW dat Mini heeft voor de kleinere modellen en Mercedes dat Smart heeft.

Hoera, het is gelukt! De eerste is geproduceerd:

15ejpd2.jpg

De productie begon half maart, dus waarom heeft het een maand geduurd voordat nummer 1 van de band rolde...?

cirKel zei:
De productie begon half maart, dus waarom heeft het een maand geduurd voordat nummer 1 van de band rolde...?

Dat zullen dan pre-productiemodellen zijn geweest voor tests en promotiedoeleinden. Dit zal de eerste zijn van de reguliere productieserie.

Terug
Bovenaan