CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Bij de deuren niks kunnen zien, onderaan de motorkap zelf wel, vandaar dat ik zo dacht. Je ziet er kleine krasjes opzitten en toen we het zelf probeerden waren het precies dezelfde. Dus ik gok dat ze daarmee de grille netjes hebben willen verwijderen. Hopelijk zijn alle palletjes afgebroken of breken ze alsnog af en komt de grille onder de auto terecht bij 120km/u....

Overigens is de grille wel erg herkenbaar. Er staat namelijk een VW logo in ;)
Nee, het logo is geheel matzwart... mss dat dat helpt... Ik bekijk iig de komende periode alle mk2's die ik tegenkom...

Owja, de strip is erg flexibel. Soort zacht aluminium....

Zelfs voor de criminele medemens is het crisistijd.
Nu wordt gewoon alles van de auto gesloopt wat er maar af te jatten valt :)

Rare diefstal vind ik het en erg vervelend... Waarom blijft dat volk niet van andermans spullen af????

Heel erg zuur weer dit, zo'n onzin van die gasten, echt tyf lekker ver wer op!

Ik heb een heel gek gevoel dat wij met de Golf straks ook aan de beurt zijn, is een Golf met alles erop en eraan...gelukkig is ie allrisk verzekerd...

Trouwens: waarom niet meteen de politie gebelt? Vingerafdrukken = sporenonderzoek!! Kan ook nog na een week! Meteen bellen!

@Jurriuit, het gaat overal slecht he...

@Terence, klopt. Gisteravond heeft ze al gebeld. Na 10x doorverbinden moest ze naar het bureau. Maar vandaag moet ze 9-21 werken. Dus dat lukt niet. Ze ging wel vragen of ze vandaag even tussendoor weg mocht...

"Men" weet waarschijnlijk al wel wie het gedaan heeft. Op klaarlichte dag nog wel...

Hij (naam bekend) rijdt in een zwarte Golf II, woont hier in de buurt (ik zal geen plaatsnaam noemen) en heeft al aardig wat op zijn kerfstok...

Hij heeft ook geprobeerd van een collega velgen vanonder zijn auto te stelen, maar hij werd gestoord. De velgen zaten zo los inmiddels dat tijdens het rijden (collega wist van niets) het linker voorwiel volledig los kwam. Hoop schade en ellende, maar gelukkig geen persoonlijk letsel...

Vriendin gaat straks aangifte doen en morgen brengen we de foto's van de betreffende auto en persoon.

Hopelijk doen ze er wat mee... en anders moeten we zelf maar aan de slag...

Wat ziek zeg!

Een grille jatten.......... moet niet gekker worden. Heb het al vaker gehoord dat er grillse worden gejat uit een Golf 2, te triest gewoon.

Hier werden vorig jaar allerlei onderdelen uit en van Golf II's gejat. Ook complete Golf II's. Echt zo'n inbraakgolf (woordspeling...).

Maar dit was gewoon een simpel standaard grilletje (nog van Barri overgekocht). Niks bijzonders aan. Nu zit er een embleemloze grille in. Daar zou ik het eerder bij verwachten...

Typische draaideurcrimineel met een voorliefde voor golfjes dus.
Verkopen dat ding en een roestende zastava gaan rijden. Probleem opgelost.:)

Hoho... een klassieke Golf he. Oud klinkt zo negatief ;)

Tis hoe dan ook erg triest. Best zielig eigenlijk. Zegt wel iets over de betreffende persoon. Zal vast geen goeie iq-score halen....

Sneu voor je vriendin, kan me de ergenis voorstellen. Bij mij is ooit s' nachts de achterruit van de BMW ingeslagen zonder reden. Sta je ook raar te kijken en kan je ook wel door de grond zakken van woede.
Tipje, Artaparts.nl vraagt 19 euro voor een nieuwe grille.
Op Marktplaats zijn ze bij jouw in de buurt niet te vinden.
Wellicht op de sloop dan?

Succes ermee.

Ja is erg frustrerend. Kan me goed voorstellen dat wanneer je je achterruit/auto zo aantreft iedereen maar het best even zijn mond kan houden...

Goeie tip en dank je! (y)

Graag gedaan hoor, tja als ik dan Carglass bel voor de ruitreparatie vragen ze 500 eurie.
Aangezien WA van toepassing was, maar op de sloop 20 eurie verwisselt ,met een goede achterruit aldaar.
De ruit zit in rubber, dus was zelf te fiksen.
Alsof men weet dat dit soort auto's 'slechts' Wa verzekerd zijn pakken ze juist deze om te benadelen.
Was bij mij destijds ook, alleen mijn BMW en een Sierra uit 1992 waren ingeslagen. Terwijl er nog 15 auto's in mijn straat stonden.

Ziekelijke jeugd / Kudstudenten in Enschede. o_O

Klein updateje weer... jaja, al die moeite voor een stukkie plastic ;)

Camerabeelden zijn op cd gebrand en nemen we dus mee. Exacte tijd is ook bekend. Alles is op minuten tijd gebeurd. Er is goed te zien hoe ze te werk gegaan zijn. Ze zijn dus niet binnen geweest (wat we in eerste instantie wel dachten), maar hebben zich puur op de Golf gericht...
Naam, adres, woonplaats van de crimi's zijn bekend en die nemen we dus ook mee evenals het stripje. Benieuwd hoeveel meer info ze nog nodig hebben. Als ze niets doen dan gaan we zelf maar tot aktie over...

De get-a-lifetrofee voor deze maand gaat wel naar de dief van de grille. Wat een belachelijke actie. Gezien de sporen rond de auto hebben jullie misschien nog wel 'geluk' gehad ook met alleen de gestolen grille(n).

Hier werden vorig jaar allerlei onderdelen uit en van Golf II's gejat. Ook complete Golf II's. Echt zo'n inbraakgolf (woordspeling...).

Dan parkeer je nergens meer met een prettig gevoel..

Hier zijn de knipperlichtjes in de bumper van een Golf 3 ook populair. Bij 2 auto`s er al uit gejat.Sjonge wat kosten die nou nog en dan toch stelen.kansloos idd(n)

Elco zei:
De get-a-lifetrofee voor deze maand gaat wel naar de dief van de grille. Wat een belachelijke actie. Gezien de sporen rond de auto hebben jullie misschien nog wel 'geluk' gehad ook met alleen de gestolen grille(n).

Dan parkeer je nergens meer met een prettig gevoel..

Klopt. Ik ben blij dat de Golf 's nachts in een beveiligde garage staat....

CorZa zei:
09 January 2009 10:47
Na 10x doorverbinden moest ze naar het bureau. Maar vandaag moet ze 9-21 werken.

Daisy_ zei:
09 January 2009 16:11
Klopt. Ik ben blij dat de Golf 's nachts in een beveiligde garage staat....

Erg balen Daisy, maar moet jij nu niet aan het werk zijn? :)

er worden zelfs trekhaakdoppen gejat. Maar een grille van een Golf, we leven in een wondre wereld.

Ik was helaas echt aan het werk :cry:
Heb zelf de camera beelden op mogen zoeken vandaag en zat me echt op vreten op dat kantoor.
Ze gingen echt heel gericht te werk.. Op nog geen 3 minuten waren ze een grille rijker!

Ze reden ook direct naar mijn auto, reden er een rondje rond, parkeerde ernaast, ze lopen er rond, halen grille er af, en ze rijden weer weg..

Heb wel hééél goed moeten kijken hoor!! Het was écht heel mistig!! Ze wisten wel waar ze mee bezig waren iig.

Baal echt heel erg... Ben nu ook niet meer 'gerust' aan het werk.
Ik loop nu elke pauze even naar buiten naar mijn auto.. Ook gekkenwerk eigenlijk he?
Gewoon het idee dat ze achter je rug om aan je spullen zitten :(

Da's die grille die je toen van mij hebt overgenomen. Echt bizar dat men zoiets jat! Niet normaal meer! Wel kl*te hoor! Gelukkig liggen er op de sloop genoeg denk ik, en anders zijn ze op Volksforum.com ofzo ook wel te vinden.

Ps: volgende maar met ty-wraps vastzetten dan. Heb ik ook (maar dan omdat de klipjes bij mij kapot zijn...).

Da's inderdaad die grille Berry, nouja, was....

Het gaat me niet om dat stukje plastic, maar om het feit dat ze met hun vieze tengels aan de auto zitten... En het gedoe wat je er weer om hebt. Naar de politie, nieuwe kopen, stripje in lakkleur zoeken of spuiten, enz... Dat is het jammere. Maar goed, hopelijk doen ze er wat mee.

Ik was idd van plan de volgende vast te zetten met tie-wraps of popnagels ofzo...

Daders bekend, dan mag je verwachten dat de politie een beetje actie onderneemt.
Misschien opserveren ze (de poltiie) die lullo's om ze op nog meer te betrappen!

Daar reken ik niet op hoor... zijn zulke schijtlijsters hier. Als ze ergens herrieschoppers zien dan rijden ze liever een blokje om. Er kan zelfs iemand tegen het politiebusje staan te pissen, dan wachten ze tot ie klaar is en dan rijden ze weg om door de wasstraat te gaan... serieus. Dus wat dat betreft... (n)

CorZa zei:
Da's inderdaad die grille Berry, nouja, was....

Het gaat me niet om dat stukje plastic, maar om het feit dat ze met hun vieze tengels aan de auto zitten... En het gedoe wat je er weer om hebt. Naar de politie, nieuwe kopen, stripje in lakkleur zoeken of spuiten, enz... Dat is het jammere. Maar goed, hopelijk doen ze er wat mee.

Ik was idd van plan de volgende vast te zetten met tie-wraps of popnagels ofzo...

Och jah, dat stripje is nu net het irritante. Zou ik helemaal vergeten. Kun je daar ook weer achteraan. Ik snap trouwens niet waarom de grilles van de gewone Golf 2 alleen geklikt zitten, die van de GTI zitten namelijk ook nog vast met schroefjes (maar als ze dan kwaad willen is ie er ook zo uit natuurlijk). Blijft het een laffe streek vinden...... (n)

Erg laag van de medemens om zo'n grilletje te jatten. Koop er dan gewoon eentje. Zal de hoofdprijs ook niet kosten maja.....sommige mensen jatten liever alles bij elkaar.

Hoor ook wel eens dat golfrijders om de grill te beschermen er scheermesjes achter plaatsen. Wellicht iets voor jou :cool:

Blijft natuurlijk klote als mensen niet van je spullen af kunnen blijven!

Hmmm, scheermesjes klinkt goed :D
Alleen ze hebben deze losgehaald met een metalen strip, dus denk dat dat in dit geval niet zoveel had uitgemaakt ;)

Daarnet aangifte gedaan en de beelden op dvd afgegeven. Dagje later dan gepland, maar dat maakte niets uit.
Hele sympathieke agent moet ik zeggen. Hij kende de vermoedelijke daders bij naam en toenaam en hun woonplaats. Dus dat is meestal al geen goed teken. Ze waren bekend dus...

Toen we zeiden dat het om een Golf II ging zei hij meteen enthousiast "ow mijn vriendin rijdt ook in een GOlf II!" Dus dat was wel leuk. Hele verhaal gedaan, getekend en toen weg... dachten we... Hij liep een stukje met ons mee naar de uitgang zegt ie ineens "Nou ga je me niet vertellen dat jij in die Leon rijdt!"
Ik dacht meteen, ow shit..... "Euh ja, hoezo?" *kijkt daarbij heel onschuldig....*
"Ik rij ook in een Leon, die staat daar. Ik heb er net 18" onder gelegd"

Hoe toevallig kun je dat treffen... Zijn vriendin een Golf II en hij een Leon en bij ons net zo.... :D

Maar goed, nu is het een kwestie van afwachten...

Leuk verhaal, maar de politie kennende gaan ze liever flitsen dan boeven vangen..

Ik vrees het ook.... maar dan ga ik de grille zelf terughalen. Ben de moeilijkste niet. Ik vind niet dat ze dit ongestraft mogen doen. Kennelijk jatten ze alles wat los en vast zit, maar durft niemand er wat aan te doen. Dus dan zelf maar een oplossing zoeken...

Hahaha, ja idd. Zou geen kwaad kunnen. Kunnen ze meteen een stuk lastiger spullen jatten... Je zou er wel erg creatieve lijfstraffen op nahouden ja... ;)

Het moet niet gekker worden. Die losgeslagen debielen zijn vandaag weer langsgeweest, met een andere auto. Een paar collega's hadden mijn vriendin gewaarschuwd en ze ging dus naarbuiten toe. Gasten reden weg, dus mijn vriendin loopt naar d'r auto (logisch). Komen ze met gierende banden terug en rijden ze op haar in... Ze kon nog net tussen 2 auto's in springen anders was ze aangereden. Meteen 112 gebeld, maar dat is inmiddels een half uur geleden en ze zijn er nog niet...

Maar dit is toch niet normaal meer...

Het wordt steeds spannender!

112 doet ook alleen maar iets als je dood aan het gaan bent of afgeslacht wordt.

Meen je niet, serieus gewoon een poging tot toebrengen van zwaar letsel (n)

Hopelijk pakken ze die gasten echt snel en komen ze er niet makkelijk mee weg.

WTF :( ze heeft kenteken signalement bestuurders doorgegeven neem ik aan?
Sterkte ermee.

@ BoerBosgoed, uitzonderingen:D daargelaten.

Dat is echt heel zuur!
Sterkte ermee!
Ik kan me voorstellen dat je je in die regio niet heel prettig meer voelt..
Hopelijk heeft ze kenteken ed. kunnen zien.
En tja, dit allemaal voor een grille :confused:

jeetje dat is schrikken man!
en de politie daar kan je waarschijnlijk nog wel ff op w88, die lui zijn zo lui traag

belachelijk wat een debielen, gelukkig is het goed afgelopen. Ik meld me aan voor de knokploeg ;)

Heb je hiervan ook al aangifte gedaan? Kan mij voorstellen dat ze met deze actie snel achter de tralies belanden.

Succes.

Dank jullie wel voor de oprecht sympathieke reacties. Dat kan ik heel erg waarderen.

Goed, vanmiddag dan.....

Ik ben vanmiddag meteen naar haar werk gereden nadat ze overstuur gebeld had dat ze weer waren geweest en geprobeerd hadden om haar aan te rijden. Ze was met een vriendin naar buiten gelopen om te controleren of alles nog aan de Golf zat, want ze waren dus weer geweest...

Ik heb de camerabeelden gezien en op cd gebrand, maar damn... die debielen rijden echt als euh... debielen. Gaan zeker met 70 km/u over de parking en rijden nog eens aso 2 rondjes ook. Vervolgens proberen ze te intimideren door stil te gaan staan en arrogant te kijken om vervolgens weer met gierende banden weg te scheuren.

Maar het was een andere auto dan de vorige keer... wat blijkt nou volgens de kentekengegevens... die hebben ze pas sinds afgelopen vrijdag. Hoe toevallig. Waarschijnlijk nog geprobeerd om de Golf compleet te maken voor de verkoop ofzo.

Na anderhalf uur was de politie er toch, excuses voor de vertraging gemaakt en alsnog alles opgenomen. Ook bij deze agent klonken de namen zeeer bekend.

Dus er is een aanklacht bijgekomen en ook die wordt behandeld. Maar het Nederlandse rechtsysteem kennende zal het voor hun aflopen met een sisser. Maar ik ga dit niet zomaar voorbij laten gaan. Ik ben heel verdraagzaam, maar dit gaat me te ver...

Aldus een serieus "pissed off" Marco.... :(

Edit: ff onduidelijkheidje duidelijker gemaakt...

:(
wat is dit voor maatschappij??

geen respect meer voor anderen en mans dingen.

Dit hadden ze bij mijn vriendin echt niet moeten doeno_O

rijd ook een golf 2

wat is t voor volk?

Bij mijn vriendin ook niet, maar de agent raadde me aan om eerst hun een kans te geven het e.e.a. op te lossen...

Als het aan mij lag had ik de grille al teruggehaald, maar goed. Het zijn ook bepaald geen lieverdjes dus dat schrikt de meesten nogal af. De agent zei ook dat er meer mensen hun aangifte hadden ingetrokken of zelfs helemaal geen aangifte hadden gedaan omdat ze bang waren voor de consequenties. Nou ik laat dit echt niet zomaar overwaaien hoor. Kom nou...

Terug
Bovenaan