Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

@Audi A4 cabrio op de vorige pagina : ik kan het niet goed zien, maar als dit de originele oranje tint is dan is het echt een leuk ding. Snel weer origineel maken want oranje staat zo'n originele A4 cabrio echt geweldig!

Ik denk dat-ie na het vertimmeren oranje is gespoten. In het kleurenpalet van de B6 zat geen oranje, het zou hooguit een Kundenwunsch-kleur kunnen zijn.

yytPsfp.jpg

Fgpbugw.jpg

fQN0YSH.jpg

hVEipsO.jpg

5aYLTu5.jpg

EZkGiBt.jpg

zPs5Z5a.jpg

2JyyFox.jpg

wfpghAI.jpg

Favorieten vanaf 27-2.
Rzasa: leuke Ford Zephyr!
HarmenA: zo'n 262 is prachtig, leuke spot!
XBXG: leuke Honda en R4
Radar: hele leuke Civic, zo als vijfdeurs zie ik ze eigenlijk nooit meer.
JFR: leuke spot is die Ford.
Klassiekerrijder: geweldige Passat, scherp gezien die Mercedes en de Opel ziet er als een aardig project uit.

1986 Toyota Celica
Eindhoven: een helemaal originele Celica, ik denk dat hij hier pas is komen wonen.

1991 VW Polo Coupé
Zo'n Polo coupé begint langzaam zeldzaam te worden. Deze is van na de facelift en ziet er heel behoorlijk uit.

Weer een aantal leuke auto's die ik gespot heb de afgelopen tijd:

Jammer van het kleurtje en de bumper-delete maar nog steeds erg gaaf! Een Fiat 126 Personal 4 uit 1979
IMG-6651.jpg

IMG-6652.jpg

Achter de 126 stond deze Renault 19 RL 1.4 uit 1995
IMG-6653.jpg

IMG-6654.jpg

Opel Rekord E uit 1981
IMG-6665.jpg

IMG-6667.jpg

VW LT35 D uit 1986, sinds 1993 bij deze eigenaar!
IMG-6677.jpg

IMG-6678.jpg

En een Porsche 944 uit 1985
IMG-6684.jpg

IMG-6686.jpg

02-90-PN by CitroenAZU, on Flickr
1-OBI-114 by CitroenAZU, on Flickr
J-543-DP by CitroenAZU, on Flickr
17-SX-BR by CitroenAZU, on Flickr
22-DJ-SK by CitroenAZU, on Flickr
14-JVF-5 by CitroenAZU, on Flickr
GN-BD-98 by CitroenAZU, on Flickr
J-183-NG by CitroenAZU, on Flickr
53-YA-87 by CitroenAZU, on Flickr
PD-35-BS by CitroenAZU, on Flickr
29-SK-HZ by CitroenAZU, on Flickr
AE-46-76 by CitroenAZU, on Flickr
GF-XH-12 by CitroenAZU, on Flickr
FJ-GD-29 by CitroenAZU, on Flickr
30-YD-68 by CitroenAZU, on Flickr
70-02-XB by CitroenAZU, on Flickr
AM-75-11 by CitroenAZU, on Flickr
VR-53-LR by CitroenAZU, on Flickr
KG-051-T by CitroenAZU, on Flickr

Mooie spots weer! (y)

Enkele spotjes van eind februari:

Een Citroën DS.

Een Triumph Stag uit 1975.

Een Jaguar Mk2 uit 1963.

Een Chevrolet Corvette uit 1979.

Een Citroën BX uit 1993.

En mijn eerste spotje van de maand maart: een Jaguar C-type replica uit 1965. Helaas kun je bij de foto de geweldige roffel uit de uitlaat niet horen. :p

Prachtige stag, maar zit er wel een bestuurder in?
Het lijkt me niet echt een parkeer plek..:confused:

Stif zei:
Prachtige stag, maar zit er wel een bestuurder in?
Het lijkt me niet echt een parkeer plek..:confused:

Hij zit aan de verkante keer verkeerde kant. De Engelse kant min of meer. Right side of the vehicle eeuuhh... left side of the road.

Precies: de Stag ging de bocht om, terwijl ik voor een rood licht stond te wachten.
Pas thuis, op de computer, zag ik dat dit een rechtsgestuurd exemplaar was.

die Fiat 126 mag door naar het omgekat-topic, want dat is namelijk een late Maluch uit Polen... Te zien aan het ontbreken van de welving in de deuren en achterscherm die de eerdere typen wel hadden.
Maluch:
Fiat_Maluch_Town.jpg

Fiat 126:
vzqykrfbncai.jpg

Forumlid D'oh is niet meer zo actief hier, maar hij heeft wel een auto gefotografeerd die ik ook per se voor de lens wilde hebben.
Echter, telkens als ik er voorbij reed, zat er een beschermhoes overheen. Tot afgelopen zaterdag, toen de eigenaar de motorkap open had en ik een praatje kon maken.
De auto is een GAZ 24 Volga uit 1981, naar Nederland gehaald door de huidige eigenaar uit Oekraïne. Zijn grootvader had de auto ooit nieuw gekocht en er schijnt slechts 27.000 km op de teller te staan. Dat zou me niets verbazen, want deze zeldzame auto zag er uit om door een ringetje te halen!
Het verhaal van de herkomst van de auto en zijn eigenaar maken dit voor mij een erg bijzondere spot.

Met als bonus een foto van het interieur:

Een Bentley S3, recent geïmporteerd uit Spanje.

Een Renault 10 uit 1970.

Een Citroën DS uit 1973.

Een voormalige brandweer-Mercedes uit 1963, nu in dienst als een camper.

Een Range Rover Classic uit 1993.

En een UAZ Bukhanka uit 2021.

Deze viel enorm op omdat het een vroege is (1992), een pickup en een net exemplaar- het kleine deukje op het linker voorscherm was de enige beschadiging die ik zag
2R7nhxd.jpg

Wat leuk, dat is de T4 van mijn vader.
Hij heeft deze nieuw aangeschaft in '92.
In de jaren erna heeft hij nog een hoop andere bussen gehad, maar deze is er altijd bij gebleven, 'omdat ie zo goed is'.
Iedereen in onze familie heeft mooie avonturen meegemaakt in deze bus, dus de emotionele waarde is hoog en weg gaat hij nooit meer.
Roest is in middels wel een issue aan het worden helaas.. :(

Favorieten vanaf 4-3.
Citroootje: zo'n nette 19 is zeldzaam, leuke spot (y)
JFR: leuke Cherokee, best een vroege toch?
citroenAZU: Pontiac Vibe, Citroën Visa (prachtige foto ook!) en XM Break.
XBXG: Triumph Stag, Corvette, geweldige Volga, R10.
Renate: leuke 500! Dat lijkt zo 's werelds ruimste parkeergarage. ;)
Thunderburt: die Accord is absoluut JDM, leuke spot!
MB 300SL: ik hoop dat die 2CV goed in de blanke lak zit, zo'n oude zie je niet vaak.
Klassiekerrijder: leuke Fiat en Golf (y)
Mach1: bizar, die Kever, hij lijkt me origineel Nederlands. Nog nooit als vierdeurs gezien.

1971 Kalmar-DAF 441
Eindhoven: op zaterdagmorgen een Kalmar in de vrieskou. De tweede voor mijn lens, en toevallig genoeg allebei op dezelfde doorgaande weg. Mocht iemand ze niet kennen: ze zijn in eerste instantie voor de Zweedse postdienst gemaakt.

1966 Commer Walk-Thru
Een origineel Nederlandse Commer, de eerste eigenaar was de brandweer van Oosterhout.

1983 Citroën GSA X1
Hilversum: en een leuke GSA! Volgens mij is het niet de enige Citroën van deze eigenaar.

Dank Klassiekerrijder!
Ik zie dat ik nog de laatste ben, dus kan er nog wel een rijtje achteraan om bij uitzondering de topictitel eens eer aan te doen. In Eindhoven vanmorgen:

1965 Ford Mustang
Tussen de - voornamelijk - kunstateliers in, een prachtige Mustang.

2002 Mercedes-Benz CL600
Een twaalfcilinder Mercedes, zeker origineel Nederlands zie ik ze zelden meer. Dit model wordt heel snel fout, maar die velgen kan hij wat mij betreft best hebben.

1992 Opel Vectra
Ik was nog niet eerder voor een Vectra A gestopt, maar zeker van voor de facelift beginnen ze steeds zeldzamer te worden.

1984 Suzuki Alto
En een Alto met wat roest, acht jaar geleden al eens door Wouter gezien.

Prachtige golf 1 diesel op grijskenteken met zijraampjes, een zeldzaamheid lijkt me. mooie spot KR

Gister zag ik een polestar (type 1 of 2 geen idee) met een volvo streep in de grille, stond wel vond ik. ( en officieel kan het ook, toch?)

Leuk die Mia Electric. Toevallig passeerde mij afgelopen maandag in Leusden er ook één, de korte versie (Paris uitvoering). Helaas werd ik op dat moment door iemand aangesproken.. dus kon ik maar weinig aandacht aan de Mia schenken. Jammer.

DE-13-38 by CitroenAZU, on Flickr
VPF-98-F by CitroenAZU, on Flickr
25-PL-56 by CitroenAZU, on Flickr
AR-17-88 by CitroenAZU, on Flickr
02-RRB-4 by CitroenAZU, on Flickr
YR-10-YX by CitroenAZU, on Flickr
LV-76-GB by CitroenAZU, on Flickr
SN-24-ZX by CitroenAZU, on Flickr
56-PL-67 by CitroenAZU, on Flickr
SG-329-T by CitroenAZU, on Flickr
TJ-ZZ-17 by CitroenAZU, on Flickr
G-714-KD by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0015 by CitroenAZU, on Flickr
5-VHJ-49 by CitroenAZU, on Flickr
3-XJL-39 by CitroenAZU, on Flickr
VV-109-R by CitroenAZU, on Flickr
FF-FJ-12 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_0079 by CitroenAZU, on Flickr
13-NLS-5 by CitroenAZU, on Flickr
29-YD-96 by CitroenAZU, on Flickr
JD-57-39 by CitroenAZU, on Flickr
27-NHH-3 by CitroenAZU, on Flickr
K-557-NB by CitroenAZU, on Flickr
10-RRB-1 by CitroenAZU, on Flickr

afentoe: Heel tof die Laurel! Mooie Celica ook. Geweldig gespot, die Kalmar-Daf. Leuke actiefoto ook. Commer, GSA, Alto.
BMW auto: Altijd leuk, die Bukhanka's. Heb er zelf nog geen gespot (zag er van de week wel een vanuit de sportschool).
citroenAZU: Leuke Daf! Interessante Pontiac Vibe en Saab 9-4X en leuke Peugeot 304 Break, Citroën Visa, Ami Break. Knappe snelwegfoto's ook altijd, hoe zorg je dat je alles wat je onderweg tegenkomt er met een toch behoorlijk zware camera er strak op krijgt, heb je iets van een steuntje in je auto zitten ofzo?
Je laatste serie: Fraaie Buick, leuke Oldsmobile (die ik volgens mij ken), Leuke Figaro-foto, E21, Roadmaster, Kappa coupé, Volvo 245, CX
HarmenA: "deze Volvo 262 Coupé is toch wel iets bijzonders" - Zeg dat wel! Nette R19 en Rekord.
JFR: Leuke Galaxie, jammer dat liefhebbers van klassieke Amerikanen diplomatiek uitgedrukt nogal eens een bepaalde smaak hebben. Volvo 245.
Johan82: Leuk ding, die Mia. Er is een nieuwe in aantocht zag ik ergens (schreef forummer Engineer geloof ik?), die er heel wat serieuzer uitziet.
Klassiekerrijder: Wow, die Passat! Mooie Healey, Volvo 340 en Opel GT (nou ja, mooi, op weg ernaartoe in het laatste geval hopelijk). Golf Van, leuk! 124 Spider.
Mach1: Nooit gezien, zo'n vierdeurs Kever. Doet me aan de 4-deurs Seat 800 (Fiat 600) denken.
MB 300SL: Leuk eendje, al staat dat patina in een rommelig, landelijk Frans landschap iets authentieker dan in een Nederlandse woonwijk tussen de rode dakpannen en schuttingen.
Radar: Leuke Civic!
Renate: Leuk 500'tje!
rzasa: mooi lijstje! Die Oekraïense import Rio is erg bijzonder, die lange Saab 900 en Ford Consul zijn dat natuurlijk ook.
Thunderburt: Leuke JDM import!
XBXG: Vooral de Legend, zielige Subaru XT Turbo (die verdient beter zou ik zeggen), leuke Stag, MK2, Corvette, Jaguar replica. Geweldige Volga en dito verhaal! Leuke Bentley, echt geweldige Renault 10, Mercedes brandweer, altijd leuke bukhanka

Spots vanaf 7 september 2021:

Deel 1

Stiekem zeldzaam: een Mazda B2600 ofwel B-serie met benzinemotor. Van dit model B2600 zijn er 4 in Nederland.

Pontiac Grand Ville uit 1975.

Ik zat op een bankje te wachten, omdat auto's van een oldtimerrit voorbij zouden komen. Tijdens het wachten kwam er al wat voorbij:

Foto's van auto's die bij de oldtimerrit hoorden: https://flickr.com/photos/rutgervandermaar/albums/72157720113094960

Deel 3

Daimler Double Six uit 1980.

Maserati Ghibli, een 2.0 V6 biturbo dus een Italiaanse import (de rest van de wereld kreeg een 2.8 V6 biturbo)

Deel 4

Honda Beat

Cuore

Volkswagen Caravelle uit 1987 van eerste eigenaar

Een Hyundai Elantra USDM, met Savannah-sticker achterop (een stad in Georgia, VS) en diplomatenkenteken uit Frankrijk in Nederland:

Morris Mini uit 1968.

Deel 5

Hierboven een VW 1302, hieronder een 1200.

Amerikaanse Corolla (CD-kenteken)

Er zijn nog maar 201 Bravo's van de eerste generatie, vandaar een foto:

Amerikaanse import weer, een Civic sedan met 1.7 benzinemotor. In Europa was de Civic sedan er alleen als IMA hybride.

Terug
Bovenaan