Mijn favorieten vanaf 19 mei.
XBXG: Opel’s Blitz, GAZ-21, geweldige Rover 3 Litre, Saab Sonnett, Opel Rekord (en stiekem die BMW erachter ook

), Peugeot 504, Opel Manta, Chevy Suburban, gave Ford Granada.
D.Elzinga: oef, prachtige Lotus! De verlengde 604 heb ik nooit van geweten dat dat bestond, gave vondst.
Niels.: McLaren 675LT, Honda Accord (inderdaad, die generatie zie je amper meer, het model ervoor zie ik opvallend genoeg nog vaker), Fiat 124, Mercedes-Benz 300SEL.
Gewoon Dirk: prachtige Lancia Dedra! Verder: Nissan Quest, Chevrolet Niva, VW LT (heb het gevoel dat dit echt zo’n “love it or hate it” model is), Land Rover 88, Mercedes-Benz 280SE (beetje fout is het wel), Chevy Uplander, heerlijke Bedford.
Charger: Renault Monthlery, VW Buggy, Caddilac DeVille, Chevrolet Caprice x2, geweldige Wiesmann.
En mijn eigen spots, op de laatste na alles weer in Eindhoven.
1969 Autobianchi Giardiniera & 1970 Fiat 500
21 mei had ik net genoeg tijd om vanuit de auto deze foto te nemen. Met name de ONK Autobianchi schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn.
1978 Ford Thunderbird
Zo’n drie kilometer verderop, opnieuw vanuit de auto) al de tweede Thunderbird die ik deze maand zie. Geweldige staat en klinkt ook meer dan prima.
1957 Mercury Turnpike Cruiser
23 mei, geweldige Mercury met, het moet gezegd, bijzonder rustig cruisende gast met capuchon achter het stuur.
2009 Lexus IS F
24 mei. Ik word sowieso blij van sportsedans die niet van de grote Duitse drie komen. Als ze er dan ook nog eens zó fraai en onaangetast bij staan als deze Lexus, dan ben ik helemaal verkocht.
Piaggio Ape
Tot slot een spotje van vanmorgen op de A2, ik gok in de buurt van Geldermalsen, gezien de tijd. Erg leuk Piaggio’tje, de eerste die ik hier zo op de weg zie. De ironie van “Bar American” op de deur van zo’n piepklein Italiaans ding vind ik heerlijk, zeker in combinatie met de onbestickerde hele grote Dodge die ervoor hangt.