Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Mijn favorieten van de vorige pagina (het lukt me helaas niet om op iedereen feedback te geven, daarvoor kom ik te weinig in dit topic...), voor zover ik dat niet al op Flickr had gedaan.

- Spekky: erg leuk Fiat-busje en ook die Corolla op grijs kenteken lijkt me erg bijzonder.
- XBXG: zo'n Facel Vega vind ik echt een fantastische auto. Indrukwekkend ook, die Defender uit Kaapstad!
- Renault 15.17: gaaf, een origineel Nederlandse Z1.
- Astrawez: fraaie Mazda 929 Coupé en een leuke Subaru Baja.
- Baur: op de één of andere manier vind ik die 190 SL erg gaaf, je ziet ze normaal alleen maar in topstaat.
- audilovertje: leuk, zo'n Seat Terra.

Mijn leukste spotjes van de afgelopen weken:

Een Alfa Romeo 2000 Berlina uit 1975. Zie ik een stuk minder dan een Giulia uit dezelfde periode.

Een wat minder gebruikelijke Amerikaan: een Ford Custom 500 uit 1965.

Een Mazda 323F GT uit 1990.

Ongeveer even oud is deze Donkervoort S8 AT.

Een gave Ford Capri 2.0 S uit 1978.

In de Amersfoortse binnenstad had iemand net deze Ford A Roadster uit 1930 uit z'n garage gereden.

Apart gezicht op de snelweg: een Auburn Phaeton Replica uit 1981.

Op een industrieterrein kwam ik deze Renault 30 TS uit 1978 tegen.

Deze Volvo 144 uit 1967 is al 30 jaar bij dezelfde eigenaar.

De foto is niet heel goed gelukt vanwege een nog natte voorruit, maar zo'n Jaguar E-Type uit 1966 is te mooi om niet te delen.

Dan mijn favoriete spot van de afgelopen tijd. Tijdens de verhuizing van een familielid stond er op de parkeerplaats ineens een gemodificeerde Tatra 603 uit 1969. Het restauratieproject is hier te lezen.

Oh, en ik zag afgelopen donderdag deze fantastische Rover 827 Vitesse uit 1990. Nog van de eerste eigenaar! Omdat ik mijn camera niet bij me had moeten jullie het met een mobiel fotootje doen.

XBXG zei:
Hmm, dat lijkt inderdaad meer te kloppen. Vreemd hoe de RDW dan bij 1985 komt. :T

Met zo'n zeldzame auto zal het niet opvallen als je er een belastingtechnisch gunstiger typeplaatje op schroeft... of het ding staat op het onderstel van een 85er Fiesta, maar hier betreft het een compleet nieuw model met eigen registratie dus dat zou niet moeten kunnen.

Niels. zei:
Indrukwekkend ook, die Defender uit Kaapstad!

Vandaag werd ie gespot in Parijs. :D

1707170609423953915152824.jpg

Een BMW 3-serie pick-up in Wageningen:

VX-804-B by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Audi 80 in Garderen:

PT-TL-03 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Honda Civic in Mijdrecht:

45-FJ-06 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Honda Prelude in Doetinchem:

PB-60-SR by Timo van Vuurde, on Flickr

En als laatste een hele nette Toyota Hiace(?) in Wageningen:

Toyota Hiace by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik loop zelf nog steeds erg achter met met bijlezen en mijn spots plaatsen, maar zo tussendoor (ook op Flickr) komt er genoeg leuks voorbij (y)

Volgens Finnik (https://autorapport.finnik.nl/kenteken/JZ-93-TS?utm_source=VWE%20Website&utm_medium=VWE%20kentekenbox&utm_campaign=VWE%20kentekenbox) is de JZ-93-TS wel een originele GTI van 1983

Zal 't een GTI replica zijn?: originele NL 83'er omgebouwd en omgekeurd naar 1.8 82kW.
Bij een originele GTI, nieuw gekentekend in NL, staat er ook 'GTI' in de handelsbenaming en bij deze ontbreekt dat, omdat de RDW dat bij een ombouw niet doet.

Krijg nou wat, als ik het kenteken nu opzoek krijg ik inderdaad 'Golf 1.8 GTI'. Toen ik hem enkele weken geleden tegenkwam en het kenteken nakeek om te kijken of het een echte GTI was kreeg ik een Golf 1.5 CL uit 1983..

Vandaag gezien:

Lancia Flaminia van 1968:

fvac7s8fiytjc.jpg

hvyzg8yfnsov7.jpg

Ook nog gezien onderweg tijdens het rijden,dus jammer genoeg geen foto kunnen maken,Ford Capri van 1974,69-DA-43.

Mijn favorieten vanaf 14 juli.
rzasa: Ford Taunus, gave Isuzu Florian, Fiat 128
D’oh: Chevy Monte Carlo, Ferrari 412 (volgens mij kwam die net uit de schuur, wat een stof), Fiat 124, Alfa Romeo’s 75, Lancia Delta, Volvo P1800, Alfa Romeo 2000GTV, Bertone Ritmo, geweldige Maserati Mexico, Fiat 600, Fiats Uno, prachtige Ferrari 308, Alfa Romeo 1900, Range Rover, Volvo Amazon, Nissan 300ZX, BMW 520, Mercedes-Benz W123, Austin Healeys, Chevy Fleetline, Renault Avantime, Singer Le Mans, Jaguar Mk IX, hele gave Lynx Eventer
A.Brandhorst: BMW 2002, Nissan Sunny, Oldsmobile Tornado, Ford Transit, hele gave Peugeot 505
XBXG: MG Magnette, Austin Healey, geweldige Rover 14 Speed, Peugeot 504, Cadillac Fleetwood, Chevy Camaro, Daimler Sovereign, Citroën CX, Land Rover 88
citroenAZU: Wolseley 12/48, Fiat 500, Matra Murena, Renault 6, MGB, Mitsubishi Sapporo, Borgward Isabella, Alfa Romeo 1750GTV
MRS: Leuk ding, die S-Klasse, lijkt me in heel redelijke staat

En dan mijn eigen spots, te beginnen met 14 juli in Rotterdam.
1992 Saab 900 & 1991 Range Rover
1992 Saab 900 & 1991 Range Rover
Mooi duo zo bij elkaar. Allebei op het eerste gezicht in prima staat, maar bij een tweede keer kijken zijn er toch hier en daar wat kleine beschadigingen.

1984 Suzuki Swift (SA310)
Gisteren in Eindhoven deze Suzuki SA310, het model wat later Swift genoemd zou worden. Al sinds 1989 bij de huidige eigenaar en in redelijk goede staat.

2012 Aston Martin Rapide & 1975 Dodge Dart
Later op de dag in Groningen opnieuw een dubbelspotje. De Dodge is drie maanden geleden voor het laatst op naam gezet, dus ik hoop dat hij vanwege een opknapbeurt onder dat zeil staat.

1993 Citroën BX
1993 Citroën BX
Ik spot niet elke BX die ik zie, maar voor zo’n nette en redelijk late Break stop ik zeker.

Tot slot vandaag in Eindhoven
1983 Daihatsu Charade by My Name, on Flickr
Behoorlijk vroege Daihatsu Charade Mk2. Dat hij wel eens een opknapbeurt verdient behoeft volgens mij geen uitleg.

2001 Mercedes-Benz SL500 by My Name, on Flickr
En een van de (aller-)allereerste SL-klasses van dit model. Productie begon op 13 oktober 2001, deze werd op de 24e voor het eerst op naam gezet. Apart is dat de verkoop in Europa pas in november begon, zou dit een showroommodel zijn geweest?

Deze zag ik net staan, de eigenaar was zijn garage aan het desinfecteren, dus al het speelgoed moest even naar buiten, erg bijzonder, zeker de cabrio, die zie je dus echt nooit. De eigenaar gebruikt dat huis maar 2 weken per jaar, maar staat vol met leuk ... spul.

usCZ5Xv.png

niet de daadwerkelijke auto, ik had geen telefoon bij me.

Gullwing zei:
Deze zag ik net staan, de eigenaar was zijn garage aan het desinfecteren, dus al het speelgoed moest even naar buiten, erg bijzonder, zeker de cabrio, die zie je dus echt nooit. De eigenaar gebruikt dat huis maar 2 weken per jaar, maar staat vol met leuk ... spul.

usCZ5Xv.png

niet de daadwerkelijke auto, ik had geen telefoon bij me.
Ziet er leuk uit, maar wat is het

Ik heb weer wat spotjes van de afgelopen week:

Een Morris Minor uit 1969.

Hij was al eerder gespot door D'oh en Milan, maar nu heb ik 'm ook.

Op een bedrijventerrein stond ineens deze Lamborghini Huracán LP610-4 Spyder uit 2016.

In dezelfde straat stond deze Suzuki Alto automatic uit 1983.

Een Volkswagen Buggy uit 1968.

Een Jaguar XK150 DHC uit 1958.

Een Cadillac Sedan de Ville uit 1960.

Ik werd verrast door deze Ferrari Mondial Quattrovalvole uit 1984. Vandaar de vage foto.

Een Citroën HY uit 1965, die er in 2009 een stuk beter uit zag (foto).

Een Citroën Acadiane uit 1982.

Een Land Rover 88 uit 1972.

En een Buick Century uit 1956.

Een Dodge W20 Power Wagon in Heelsum die er al een tijdje staat:

VF-65-ZK by Timo van Vuurde, on Flickr

Een smaakvolle oprit in Renkum, een Saab 900 en Lancia Delta:

TV-99-VZ & 02-HHX-2 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Peugeot 205 'Roland Garros' cabriolet in Renkum:

TJ-ZS-26 by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Renault Trafic Camper in Maarn:

VV-75-NG by Timo van Vuurde, on Flickr

(Nog?) niet heel bijzonder, maar ik vond het wel erg leuk om te zien rijden. Een Renault Megane VAN op de A12 bij Woerden:

85-VL-RF by Timo van Vuurde, on Flickr

Timo1990 zei:
Een Peugeot 205 'Roland Garros' cabriolet in Renkum:

TJ-ZS-26 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik als Bennekommer wil je hier toch corrigeren op het feit dat dit in Bennekom is. :p Leuke is dat dit niet de eerste auto van deze eigenaar is die hier voorbij komt, tijdje terug werd zijn Charmant hier op het forum ook al een keer gepost:

Niels. zei:
Leuk, die Charmant! Ik heb 'm nog niet zo lang geleden gefotografeerd, echt een heel net ding.

Oeps, dat was nog in Bennekom inderdaad. :D

Ik hoop die Charmant trouwens ook een keer tegen te komen dan! :eek: Tot nu toe zie ik de 205 wel elke keer staan.

Prachtige plaatjes uit Wageningen(y)
Oa de groene opel, camry en natuurlijk de 86er audi 80, prachtig met tijdscorrecte velgen(y)

Timo1990 zei:
Een Audi 80 1.8 CC uit 1986 in Wageningen:

En warempel staat hij niet in mijn audi 80 register!
Top foto dus, ben ik erg blij mee(y), had je toevallig ook een foto van de achterkant?
Ervaring zegt me dat het geen CC is maar een CE

Dat is twee keer winst :T Heb geen foto van de achterkant gemaakt, maar ben voor mijn werk veel in Wageningen dus kan er wel weer eens langs rijden. Wat betreft CC, ik heb zelf geen idee wat het inhoudt, neem alleen maar over wat de VWE mij verteld. ;)

In Leiden
Volvo Amazon by 325ixbaurtc2, on Flickr
Onderweg van Terneuzen naar Amersfoort
Toyota Celica by 325ixbaurtc2, on Flickr
Naar Den Bosch
Volvo Amazon by 325ixbaurtc2, on Flickr
Peugeot 405 1.9GRD Commerciale by 325ixbaurtc2, on Flickr
In Luxemburg
Ford Cortina by 325ixbaurtc2, on Flickr
Ford Mustang & Cortina by 325ixbaurtc2, on Flickr
Bij de Intratuin Roermond
Citroën 2cv6 Club by 325ixbaurtc2, on Flickr
Tussen Boxmeer en Veldhoven
Citroën C15 Romahome by 325ixbaurtc2, on Flickr
Opel Admiral by 325ixbaurtc2, on Flickr
En weer door naar huis
Volkswagen 1300 by 325ixbaurtc2, on Flickr
Ergens tussen Sneek en thuis
Toyota Starlet 1.0 Commercial by 325ixbaurtc2, on Flickr
Bij het ziekenhuis in Sneek
Peugeot 404 by 325ixbaurtc2, on Flickr
Van Brussel naar huis
Peugeot 205 Rallye by 325ixbaurtc2, on Flickr
Chevrolet Chevyvan G20 by 325ixbaurtc2, on Flickr
Bij de Jan Linders in ´t durp
Dodge D100 by 325ixbaurtc2, on Flickr
Onderweg naar Eindhoven
Mercedes-Benz 190D by 325ixbaurtc2, on Flickr
In Breda
Citroën BX 16TGI by 325ixbaurtc2, on Flickr
En weer in Roermond
Alfa Romeo 2000 Berlina by 325ixbaurtc2, on Flickr

Gr Jeroen

@Timo1990: Ik zie het al, moet mijn auto even in Wageningen parkeren, wie weet spot jij hem dan. :p

Wel grappig om spots hier uit de omgeving te zien, veel in Wageningen geweest "vroeger".

Brent® zei:
@Timo1990: Ik zie het al, moet mijn auto even in Wageningen parkeren, wie weet spot jij hem dan. :p

Wel grappig om spots hier uit de omgeving te zien, veel in Wageningen geweest "vroeger".

Haha, waar moet ik op letten om je te spotten? :LOL:

Een beetje een trieste Toyota Corolla 1.6 XLi uit 1991 in Zeist:

ZH-68-LR by Timo van Vuurde, on Flickr

Een gave Suzuki SC100 GX uit 1981 en een Renault 4 GTL uit 1984 in Wageningen:

GS-73-LG & KX-01-ST by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Renault 5 1.4 TR Cosmopolitan uit 1991 in Wageningen:

YZ-60-HD by Timo van Vuurde, on Flickr

Een supergave Renault 19 1.8 16v Cabriolet uit 1992 in Amersfoort:

13-GG-DH by Timo van Vuurde, on Flickr

Een Saab 99 2.0 Turbo Coupé uit 1978 op de A2 bij Vinkeveen:

07-VS-92 by Timo van Vuurde, on Flickr

Vandaag gezien:

Chevrolet Corvette z06 van 2006:

icrjq9ma4oym2.jpg

Honda Prelude van 1984 en VW Jetta van 1985:

van3hkncpy47c.jpg

Chevrolet cc van 1976:

cbrtyewdxerlm.jpg

Saab 900 van 1985:

2e2db8uxesyex.jpg

Renault 4 F4 van 1984:

p93tgfquifta7.jpg

Een Citroën 2CV Charleston uit 1986, die er in 2009 nog een stuk geler uit zag (foto).

Bij dit huis staat elke dag weer ander spul aan leuks. Deze dag was het de beurt aan een Fiat 850 Coupé uit 1967, een Peugeot 504 Familiale uuit 1972 en een Fiat 124 Sport Coupé uit 1968.

Volgens de RDW is dit een Volkswagen Golf II CL Turbo Diesel uit 1984. :T

Tussen de regendruppels door rijdt hier een onwijs gave Peugeot 205 XS Roland Garros uit 1991.

Een BMW (E23) 728i automatic uit 1985.

Een Jaguar Mk2 uit 1962.

Een Renault Espace 2000 GTX uit 1989.

Een Jaguar XJ-S V12 convertible uit 1991.

Een Toyota Camry 2.0 GLI automatic uit 1988.

Een Citroën Visa 11 RE uit 1985 (van een forumlid!!)

Een Kevertje uit 1984.

Een Citroën Méhari uit 1976.

De eigenaar van deze Aston Martin Rapide uit 2010 had een parkeerplek gevonden naast mijn BX (nota bene op het werk!)

Mijn tweede BMW E23 van de week is deze 745i uit 1985.

En een GMC Greyhound uit 1948.

De e23 745i is een 728i van origiene,alleen een 745 badge
Maar wel mooie spots!!

Timo1990 zei:
Brent® zei:

Haha, waar moet ik op letten om je te spotten? :LOL:

Een zwarte MINI Cooper S JCW van 2007, haha. Dus niet helemaal het straatje van de gemiddelde spot die je plaatst. :p

Een Citroën Visa 11 RE uit 1985 (van een forumlid!!)

Dat was ik in Hoofddorp. Op het Oldtimerfestival op het circuit van Zandvoort sprak ik vandaag XBXG die vertelde dat hij mij afgelopen vrijdag gespot had.

Vandaag gezien:

Peugeot 404 van 1967:

og4zqtl2f0f20.jpg

Volvo 240 van 1984:

6lnilgsqkhryn.jpg

Citroen GS van 1978:

roqlsyuq7jafo.jpg

Mijn spots van de afgelopen paar weken:

Over het algemeen nette Nissan Sunny Coupé in Hulst, alleen jammer van de grote deuk in de achterbumper:
DXqx0HBO.jpg

Opvallende Ford Focus RS in de enige juiste kleur voor dit model:
jJS2zapV.jpg

Ietwat fout aangepaste Mazda RX-7:
HSbhLQ62.jpg

Hevig ingezoomd op een drukke Antwerpse ring, maar deze nummerplaat leek haast zelfgemaakt! Wie kent hier het verhaal achter?
tfLxE9WT.jpg

Werkelijk om door een ringetje te halen, deze Toyota Celica Supra die hoogstwaarschijnlijk eigendom is van de lokale Toyota-dealer:
yiRE23W2.jpg

7nTYI1Wm.jpg

Stijlvolle en tijdloze Brit, deze Aston Martin DB9, waarvan het basisontwerp inmiddels al uit 2003 (!) stamt:
JGLG3oR1.jpg

Ietwat mislukte file-foto van deze Z3M Coupé (wat blijf ik het toch een geweldig ding vinden!):
pjWaGV62.jpg

En nog twee spyshots van de BMW 8-serie Coupé en inmiddels gepresenteerde X3, genomen onderweg naar onze vakantiebestemming in Zuid-Frankrijk:
k7CMY39Y.jpg

Os9AmcOJ.jpg

@Escher/Renault Megane: Bij export van een Nederlandse auto moet je de originele, gele GAIK-kentekens inleveren, Je krijgt dan een witte plaat en wat plakletters of een zwarte stift om het exportkenteken te maken.

Terug
Bovenaan