Deze week al even gerommeld met het knipperlicht, want de Alto van m'n vrouw moest gekeurd worden (en een beurtje krijgen) dus zij nam de VR6 mee. Maar helaas, het knipperlicht kreeg ik niet aan de praat.
De Alto ging prima: een beurtje en zonder problemen door de APK. Inmiddels 8 jaar oud en 167dkm op de klok. En uiteraard geheel probleemloos.
Ze vond de VR6 in ieder geval fantastisch rijden!
Vandaag heb ik me weer in het knipperlicht verdiept. Wat blijkt, de stekker is kapot... Met wat kabelschoentjes heb ik het inwendige van de stekker vervangen, en nu werkt ie weer perfect!
De oude binnenkant van de stekker:

Je ziet het probleem rechts al een beetje: geen 'bekje' meer waar de pinnen van de stekker in vallen. Die waren verbogen en afgebroken.
Nieuwe stekker met wat draadjes die ik nog had liggen. Ziet er toch wel weer aardig uit zo:
Daarna heb ik de nieuwe deurpanelen bekeken. Er zitten mooie Pioneer speakers in, maar de speakerdraden waren doorgeknipt. Ik heb dus nieuwe draden erop aangesloten. Nu nog eens de panelen in de auto monteren. En de ruitmechanismes van de achterdeuren vervangen. Oja, en de kabelboom voor de stoelverwarming erin maken.
Aan het eind van de dag nog even naar een opvolger voor de Punto gekeken. De dealer in Alphen belde helaas niet terug, dus even naar Amsterdam gereden. De betreffende Focus stond er helaas niet meer... Toen doorgereden naar Hoofddorp waar een nette, maar grijze, Focus staat. Prima te woord gestaan en de Focus beviel wel. Dus maar even gevraagd wat de Punto waard zou zijn bij inruil. Hij heeft de handel laten bieden, maar dat viel me toch eigenlijk wel wat tegen. Dus vanavond toch de Punto maar 'ns op Autoscout gezet. Scheelt toch zo'n €1500 met wat de handel zo'n beetje biedt, verwacht ik.
Zit nog wel te twijfelen tussen een
V50 of Focus (
Hoofddorp of
Alphen), maar ik neig naar de Focus: nieuwer, en goedkoper in gebruik. En modernere techniek. Die V50 vind ik heel gaaf, maar eigenlijk te duur voor een 10 jaar oude auto.