Barri's bolides

Betaalbaar alternatief, deze Civic: <https://suchen.mobile.de/auto-inserat/honda-civic-1-8-i-vtec-sport-westoverledingen/249012222.html>

Dacht het al te zien hoor.
2 pagina's terug ( paar weken voor je huwelijk ) was het budget stukken lager, Meneer is nu getrouwd en meteen gaat het budget omhoog :);)

Total Loss zei:
Dacht het al te zien hoor.
2 pagina's terug ( paar weken voor je huwelijk ) was het budget stukken lager, Meneer is nu getrouwd en meteen gaat het budget omhoog :);)

De bruidsschat is binnen. ;)

Ik volg dit topic af en toe, maar niet goed genoeg om te weten wat er allemaal al langs is gekomen. Heb je een Alfa Romeo Giulietta ook al overwogen? Lijkt me toch een mooie opvolger voor de Punto. ;)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1214952263-alfa-romeo-giulietta-1-4-turbo-170-pk-distinctive-leer-navi.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pos=7
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1191663010-alfa-romeo-giulietta-1-4-turbo-multi-air-2012-zwart.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pos=2
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1215975134-alfa-romeo-giulietta-1-4-turbo-170pk-sportpack-bj-2011.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pos=21
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1216346116-alfa-romeo-giulietta-1-4t-multiair-panoramadak-leer-18inch-l.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pos=11

Mooie exemplaren, zeker die laatste! Ik heb al eens een proefrit in een Giulietta gemaakt. Fijne auto! Helaas wel met Italiaanse eigenaardigheden (kabelboom kofferklep, zelfde kl*te cruise control als de Punto), maar wel een mooi ding! Kofferbak is niet breed genoeg, maar als dat alles is.
Ik kijk er nog wel met een schuin oog naar.

Met een wat kleiner budget zit ik ook zeker naar een wat oudere V50 te kijken. Ik heb dat altijd al een mooie auto gevonden, fijne stoelen, fijne radio. En deze exemplaren zijn ook erg mooi:
<https://www.hazet.nl/occasions/volvo-v50-2-0-146-pk-edition-ii-leder-navigatie-xenon.html>
<https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-v50-1-8-edition-ii-ecc-leder-lmv-benzine-rood-a321daff-d661-40d3-8b97-3486fd1ce0de?cldtidx=18>
Maar voor zo'n oudere auto nog wel een beetje aan de prijs vind ik. Ach, ze zullen het waard zijn :cool:

Vandaag zo'n 400km gereden met de Punto. Met dit weer mis ik de regensensor trouwens wel. Verder rijdt het wel lekker zuinig!
Eerst in Ossendrecht wat onderdelen voor de VR6 gehaald, toen naar huis, en toen met de aanhangwagen naar m'n schoonouders: een zware eettafel en vier stoelen afleveren.

Zo'n V50 stond hier ook op de shortlist, wel met 5-cilinder uiteraard. Ben toen 2 exemplaren wezen kijken maar kreeg er toch niet een wauw gevoel bij, de prijzen zijn vrij fors, ruimte viel iets tegen, beetje luxe exemplaren (xenon, navi of als het even kan schuifdag) zijn heel schaars. De motor was wel een groot pluspunt. Ik vind die blauwe kleur wel echt geweldig. Maar toen de vrouwelijke wederhelft het dashboard heel gedateerd vond ogen en geen vooruitgang zag tov de E46 dan hou maar op :)

Maar DIT zou op dit moment het enige exemplaar zijn die ik momenteel wel zou willen hebben. Juiste kleur, fijne motor, alles helemaal top. Behalve de toch wel hoge km stand en prijs :p

Ja die laatste is wel gaaf! Maar die prijs en kmstand...

Zo'n 1.8 of 2.0 is een redelijk betrouwbare motor, maar minder modern dan een kleinere turbomotor. Sja, wat is wijsheid wat dat betreft?

Vandaag wilde ik de VR6 weer meenemen. Beetje beslagen op de voorruit, maar dat maakt niet uit. Maar na de eerste bocht toch omgekeerd, want het knipperlicht linksvoor werkt wéér niet. Iets met die stekker zit niet goed sinds de bumper er af is geweest, maar je kan toch niet veel verkeerd doen met zo'n stekker. Binnenkort de lampen maar eens uit de bumper halen.

Zo'n 1.8 of 2.0 is een redelijk betrouwbare motor, maar minder modern dan een kleinere turbomotor. Sja, wat is wijsheid wat dat betreft?

is gewoon ford blokje toch? de atmosferische 2.4 is nog minder modern :) maar modern is niet altijd per definitie beter

mbt knipperlicht kun je weinig verkeerd doen. Als de stekkers er goed uit zien, geen losse bedrading of verbogen pinnetjes en geen corrosie en het lampje + houder ziet er ook netjes schoon uit dan kan daar niets in zitten. Contactspray doet soms ook wonderen.

Draadbreukje elders? Meten = weten.

Deze week al even gerommeld met het knipperlicht, want de Alto van m'n vrouw moest gekeurd worden (en een beurtje krijgen) dus zij nam de VR6 mee. Maar helaas, het knipperlicht kreeg ik niet aan de praat.
De Alto ging prima: een beurtje en zonder problemen door de APK. Inmiddels 8 jaar oud en 167dkm op de klok. En uiteraard geheel probleemloos.
Ze vond de VR6 in ieder geval fantastisch rijden!

Vandaag heb ik me weer in het knipperlicht verdiept. Wat blijkt, de stekker is kapot... Met wat kabelschoentjes heb ik het inwendige van de stekker vervangen, en nu werkt ie weer perfect!
De oude binnenkant van de stekker:

Je ziet het probleem rechts al een beetje: geen 'bekje' meer waar de pinnen van de stekker in vallen. Die waren verbogen en afgebroken.

Nieuwe stekker met wat draadjes die ik nog had liggen. Ziet er toch wel weer aardig uit zo:

Daarna heb ik de nieuwe deurpanelen bekeken. Er zitten mooie Pioneer speakers in, maar de speakerdraden waren doorgeknipt. Ik heb dus nieuwe draden erop aangesloten. Nu nog eens de panelen in de auto monteren. En de ruitmechanismes van de achterdeuren vervangen. Oja, en de kabelboom voor de stoelverwarming erin maken.

Aan het eind van de dag nog even naar een opvolger voor de Punto gekeken. De dealer in Alphen belde helaas niet terug, dus even naar Amsterdam gereden. De betreffende Focus stond er helaas niet meer... Toen doorgereden naar Hoofddorp waar een nette, maar grijze, Focus staat. Prima te woord gestaan en de Focus beviel wel. Dus maar even gevraagd wat de Punto waard zou zijn bij inruil. Hij heeft de handel laten bieden, maar dat viel me toch eigenlijk wel wat tegen. Dus vanavond toch de Punto maar 'ns op Autoscout gezet. Scheelt toch zo'n €1500 met wat de handel zo'n beetje biedt, verwacht ik.
Zit nog wel te twijfelen tussen een V50 of Focus (Hoofddorp of Alphen), maar ik neig naar de Focus: nieuwer, en goedkoper in gebruik. En modernere techniek. Die V50 vind ik heel gaaf, maar eigenlijk te duur voor een 10 jaar oude auto.

Zadelsnuiver zei:
Kuch kuch *Prius* kuch..
Ja, eigenlijk moet ik daar nog eens mee rijden. Maar geen trekhaak mogelijk is wel vervelend. Aan de andere kant, de gebruikskosten zijn ook lager.

En als je het budget opkrikt voor een nieuwere V50 ?
Of is ie dan te duur voor een 7 jaar oude auto ? ;)
Snap wel dat het model er niet nieuwer op zal worden, wel weinig kilometers op de teller.
Zou je er wel erg lang mee moeten doen dan kan het geen kwaad ( jou kennende gaat dat alleen niet lukken ).

V50 uit 2010

Trekken doen we met de Golf!

Nee maar inderdaad gewoon een keertje gaan rijden, misschien vindt je het 3 x niks en kun je jezelf wat meer focussen op de euh.. Focus! (of V50 of..) :D

Mooie V50 Marc! Maar dan denk ik weer: sja, voor hetzelfde geld zit je in een modernere auto die ook daadwerkelijk nieuwer is. Dat stuit me een beetje tegen de borst.
Lage kilometerstand is wel fijn: de Punto kocht ik met 77dkm en heeft nu een nog wel acceptabele kilometerstand van 135dkm. Als je elke 2 jaar wat anders wil, moet ie na twee jaar nog wel verkoopbaar zijn dus een aantrekkelijke kilometerstand hebben. En gek genoeg zit er bij bijvoorbeeld die Focussen weinig prijsverschil tussen 40dkm, 60dkm, 80dkm of 100dkm.

Die Foci zijn nog te nieuw, dan maken dat soort kleine verschillen in kilometerstand minder verschil in de prijs.

Net terug van twee dagen Duitsland. We waren met een A3 limousine 1.4 ACT DSG. Wat een fijne auto is dat zeg! Ik snap niet waarom je nog een A4 of A6 zou kopen.

Op de terugweg kwam ik op internet een advertentie tegen van een interessante auto. Na wat mailcontact zag het er financieel ook goed uit. Morgen dus kijken bij een mogelijke opvolger van de Punto!

Spannend!

En ik vind de A3 limousine echt een schitterend model, net iets speelser dan z'n grotere broers. Bij ons in de garage staat er een knalrode S-line, echt een nekkentrekker (y)

Deze A3 is blauw, ook prachtig! Maarja, voor hetzelfde geld koop je een praktischere Sportback...

Het was wat kilometers rijden (ging 14u op kantoor weg, was 19.15u thuis), maar ik heb 'm gekocht! Over twee weken ophalen!
Fotootje volgt!

Gefeliciteerd! Mooie, diepe kleur en nette velgen. Chroomrandje staat ook erg goed. Veel succes ermee!

Even wat fotootjes uit de advertentie geplukt.
Wat het is: Ford Focus wagon 1.0 Ecoboost 125pk Titanium, juni 2013, 65dkm
Extra tov standaard Titanium:
- navi (volgens mij was dat niet standaard, maar ik ben er niet zeker van)
- wegklapbare trekhaak
- ink blue metallic lak

Leuke wagen zo'n focus, mijn schoonvader rijdt al jaren Ford focus en heeft sinds vorig jaar ook een 1.0 ecoboost.
Zuinige fijne motor en absoluut probleemloos.

Ik heb ze gevraagd bij de controle extra goed naar het koelvloeistofreservoir en de slangen te kijken. Daar waren bij deze motor ooit problemen mee en kost weinig om te vervangen. Maar doe je het niet, dan kan ie zomaar in de soep lopen. Ik heb ze gezegd dat ik daar van af weet, dus dat ik verwacht dat dat allemaal goed is (oftewel: ooit is vervangen).

Was trouwens een beetje bij jou in de regio toch? Wat een eind weg vanaf de bewoonde wereld zeg! :D

Gefeliciteerd! Erg fijne auto's, ook met de 1.0. Erg mooie kleur ook, staat hem erg goed. De velgen zijn ook netjes, hoewel een setje 5-spaaks ook wel erg goed zou staan denk ik. Veel plezier ermee! (y)

Gefeliciteerd! Mooie auto hoor. Rijdt ook fijn, mijn ouders hebben een zilvergrijze van na de facelift. Volgens mij ook probleemloze auto's.
Ga je veel plezier aan hebben. Dit zijn dacht ik de 16 inch velgen, iets grotere en sportievere exemplaren kan hij wel hebben.

Dank allen!
Ik denk dat ie me wel goed gaat bevallen.

Op den duur kunnen er best 17 of 18 inch onder inderdaad :cool:

Die stonden al in m'n favorieten zie ik! :D
Maar nee, eerst weer ff een beetje sparen :) ook net getrouwd he, dat is ook niet gratis :p

Hele nette wagen, lekker praktisch ook lijkt me. Zou zelf niet voor een station gaan want heb die ruimte helemaal niet nodig haha.
Maar anyway, goede keuze hoor, ben wel benieuwd naar wat meer foto’s. Gefeliciteerd alvast! :)

Mooie upgrade Berry, behoorlijk veel in gereden en het zijn fijne wagens. Gelukkig geen getinte achterruiten, die zijn bij Ford altijd zo donker dat het net een bestelbus wordt. Zo'n wegklapbare trekhaak lijkt me wel ideaal trouwens (y)

Barri zei:
Was trouwens een beetje bij jou in de regio toch? Wat een eind weg vanaf de bewoonde wereld zeg! :D

Als je de A7 of A28 (maar net waar je langs gereden bent) iets langer had gevolgd was je juist weer in de bewoonde wereld :LOL:

Heen ging ik via de A28, terug de A7. Het is allebei ver :D
Getinte ruiten vind ik ook vaak iets te donker. Kan prima zonder!

@smarter: dank! Ik vind dit ook een mooie chique kleur! Candy red ben ik een beetje op uitgekeken, mustard olive is niet meer geleverd in 2013 en mars red is gaaf maar onvindbaar. En ook wat minder chique natuurlijk!

@eenvrijeusernaam: dank! En je kent het he, de financiën na een bruiloft ;) Onee, jij kocht toen ook een andere auto :p

Gefeliciteerd met de aankoop, de kleur staat hem erg goed, ook zit hij lekker dik in de spullen heb ik het idee. Die trekhaak op die manier is wel echt briljant.

Ik weet nog dat ik in de zoektocht naar mijn private lease ook proef gereden heb in de Focus.
Het rijdt inderdaad erg prettig, de motor is ook nog eens voldoende bij de les. Wat ik persoonlijk minder vond was het relatief drukke dashboard. Dat was voor mij een van de doorslaggevende redenen om toch voor de V40 te gaan, dat oogde een stuk rustiger vond ik.

Desalniettemin is het een erg fijn sturende auto die er zeker in deze kleur niet verkeerd uit ziet en waar je vast veel pleier aan gaar beleven. Ook is hij qua ruimte wel een stuk praktischer dan de V40. Heel veel fijne en veilige kilometers ermee!

P.S. heb je de Punto gunstig in kunnen ruilen of hoop je deze nog zelf te kunnen verkopen?

Mooie aankoop! De laatste Focus krijgt op designgebied weinig handen op elkaar, maar in het geval van de Wagon vind ik dat niet terecht, want aan de verhoudingen van veel stationcars in deze klasse mankeert mijns inziens wel iets, terwijl de Focus toch een van de best kloppende ontwerpen heeft. Ook nog gefeliciteerd met je huwelijk, al is dat iets van maanden geleden :)

Terug
Bovenaan