Barri's bolides

Exclusiever dan zo'n Saab: https://www.autowereld.nl/cadillac/bls/2-0t-elegance-24481008/details.html

cadillac-bls-2-0t-elegance-24481008-2.jpg

Barri zei:
Die Legacy is een leuke! Ook niet duur zeg. En wat verbruikt zoiets?
..

Tja, het is geen dieseltje..... snel gezegd 1 op 10.
Uit 23 stuks:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/47-Subaru/410-Legacy.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=160&power_e=170&gearing=1&powerunit=2

Wrangler zei:
Ook bijzonder fraai:

Ook een bijzonder verschrikkelijk bedrijf. De locatie had al af moeten schrikken, maar toch eens met m'n broer gaan kijken. Hebben leuk spul staan (zeker binnen), maar een proefrit mag je pas na het tekenen van het koopcontract maken. (n)

RobEU zei:
Wrangler zei:
Ook bijzonder fraai:
Alfa 159

Ook een bijzonder verschrikkelijk bedrijf. De locatie had al af moeten schrikken, maar toch eens met m'n broer gaan kijken. Hebben leuk spul staan (zeker binnen), maar een proefrit mag je pas na het tekenen van het koopcontract maken. (n)

Dan zou ik een soortgelijke Alfa elders kijken / kopen, de auto's kunnen er niks aan doen.

Wrangler zei:
RobEU zei:
Wrangler zei:
Ook bijzonder fraai:
Alfa 159

Dan zou ik een soortgelijke Alfa elders kijken / kopen, de auto's kunnen er niks aan doen.

Oh nee, ik bedoelde het ook niet negatief naar de auto zelf hoor, hoewel ik denk dat er mooiere exemplaren te koop staan dan deze.

Ieder z'n ding, maar wat een ontzettend belegen S60 en V70 post je hierboven, Barri. Voor 10 mille moet toch ook wel een leuke 2.0T Sport Edition te vinden zijn?

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=325353046
:cool:

In plaats van maandelijks wat afschrijving opzij te zetten, breng je dat bedrag naar de Shell. Beter, toch?

Lol! Ja je kunt beter een net iets te oude Audi kopen, die de politie vroeg of laat uitgebrand gaat terugvinden met resten van een pinautomaat op de motorkap. :T

Wel gaaf, zo'n S4! En staat hier in de buurt bij een prima bedrijf.
En tegen de 10k heb je inderdaad wat nieuwere S60's.

De Lancer, dat lijkt me helemaal niks. Maar is het ook niks, of valt het mee?

Zo'n 159 is ook gaaf ja, maar niet alle benzinemotoren zijn even goed toch? En hij is zwaar. En is Milano zo slecht? Nooit geweten.

RobEU zei:
Lol! Ja je kunt beter een net iets te oude Audi kopen, die de politie vroeg of laat uitgebrand gaat terugvinden met resten van een pinautomaat op de motorkap. :T

Niet zo negatief, het kan ook nog een carrière worden als vluchtauto bij een liquidatie. Dan wordt het uiteindelijk alsnog een kampvuur, maar maakt de neus tenminste niet nader kennis met een winkelgevel.;)

Ruim, sportief, niet te duur in gebruik en (wat mij betreft) zeer fraai en modern om te zien.
Ik zeg een Civic van de 8e generatie. Mooier heeft Honda hem daarna niet meer gemaakt.
Zeer ruim zonder dat je in een lompe stationcar hoeft te rijden.
Waarom heb ik hem eigenlijk ooit weg gedaan o_O

145212485-medium.jpg

Civic

Die Magic seats in de Civic zijn voor mij wel een uitkomst ja!

<https://www.autotrader.nl/auto/honda-civic/2008/oisterwijk/8k4wh/honda-civic-18-sport-leer-pano-dak-navi-pdc-lmv-cr/>

Bmw

https://www.autotrader.nl/auto/bmw-3-serie/2008/harderwijk/8kjh7/bmw-3-serie-touring-325i-leder-navi-clima-cruise-l/

Vlotte fransoos

https://www.russcherautos.nl/occasions//citroen/c5/citroen_c5_tourer_2_7hdif_204pk_aut_exclusive_navi_leer_camera_18_lm-1800680.html

RobEU zei:
Ik heb Barri al talloze Civics en Accords doorgestuurd...

Ik denk dat ie nog even een duwtje nodig heeft. Reactie is al positief al hoop ik dat ie weet dat zo'n Civic naast die Magic Seats nog vele andere sterke punten heeft.

Zo'n Executive met leer, pano en geintegreerde navi is erg fraai. Als je trouwens ziet hoe mooi dat navi-scherm is geïntegreerd en hoe lullig Honda dat bij de 9e generatie heeft gedaan....

Die S4 V8 is een potentieel rampen blok, tussen de 150 en 200k draaien ze vaak stuk.
Niet voor niets ook een koopje met deze giga kmstand.

Milano is zo slecht nog niet hoor, what you see is what you get.
Verleden vaak geweest met wat Alfa vrienden, veel ex lease.
Ken er meerdere mensen die er ook wagens hebben gekocht, allemaal vrij probleemloos.

Bofkont zei:
Die S4 V8 is een potentieel rampen blok, tussen de 150 en 200k draaien ze vaak stuk.
Niet voor niets ook een koopje met deze giga kmstand.

Och, hij staat te koop in 's Graveland, en de plaats delict bevindt zich vaak in en rond de randstad. Enkele tientallen kilometers moet hij het toch nog wel volhouden?:)

Kristian zei:
RobEU zei:
Ik heb Barri al talloze Civics en Accords doorgestuurd...

Ik denk dat ie nog even een duwtje nodig heeft. Reactie is al positief al hoop ik dat ie weet dat zo'n Civic naast die Magic Seats nog vele andere sterke punten heeft.

Zo'n Executive met leer, pano en geintegreerde navi is erg fraai. Als je trouwens ziet hoe mooi dat navi-scherm is geïntegreerd en hoe lullig Honda dat bij de 9e generatie heeft gedaan....

Dat is leuk en aardig, maar de vraag is of de bastuba ook moeiteloos in zo'n Honda past. Het is en blijft een hatchback en een V70 lijkt mij toch echt groter. Je hebt zelf ook niet voor niets een stationwagen gekocht!:)

D. Elzinga zei:
Mechanix zei:
Dat is leuk en aardig, maar de vraag is of de bastuba ook moeiteloos in zo'n Honda past.

Bastuba op het dak binden. Of beter: aan de uitlaat bevestigen.(y)

Ik zou nog een Multipla gaan rijden om m'n instrumenten veilig te vervoeren. Maar gelukkig past een trompet zelfs in de kofferbak van een Ferrari!:cool:

Bofkont zei:
Ken er meerdere mensen die er ook wagens hebben gekocht, allemaal vrij probleemloos.

Tsja, Jet Cars zal ook best tevreden klanten hebben. Het is maar net wat je ervan verwacht. Als
Je een enorme kenner bent, of telepathisch monteur, dan zul je vast wel iets moois eruit kunnen pikken. En als je een aanbetaling doet mag je 'm ook vast even starten voor aankoop.
Internet barst overigens ook uit z'n voegen met negatieve reacties over dit bedrijf. Ik zal niet zeggen dat ze slechte auto's verkopen, maar hun manier van werken is zeer discutabel. Prima als je een (betrouwbare) Benz koopt, niet bij een Alfa.

Mooie zoektocht. Gelukkig is mijn Euphonium een stuk kleiner, dus ik zou aan een sedan voldoende hebben :p

Bmwe46csl zei:
Bmw

https://www.autotrader.nl/auto/bmw-3-serie/2008/harderwijk/8kjh7/bmw-3-serie-touring-325i-leder-navi-clima-cruise-l/

Vlotte fransoos

https://www.russcherautos.nl/occasions//citroen/c5/citroen_c5_tourer_2_7hdif_204pk_aut_exclusive_navi_leer_camera_18_lm-1800680.html

Tegen beter weten in vind ik de C5 " super geil " .En BMW is een BMW, betrouwbaar, degerlijk, strak op de weg etc. gewoon saai.

En een Civic ? Die auto wordt te vaak onderschat. En de bestuurders overschat, met alle gevolgen vandien. Ik ben fan van Type R. Van boodschappen wagentje tot Porsche killer !

RobEU zei:
Bofkont zei:

Tsja, Jet Cars zal ook best tevreden klanten hebben. Het is maar net wat je ervan verwacht. Als
Je een enorme kenner bent, of telepathisch monteur, dan zul je vast wel iets moois eruit kunnen pikken. En als je een aanbetaling doet mag je 'm ook vast even starten voor aankoop.
Internet barst overigens ook uit z'n voegen met negatieve reacties over dit bedrijf. Ik zal niet zeggen dat ze slechte auto's verkopen, maar hun manier van werken is zeer discutabel. Prima als je een (betrouwbare) Benz koopt, niet bij een Alfa.

Hmmm idd, was het vroeger toch echt beter bij Milano, toen was het zeker geen slecht bedrijf 10 jaar terug.
AAnbetaling etc etc was toen echt niet aan de orde.

Bofkont zei:
RobEU zei:
Bofkont zei:

Hmmm idd, was het vroeger toch echt beter bij Milano, toen was het zeker geen slecht bedrijf 10 jaar terug.

Helaas niet het eerste bedrijf waar ik dit van hoor of mee maak. Heb zelf laatst met een vriend van mij een zoektocht gestart voor een vervanger van zijn daily driver, op dat moment wisten we nog niet of het een koopauto zou worden of dat hij vanuit zijn werk een leaseauto zou krijgen. Naar een goed aangeschreven bedrijf gegaan waar we eerst vriendelijk geholpen werden door een jonge verkoper die die dag voor het eerst begonnen was, niks mis mee zelfs heel prettig mee gesproken maar voor de proefrit moest hij zijn leidinggevende erbij halen. Leidinggevende kwam erbij: "Jullie mogen van mij best een proefrit maken, maar dan wil ik eerst dat we een deal sluiten waar we het samen over eens zijn" De huidige auto werd van een afstandje bekeken en reactie was: "Oo daar geven we "een x bedrag" sowieso wel voor, kunnen we een deal maken?"

Toen die vriend van mij vertelde dat ie nog niet direct kon beslissen omdat de aanvraag op de zaak ook nog liep was het: "Nou dan kom je over een paar weken nog maar terug, maar verwacht maar niet dat deze er dan nog staat want we hebben al veel aanvragen gehad." o_O

En ooit voordat ik mijn MINI kocht ging ik kijken bij een (nu overigens nog steeds te koop staande) Abarth 500, de beste man zou de auto klaarzetten zodat we even konden kijken en proefrijden. Daar aangekomen kreeg ik een bod op mijn auto die te schandalig voor woorden was om vervolgens geen cent van de veel te duur geprijsde 500 te doen en mij weg te sturen met de woorden: "Tjaa, dan had je maar niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten" waarop ik antwoordde met de woorden: "Succes met het verkopen van die Abarth dan." ;) Auto staat al sinds de import in de showroom met dezelfde km-stand toen ik daar langs ging 2,5 jaar geleden. Ik zal de link niet delen, maar ik weet wel wie er hier gelijk had, haha! :D

Er worden hier overigens wel leuke auto's aangedragen, ben benieuwd waar je eisen precies liggen. :p Ik vind die Alfa wel echt een hele mooie auto!

Brent® zei:
Bofkont zei:
RobEU zei:
Bofkont zei:

Helaas niet het eerste bedrijf waar ik dit van hoor of mee maak. "Jullie mogen van mij best een proefrit maken, maar dan wil ik eerst dat we een deal sluiten waar we het samen over eens zijn" De huidige auto werd van een afstandje bekeken en reactie was: "Oo daar geven we "een x bedrag" sowieso wel voor, kunnen we een deal maken?"

Ik heb hier ook ervaring mee, wat is de klantonvriendelijke motivatie van verkopers, om klanten zo te moeten helpen.
Zelfs voor een proefrit klanten een deal te laten tekenen, zonder dat je uberhaubt weet wat je wilt of hoe het rijdt.

2.0 Turbo Quattro

$_86.JPG

Na de dwaasheid met de Tubaphonic Traveller:
204pk Ford Mondeo Wagon 3.0 V6 Titanium ST Leer, open dak, 18 inch, bouwjaar jan. 2005, voor € 6.500 kilometerstand 179.279 km benzine handgeschakeld
142726548-large.jpg

vanuit AW: acceleratie 0-100 7,7 seconden en het gemiddeld verbruik bedraagt 10,3 l/100km. is voor de ST met 226 pk!
acceleratie 0-100 7,9 seconden en het gemiddeld verbruik bedraagt 10,5 l/100km. voor de Ford Mondeo Wagon 3.0 V6 Titanium met 204 pk
https://www.autotrader.nl/auto/ford-mondeo/2005/opmeer/8e8vt/ford-mondeo-wagon-30-v6-titanium-st-leer-dak-18inc/

Of 170 pk Renault Laguna 2.0t 170 pk automaat € 8.950,- Bouwjaar Mei 2008 Kilometerstand 145.778 km Benzine
142895310-medium.jpg

vanuit AW: acceleratie 0-100 in 9,4 seconden en het gemiddeld verbruik bedraagt 8,9 l/100km.
https://www.autotrader.nl/auto/renault-laguna/2008/amersfoort/8edat/renault-laguna-20t-170-pk-automaat/

Mondeo 3.0 V6 is niet erg betrouwbaar, zuipen olie en lopen regelmatig stuk.

2.5 vijf cilinder motor van Volvo is stukken beter en een generatie jonger.
Mondeo 2.5 vijf cilinder.
$_86.JPG

In dat geval kan de S-max met dezelfde motor in een bijzondere kleur niet achter blijven:
S-max 2.5
$_86.JPG

RobEU zei:
Waarom zou Barri in vredesnaam zo'n topzwaar gezinsbusje willen?

Als je er ooit mee gereden hebt, weet je deze wel anders te waarderen Rob. Veel sportiever dan dit krijg je ze niet in deze prijsklasse.

Niet echt een antwoord op m'n vraag...

Ik geloof best dat ze heel goed zijn, maar wat moet Barri met een busje van bijna 1.600 kg, die ook nog niet echt heel zuinig is? Lijkt me wel idioot veel loze ruimte die steeds meegesleept moet worden. Die trompet past ook wel in iets kleiners (zoals die Mondeo) lijkt me.

RobEU zei:
Waarom zou Barri in vredesnaam zo'n topzwaar gezinsbusje willen?

In deze uitvoering wel het leukste gezinsbusje, maar volgens mij ook niet helemaal wat wordt gezocht.

Is een recentere C-segment stationwagen geen betere optie? Zeker de spaardiesels worden voor scherpe prijzen aangeboden.

Rob het is geen busje, jammer dat je dat zo ziet.
Het gewicht is inderdaad wel een nadeel, echter de prestaties zijn zeer fijn.

Daarnaast heeft Barri het niet gehad over zuinig wel? De V70 die hij wilde is minder zuinig dan een S-max wat is je punt?
De V70 weegt trouwens ook 1500 kg hoor.

Wrangler zei:

Daarnaast heeft Barri het niet gehad over zuinig wel? De V70 die hij wilde is minder zuinig dan een S-max wat is je punt?

Zuinigheid is zeker wel ter sprake gekomen. En die 'ook 1500 kg' is wel een MRB-klasse lager. Twee zelfs in het geval van de S60.
En ja busje of niet, feit is wel dat je een hele lap auto met lege ruimte mee moet zeulen. Als je kinderen hebt dan vind ik zo'n S-Max een dijk van een optie, maar voor een jong stel zonder kinderen....

@Mechanix,
Het moet volgens mij een benzine zijn. Ik probeer juist Barri naar iets leuks te sturen (hij is al sinds de jaarwisseling bezig met deze zoektocht) in plaats van een saaie middenklasser. Zo'n S-Max is dan een goed voorbeeld: leukste in z'n klasse.

RobEU zei:
Wrangler zei:

Zuinigheid is zeker wel ter sprake gekomen. En die 'ook 1500 kg' is wel een MRB-klasse lager. Twee zelfs in het geval van de S60.
En ja busje of niet, feit is wel dat je een hele lap auto met lege ruimte mee moet zeulen. Als je kinderen hebt dan vind ik zo'n S-Max een dijk van een optie, maar voor een jong stel zonder kinderen....

De kofferbak van de V70 is groter dan een S-max volgens Carbase, wat is je punt?

Wrangler zei:
RobEU zei:
Wrangler zei:

De kofferbak van de V70 is groter dan een S-max volgens Carbase, wat is je punt?

Hoe vaak ga je vragen naar m'n punt? Jij komt aanzetten met een loodzware gezinsauto/familiebus, terwijl Barri al heeft aangegeven wel een beetje te kijken naar verbruik en gewicht, en ook worstelt met het imago van de V70. Hoe denk je dan dat een busje van een doorsnee merk zal bevallen?

Omdat je steeds punten aandraagt die ontkracht worden door een vergelijking met een auto als de V70, waarbij hij deze qua imago wellicht niet sportief genoeg vind. En waarbij ik uit eigen ervaring weet dat een S-max, op basis van een Mondeo met uitstekende rij eigenschappen, wel degelijk als sportief kan worden ervaren. Daarnaast is voor Barri een Ford wat gewoontjes t.o.v. een Volvo, waarmee een S-max met Volvo motor wel effe wat anders is. Maar zoals gezegd Rob, als je er niks van weet kan je beter maar over een topzwaar busje blijven praten.

Jaguar X-Type 2.5 V6 4wd Aut,leder,schuifdak,navig,xenon
€ 6.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1191086452

Rover Tourer 1.6 90.000km nap en apk.
€ 1.450,00
https://link.marktplaats.nl/m1189928033
(Kun je er nog wat leuks bijhouden)

"Saabillac"
Cadillac BLS 2.0T Elegance
€ 10.800,00
https://link.marktplaats.nl/m1198302182

Wrangler zei:
Omdat je steeds punten aandraagt die ontkracht worden door een vergelijking met een auto als de V70, waarbij hij deze qua imago wellicht niet sportief genoeg vind. En waarbij ik uit eigen ervaring weet dat een S-max, op basis van een Mondeo met uitstekende rij eigenschappen, wel degelijk als sportief kan worden ervaren. Daarnaast is voor Barri een Ford wat gewoontjes t.o.v. een Volvo, waarmee een S-max met Volvo motor wel effe wat anders is. Maar zoals gezegd Rob, als je er niks van weet kan je beter maar over een topzwaar busje blijven praten.

Het mooie is dat je helemaal niets ontkracht hebt, maar de illusie blijft houden dat ik de kwaliteiten niet zou erkennen. Feit is gewoon dat de V70's waar Barri naar kijkt een stuk lichter en zuiniger zijn, en dat je geen zeven zitplaatsen (en de ruimte daarvoor) hoeft mee te slepen.
Dan kun je wel heel beledigd zijn dat ik het een gezinsbusje noem, maar een dikke motor of goede rij-eigenschappen doen daar niets aan af. Hij blijft een uitstraling van een sufkutterige burgertruttenmobiel houden.

Nog even buiten beschouwing latend dat ik liever een Volvo dan een Ford koop met 2 ton op de klok.

Over illussies gesproken, wat jij vindt van de S-max of liever koopt is niet totaal relevant. Het is de zoektocht van Barri, niet jou zoektocht.
Ik kom met feiten en doe een suggestie, Barri mag zelf bepalen of hij er wat mee doet.

edit: typo

Terug
Bovenaan