Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft niets meer met autoliefde te maken maar met lobbyisten en belangen. Te sneu voor woorden. Ik reageer er niet meer, lekker rustig.

Ik reageer ook niet, ik verwonder mij slechts.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Dat kost ze geld, dus dat gaan ze niet doen. Ik krijg wel het idee dat de frontpage een soort politiek battlefield is met betaalde trollers die een bepaald quotum per dag moeten halen. Ongekend wat een bizarre dingen daar worden uitgebraakt.
Leveren de mouseclicks van die handvol trollen zo veel op?

Hoe meer onenigheid hoe meer traffic, zelfde reden waarom Trump en Yé weer op Twitter mogen. Blijft toch een soort van vermaak al dat gebakkelei.

Meer clicks voor adverteerders is meer advertentie-inkomsten voor uitgevers en netwerken. Als AW weinig bezoekers/clicks had dan konden ze wel opdoeken. Zie het als kijkcijfers op TV.

De blik met VAG-gekken "VW-AG!11!!!" is ook weer groots opengetrokken, net zoals dat 20 jaar geleden hier was op het forum. Ditmaal met een hetze jegens Toyota en Stellantis, want; grootste concurrenten en dus een bedreiging, zeker in huidige transitie.

"Koop Europees!" is nu ook al een nieuw roeptoeterkreet geworden op de hoofdpagina. Ben blij dat dit forum zo relaxed is.

MCW 84 zei:
"Koop Europees!" is nu ook al een nieuw roeptoeterkreet geworden op de hoofdpagina. Ben blij dat dit forum zo relaxed is.
Dat heeft niks met roeptoeteren te maken maar met consumentenbewustzijn.
Ik heb nog geen topics gelezen waar met modder naar elkaar gegooid wordt omwille van die mening.
Of wil je stellen dat de website puur en alleen over de wagens zelf mag gaan, net als het bij het WK voetbal enkel en alleen over het voetbal mag gaan?

Nee maar wel vooral. Het gaat op de hoofdpagina vrijwel niet meer over de auto's zelf maar over politiek, belangen en naar beneden halen van de concurrentie. Dat "Koop Europees!" continue roepen klinkt als een politicus die invloed wil uitoefenen. Het is meer een totaalplaatje waardoor ik, en anderen, sterke twijfels hebben bij de redenen waarom ze op de hoofdpagina reageren.

Eens met MCW, je ziet dit op vrijwel elke website waar men kan reageren op een artikel; de eerste twee opmerking gaan echt over het onderwerp, daarna wordt het een oeverloze politieke discussie.

Ik vind de kwaliteit van de homepage zo langzamerhand bedroevend worden. AutoWeek komt daar tegenwoordig met allerlei populistische en tendentieuze stellingen en enigszins gekleurde nieuwsberichten over politieke kwesties, waar de mening van de auteur in doorschijnt, daarbij niet geholpen door de rechts-populistische sympathieën van de jonge garde redacteuren.

Bij nader inzien ben ik niet zo blij met deze bijzin :)

Overigens, om niet alleen negatieve kritiek te leveren, het blad AutoWeek is volgens mij nog steeds prima. Ik vind dat AutoWeek ook goede videocontent maakt, vooral de rij-impressies, vergelijkingstests en introducties kijk ik altijd met plezier. Ik zou wel graag minder politiek getinte blabla willen zien. Artikelen over nieuwe modelintroducties, prijslijsten enzo vind ik wel interessant.

Jan 7666490 zei:
Ik ben het zowaar compleet met je eens. Het staat steeds verder af van journalistiek.

Vooral deze, nogal bekrompen stelling van een paar dagen terug:
Wij vinden Elektrische auto's niks en willen graag bevestiging via een tendentieuze stelling

En vandaag deel 2:
Daarnaast discrimineren wij ook graag hetgeen 'anders' is

Denk dat die "discriminatie" aan de andere kant erger is. We zijn nu al bezig de chinese expansie te betalen, laat staan als daar ook auto's bij komen. Heeft niets met discriminatie te maken maar met gezond verstand.

Rutger DC zei:
Overigens, om niet alleen negatieve kritiek te leveren, het blad AutoWeek is volgens mij nog steeds prima. Ik vind dat AutoWeek ook goede videocontent maakt, vooral de rij-impressies, vergelijkingstests en introducties kijk ik altijd met plezier. Ik zou wel graag minder politiek getinte blabla willen zien. Artikelen over nieuwe modelintroducties, prijslijsten enzo vind ik wel interessant.
Helemaal eens!! (y)

Rutger DC zei:
Ik vind de kwaliteit van de homepage zo langzamerhand bedroevend worden. AutoWeek komt daar tegenwoordig met allerlei populistische en tendentieuze stellingen en enigszins gekleurde nieuwsberichten over politieke kwesties, waar de mening van de auteur in doorschijnt, daarbij niet geholpen door de rechts-populistische sympathieën van de jonge garde redacteuren.
Als je een memingponeert en onmiddellijk overgaat tot de orde van de dag dàn kan je spreken over ‘roeptoeteren’, als er een discussie op gang komt net niét.
Je moet wel weten wat je wilt.

Jan 7666490 zei:
Ik ben het zowaar compleet met je eens. Het staat steeds verder af van journalistiek.

Vooral deze, nogal bekrompen stelling van een paar dagen terug:
Wij vinden Elektrische auto's niks en willen graag bevestiging via een tendentieuze stelling

En vandaag deel 2:
Daarnaast discrimineren wij ook graag hetgeen 'anders' is

Als een mening leeft, is het niet slecht om er een poll over te houden: je moét die niet lezen, langs de andere kant vraagt Autoweek expliciet om je mening te onderbouwen. Op deze manier wordt de discussie ook enigszins van andere topics weggehouden.
Ik vind het ook terecht dat mensen tegengas geven tegen degenen die ook maar ‘roeptoeteren’ van ‘zet maar voor mijn deur’ en zich daar helemaal geen vragen bij (willen) stellen.

Rutger DC zei:
Oh jee, journalisten die niet links zijn.

Nee ik vind het niet zo nodig om me af te vragen wat de politieke voorkeur van de schrijver is, en als je een stelling poneert is het niet onlogisch dat het een polariserende stelling is. En ja dan zal het meestal wel een politieke lading hebben. Tuurlijk zijn de clicks belangrijk.

Ik vind het eerlijk gezegd een verademing tussen de grote hoeveelheid artikelen die vaak rechtstreeks uit de persmap van een fabrikant afkomstig lijken te zijn.

Rutger DC zei:

Waar lees jij dat de jonge garde redacteuren rechts-populistische sympathieën hebben? In tests, columns, hun IG of FB pagina?

Ik was eens benieuwd naar de politieke standpunten van enkele redacteurs, na het lezen van wat artikelen waar ik tussen de regels door, of soms gewoon expliciet, een nogal subjectieve beleving over het onderwerp dacht te ontwaren. Dus toen keek ik op de Twitter-pagina's van die redacteurs. Wat ik daar las paste aardig in dat plaatje.

Misschien is conservatief overigens een betere en minder beladen kwalificatie dan rechts-populistisch, al schaar ik alles rechts van de VVD daar wel onder. Als ik even kijk naar de "politieke ideeën op basis van het progressief-conservatief spectrum" op Wikipedia, zijn kenmerken van conservatisme onder meer "behoudend", "oudere of bestaande normen handhaven" en "klimaatverandering is een minder groot probleem", dus dan kun je de meningen over bijvoorbeeld klimaatbeleid, elektrische auto's, snelheidsbeperkingen en milieuzones al wel uittekenen.

Verder vind ik het niet netjes om iemand te framen of met naam en toenaam te beschuldigen, dus ik houd het expres een beetje vaag. :)

Wat een gezever Rutger. Je praat over die redacteuren alsof ze iets misdadigs doen. Dus dan zijn ze "rechts", of "conservatief" georiënteerd. Nou en? Tussen jouw oren is dat misschien niet toegestaan, maar in de echte wereld mag dat gewoon hoor.

Ik kan je posts en reacties meestal zeer waarderen, Rurger. Vaak feitelijk, redelijk objectief en duidelijk. Je verhaal vind ik in dit geval vaag insinuerend en weinig ter zake doend. Jammer.

^ Ze zijn niet complot-rechts hoor. :)

DeeTwee zei:
Wat een gezever Rutger. Je praat over die redacteuren alsof ze iets misdadigs doen. (...) Tussen jouw oren is dat misschien niet toegestaan, maar in de echte wereld mag dat gewoon hoor.

!!!

DeeTwee zei:
Dus dan zijn ze "rechts", of "conservatief" georiënteerd. Nou en?

Natuurlijk mogen die redacteuren dat zelf weten, natuurlijk mag jij dat zelf weten. Voor wat het waard is, ik heb ook vrienden, kennissen en familieleden met conservatieve standpunten. Soms ga ik met hen in discussie, vaak heb ik het helemaal niet over politiek. Alles voor de goede sfeer. Uiteraard bekogel ik ze wel met eieren en ruk ik de ruitenwissers van hun auto. Voor de goede sfeer.

Ik vind alleen dat de mening van sommige redacteuren nogal doorschijnt in nieuwsartikelen. Voor het ventileren van meningen zijn columns of opiniestukken een beter instrument, denk ik.

Wellicht zou het helpen als de AutoWeek-redactie wat diverser wordt, om de balans terug te brengen. Dat zul je vast geen goede suggestie vinden. :T Zouden er echt geen vrouwelijke* autoliefhebbers zijn?

Verder gaan ze hun gang ook maar hoor, ik neem vooral tot me waar ik genoegen in schep. Dat is voor iedereen zo te zien anders. Prima.

[size=x-small]*Als extreemlinkse forummer bedoel ik natuurlijk autoliefhebbers die menstrueren[/size]

MBdoubleyou zei:
Ik kan je posts en reacties meestal zeer waarderen, Rurger. Vaak feitelijk, redelijk objectief en duidelijk.

Dank je.

MBdoubleyou zei:
Je verhaal vind ik in dit geval vaag insinuerend en weinig ter zake doend. Jammer.

Het spijt me dat ik je vraag over iets dat weinig ter zake doet serieus heb proberen te beantwoorden.

Ik volg de redacteuren nergens anders. Wel hebben ze vaker kenbaar gemaakt twijfels te hebben bij het voornemen om alle nieuwe auto's EV's te laten zijn. Daarbij noemen ze valide redenen (infrastructuur, EV's zijn te duur, grondstoftekorten, niet zaligmakend voor het milieu en elektriciteitsnet dat het niet aan zou kunnen e.d.) waar veel het mee eens zijn. Conservatief? Eerder realistisch en zie totaal niet wat dat met rechts te maken heeft. Dat autojournalisten (en dus autoliefhebbers) weinig lol zien in een volledig elektrische toekomst kan me ook nog wel wat bij voorstellen.

Die stellingen en de inhoud ervan is vooral om de verhitte discussies nogmaals aan te wakkeren voor de eerder genoemde clicks.

De bijzin "daarbij niet geholpen door de rechts-populistische sympathieën van de jonge garde redacteuren" had ik weg moeten laten uit mijn eerste reactie. Ik zit me nu nog te af te vragen in hoeverre een vermeende politieke kleur te maken invloed heeft op een (vermeend slechte) sfeer op het forum de homepage. Aangezien ik die vraag niet helder kan beantwoorden, kan ik stellen dat dat geen sterke opmerking was. De discussie neemt nu een wending die ik had moeten kunnen voorzien, maar waar ik niet vrolijk van word. Ik verwijt redacteuren politieke kleur te bekennen maar politiseer nu deze discussie. Ik heb helemaal geen zin in een links-rechts-troelalala discussie. Samengevat: excuses. Mijn tweede bericht was beter en niet zo zuur. :)

Rutger DC zei:
DeeTwee zei:
Wat een gezever Rutger. Je praat over die redacteuren alsof ze iets misdadigs doen. (...) Tussen jouw oren is dat misschien niet toegestaan, maar in de echte wereld mag dat gewoon hoor.

!!!
Je bent sprakeloos?

Rutger DC zei:
Wellicht zou het helpen als de AutoWeek-redactie wat diverser wordt, om de balans terug te brengen. Dat zul je vast geen goede suggestie vinden. :T
Hoezo zou ik dat geen goede suggestie vinden?

DeeTwee zei:
Je bent sprakeloos?

Ik vond je reactie overtrokken en vond dat die rare aannames bevatte, maar dat had ik zelf uitgelokt met eigen aannames.

DeeTwee zei:
Je praat over die redacteuren alsof ze iets misdadigs doen.

Misschien neem je het woord misdadig in de mond omdat ik in onderstaande zin over beschuldigen sprak en dat was een ongelukkige woordkeuze. Natuurlijk is het hebben van een rechtse of linkse politieke voorkeur niet iets verkeerds.

"Verder vind ik het niet netjes om iemand te framen of met naam en toenaam te beschuldigen, dus ik houd het expres een beetje vaag."

Ik wil gewoon niet zeggen welke redacteuren ik goed en minder goed vind als journalist, dat was alles wat ik wilde zeggen. Maar goed, zoals gezegd had ik niet over de politieke kleur moeten beginnen, dat was zoals MBdoubleyou al stelde "weinig ter zake doend".

DeeTwee zei:
Hoezo zou ik dat geen goede suggestie vinden?

Oké: "AutoWeek-forummers bepleiten een diversere redactie." Eind goed al goed.

Volgens mij halen we hier nu 2 dingen door elkaar namelijk de sfeer op het forum en de sfeer op de homepage

Volgens mij is de sfeer op het forum over het algemeen best goed, zelfs in dit topic! Dat is ook wel eens anders geweest. Een discussie op het scherpst van de snede moet kunnen zolang het maar niet te persoonlijk wordt en als je het niet eens wordt niet tot het oneindige blijft doorjammeren om maar het laatste woord te hebben.

De homepage (of eigenlijk de reacties onder de artikelen) zie ik als een soort schimmige achterbuurt of wilde westen waar de relschoppers en trollen van weleer van het forum zich hebben genesteld en redelijk ongestoord hun gang kunnen gaan. Voor mij geen prettige plek om te vertoeven in elk geval.

Verder eens met Rutger wat betreft het blad, de rijtesten en introducties, klokje rond video's etc.

Rutger DC zei:
^ Ze zijn niet complot-rechts hoor. :)

DeeTwee zei:

!!!

DeeTwee zei:
Dus dan zijn ze "rechts", of "conservatief" georiënteerd. Nou en?

Natuurlijk mogen die redacteuren dat zelf weten, natuurlijk mag jij dat zelf weten. Voor wat het waard is, ik heb ook vrienden, kennissen en familieleden met conservatieve standpunten. Soms ga ik met hen in discussie, vaak heb ik het helemaal niet over politiek. Alles voor de goede sfeer. Uiteraard bekogel ik ze wel met eieren en ruk ik de ruitenwissers van hun auto. Voor de goede sfeer.

Ik vind alleen dat de mening van sommige redacteuren nogal doorschijnt in nieuwsartikelen. Voor het ventileren van meningen zijn columns of opiniestukken een beter instrument, denk ik.

Wellicht zou het helpen als de AutoWeek-redactie wat diverser wordt, om de balans terug te brengen. Dat zul je vast geen goede suggestie vinden. :T Zouden er echt geen vrouwelijke* autoliefhebbers zijn?

Verder gaan ze hun gang ook maar hoor, ik neem vooral tot me waar ik genoegen in schep. Dat is voor iedereen zo te zien anders. Prima.

[size=x-small]*Als extreemlinkse forummer bedoel ik natuurlijk autoliefhebbers die menstrueren[/size]

Zeg je hier nu dat personen die niet menstrueren geen vrouw zijn? Ik voel een cancelmomentje aankomen.

Bimmert zei:
Wat ik mij afvroeg: hier op het forum wordt gemodereerd. Waarom doet men dat op de frontpage niet?
Dat gebeurt wel degelijk. Af en toe verdwijnen bepaalde reacties. Je zult alleen geen opmerkingen/verklaringen van een moderator tegenkomen zoals op het forum.

@Rutger, mooie reactie met de juiste portie zelfreflectie. Kunnen aardig wat forumleden een voorbeeld aan nemen. Hier zie ik weer de nuance in die ik van je ken 👍.

Rutger DC zei:
Ik was eens benieuwd naar de politieke standpunten van enkele redacteurs, na het lezen van wat artikelen waar ik tussen de regels door, of soms gewoon expliciet, een nogal subjectieve beleving over het onderwerp dacht te ontwaren. Dus toen keek ik op de Twitter-pagina's van die redacteurs. Wat ik daar las paste aardig in dat plaatje.

Misschien is conservatief overigens een betere en minder beladen kwalificatie dan rechts-populistisch, al schaar ik alles rechts van de VVD daar wel onder. Als ik even kijk naar de "politieke ideeën op basis van het progressief-conservatief spectrum" op Wikipedia, zijn kenmerken van conservatisme onder meer "behoudend", "oudere of bestaande normen handhaven" en "klimaatverandering is een minder groot probleem", dus dan kun je de meningen over bijvoorbeeld klimaatbeleid, elektrische auto's, snelheidsbeperkingen en milieuzones al wel uittekenen.

Verder vind ik het niet netjes om iemand te framen of met naam en toenaam te beschuldigen, dus ik houd het expres een beetje vaag. :)

Edit- never mind. Poster is al teruggekomen op zijn woorden. Wel zijn dit soort posts exact de kern van het probleem. Stempeltjes drukken en overal je politieke mening doorheen willen drukken.

MBdoubleyou zei:
@Rutger, mooie reactie met de juiste portie zelfreflectie. Kunnen aardig wat forumleden een voorbeeld aan nemen. Hier zie ik weer de nuance in die ik van je ken 👍.

Dank je! Dat is aardig. Die reactie/rectificatie laat op de avond hielp met de nachtrust. :)

Wel zijn dit soort posts exact de kern van het probleem. Stempeltjes drukken en overal je politieke mening doorheen willen drukken.

Genoeg over mij, ik heb er wel genoeg over gezegd. Als het dan toch over zelfreflectie gaat, hoe beoordeel je je eigen reacties op de homepage, zijn die sfeerbevorderend?

Een greep uit je vijftig meest recente reacties aldaar: "Veel dommer en stompzinniger gaat het hier niet meer worden. Proficiat!" en "Wat een ongekend kortzichtige nonsens."

Iemand reageert op de MG 4: "Als ik binnenkort mag leasen en het elektrisch moet zijn, dan weet ik wel wat ik neem. Echt mooi, nou nee maar dat vind ik een ID3 ook zeker niet. Een Polestar of Model 3 is te duur, doe mij maar zo'n MG dan!;" jij reageert met "Sterkte."

Je hebt twee keer gereageerd op het bericht Indiecatieprijzen BYD Atto 3, Han en Tang, ze staan wel in je profiel, maar zijn niet meer terug te vinden. Zo begon je je verhaal:

30-09-2022 07:38
Indicatieprijzen BYD Atto 3, Han en Tang
Wat een intens foute...

30-09-2022 07:34
Haha sukkel. Je wordt terecht...

Kennelijk zijn de reacties verwijderd door moderatoren.

Uiteindelijk zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor de sfeer op het forum of op de homepage, het kan niet altijd aan anderen liggen.

Damn, wat neem jij jezelf en het forum serieus...
Lijkt ook bijna wel stalken, met die oude koeien die je er bij iedereen steeds bijhaalt

Eenvrije... ventileert gewoon zijn mening, niks speciaals. Ik ben het ook niet eens met alles wat hij typt, maar beter dat dan iemand die in slecht Nederlands een domme vraag stelt bijvoorbeeld. Een beetje reuring is niks mis mee. Wat een tere zieltjes zeg...

Bimmert zei:
Wat ik mij afvroeg: hier op het forum wordt gemodereerd. Waarom doet men dat op de frontpage niet?
Dat kost veel te veel tijd joh, en dan blijft er niks meer over :D
Ik vind het ook niet om aan te zien, al die reacties op de frontpage. Maar ik heb graag dat die muppets daar blijven en de knop 'forum' rechtsboven niet weten te vinden.

Jan 7666490 zei:
Damn, wat neem jij jezelf en het forum serieus...

Nee, ik neem mezelf niet zo serieus, daarom heb ik ook geen moeite met zelfreflectie.

Je bent tientallen keren geband en hebt tientallen profielen versleten. In zowat de helft van je reacties (conservatieve schatting) kleineer je anderen. Je lijkt vaak opzichtig op negatieve aandacht uit te zijn, om de sfeer op het forum te verzieken.

Probeer nu eens zonder allerlei sneren en verwijten de hand in eigen boezem te steken. Zet 'm op!

Wederom neem je het ontzettend serieus. Niks mis met een beetje reuring op een forum. Het over-analyseren waar jij mee bezig hebt is minstens net zo vervelend als anderen dingen verwijten;)

Rutger DC zei:
Je bent tientallen keren geband en hebt tientallen profielen versleten. In zowat de helft van je reacties (conservatieve schatting) kleineer je anderen. Je lijkt vaak opzichtig op negatieve aandacht uit te zijn, om de sfeer op het forum te verzieken.

Probeer nu eens zonder allerlei sneren en verwijten de hand in eigen boezem te steken. Zet 'm op!

(y)

DeeTwee zei:
Bimmert zei:
Dat gebeurt wel degelijk. Af en toe verdwijnen bepaalde reacties. Je zult alleen geen opmerkingen/verklaringen van een moderator tegenkomen zoals op het forum.

Ja dan zie je in 1e instantie meerdere reacties zijn dan als je door klikt.

Rutger DC zei:
MBdoubleyou zei:

Dank je! Dat is aardig. Die reactie/rectificatie laat op de avond hielp met de nachtrust. :)

Wel zijn dit soort posts exact de kern van het probleem. Stempeltjes drukken en overal je politieke mening doorheen willen drukken.

Genoeg over mij, ik heb er wel genoeg over gezegd. Als het dan toch over zelfreflectie gaat, hoe beoordeel je je eigen reacties op de homepage, zijn die sfeerbevorderend?

Een greep uit je vijftig meest recente reacties aldaar: "Veel dommer en stompzinniger gaat het hier niet meer worden. Proficiat!" en "Wat een ongekend kortzichtige nonsens."

Iemand reageert op de MG 4: "Als ik binnenkort mag leasen en het elektrisch moet zijn, dan weet ik wel wat ik neem. Echt mooi, nou nee maar dat vind ik een ID3 ook zeker niet. Een Polestar of Model 3 is te duur, doe mij maar zo'n MG dan!;" jij reageert met "Sterkte."

Je hebt twee keer gereageerd op het bericht Indiecatieprijzen BYD Atto 3, Han en Tang, ze staan wel in je profiel, maar zijn niet meer terug te vinden. Zo begon je je verhaal:

30-09-2022 07:38
Wat een intens foute...

30-09-2022 07:34
Haha sukkel. Je wordt terecht...

Kennelijk zijn de reacties verwijderd door moderatoren.

Uiteindelijk zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor de sfeer op het forum of op de homepage, het kan niet altijd aan anderen liggen.

Mensen in de dagbesteding die full-time op de frontpage reageren jaag ik graag op de kast. Het forum beschouw ik als een volledig ander medium en neem ik een stuk serieuzer.

Het zijn ook wel vaak afgeraffelde stukjes die ze bij autoweek uittypen, waar zo wel 2 a 3 dingen instaan die niet kloppen. De occasion video's van nick waren vaak het diepte punt. Maar die van collega autovisie waarin 3 occasions in een bepaalde categorie worden vergeleken slaan vaak ook als kut op dirk.

Wat mij vooral negatief opvalt met de homepage gedeelte, is dat het vol zit met figuren die héél graag hun meningen doordrukken op meerdere nieuwsberichten.
Alsof het één of andere levensdoel van hun is geworden..Zoals die 'koop geen chinees', 'EV is de beste', 'ICE is de beste', 'deze fabrikant zuigt' 'auto's zijn wasmachines' etc.

Ik noem geen namen, maar bij de recente gecamoufleerde Mini Aceman artikel kwam ik ook zo'n mooi voorbeeld tegen 'want ik moet het nog vaak uitleggen en ik zal ook wel doorgaan'. :rolleyes:

Het zal voor Autoweek idd inkomsten opleveren, want anders zou er allang tegen opgetreden zijn.

Auto encyclopedie zei:
Ik zie hier ook alweer 2 topics die zijn afgesloten

Zo ook het scoop-topic over de nieuwe Mercedes E-Klasse. Een informatief topic in de laatste fase vlak voor de introductie. Waarom dan een heel topic sluiten ipv één rotte appel (die de sfeer voortdurend verziekt met botte opmerkingen, en niet alleen in dit topic) te bannen? Beetje jammer.

Bij iedere oprisping van gebruiker fka roder/joop/j00p/etc is het de vraag hoe lang de ban nu weer op zicht laat wachten.

Fr1kandelbr00dje zei:
Wat mij vooral negatief opvalt met de homepage gedeelte, is dat het vol zit met figuren die héél graag hun meningen doordrukken op meerdere nieuwsberichten.
Alsof het één of andere levensdoel van hun is geworden..Zoals die 'koop geen chinees', 'EV is de beste', 'ICE is de beste', 'deze fabrikant zuigt' 'auto's zijn wasmachines' etc.

Ik noem geen namen, maar bij de recente gecamoufleerde Mini Aceman artikel kwam ik ook zo'n mooi voorbeeld tegen 'want ik moet het nog vaak uitleggen en ik zal ook wel doorgaan'. :rolleyes:

Het zal voor Autoweek idd inkomsten opleveren, want anders zou er allang tegen opgetreden zijn.
De objectiviteit is inderdaad ver te zoeken. Ik ben soms ook bevooroordeeld, maar probeer wel tekst en uitleg te geven wat nog enigszins van niveau is, in de hoop wat tegenwicht te bieden. Het meest simpele antwoord is modereren. Op Tweakers, waar ik ook actief ben, zie ik hetzelfde: de sfeer in de reacties onder nieuwsberichten is grimmiger geworden. Maar moderatie helpt daar. Beledigende berichten worden "blind" gemaakt of zelfs handmatig verwijderd door het moderatiesysteem en/of moderators.

Het mooiste wat betreft subjectiviteit vind ik de klokjes rond. Ik volg deze al geruime tijd en vind het prachtig de naïeve reacties te lezen. Op basis van zulke momentopnames valt er weinig te zeggen. Wat wel aardig vaststaat, zover ik kan beoordelen, is dat er een sterk verband is tussen staat van de auto en mate van onderhoud.
Wat voor mij verhelderend was, was de staat van de Mercedes CLS die een tijd terug de revue passeerde (ik geloof deze: https://www.youtube.com/watch?v=rXmVN6lW9RU). In het blad zag ik een onderhoudslijst en dat kwam neer op gemiddeld €4.000 kosten per jaar de laatste drie jaar.
Dat is een auto die nieuw ongeveer drie keer zo duur is als wat ik doorgaans rijd op dit moment (qua nieuwwaarde), maar ik geef minder dan een derde van die €4.000 per jaar gemiddeld uit (al zo'n 10 jaar lang). Die auto is wel in tip-top staat, maar noem ik niet per se betrouwbaar/goed, al zit een deel van de kosten in de erg goede technische staat van de auto.

Is de Mercedes CLS dan een "goede" of "betrouwbare" auto? Ik weet niet of dat oordeel objectief gevormd kan worden, maar ik denk wel dat er genoeg "specialisten" zijn die dat oordeel wél weten te geven:).

robnas zei:
Is de Mercedes CLS dan een "goede" of "betrouwbare" auto? Ik weet niet of dat oordeel objectief gevormd kan worden, maar ik denk wel dat er genoeg "specialisten" zijn die dat oordeel wél weten te geven:).

Je laat zelf al blijken, dat hoe ga je zelf met je auto om, ongeacht het merk is toch wel bepalend hier, of het nou een Suzuki Alto, een Peugeot 307 D of een Mercedes is.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat bij Mercedes bij hetzelfde onderhoud de onderdelen drie keer zo duur zijn (denk ook aan bredere banden, een duurdere soort voorgeschreven motorolie, bougies met platina elektroden en dat soort gein) en het werkplaatstarief veel hoger is dan bij Skoda bijvoorbeeld. Dan kom je al gauw op een paar duizend euro per jaar extra uit. Hoeft dus niet aan de kwaliteit van de auto zelf te liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan