Peugeot 308 (SW p. 26)

Even over de xenon. Vanaf 2012 is die regel weer vervallen dat de koplampen automatische hoogteregeling en koplampsproeiers moeten hebben

Wel zou ik het alleen inbouwen als je koplampen hebt met lenzen. Die soort bollen dus voor dimlicht.
Ga in mijn peugeot 208 gti 30th een pilot setje inbouwen.

Nog beter, staat al in garage.
Moet nog een topic maken in de rubriek mijn auto.
Hij wel helemaal rood en niet die two-tone.

Blijkbaar moeten we de sneeuw ook van het panorama dak verwijderen :rolleyes:
Bij de eerste de beste remproef! Schuift de hele lading sneeuw over je vooruit :(

peugeot gek zei:
Of optrekken als een idioot, dan schuift het achter van de auto af.:D

Check, did that :rolleyes:

Gister terug gereden van de wintersport door de heerlijke sneeuwbende bij Keulen / Dusseldörf. Overal waren wagens van de weg geraakt. Nederlandse idioot met teveel haast (Vw Touran, laatste model) drukte ook nog keurig een oosterbuur van de weg af met een onhandig manoeuvre.

Gelukkig zijn wij zonder schade terug in Groningen aangekomen.

(Op de heenreis met goed weer even 208 km/h aangetikt, daarna van het gas (resp. Diesel) af ivm met de winterbandjes... Er zat natuurlijk nog veel meer in o_O )

Erik1967 zei:
Blijkbaar moeten we de sneeuw ook van het panorama dak verwijderen :rolleyes:
Bij de eerste de beste remproef! Schuift de hele lading sneeuw over je vooruit :(

Ja, dat ligt natuurlijk echt aan Peugeot en het panoramadak. :confused:
Dat geldt toch net zo goed voor elk ander dak? Nooit geleerd om sneeuw van je dak te halen of ben je daar te lui voor?

Ja, dat ligt natuurlijk echt aan Peugeot en het panoramadak. :confused:
Dat geldt toch net zo goed voor elk ander dak? Nooit geleerd om sneeuw van je dak te halen of ben je daar te lui voor?[/quote]

Nee, natuurlijk ligt dat niet aan het dak van Peugeot, maar kun je ook normaal reageren "of ben je daar te lui voor".

Ik wilde dit gewoon even gezegd hebben, maar blijkbaar mag dat niet van jou! Get a life(n)

Erik1967 zei:
Nee, natuurlijk ligt dat niet aan het dak van Peugeot, maar kun je ook normaal reageren "of ben je daar te lui voor".

Ik wilde dit gewoon even gezegd hebben, maar blijkbaar mag dat niet van jou! Get a life(n)

Zo hee, voel je je aangevallen ofzo? :T
Ik heb een prima leven maar ik begrijp nog steeds niet waarom je dat dan gezegd wil hebben.
Maar laat maar hoor.

Ik wordt gek van het multimediascherm.
IEDERE ochtend gelazer, knopjes die automatisch worden ingedrukt (zonder dat ik eraan zit) menu's die langs scrollen.
En constant de mededeling dat het Multimediasysteem NIET aktief is.
Wie heeft dit ook en weet wat dit kan zijn??? Is iedere ochtend, steeds een kwartier ofzo, daarna niks meer aan de hand.

deHunter zei:
IEDERE ochtend gelazer, knopjes die automatisch worden ingedrukt (zonder dat ik eraan zit) menu's die langs scrollen.
Wie heeft dit ook en weet wat dit kan zijn??? Is iedere ochtend, steeds een kwartier ofzo, daarna niks meer aan de hand.

Dat kan ik me helemaal voorstellen!! Ik zou niet wachten op een reactie hier maar de auto regelrecht naar de dealer brengen. :(

Erik1967 zei:

Op zich ben ik het wel met Gilletti eens. Of je hebt er geen zin in om het er af te halen (lui) of het is je niet geleerd om het er af te halen.
Gezien jouw reactie heb je het waarschijnlijk nooit geleerd. Zelfde gold trouwens ook voor mij. Ook eens rond gereden met een deken van sneeuw op het dak. Moeten remmen en alles kwam op mijn voorruit. Gelukkig konden mijn ruitenwissers het wegvegen (was gelukkig niet te zwaar) anders had ik een behoorlijk probleem gehad. Sindsdien, na mijn lesje, haal ik het altijd van het dak af.

Dus, bedankt voor het melden, veiligheid voorop (y)

deHunter zei:
Dit is niet goed. Probeer hem eens te resetten naar fabrieksinstellingen. En als het dan nog steeds zo gaat, dan terug naar de dealer.

ENTE zei:
Buiten dat staan er volgens mij ook nog een aantal 'nieuwe' 2014 modellen met 14% rijklaar bij diverse dealers. Wellicht ook een optie?

De SW BLP 2015 heeft Full LED en de Allure neus ipv het Active Front met halogeen. Ik zou even wachten :)

revolution-nl zei:
ENTE zei:
Buiten dat staan er volgens mij ook nog een aantal 'nieuwe' 2014 modellen met 14% rijklaar bij diverse dealers. Wellicht ook een optie?

De SW BLP 2015 heeft Full LED en de Allure neus ipv het Active Front met halogeen. Ik zou even wachten :)

Of ga gewoon meteen voor de GT-Line :D Ik moet een caravan kunnen trekken en wil geen automaat. Dus voor mij wordt het dan sowieso een GT-Line met 2.0L diesel.

Het ging Regazzo op de vorige pagina om een veertienprocenter:T

Als het allemaal niets zou uitmaken ging ik helemaal niet voor een 308. Schijthokken zijn het. Al die sneeuw op je voorruit(n);)

ENTE zei:
Het ging Regazzo op de vorige pagina om een veertienprocenter:T

Als het allemaal niets zou uitmaken ging ik helemaal niet voor een 308. Schijthokken zijn het. Al die sneeuw op je voorruit(n);)

Haha, klopt helaas Ente. Het gaat mij inderdaad om het gerucht dat Peugeot mogelijk de co2 uitstoot bij de 1.6hdi in de sw nog verder terugbrengt zodat deze wederom in de 14% valt. Als het gewoon 20 blijft, ga ik nog steeds voor de 308sw. Maar ik wil het wel graag weten. Ik kan me echter voorstellen dat Peugeot dit niet in januari bekend gaat maken. Leuk voor al die leaserijders die halsbrekende toeren hebben moeten uithalen om eind 2014 hun sw nog te krijgen...

Nou ja, 2014 eigenlijk. Iedereen nog snel in 2013 een D2 verkopen en dan in 2014 een 14% D4 slijten.

Ik ben ook in de race voor een Peugeot 308. Ik rij al jaren Peugeot en altijd een sw. Via de 206w, 307w nu in een 508w naar een 308..

Lang getwijfeld of ik nu eindelijk eens wat anders moest gaan rijden, maar toch gekozen voor de veiligheid van lekker veel ruimte en is het toch weer een SW geworden.

Ik heb een offerte lopen voor een Peugeot 308 SW Blue Lease GT-line 1.6 BleuHDi 120pk in Blue Magnetic inclusief:
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking;
- Keyless Entry & Start; en
- Pack Sévurité.

Ik ben benieuwd hoe dicht de GT-line de looks weet te benaderen van de 'echte' GT, want dat is wel een erg strakke auto om te zien.
Wilde eigenlijk eerst voor de Rouge Rubi gaan, maar gezien de rode accenten in het interieur toch maar gekozen voor de Blue Magnetic.

Nu begint het grote wachten tot mijn 508 de 180K kilometers aantikt ;)

Ik heb mijn peugeot 308 sw allure 1.6 blue hdi (88co2 uitstaat) in ontvangst genomen afgelopen donderdag
Er bestaat ook al blijkbaar een 90+ co2 versie in die wagen

Als ik besteld kon ik geen feline nemen in Belgïe met de 1.6 blue hdi motor, dus dan maar een allure
Een dak heb ik niet genomen, gewoon omdat ik da toch nooit zou gebruiken

kleur : artense gris
opties :
- topaze velgen
- leder nappa
- keyless entry & start
- alarm
- Pack Driver Assistance : actieve cruise control + aanrijdingswaarschuwing + automatische noodremstop
- Achteruitrijcamera + Dodehoekverklikker + Park Assist
- extra getinte ruiten (deze ontbraken, maar de dealer ging deze laten coaten op zijn kosten samen met zijn eigen wagen)

Ik had deze besteld eerste week van oktober en vorige week in ontvangst genomen, kon eigenlijjk al een dag of 3-4 eerder
Ik moet zeggen, ik heb nu zo een 450km gereden en ik ben er zeer tevreden van. De dealer die zei me dat de wachttijden momenteel al zowat half mei zijn en dat ze de bestellingen niet kunnen volgen

Ik had geen elektrische of verwarmde zetels genomen ... echter als je nu leder neemt, zit de verwarming er automatisch bij.

Het enige puntje tot nu toe dat ik heb is
- je begint te rijden, van het moment dat je de begrenzer opzet of cruisecontrol, kan je niet terugkeren naar het eerste schermpje waar je mooi snelheid, gereden kilometers zit, kilometers sinds reset

De park assist, die heb ik spijtig genoeg nog niet kunnen testen.
De achteruitrij camera heb ik ook al savonds getest en het zicht is iets minder, maar meer dan voldoende om toch vlot te parkeren.
GSM (sony xperia L) werkt perfect via de carkit. crystal clear langs beide kanten
Zeer goed geluid qua audio en daar ben ik meestal nog niet zo gemakkelijk in, voor een standaard setup is dit zeker niet slecht.
De zetels zitten perfect, de eerste rit was het wel effe wennen
Zeer stil

Vorige wagen was een new beetle cabrio, maar ik had een gezinswagen nodig voor de toekomstige gezinsuitbreiding, de keuze was vlug gemaakt door de looks, co2 uitstoot en een testrit. Ik ben er alvast zeer tevreden mee, en de volgende zal gewoon terug dezelfde worden denk ik of een 508

cricque zei:
Ik heb mijn peugeot 308 sw allure 1.6 blue hdi (88co2 uitstaat) in ontvangst genomen afgelopen donderdag
Er bestaat ook al blijkbaar een 90+ co2 versie in die wagen

Als ik besteld kon ik geen feline nemen in Belgïe met de 1.6 blue hdi motor, dus dan maar een allure
Een dak heb ik niet genomen, gewoon omdat ik da toch nooit zou gebruiken

kleur : artense gris
opties :
- topaze velgen
- leder nappa
- keyless entry & start
- alarm
- Pack Driver Assistance : actieve cruise control + aanrijdingswaarschuwing + automatische noodremstop
- Achteruitrijcamera + Dodehoekverklikker + Park Assist
- extra getinte ruiten (deze ontbraken, maar de dealer ging deze laten coaten op zijn kosten samen met zijn eigen wagen)

Ik had deze besteld eerste week van oktober en vorige week in ontvangst genomen, kon eigenlijjk al een dag of 3-4 eerder
Ik moet zeggen, ik heb nu zo een 450km gereden en ik ben er zeer tevreden van. De dealer die zei me dat de wachttijden momenteel al zowat half mei zijn en dat ze de bestellingen niet kunnen volgen

Ik had geen elektrische of verwarmde zetels genomen ... echter als je nu leder neemt, zit de verwarming er automatisch bij.

Het enige puntje tot nu toe dat ik heb is
- je begint te rijden, van het moment dat je de begrenzer opzet of cruisecontrol, kan je niet terugkeren naar het eerste schermpje waar je mooi snelheid, gereden kilometers zit, kilometers sinds reset

De park assist, die heb ik spijtig genoeg nog niet kunnen testen.
De achteruitrij camera heb ik ook al savonds getest en het zicht is iets minder, maar meer dan voldoende om toch vlot te parkeren.
GSM (sony xperia L) werkt perfect via de carkit. crystal clear langs beide kanten
Zeer goed geluid qua audio en daar ben ik meestal nog niet zo gemakkelijk in, voor een standaard setup is dit zeker niet slecht.
De zetels zitten perfect, de eerste rit was het wel effe wennen
Zeer stil

Vorige wagen was een new beetle cabrio, maar ik had een gezinswagen nodig voor de toekomstige gezinsuitbreiding, de keuze was vlug gemaakt door de looks, co2 uitstoot en een testrit. Ik ben er alvast zeer tevreden mee, en de volgende zal gewoon terug dezelfde worden denk ik of een 508

Zicht iets minder??? Zou je dan eens een foto willen maken van je display met wat jij ziet in het donker?

Ik heb overigens het probleem niet met de cruise control en niet terug keren op het scherm? Nog een keer mem toets in drukken en je keert weer terug.

Ik rij nu een paar maanden rond in de 308 SW BLE met 18 inch velgen, maat 225/40/18. Kan iemand mij vertellen of daar sneeuwkettingen oppassen. Ga over 4 weken op wintersport, maar moet wel sneeuwketting kunnen omleggen.

Ik rijdt sinds een aantal weken met tevredenheid een 308 SW limited maar heb een vreemd iets met de (standaard) cruise control en limiet.
Het komt met regelmaat voor dat de werkelijke snelheid 1 km/h hoger ligt dan de ingestelde snelheid op de cruise control of limiet.
Zoals je misschien kan voorstellen is dit vrij irritant en ik wil dit graag opgelost hebben.

Nu is mijn auto vandaag bij de dealer geweest voor het plaatsen van een trekhaak en ik heb gevraagd om hier ook even naar te kijken.
Maar net bij het ophalen kreeg ik de opmerking, uw auto geeft geen storingen en in de databank van Peugeot kunnen we niet terug vinden over dit probleem.... Oftwel we doen er verder niets aan :confused:

Heeft iemand hier een soortgelijk probleem met zijn cruise control en zo ja hebben jullie misschien een oplossing (al dan niet via de dealer) hiervoor?

Wildenborch zei:
Ik rij nu een paar maanden rond in de 308 SW BLE met 18 inch velgen, maat 225/40/18. Kan iemand mij vertellen of daar sneeuwkettingen oppassen. Ga over 4 weken op wintersport, maar moet wel sneeuwketting kunnen omleggen.
Type eens "sneeuwkettingen" in bij Google. Bij de eerste gevonden website kan je al de maten ingeven en heb je heel eenvoudig een overzichtje van sneeuwkettingen die om je banden passen.

https://bit.ly/1z6MsUA

Rayman2k5 zei:
Heeft iemand hier een soortgelijk probleem met zijn cruise control en zo ja hebben jullie misschien een oplossing (al dan niet via de dealer) hiervoor?
Die van mij geeft rijdt 1km/h langzamer dan de cruise controle aan geeft. Dus gemiddelde gezien lijkt het niet zo'n groot probleem te zijn ...

Opast zei:
Wildenborch zei:
Type eens "sneeuwkettingen" in bij Google. Bij de eerste gevonden website kan je al de maten ingeven en heb je heel eenvoudig een overzichtje van sneeuwkettingen die om je banden passen.

https://bit.ly/1z6MsUA

Rayman2k5 zei:
Die van mij geeft rijdt 1km/h langzamer dan de cruise controle aan geeft. Dus gemiddelde gezien lijkt het niet zo'n groot probleem te zijn ...

Ok, als we het gemiddeld bekijken zitten we inderdaad goed :)
Ik heb dit nog nooit eerder gehad, maar dit blijkt een "probleem" te zijn bij meerdere merken..
Vond het alleen erg vreemd hoe dealer reageerde.. ben tenslotte een klant die je op zijn minst het gevoel kan geven er iets voor gedaan te hebben :p

Wildenborch zei:

Het is in de buurlanden zowieso verplicht om bij lage temperaturen met winterbanden te rijden
sneeuwkettingen bij 18 inch gaat niet lukken volgens peugeot

ENTE zei:
Wheel Critic zei:
Volta zei:
Ik gebruik flitsmeister veel en dan is de hoger geplaatste variant handiger
Ik snap niet dat mensen de mooie auto interieurs van tegenwoordig blijven ontsieren met allerlei lelijke apparaat houders.

Helemaal mee eens.

Ook niet nodig. Je streamt de info (geluiden) van Flitsmeister gewoon via het systeem.
Signaal klinkt dan ruim op tijd om van het gas af te gaan.

Kun je uitleggen hoe dit werkt?

Hermann zei:
Wildenborch zei:

Het is in de buurlanden zowieso verplicht om bij lage temperaturen met winterbanden te rijden
Met alle respect, maar even googlen en logisch nadenken voor je post
Er rijden RangeRovers op 25 inch, shovels, traktoren, en RS6'en rond op sneeuwkettingen..... dan is er ook wel een setje voor 18 inch op 40/225 banden.

J_P_P zei:
Hermann zei:
Wildenborch zei:

Met alle respect, maar even googlen en logisch nadenken voor je post
Er rijden RangeRovers op 25 inch, shovels, traktoren, en RS6'en rond op sneeuwkettingen..... dan is er ook wel een setje voor 18 inch op 40/225 banden.

Ja sneeuwkettingen voor 18 inch zijn er wel maar niet bij peugeot en dan maar hopen dat je velg niet beschadigd

Klopt, googlen en sneeuwkettingen voor 225/40/18 winterbanden zijn er genoeg, maar ik ben benieuwd of de kettingen dan niet aanlopen aan binnenkant of spatborden. Vandaar eigenlijk mijn vraag of het überhaupt kan en of er dus genoeg ruimte in de spatborden is.

Tuurlijk kan het. Sommige sneeuwkettingen vereisten maar 9mm ruimte en beschadigen je velgen niet.

Sinds deze week dan ook eindelijk in het bezit van zo'n mooie 308 (werd tijd) vandaag gelijk wat nieuws ontdekt als je een noodstop maakt springen automatisch je alarm lichten aan.

Als je geen boem heb en het verkeer gaat weer verder dan gaan ze weer uit best wel een slimme optie die nergens genoemd wordt.
trouwens iemand al zelf een achteruitrijd camera gemonteerd kan er nergens wat over vinden.

Rayman2k5 zei:
Ik rijdt sinds een aantal weken met tevredenheid een 308 SW limited maar heb een vreemd iets met de (standaard) cruise control en limiet.
Het komt met regelmaat voor dat de werkelijke snelheid 1 km/h hoger ligt dan de ingestelde snelheid op de cruise control of limiet.
Zoals je misschien kan voorstellen is dit vrij irritant en ik wil dit graag opgelost hebben.

Zelfde hier, maar helaas, geen oplossing...

Jeetje80 zei:
Rayman2k5 zei:

Jee, waar hebben we het over......1 km/h

Ik heb diverse auto's gehad waarbij de teller 5 tot 10 km/h te weinig aan gaf. Ik vond dat geen probleem. Dan zet je de cruise gewoon op bijvoorbeeld 108.
1 km/h is juist erg nauwkeurig

its_me_leon zei:
Jeetje80 zei:
Rayman2k5 zei:

Ik heb diverse auto's gehad waarbij de teller 5 tot 10 km/h te weinig aan gaf. Ik vond dat geen probleem. Dan zet je de cruise gewoon op bijvoorbeeld 108.

Ik ben het met je eens dat 1 km/h niet veel is en dat dit een normaal verschijnsel blijkt te zijn, al dat ik dit in mijn al mijn auto's de afgelopen 15 jaar dit geen enkele keer heb gehad (lucky me :))

Het vervelende is gewoon dat dit niet constant is, de ene keer gaat het goed en de andere keer niet. Misschien ben ik wel over iets aan het *** wat niet belangrijk is :D (luxe problemen allemaal)

Het afwijken herken ik ook, maar kan me er ook niet druk om maken. Zijn voldoende andere aspecten aan de auto die meer aandacht kunnen gebruiken van Peugeot dan dit ;)

Soms heb ik ook die afwijking tussen cc en teller.
Meestal doe ik dan de cc een tikje omlaag of even een klein beetje gas bij en dan is het weer in sync. ;)

Elro zei:
Sinds deze week dan ook eindelijk in het bezit van zo'n mooie 308 (werd tijd) vandaag gelijk wat nieuws ontdekt als je een noodstop maakt springen automatisch je alarm lichten aan.

Als je geen boem heb en het verkeer gaat weer verder dan gaan ze weer uit best wel een slimme optie die nergens genoemd wordt.
trouwens iemand al zelf een achteruitrijd camera gemonteerd kan er nergens wat over vinden.

Ik kan me herinneren dat het al op mijn 307 uit 2002 gemonteerd zat.
En hoewel ik veel problemen had met die auto werkte dit wél. :T

Elro zei:

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om de standaard geleverde achteruitrijd camera te vervangen voor een met infrarood licht. In het donker is de standaard geleverde camera totaal onbruikbaar.......... tips zijn welkom

its_me_leon zei:
Jeetje80 zei:
Rayman2k5 zei:

5 km verschil is idd heel normaal. Vergeet niet dat verschillende bandenmaten ook van invloed zijn, evenals de slijtage van een band van nieuw (8 mm. prfiel) naar 2-3 mm. profiel.

Elro zei:

Inderdaad.
Ze gaan ook aan als de wielen even slippen.

Nog iets ontdekt: De helderheid van het scherm kun je apart in stellen in de dag en nacht modus.
In nacht modus staat de helderheid nu op -4. In de dag modus op +4.

Dit is prettig want zo wordt dus de helderheid automatisch gereguleerd.

Zojuist mijn 308 Allure Berline opgehaald bij de dealer :)

Uitvoering met:
- Pack security
- Keyless entry
- Denon audio
In de kleur Gris Artense.

Als eerste gekeken of ik ook last heb van alle problemen die hier genoemd zijn:

- Echo tijdens bellen: Helemaal niks, kraakhelder. Heb de ander nog even in mijn auto laten zitten om het zelf te kunnen horen en inderdaad, prima te verstaan. Dit met een Galaxy S5.
- Adaptive CC: Ik las hier en daar dat het niet uit te zetten is, in de mijne wel, 1 vinkje bij de auto settings en de "normale" cc treedt in werking. Daarnaast blijft de 1 sec die ik nu heb ingesteld vast staan als ik de auto uitzet.
- Navigatie: Nog weinig mee kunnen spelen maar de kleine ritjes die ik gemaakt heb gingen vlekkeloos, inclusief mooie aanwijzingen tussen de tellers in. Denk alleen niet dat ik de navigatie veel zal gebruiken in Nederland aangezien Waze toch iets prettiger is.
- Schakelen: Gaat vooralsnog vlekkeloos, van 1 naar 2, van 4 naar 5.
- Switchen tussen nummers via bluetooth: Dit duurt inderdaad net ietsje te lang, zo'n 4/5 seconden. Op mijn mobiel zie ik dat het nummer allang gewijzigd is (Spotify) maar het duurt even voordat de peugeot dit oppakt.

Op het laatste puntje na ben ik dus zeer tevreden, komende vanaf een Polo is de motor een verademing.

zeilbood zei:
VroemVroemVroem zei:
peusrijder zei:
Hallo allemaal,

Ik heb in augustus 2014 een 308 5-deurs BlueHDI gekocht (de 'nieuwe 308'). Een handgeschakelde 6-bak diesel. Erg lekkere auto, heb er inmiddels zo'n 15.000 op zitten. Wat me opvalt is dat wanneer ik naar z'n 4 of 5 schakel en de koppeling laat opkomen, hij een raar kreunend geluid maakt. Meestal bij een koude motor, maar soms ook warm. Herkent iemand dit en wat is het? Geldt voor zowel op- als terugschakelen.

Inderdaad bij opkomen van koppeling bij 4 en 5e versnelling. Met name bij een koude motor (en koude buitentemperaturen).

Ik heb precies hetzelfde "probleem"!
Al twee keer gemeld bij de dealer, maar monteurs horen steeds niks. :confused:

Volgende keer wil ik een keer meerijden met de monteur... want het is een vrij hard en raar geluid.

Zelfde probleem hier, (bij het terugschakelen van 6 naar 5 en 5 naar 4) vorige keer gemeld maar er niets meer over gehoord.
Ik dacht, wellicht gaat het 'vanzelf' weg. Inmiddels nogmaals bij de dealer gemeld.

Kan er iemand een foto posten van zijn BLP zijruiten? Deze zouden 'getint' moeten zijn, maar ik zie geen verschil met mijn voorportierruiten.

Hoi allemaal,

Even een update over die 'versnellingsbak-problemen'. Werd gister gebeld door de 'garantie-claim' afdeling van mijn dealer, nadat ik al 2 maanden boze brieven aan het schrijven ben naar de dealer en Peugeot Nederland. Het probleem is dus idd bekend bij PNL en PFR, en in Nederland hebben ze één auto inmiddels aangepast, in de afstelling van de lagers van de versnellingsbak, met als resultaat dat het geluid weg is. Deze auto willen ze nog een week of wat flinke kilometers laten maken om er zeker van te zijn dat dit de oplossing is. Zo ja, dan zal mijn auto ook aan beurt zijn. Ben benieuwd.

giejay zei:
Zojuist mijn 308 Allure Berline opgehaald bij de dealer :)

Uitvoering met:
- Pack security
- Keyless entry
- Denon audio
In de kleur Gris Artense.

Als eerste gekeken of ik ook last heb van alle problemen die hier genoemd zijn:

- Echo tijdens bellen: Helemaal niks, kraakhelder. Heb de ander nog even in mijn auto laten zitten om het zelf te kunnen horen en inderdaad, prima te verstaan. Dit met een Galaxy S5.
- Adaptive CC: Ik las hier en daar dat het niet uit te zetten is, in de mijne wel, 1 vinkje bij de auto settings en de "normale" cc treedt in werking. Daarnaast blijft de 1 sec die ik nu heb ingesteld vast staan als ik de auto uitzet.
- Navigatie: Nog weinig mee kunnen spelen maar de kleine ritjes die ik gemaakt heb gingen vlekkeloos, inclusief mooie aanwijzingen tussen de tellers in. Denk alleen niet dat ik de navigatie veel zal gebruiken in Nederland aangezien Waze toch iets prettiger is.
- Schakelen: Gaat vooralsnog vlekkeloos, van 1 naar 2, van 4 naar 5.
- Switchen tussen nummers via bluetooth: Dit duurt inderdaad net ietsje te lang, zo'n 4/5 seconden. Op mijn mobiel zie ik dat het nummer allang gewijzigd is (Spotify) maar het duurt even voordat de peugeot dit oppakt.

Op het laatste puntje na ben ik dus zeer tevreden, komende vanaf een Polo is de motor een verademing.
Welke software/firmware versie zit erop? Moet haast wel een nieuwere versie zijn. Adaptive CC kan ik echt niet uitschakelen en ik moet elke keer de afstand (1 sec) opnieuw instellen.

peusrijder zei:
zeilbood zei:
VroemVroemVroem zei:
peusrijder zei:
Hallo allemaal,

Ik heb in augustus 2014 een 308 5-deurs BlueHDI gekocht (de 'nieuwe 308'). Een handgeschakelde 6-bak diesel. Erg lekkere auto, heb er inmiddels zo'n 15.000 op zitten. Wat me opvalt is dat wanneer ik naar z'n 4 of 5 schakel en de koppeling laat opkomen, hij een raar kreunend geluid maakt. Meestal bij een koude motor, maar soms ook warm. Herkent iemand dit en wat is het? Geldt voor zowel op- als terugschakelen.

Inderdaad bij opkomen van koppeling bij 4 en 5e versnelling. Met name bij een koude motor (en koude buitentemperaturen).

Ik heb precies hetzelfde "probleem"!
Al twee keer gemeld bij de dealer, maar monteurs horen steeds niks. :confused:

Volgende keer wil ik een keer meerijden met de monteur... want het is een vrij hard en raar geluid.

Zelfde probleem hier, (bij het terugschakelen van 6 naar 5 en 5 naar 4) vorige keer gemeld maar er niets meer over gehoord.
Ik dacht, wellicht gaat het 'vanzelf' weg. Inmiddels nogmaals bij de dealer gemeld.

Kan er iemand een foto posten van zijn BLP zijruiten? Deze zouden 'getint' moeten zijn, maar ik zie geen verschil met mijn voorportierruiten.

Hoi allemaal,

Even een update over die 'versnellingsbak-problemen'. Werd gister gebeld door de 'garantie-claim' afdeling van mijn dealer, nadat ik al 2 maanden boze brieven aan het schrijven ben naar de dealer en Peugeot Nederland. Het probleem is dus idd bekend bij PNL en PFR, en in Nederland hebben ze één auto inmiddels aangepast, in de afstelling van de lagers van de versnellingsbak, met als resultaat dat het geluid weg is. Deze auto willen ze nog een week of wat flinke kilometers laten maken om er zeker van te zijn dat dit de oplossing is. Zo ja, dan zal mijn auto ook aan beurt zijn. Ben benieuwd.
Klinkt goed, ik ga eens navraag doen bij m'n dealer.

Beste Medeforumers,

Al enige tijd lees ik mee met het forum nadat ik voor de keuze werd gesteld om een nieuwe leaseauto uit te zoeken.

Opties:
- 308 SW allure
- Seat Leon ST FR dynamic
- VW golf Highline

Uiteindelijk hebben we voor de 308 gekozen vanwege zijn uitstraling en leaseprijs (+uiteraard de bijtelling). De auto is deze week besteld met de volgende optie's:
1.2 130pk allure
dark blue
leder gris guerande
+ alle opties uitgezonderd het alarm.

Nu heb voorafgaand aan de bestelling lang met de auto gereden en zitten "spelen" met de Ppad in de auto. Mijn conclusie was dat ik nooit gelukkig zou worden met de carkit en de wijze waarop telefoonnummers worden aangeroepen. In mijn laatste prive auto had ik een Parrot mki9200 zitten waartegen je simpelweg een naam riep die dan vervolgens werd opgeroepen. Voor de Peugeot heb ik bedacht dat ik dit ook maar laat installeren.

Iemand ervaring hier mee? De dealer (nog) niet direct aangeven of het wel of niet zou kunnen. De radio bezetting op pag.110 geeft ook niet direct uitsluitsel daar ik het Denon systeem niet terug vind op het schema.

Gezien de mogelijkheden van de parrot is het wenselijk deze voor de autoradio te plaatsen, daarnaast zou middels een mute kabel de mogelijkheid moeten bestaan om het afspelen van nummers te pauzeren totdat het gesprek afgelopen is.

Wie is er al zo ver geweest zijn auto te demonteren om after market zaken in te bouwen... ik ben graag vooraf op de hoogte voordat de dealer gaat knippen in de draadjes.

Ben overigens (na 120 pagina's leverleed) wel ernstig benieuwd wanneer de auto op de stoep staan. De voorlopers die in het vooruitzicht staan zijn nou niet echt vergelijkbaar :)

Gr Steven

Ben zelf ook in de race voor een 308 SW met 1.6 of 2.0 BlueHDI blok erin.

Wat zijn nu een beetje de levertijden op dit moment?

Steven308 zei:
Beste Medeforumers,

Al enige tijd lees ik mee met het forum nadat ik voor de keuze werd gesteld om een nieuwe leaseauto uit te zoeken.

Opties:
- 308 SW allure
- Seat Leon ST FR dynamic
- VW golf Highline

Uiteindelijk hebben we voor de 308 gekozen vanwege zijn uitstraling en leaseprijs (+uiteraard de bijtelling). De auto is deze week besteld met de volgende optie's:
1.2 130pk allure
dark blue
leder gris guerande
+ alle opties uitgezonderd het alarm.

Nu heb voorafgaand aan de bestelling lang met de auto gereden en zitten "spelen" met de Ppad in de auto. Mijn conclusie was dat ik nooit gelukkig zou worden met de carkit en de wijze waarop telefoonnummers worden aangeroepen. In mijn laatste prive auto had ik een Parrot mki9200 zitten waartegen je simpelweg een naam riep die dan vervolgens werd opgeroepen. Voor de Peugeot heb ik bedacht dat ik dit ook maar laat installeren.

Iemand ervaring hier mee? De dealer (nog) niet direct aangeven of het wel of niet zou kunnen. De radio bezetting op pag.110 geeft ook niet direct uitsluitsel daar ik het Denon systeem niet terug vind op het schema.

Gezien de mogelijkheden van de parrot is het wenselijk deze voor de autoradio te plaatsen, daarnaast zou middels een mute kabel de mogelijkheid moeten bestaan om het afspelen van nummers te pauzeren totdat het gesprek afgelopen is.

Wie is er al zo ver geweest zijn auto te demonteren om after market zaken in te bouwen... ik ben graag vooraf op de hoogte voordat de dealer gaat knippen in de draadjes.

Ben overigens (na 120 pagina's leverleed) wel ernstig benieuwd wanneer de auto op de stoep staan. De voorlopers die in het vooruitzicht staan zijn nou niet echt vergelijkbaar :)

Gr Steven

Kan je niet tegen je telefoon praten (siri oid)? Dat je andere carkit wil voor echo snap ik. Maar om telefoonnummers op te zoeken....

Terug
Bovenaan