Wouter82
Moderator
JosJ84 zei:ENTE zei:https://youtu.be/6GMou1aDei4
Filmpje GT. Let of led vooral op de ledknipperlichten....
Beter goed "gejat" dan slecht...
Mooi detail, goed gevonden van Ford. Zal wel meer navolging gaan vinden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
JosJ84 zei:ENTE zei:https://youtu.be/6GMou1aDei4
Beter goed "gejat" dan slecht...
ENTE zei:https://youtu.be/6GMou1aDei4
P308SWII zei:ENTE zei:https://youtu.be/6GMou1aDei4
Wel jammer dat de strip op de buitenspiegel niets doet![]()
JosJ84 zei:P308SWII zei:ENTE zei:https://youtu.be/6GMou1aDei4
Wel jammer dat de strip op de buitenspiegel niets doet![]()
Volgens mij hebben ze dat er bewust uitgefilterd om de focus te leggen op het knipperlicht in de bumper.
driel24 zei:Ik heb ook klonk geluid... Maar dan voor.
Gelukkig heeft de dealer het ook gehoord. Krijg nieuwe schokbrekers onder garantie.
Hulpveren voor achter besteld vanwege doorhangen. (220euro geen garantie)
Nog gevraagd of de achterlichten aan kunnen in de auto stand. Helaas.
Als iemand dat wel voor elkaar heeft hoor ik het graag.
@ente : vind hem ook torderen en het getik maakt mij gek![]()
Klaaf zei:driel24 zei:Ik heb ook klonk geluid... Maar dan voor.
Gelukkig heeft de dealer het ook gehoord. Krijg nieuwe schokbrekers onder garantie.
Hulpveren voor achter besteld vanwege doorhangen. (220euro geen garantie)
Nog gevraagd of de achterlichten aan kunnen in de auto stand. Helaas.
Als iemand dat wel voor elkaar heeft hoor ik het graag.
@ente : vind hem ook torderen en het getik maakt mij gek![]()
@driel24 : mag ik vragen waar je de hulpveren hebt besteld ? Zijn het MAD veren en laat je ze monteren ?
bruijst zei:Ik zal me ook maar eens even in het strijdgewoel mengen hier.. Ik was net vóór de zomer aan het rondneuzen voor een vervanger van mijn Punto Evo 1.3. Uiteraard moest het verbruik dan nog verder naar beneden (momenteel 3,71/100km). De Peug kwam zodoende samen met de Clio (Estate 1.5) en de nieuwe Cactus in beeld (o.b.v. fabrieksopgaven verbruik). Een gevarieerd gezelschap.
...
Al met al, gecombineerd met een waardeloze inruil, was ik even afgehaakt v.w.b. de 308 (en later ook de Clio) en heeft mijn Evo weer een nieuwe APK gehad (vlekkeloos..). Misschien was dat toch wel de meest verstandige keuze, gezien de verbruikscijfers en de vele klachten waarmee deze auto al te maken heeft..? Of toch niet...? Wie maakt me weer warm voor de 308?
Wat een vooroordeel!!QuiCk01 zei:Gebruiksmonitor hecht ik ook weinig waarde aan: mensen met leaseauto's rijden tenslotte anders dan eigenaren die de auto bezitten.
.
driel24 zei:Wat een vooroordeel!!QuiCk01 zei:Gebruiksmonitor hecht ik ook weinig waarde aan: mensen met leaseauto's rijden tenslotte anders dan eigenaren die de auto bezitten.
.
De mijne is in lease... Maar ik rij in mijn lease nog netter dan in eigen auto.
Al is het alleen al omdat ik het een sport vind om zo zuinig te rijden.
Ik rij aardig wat en haal gem 4.6 liter per 100 km. Berekend met voltanken.
Boord Comp. Geeft 4.6 tot 4.9 aan.
Gemiddelde snelheid op boord computer is 66 km per uur.
( is natuurlijk incl. File, stoplichten etcetera )
Op vakantie 6.0 gereden maar was met dankoffer en aanhangwagen,
Op 130 wegen rij ik meestal 120. Op regionale wegen de snelheid die mag.
Vind ik bizar zuinig voor een 308sw ble 1.6 diesel. Standaard velgen.
QuiCk01 zei:Gebruiksmonitor hecht ik ook weinig waarde aan: mensen met leaseauto's rijden tenslotte anders dan eigenaren die de auto bezitten.
Arw. zei:de BLE is goed uitgerust en de achteruitrijcamera (optie) is al handig van pas gekomen.
E-One zei:Arw. zei:de BLE is goed uitgerust en de achteruitrijcamera (optie) is al handig van pas gekomen.
Wacht maar tot je de camera in het donker wilt gebruiken. De achteruitrijlichten zouden 'meer' moeten zijn of het diafragma van de camera hoger.
Verschil qua geluid met 120 of 150 maakt idd niet uit.
Zelfde hoorde ik ook rechtstreeks van de leasemij. Voor modellen die per jaarwisseling in een duurdere categorie bijtelling gaan vallen maken ze de uitzondering deze nog tot op het laatste moment op kenteken te zetten. Gelukkig maarZeemeester zei:De bestelling is deze week geplaatst bij Peugeot, op kenteken zetten in december doen ze niet moeilijk over. Vorig jaar hebben ze nog heel veel Outlanders geregistreerd op het einde van het jaarMcsluis zei:Ai! Leasemij's zetten doorgaans liever geen auto's op kenteken in december. Wordt idd best spannend..JosJ84 zei:Wanneer had je hem besteld?Zeemeester zei:Afleverdatum: 23-12-2014
Dat gaat nog spannend worden!![]()
dj_ko zei:Ik rij nu een paar jaar in een Golf 6 en kreeg deze week het fijne nieuws dat we weer een nieuwe leasebak mochten uitzoeken.
Gisteren in de 308SW benzine 130 pk mogen rijden en ik moet zeggen dat het erg lekker rijd, alleen het kleine stuurtje moest ik even aan wennen.
Hadden jullie dit ook in het begin?
Inmiddels heb ik al een offerteaanvraag bij de leasemaatschappij uit staan![]()
dj_ko zei:Inmiddels heb ik ook een offerteaanvraag bij de leasemaatschappij uitstaan.
Als alles een beetje uitkomt in mijn leasebudget ga ik hem ook bestellen.
Ook ik wil uiteindelijk de typeaanduiding laten verwijderen.
Maar is het ook mogelijk om het peugeot logo op de achterkant te verwijderen? (Ik dacht dat iemand dat op dit forum al eens gedaan had?)
Opast zei:dj_ko zei:Weet iemand of er bij de 308 SW Lease executive uitvoering parkeersensoren voor en achter zitten?
Wel eens op de site van Peugeot gekeken en dan in de brochures ??? RTFB !!!!
![]()
Opast zei:Jij bent echt te lui om iets op te zoeken he ? Moet echt alles voor jou voorgekauwd worden ?
100% met je eens. Wanneer komt jouw inbreng ?dj_ko zei:pfff Sorry dat ik gewoon een vraag stel hoor, we zijn er op de wereld om elkaar te helpen niet waar?
Aha, nu snap ik je verwarring. Uit je vraag kon in niet opmaken dat je al actief op de Peugeot website had gekeken.dj_ko zei:Daar staat dus alleen parkeerhulp voor, omdat ik dit nogal vreemd vond vroeg ik het voor de zekerheid na op dit forum.
Opast zei:100% met je eens. Wanneer komt jouw inbreng ?dj_ko zei:pfff Sorry dat ik gewoon een vraag stel hoor, we zijn er op de wereld om elkaar te helpen niet waar?
senzje zei:Kan er nou wel of geen DAB radio worden geluisterd in een 308? Als optie konden wij het niet kiezen (ook niet in de Configurator) en de dealer gaf ook aan dat Peugeot (nog) geen DAB radio had in de 308. Vanmiddag het boekje open gehad en daar staat wel degelijk het een en ander in m.b.t. DAB radio. Vreemd dus..
Overigens wel slecht als er niet voor DAB gekozen kan worden in deze tijd. Het zal toch de standaard gaan worden en alle vergelijkbare auto's van andere merken bieden het wel aan.
Toen ik er bij de dealer naar vroeg werd ik glazig aangekeken. Ze wist niet eens wat het was, of beweerde dat in elk geval. Maar het zou er niet inzitten. Dit terwijl je dus een Citroen C4 Cactus of Picasso kunt krijgen met als optie DAB-radio. Ik had het er graag op gehad. Sterker nog, zag zelfs een Engelse review van de 308SW, weet de link even niet, waarin juist aandacht werd besteed aan de aanwezigheid (of optie, dat herinner ik me niet meer) van de DAB-radio. Met andere woorden, PSA heeft het, Peugeot kan het, maar Peugeot NL lijkt vooralsnog te besluiten dit niet te leveren.senzje zei:senzje zei:Kan er nou wel of geen DAB radio worden geluisterd in een 308? Als optie konden wij het niet kiezen (ook niet in de Configurator) en de dealer gaf ook aan dat Peugeot (nog) geen DAB radio had in de 308. Vanmiddag het boekje open gehad en daar staat wel degelijk het een en ander in m.b.t. DAB radio. Vreemd dus..
Overigens wel slecht als er niet voor DAB gekozen kan worden in deze tijd. Het zal toch de standaard gaan worden en alle vergelijkbare auto's van andere merken bieden het wel aan.
Ik quote mezelf maar even.. Iemand meer info mbt DAB(+)? In het boekje van de voorloop auto staat er dus wel degelijk het een en ander over in vermeld (een 308 HB, kaal model). In week 40 was de verwachte leverdatum, alleen de Rubis velgen waren twee weken geleden nog een probleem. Hopelijk zijn deze ook weer goed leverbaar tegen die tijd en kan de auto in week 41/42 worden opgehaald![]()
NitroNL zei:ENTE zei:@kmv: Vanmiddag een enorme knal in de achtervering. Alsof er een veer verschoof.
Dacht dat het wellicht van buitenaf kwam, maar na het lezen van jouw post twijfel ik niet meer. Het was dus inderdaad de auto zelf.
Km stand is nu 6000, een metaalachtige tikje begon inderdaad recent bij 5000. Exact als je schetst.
Was de knal spontaan of toen je over een drempel ging? Wat voor maat velgen zitten er onder je auto?
Wildenborch zei:Heb gelijk alle embleempjes achterop de auto (BlueLine, 308, peugeot en leeuw) verwijderd.
NitroNL zei:Wildenborch zei:Heb gelijk alle embleempjes achterop de auto (BlueLine, 308, peugeot en leeuw) verwijderd.
Erg strak, net als de fraaie witte 308 een paar pagina's terug. Maar met het verwijderen van de leeuw moet je wel oppassen. Daar kan je nog problemen met de LM mee krijgen. Het ontbreken ervan mag meestal niet volgens het inleverprotocol. Verwijderen van merk-, type- en motoraanduiding is algemeen aanvaard, en bij veel merken (zoals VW) heeft het zelfs een eigen bestelcode. Maar het VW-logo of de Peugeot-leeuw verwijdert geen enkele dealer.
Jarno™ zei:Toen ik er bij de dealer naar vroeg werd ik glazig aangekeken. Ze wist niet eens wat het was, of beweerde dat in elk geval. Maar het zou er niet inzitten. Dit terwijl je dus een Citroen C4 Cactus of Picasso kunt krijgen met als optie DAB-radio. Ik had het er graag op gehad. Sterker nog, zag zelfs een Engelse review van de 308SW, weet de link even niet, waarin juist aandacht werd besteed aan de aanwezigheid (of optie, dat herinner ik me niet meer) van de DAB-radio. Met andere woorden, PSA heeft het, Peugeot kan het, maar Peugeot NL lijkt vooralsnog te besluiten dit niet te leveren.senzje zei:senzje zei:Kan er nou wel of geen DAB radio worden geluisterd in een 308? Als optie konden wij het niet kiezen (ook niet in de Configurator) en de dealer gaf ook aan dat Peugeot (nog) geen DAB radio had in de 308. Vanmiddag het boekje open gehad en daar staat wel degelijk het een en ander in m.b.t. DAB radio. Vreemd dus..
Ik quote mezelf maar even.. Iemand meer info mbt DAB(+)? In het boekje van de voorloop auto staat er dus wel degelijk het een en ander over in vermeld (een 308 HB, kaal model). In week 40 was de verwachte leverdatum, alleen de Rubis velgen waren twee weken geleden nog een probleem. Hopelijk zijn deze ook weer goed leverbaar tegen die tijd en kan de auto in week 41/42 worden opgehaald![]()
DunDaveNL zei:Is er hier iemand die zijn 308sw in augustus / half augustus heeft besteld en ook al een leverdatum heeft?
DunDaveNL zei:Is er hier iemand die zijn 308sw in augustus / half augustus heeft besteld en ook al een leverdatum heeft?
Jarno™ zei:DunDaveNL zei:Is er hier iemand die zijn 308sw in augustus / half augustus heeft besteld en ook al een leverdatum heeft?
Volgens mij heeft hier niemand een datum bij bestellingen die in juli, augustus en september zijn geplaatst. Misschien zelfs niet voor juni. Die paar daargelaten die een model uit voorraad hebben gekregen.
Mijn bestelling van half juli heeft nog geen 'leverweek'. LM ging uit van oktober en het bestelsysteem van Peugeot heeft het over 31 oktober (geplande productiedatum?).
senzje zei:De auto van mijn vriendin is eind juli/begin augustus besteld. De verwachte leverdatum zou zijn in week 40/41 (begin oktober). Betreft een 308 HB Allure met vrijwel alle opties. Of het dan ook daadwerkelijk gaat lukken weet ik ook niet.. (zoals ik eerder al aangaf waren ook de velgen een probleem).
Dat komt doordat er zonder gemonteerde trekhaak niks te zien mag zijn. Dan krijg je verticale montage van onder af. Met een gat in de bumper zou de trekhaak horizontaal ingeschoven kunnen worden. Dan hoef je niet onder de auto te zijn.Wildenborch zei:Dealer wilde nog de afneembare trekhaak demonstreren, maar dit lukte niet helemaal. Uiteindelijk kwam er een monteur die het na wat pielen voor elkaar kreeg. Je moet haast onder de auto gaan liggen om dat dingen te monteren. Heb nu al spijt dat ik geen vaste trekhaak heb gekozen.
driel24 zei:Wat een vooroordeel!!QuiCk01 zei:Gebruiksmonitor hecht ik ook weinig waarde aan: mensen met leaseauto's rijden tenslotte anders dan eigenaren die de auto bezitten.
.![]()
Accountmanagers/vertegenwoordigers zijn overigens over het algemeen het ergste, die jagen echt door tot 5-6000 toeren in hun VW Polo
Bij hun gaat tijd nu eenmaal vaak voor kosten. De kosten worden door de werkgever vergoed, in die extra tijd kunnen ze nog proberen een bonus binnen te halen.
QuiCk01 zei:driel24 zei:Wat een vooroordeel!!QuiCk01 zei:Gebruiksmonitor hecht ik ook weinig waarde aan: mensen met leaseauto's rijden tenslotte anders dan eigenaren die de auto bezitten.
.![]()
Ach mijn oordeel is ergens op gebaseerd.
QuiCk01 zei:driel24 zei:Wat een vooroordeel!!QuiCk01 zei:Gebruiksmonitor hecht ik ook weinig waarde aan: mensen met leaseauto's rijden tenslotte anders dan eigenaren die de auto bezitten.
.![]()
Ik heb als bijbaan vroeger enkele honderden auto's opgehaald bij leaserijders. Als 20% zou weten wat het verbruik is van hun auto is het i.m.o. veel.
Accountmanagers/vertegenwoordigers zijn overigens over het algemeen het ergste, die jagen echt door tot 5-6000 toeren in hun VW Polo
Bij hun gaat tijd nu eenmaal vaak voor kosten. De kosten worden door de werkgever vergoed, in die extra tijd kunnen ze nog proberen een bonus binnen te halen.
De rijstijl is ook dramatisch. Hier zitten autoliefhebbers en hebben dus wat meer met auto's, maar ik heb auto's gereden die na 20.000 kilometer al rondreden met kapotte koppelingen, gescheurde velgen, banden afgeschreven, noem het maar op.
Uiteraard zijn er ook auto's bij die na 5 jaar en 200.000k op de klok nog als nieuw zijn, maar ik merk vaker dat er toch minder goed mee om gegaan is dan bij privéauto's.
Durashift zei:QuiCk01 zei:driel24 zei:Wat een vooroordeel!!QuiCk01 zei:Gebruiksmonitor hecht ik ook weinig waarde aan: mensen met leaseauto's rijden tenslotte anders dan eigenaren die de auto bezitten.
.![]()
Yep, op jouw waarheid / perceptie uit een verleden.
Is dát nu de werkelijkheid?
De laatste jaren is verbruik monitoring door de betalende partij, voor die zakelijke auto, echt wel een beleidsinstrument geworden. De techniek maakt het ook eenvoudig inzichtelijker waardoor e.e.a bij periodieke beoordelingen meegenomen kunnen worden.
En daarbij, wát is nu zuiniger? Een vertegenwoordiger die netjes voor zijn 308 SW zorgt en dus met een schone auto bij de klant voor komt rijden OF een kleine Huyndai I10 met stickers van een uitzend/payroll bedrijf erop en vier 'forse' mannen erin die van een klus terug rijden.
Beide auto's '14%' maar ik denk dat die I10 op zo'n moment harder moet werken, en dus meer uitstoot, dan een op 1 plek bezette 308 diesel.
driel24 zei:Weet je waar het mij om ging.... Het woord "tenslotte".
Je gaat er dus van uit dat alle mensen met lease wagens zo rijden.
QuiCk01 zei:(..)
Ik heb een achtergrond in dit wereldje en denk dus te kunnen concluderen dat dit zo is. Welke kennis heb jij dat dit niet zo is?
Ik zou dolgraag willen dat ik ongelijk had en mijn conclusie op basis van mijn ervaringen onjuist is, dus mocht je er onderzoeken naar hebben zou ik die graag lezen.![]()
QuiCk01 zei:Op alinea 2 en 3 zijn we het met elkaar eens. Blijft wel dat er volgens mij in bijna geen enkel contract is opgenomen dat werknemer een bepaald minimum moet halen voor het verbruik. Er zitten dus nog wat haken en ogen aan.
QuiCk01 zei:Je voorbeeld over de I10 vind ik mooi en zeer herkenbaar overigens! Wel jammer dat als je de uitstoot deelt door het aantal passagiers de vertegenwoordiger aan het kortste eind trekt.
QuiCk01 zei:driel24 zei:Weet je waar het mij om ging.... Het woord "tenslotte".
Je gaat er dus van uit dat alle mensen met lease wagens zo rijden.
Natuurlijk niet. Er zijn altijd uitzonderingen, ook hier. Je bent nu gewoon aan het mierenneuken.
senzje zei:Jarno™ zei:DunDaveNL zei:Is er hier iemand die zijn 308sw in augustus / half augustus heeft besteld en ook al een leverdatum heeft?
Volgens mij heeft hier niemand een datum bij bestellingen die in juli, augustus en september zijn geplaatst. Misschien zelfs niet voor juni. Die paar daargelaten die een model uit voorraad hebben gekregen.
Mijn bestelling van half juli heeft nog geen 'leverweek'. LM ging uit van oktober en het bestelsysteem van Peugeot heeft het over 31 oktober (geplande productiedatum?).
De auto van mijn vriendin is eind juli/begin augustus besteld. De verwachte leverdatum zou zijn in week 40/41 (begin oktober). Betreft een 308 HB Allure met vrijwel alle opties. Of het dan ook daadwerkelijk gaat lukken weet ik ook niet.. (zoals ik eerder al aangaf waren ook de velgen een probleem).
senzje zei:Jarno™ zei:Toen ik er bij de dealer naar vroeg werd ik glazig aangekeken. Ze wist niet eens wat het was, of beweerde dat in elk geval. Maar het zou er niet inzitten. Dit terwijl je dus een Citroen C4 Cactus of Picasso kunt krijgen met als optie DAB-radio. Ik had het er graag op gehad. Sterker nog, zag zelfs een Engelse review van de 308SW, weet de link even niet, waarin juist aandacht werd besteed aan de aanwezigheid (of optie, dat herinner ik me niet meer) van de DAB-radio. Met andere woorden, PSA heeft het, Peugeot kan het, maar Peugeot NL lijkt vooralsnog te besluiten dit niet te leveren.senzje zei:senzje zei:Kan er nou wel of geen DAB radio worden geluisterd in een 308? Als optie konden wij het niet kiezen (ook niet in de Configurator) en de dealer gaf ook aan dat Peugeot (nog) geen DAB radio had in de 308. Vanmiddag het boekje open gehad en daar staat wel degelijk het een en ander in m.b.t. DAB radio. Vreemd dus..
Hmm ok thanks, vreemd dat ze het communiceren in de boekjes.
Helaas enkele missers van Peugeot in mijn ogen, evenals het ontbreken van stembesturing en een logische drank/blik houder (ook als je de armsteun gebruikt).
Maar zo zijn er altijd wel wat puntjes natuurlijk..![]()