Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Wat een motorische malheur als je zo de onderhoudshistorie volgt... Had het al gelezen in topic maar als ik het zo lees in de leaseplan link is het toch best veel.

Wel leuk dat dat allemaal te checken is van de auto's die ze aanbieden. Natuurlijk even bij Mazda gekeken. En ja hoor, ook daar kom je de Mazda's 6 tegen met kapotte remklauw :)

@Kristian
Haha, ja dat kon niet missen hè ;)

Zadelsnuiver zei:
Gefeliciteerd nog met deze heerlijke station! Ik vind de Mégane IV echt een heel geslaagde auto en in deze configuratie echt een lust voor het oog, zal vast subliem rijden ook (y)

Het rijdt zeker heerlijk. Vooral het stukje sportiviteit is weer genieten, ook al went het snel. De EDC doet ook goed zijn ding, maar ik snap ook dat premium-fabrikanten met hun topmodellen werken met aansturing van de automaat op o.a. kaartinformatie. De EDC schakelt gerust vlak voor een rotonde nog even op. Even wat spelen met gaspedaal helpt, en gelukkig luistert hij bijzonder goed en snel naar de flippers om het daarna weer automatisch op te pakken.

De looks blijven lekker, al moet er wel weer snel 18" op straks in de lente hoor ;)
27891745_160068174713590_7759752232983068672_n.jpg

Caspian zei:
Het zal in ieder geval een van de nettere Meganes zijn die nu te koop staat bij welke leasemaatschappij dan ook.

adinsx zei:
Nog aardig wat kilometers mee gereden trouwens.
Eindstand in Doesburg was 135.783 uit mijn hoofd.

Vind ik wel mee vallen, hij zal door een chauffeur opgehaald zijn die ermee naar Moordrecht is gereden. Dan zit je al bijna op dat aantal kilometers.

Klopt, niet aan gedacht. En qua afstand klopt het best goed.

P. Klieder zei:
Wat een motorische malheur als je zo de onderhoudshistorie volgt... Had het al gelezen in topic maar als ik het zo lees in de leaseplan link is het toch best veel.

Nou, de motorwissel was eigenlijk niet nodig blijf ik bij. Een nieuwe kettingspanner was afdoende denk ik. Die kleppenreiniging is iets van alle direct ingespoten motoren. En daar blijft het dan wel bij denk ik. Maar eens, als particulier wil je dit niet met een auto.

adinsx zei:
P. Klieder zei:

Nou, de motorwissel was eigenlijk niet nodig blijf ik bij. Een nieuwe kettingspanner was afdoende denk ik. Die kleppenreiniging is iets van alle direct ingespoten motoren. En daar blijft het dan wel bij denk ik. Maar eens, als particulier wil je dit niet met een auto.

Anderzijds, als particulier weet je wel zeker dat er veel nieuwe onderdelen op zitten. En dat is wel goed natuurlijk.

En trouwens over DI motoren. Ik lees er vele over. Zelfs recente BMW's/VW's waarbij bijv, walnut blasting moet worden gebruikt om de boel schoon te krijgen, omslachtige catchcans, dat soort dingen. Is er nou niks wat helpt? Of moeten we er maar mee leren leven dat de boel vroeg of laat gewoon aankoekt?

Over DI diesels hoor je nooit wat trouwens qua carbon aanslag.

P. Klieder zei:
En trouwens over DI motoren. Ik lees er vele over. Zelfs recente BMW's/VW's waarbij bijv, walnut blasting moet worden gebruikt om de boel schoon te krijgen, omslachtige catchcans, dat soort dingen. Is er nou niks wat helpt? Of moeten we er maar mee leren leven dat de boel vroeg of laat gewoon aankoekt?

Over DI diesels hoor je nooit wat trouwens qua carbon aanslag.

Ook bij direct ingespoten diesels treedt dit effect op. EGR eruit schrijven gaat een hoop schelen.

P. Klieder zei:
Maar bij DI diesels hoor/lees ik niks over bijvoorbeeld walnut blasting. Zit dat dan bij diesel toch anders?

EGR_vervuiling-300x225.jpg

EGR_vervuiling2-300x225.jpg

Nou ja, bij mijn weten niet.....een diesel kan uiteraard wel hetere verbrandingsgassen hebben dan een benzine, dan brand je dat roet weg, maar een diesel heeft er ook echt last van.
Het punt is meer dat je bij een zelfontbrander het effect minder snel merkt dan bij een benzinemotor.

. Inspuitcomputer - Electrische storing - Controleren

Gelukkig, het bleek dus wel een echte Renault:T

Nou, bij de meeste auto's vind je wel dat soort dingen hoor. Heb van flink wat auto's op de Leaseplan site eens de historie nagelezen. Opvallend dat ik bij het recente VAG-spul weinig reparaties aan de motor voorbij zie komen. Bij de meeste Mazda diesels gaat er nog wel genoeg stuk net als bij het andere spul. Wellicht heeft VAG het spul tegenwoordig wel goed voor elkaar.

Kristian zei:
Nou, bij de meeste auto's vind je wel dat soort dingen hoor. .

Het was meer een flauw geintje. Al mijn vorige Renaults leden namelijk ook aan deze hardnekkige storingen ;)

Ah de opvolger is binnen, even gemist, echt prachtig deze nieuwe megane weer!
Ook een super deluxe top uitvoering zie ik wel echt smullen man.
Ook een puik vermogen met die 205pk.

kippers zei:
Je oude auto op de website leaseplan
Je oude lease auto

Klopt, was op de vorige pagina al gespot, maar niettemin leuk dat je hem herkende.
Er staan nu twee Mégane III benzine-uitvoeringen te koop.
Beide 12.400 euro
Beide 2013
Beide aardig uitgerust
Verschil: 1.2 TCe130 en de ander 2.0 GT180

Tijd dat ze de 18" wielen op de III van mij leggen, dat smoelt gewoon beter.

ENTE zei:
. Inspuitcomputer - Electrische storing - Controleren

Gelukkig, het bleek dus wel een echte Renault:T

Haha, die storing was er meen ik in aanloop naar de niet meer spannende distributiekettingspanner. Iets met brandstofdruk.
Echt een veelvoorkomende melding overigens bij veel auto's bij LP.

Bofkont zei:
Ah de opvolger is binnen, even gemist, echt prachtig deze nieuwe megane weer!
Ook een super deluxe top uitvoering zie ik wel echt smullen man.
Ook een puik vermogen met die 205pk.

Gemist? Hoe kan dat nou? :)En ja, stuurt en rijdt prima als gezinswagen.

Klein stukje ontopic:
Volgens mij had ik al benoemd dat de winterbanden die op de winterwielen zijn gelegd een snelheidsindex H hebben waar Renault hoger adviseert i.v.m. de hogere topsnelheid. Heb het bij Euromaster neergelegd, maar waar ze eerst vlot reageerden is het ruim een week stil gebleven. Inmiddels is leaseplan er mee bezig. Zal het vanzelf wel horen. Ik denk dat straks wanneer de zomerbanden er op gaan, de juiste winterbanden worden gemonteerd. De prijs ligt het niet aan, want een W ipv H indexband is een euro duurder. Het is meer het principe dat er niet goed opgelet is.
Daarnaast tuf ik niet wekelijks ruim de 200 over natuurlijk :) Hij verbruikt al genoeg.

yYgQATe.jpg

Inmiddels 2000 km op de klok, en op nog altijd wat ruzie met de boordcomputer na geen bijzonderheden. De auto heeft wat ik zocht. Een opvallend voorkomen, ik kijk om na het parkeren, heerlijk onderstel, gemak van een automaat en voldoende vermogen over indien nodig.
Het kost wat in de bijtelling (zeker met de eigen bijdrage van 56 naar 145 euro), maar dat hebben we er voor over. ;)

Verder met de Clio. Die heeft zijn APK, zoals verwacht, keurig gehaald. Moet alleen nog even een onderhoudsbeurt inplannen. Daarnaast is de Clio bijzonder weinig kilometers aan het maken gezien de wederhelft nog aan het herstellen is van een operatie. Binnenkort moet ie dus maar weer eens mee naar kantoor. Tot slot gisteravond een kostenoverzicht gemaakt van de Clio in 2017:
Brandstof € 658,97
Wegenbelasting: € 408
Verzekering: € 300,-
Onderhoud: € 173,42
Afschrijving: € 1500,- (eigenlijk meer, maar hou het maar laag aan)
Gereden kilometers: 6000 km (ruim geschat)

De rekenslag had ik nodig voor de belastingaangifte (aftrek zorgkosten). Dan kost de Clio zomaar € 0,51 / km.
"Is mijn auto zo duur!", zei de wederhelft. :). Tja, vaste lasten duwen flink op relatief weinig kilometers. Maakt een rekensom voor een Zoe wellicht aantrekkelijker, maar dat is echt iets voor 2019.

Verder weinig te updaten. Laatste spullen van de III aan het verkopen waaronder de MAD hulpveren en de zonneschermenset.
Laatstgenoemde is nog niet beschikbaar voor de IV bij Laitovo waar ik ze ook van had voor de III. Dus dat is nog even afwachten.
En nu op naar de lente (y)

Als je het nodig hebt voor de aftrek zorgkosten, waarom dan niet met de werkelijke afschrijving rekenen?

Goede vraag. Gekocht voor 17500 in december 2014, inruil zou ongeveer 11.000 zijn februari 2018. Dan kom je inderdaad hoger uit, maar ik hou liever wat marge aan. De BD gaat ongetwijfeld wat navraag doen over de ruim 4,5k zorgkosten die we als aftrekpost konden opvoeren. Vond 51 c/km al hoog uitkomen... Overigens komt de autokostenberekentool van ANWB op 76 cent / km :)

Mooie auto's verkopen sneller... De III staat al niet meer te koop bij Leaseplan Moordrecht:
https://www.leaseplan.com/nl-nl/occasions/autos/Renault/M%C3%A9gane/

Slag om de arm: Kenteken is nog niet van naam veranderd. ;)

Edit: Toch echt verkocht
oj4f1EY.png

Kan het zijn dat ik deze (donderdag 22 maart) bij Veenendaal op de A12 zag rijden?
Je kwam volgens mij vanaf Rondweg-Oost en ging richting Arnhem.

Dag Joel,

Ik begrijp dat je een Iron Blue GT hebt gespot? ;)
Helaas, ik was het niet. Was in de ochtend in Arnhem en 's middags in Doetinchem op kantoor.

Komende week nog veel op pad. Dinsdag Brussel retour, woensdag Overijsel en donderdag Nieuwegein. Mocht je dus die dagen wat spotten, zwaai gerust :)

Inmiddels weer schoon overigens. Gister toch maar gewassen. Het kon écht niet meer :)
laeeoCo.jpg

FFiXcMi.jpg

97YXMPa.jpg

Zo is toch een stuk beter ;). Wilde ook de zomerwielen er op leggen dit weekend want daar heeft de auto echt behoefte aan (en ik ;) ), maar gezien de weersvoorspellingen van aankomende week toch nog maar even mee gewacht. Niettemin, hij blinkt weer.

29512955_1605705232830908_1316064504122407490_n.jpg

Inmiddels bijna 4.000 km op de klok en een gemiddeld verbruik van 1:11,67. Nog best aardig nu ie eenmaal wat ingereden is. Zelfs 1:14,7 gehaald o een lange rit naar Alkmaar met de CC op 100-130. Goed, tot zover het nut van zuinig constant rijden. Het blijft elke keer weer bijzonder prettig dat beetje extra vermogen i.c.m. het sportieve onderstel, de heerlijke stoelen en de snelle automaat. Kortom nog altijd blij mee ;)

Hoe houden de verschillende waxen zich Tom? ;)

Gaat wel lekker zo trouwens met de kilometers. Toch geen 160DCi moeten hebben?

Nico GTR zei:
Hoe houden de verschillende waxen zich Tom? ;)

Gaat wel lekker zo trouwens met de kilometers. Toch geen 160DCi moeten hebben?

Goede. Niet heel erg op gelet. De beading is nog redelijk, maar denk dat ik voor 8 april er nog een laagje overheen gooi.
Dat spul wat je op de ruiten hebt gedaan werkt nog steeds briljant. Niet meer op de voorruit natuurlijk en achter ook minder, maar de zijruiten loopt het water nog steeds zo snel als maar kan vanaf.

Qua kilometers. 4000 km (vanmorgen op kantoor er op zien springen) in 50 dagen. Dat is 80 km per dag gemiddeld, keer 365 en ik blijf net onder de 30k/jaar. Klopt dus prima. Aankomende week wordt het gemiddelde dan wat hoger inderdaad. Wel goed voor de Airmiles. ;)

adinsx zei:
Dag Joel,

Ik begrijp dat je een Iron Blue GT hebt gespot? ;)
Helaas, ik was het niet. Was in de ochtend in Arnhem en 's middags in Doetinchem op kantoor.

Komende week nog veel op pad. Dinsdag Brussel retour, woensdag Overijsel en donderdag Nieuwegein. Mocht je dus die dagen wat spotten, zwaai gerust :)

Ik zag inderdaad een Iron Blue GT rijden ja.
Omdat ergens voorbij zag komen dat je in de omgeving Arnhem rond rijdt dacht ik dat jij het misschien kon zijn, niet dus ;-)

Mocht ik nog een keer denken dat ik je spot zal ik zwaaien, zwaait er niemand terug weet ik genoeg ;-)

Ja goed plan. Ze hebben wel een mooi hoekje voor me vrij gelaten ;)

E8xqR7C.jpg

Voor de volledigheid. Bij ons kantoor had/heb ik een mooi parkeerplekje voor de auto. Een rustige plek, aan één kant maar een medeparkeerder en zittend achter het bureau zicht op de auto. Maar de nieuwe eigenaar van het pand vindt dat de parkeerplaatsen aan de voorzijde alleen nog voor bezoekers zijn (en wow wat komen die veel hier...). Niettemin, na een mail daarover (welke ik negeerde) lagen er vrijdag twee briefjes onder de ruitenwisser. :)

29541956_1603938519674246_5073539502998420787_n.jpg

29512277_1603938523007579_7358804650926534371_n.jpg

Dat zijn de enige bezoekersbordjes overigens, maar goed op de drukke dagen parkeer ik dan wel weer achter.
Op de rustige dagen zoals een vrijdag staat ie gewoon voor. Beetje eigenwijs zijn mag hè.

Over eigenwijs gesproken, dat is Rlink2 ook. De tijd linksboven blijft consequent op de wintertijd staan. Druk je er op, dan komt de analoge klok en die staat op de zomertijd. En de instellingen in Rlink2? Die staat op automatisch én op de zomertijd. Ik begrijp er dus niets van. Vandaag maar eens op zoek naar de oplossing op het www ;)

HYUrmUX.jpg

Joel 1987 zei:
Omdat ergens voorbij zag komen dat je in de omgeving Arnhem rond rijdt dacht ik dat jij het misschien kon zijn, niet dus ;-)

Mocht ik nog een keer denken dat ik je spot zal ik zwaaien, zwaait er niemand terug weet ik genoeg ;-)

Als je RN van ReNault aan het begin van het kenteken ziet dan zit je goed. Zijn geen andere Iron Blue GT's met die beginletters als ik de RDW database mag geloven.

Als je het er over hebt... Kwam vanmorgen in het dorp de kloon tegen welke ik vorig jaar ergens als eens spotte en een foto van plaatste.
Hij/zij zowel zomer als winter op de 18" overigens. Baal er stiekem toch wel een beetje van dat kort na bestellen het glazen schuifdak wél affabriek mocht met 18"... Anders was het twee keer de 18" geworden.

Niettemin, beeld:

https://www.youtube.com/watch?v=lupgGiWcv2M

Verder vanavond een zwarte handen avond gehad. De Clio heeft zijn jaarlijkse onderhoudsbeurtje gehad. Dus, een goede 4 L verse 5W40 olie, een nieuw oliefilter, remmen schoongemaakt en de zomerwielen gemonteerd. Luchtfilter, pollenfilter waren eerder al eens vervangen en na welgeteld 5644 kilometer afgelopen jaar leek het me wat overdreven die alweer te vervangen. Kortom, hij kan er weer een jaartje tegenaan. Totale kilometerstand: 28088.

Met de Mégane op en neer Brussel gedaan dinsdag, vandaag nog een 2x 60 km en morgen nog 2x 100km. Dus dan tikt het wel aan.
Een collega die meereed vond het een bijzonder prettige reisauto. Best wel stil, snel als het moet en niet plankhard geveerd. De winterwielen dragen daar overigens ook wel wat aan bij. Al met al. 5.000 km in zicht deze week. Nog zeker 115.000 te gaan :)

adinsx zei:
Joel 1987 zei:

Als je RN van ReNault aan het begin van het kenteken ziet dan zit je goed. Zijn geen andere Iron Blue GT's met die beginletters als ik de RDW database mag geloven.

Ik zal mijn ogen ook eens openhouden. (y) Volgens mij wonen we 'aardig' in de buurt. Bij mijn afstudeerorganisatie staat ook een Iron Blue. Erg mooie kleur (y)

Op normale dagen zwerf ik over de A12 en A18 tussen thuis en kantoor, dagen met afspraken kan het overal zijn.
Liep jij niet enkele jaren terug stage in Doetinchem? Of was het een ander forumlid hier in de buurt?

Gisteravond nog even een 'cheap-ass' oplossing om het moderne boevengilde dwars te zitten. Iedereen heeft er al wel iets over gelezen, het afvangen van het handsfree sleutelsignaal, deze versterken naar een ontvanger/repeater en zo de auto meenemen. Zit ik niet op te wachten natuurlijk en aangezien onlangs een Captur een paar straten verderop zo is weggenomen... Gezocht naar metalen blikjes, kastjes en vrouwlief kwam gistermiddag thuis met een klein zwart kluisje à 12,50. Zat alleen een sleufje in, dus tja, dat werkt niet :rolleyes:

Op zolder wat gerommeld waar de spullen zijn neergezet sinds we huistijger Gizmo hebben laten inslapen (lang verhaal, nierfalen, etc.), en zo krijgt zo'n klein snoepjesblik toch nog een nuttig doel. Sleutels er in, naar de auto en geen van beide ging meer open. Uiteraard ook de reservesleutels in zo'n blikje opgeborgen. ;)

UrA0Cy2.jpg

Werkt perfect inderdaad. Onze sleutel liggen ook in blikje (ook al hebben we geen keyless go meer, maar is nog uit de CX-3 tijd).

Ik ben bijna blij dat mijn Mégane geen keyless entry heeft!
Eigenlijk zouden de fabrikanten hier een oplossing voor moeten gaan verzinnen, want hoewel zo'n koekblik prima werkt, is het eigenlijk zot dat dat nodig is...

adinsx zei:
Op normale dagen zwerf ik over de A12 en A18 tussen thuis en kantoor, dagen met afspraken kan het overal zijn.
Liep jij niet enkele jaren terug stage in Doetinchem? Of was het een ander forumlid hier in de buurt?

Nee, ik heb anderhalf jaar geleden stagegelopen in Hengelo en daar ben ik nu ook bezig met mijn afstudeeropdracht.

Toch gedoe hoor dat met die sleutels in een blikje.

Mijn sleutels liggen in de keuken op zeker een meter of 3 á 4 van de buitenmuur, kunnen ze dan ook nog het signaal oppikken?
Op dit soort momenten ben ik blij dat het een lease auto is, nemen ze de auto mee dan is het jammer en vervelend maar meer ook niet. (Even heel zwart-wit gezegd.)

Over eigenwijs gesproken, dat is Rlink2 ook. De tijd linksboven blijft consequent op de wintertijd staan. Druk je er op, dan komt de analoge klok en die staat op de zomertijd. En de instellingen in Rlink2? Die staat op automatisch én op de zomertijd. Ik begrijp er dus niets van. Vandaag maar eens op zoek naar de oplossing op het www winking smiley

Herkenbaar :D
Mijn Astra heeft daar ook moeite mee, even handmatig een uurtje aanpassen helpt :)

Die tijd was met een softreset (even opnieuw opstarten door aan/uitknop vast te houden) geregeld. Dus daar geen gedoe meer mee ;).

M.b.t. dat signaal. Hier liggen ze ook redelijk ver van de voordeur af, maar gezien de Mégane me al verwelkomd op 3 meter afstand gaat het signaal dus redelijk ver. Of althans, op die afstand 'luistert' de Mégane.

Ik heb liever niet dat ze de leaser meenemen, want weer afwijken van VAG kon wel eens weer gedoe zijn. Nee, laat mij maar lekker eerst die vier jaar volmaken met de GT.

@Bossinkje
Hengelo OV? of GLD? De eerste was ik woensdag nog, de tweede is relatief dichtbij. :)

Hengelo OV. (y) Hengelo Gld is alweer een half jaar geleden dat ik daar het laatst was, daar heb ik de BX opgehaald. :p

Goede tip van het blikje, die audi is anders zo weg/leeg. Overigens denk ik je steeds te spotten, maar het zijn dan gewone megane's met ouder nummer :T

Damianw26 zei:
Goede tip van het blikje, die audi is anders zo weg/leeg. Overigens denk ik je steeds te spotten, maar het zijn dan gewone megane's met ouder nummer :T

Het beste spot je me bij de wasbox haha ;)

Wasbox ben ik voorlopig niet, coating moet 2 weken indrogen dus niet wassen :p
Is er 8 april weer eens een forummeeting?

Nee, ik heb anderhalf jaar geleden stagegelopen in Hengelo en daar ben ik nu ook bezig met mijn afstudeeropdracht.

Vrijwel elke morgen rond 7.50 uur en rond 17.00 uur rij ik daar langs de snelweg af/op. Je moet mij daar dagelijks kunnen spotten. En vanaf mijn werkplek kan ik de Renault dealer bijna zien.

Dat blik voor je sleutels werkt idd perfect. Ik heb de eerste aanval al overleefd. Maar ja, nu vrees ik wel een beetje dat ze binnenkort inbreken om de sleutel dan maar te komen ophalen. Dus de beveiliging van het huis maar weer opgeschroefd...:(

Oh ja, Funf? Hoe weet je dat ze het geprobeerd hebben? Camera's? Ellendelingen. Maar inderdaad, het risico is dat ze de sleutel uit huis halen. Daarom heb ik die, zeker als mijn auto nieuw is, wel op het aanrecht liggen, hoef ik niet net als mijn buurman wakker te worden met een blaffer op de neus. Hij kreeg van de verzekering wel een nieuwe X5 maar wel met de tip om de sleutels vindbaar te plaatsen beneden.

Ja, dat blijft altijd een afwezig. Sleutel goed opbergen, of juist pakklaar neerleggen. Met zo nu en dan een pr-auto met idiote cataloguswaarden zette ik eerder de Clio er wel eens dwars voor om meenemen moeilijker te maken. Tot ik me bedacht dat als ze zo'n Q o.i.d. mee willen nemen ze dan wel binnenkomen. Zit wel alarm op huis hier, maar dan nog zal het ze niet afschrikken voor een snelle pakken en wegwezen.
Beide Renaults zijn voorzien van handsfree, dus om die 'moderne dieven' af te schrikken werkt de sleutel in het blik goed genoeg denk ik.

AsconaGT zei:

Vrijwel elke morgen rond 7.50 uur en rond 17.00 uur rij ik daar langs de snelweg af/op. Je moet mij daar dagelijks kunnen spotten. En vanaf mijn werkplek kan ik de Renault dealer bijna zien.

Dan was ik dus 'om de hoek' bij je toen ik bij het bedrijf naast Munsterhuis was? Kom er nog wel eens, dus zal dan even een berichtje doen ;)

Weinig nieuws hier verder. Door de 5.000 km heen met de Mégane, de Clio staat op zijn zomerwielen en voor de Mégane liggen ze nog altijd klaar gewaxed en wel in de schuur. Na donderdag blijft het droog volgens mij, dus dan gaan ze er op met het oog op de seizoensopening zondag.
Of het moet einde middag nog heel mooi zijn, dan klus ik ze er dan even thuis onder. (y)

uwbuurman zei:
Oh ja, Funf? Hoe weet je dat ze het geprobeerd hebben? Camera's? Ellendelingen. Maar inderdaad, het risico is dat ze de sleutel uit huis halen. Daarom heb ik die, zeker als mijn auto nieuw is, wel op het aanrecht liggen, hoef ik niet net als mijn buurman wakker te worden met een blaffer op de neus. Hij kreeg van de verzekering wel een nieuwe X5 maar wel met de tip om de sleutels vindbaar te plaatsen beneden.

Camera's inderdaad. Ze stonden bij de voordeur en de auto's.

AsconaGT zei:

Dan zitten we toch erg dicht bij elkaar. Ik kan Munsterhuis net niet zien. Maar rond die tijden zit ik niet op de weg, ik begin 's ochtends op tijd en ben 's middags dus lekker op tijd weer thuis.

Terug
Bovenaan