Aso Parkeren

@PM zei:
Ik werd vandaag aangesproken door een collega die de afgelopen tijd een paar keer via de passagierskant haar auto in moest, omdat de mijne er erg krap naast stond. Mijn "ik parkeer netjes midden in het vak, zou jij ook moeten doen" (zij had haar auto ruim over de lijn heen gezet) werd beantwoord met "ik begin vroeg, dan is het nog donker en dan kan ik de lijnen niet zien" o_O

Heeft zij een bril nodig of moeten de lijnen een nieuw likje verf hebben?

Als je achteruit inparkeert heb je niet veel aan koplampen. Aangenomen dat de gemiddelde Nederlandse automobilist niet het besef heeft dat het vak aan de overkant van het pad weleens een indicatie zou kunnen zijn of je een beetje knap staat.

Ivanov zei:
@PM zei:
Ik werd vandaag aangesproken door een collega die de afgelopen tijd een paar keer via de passagierskant haar auto in moest, omdat de mijne er erg krap naast stond. Mijn "ik parkeer netjes midden in het vak, zou jij ook moeten doen" (zij had haar auto ruim over de lijn heen gezet) werd beantwoord met "ik begin vroeg, dan is het nog donker en dan kan ik de lijnen niet zien" o_O

Heeft zij een bril nodig of moeten de lijnen een nieuw likje verf hebben?

Oordeel zelf. Foto is met flits gemaakt, maar dit komt redelijk overeen met wat je in het echt ziet. Het is donker, maar er is wel wat omgevingslicht, de vakken zijn ruim genoeg en met de lijnen is ook niets mis. Die onderbroken lijnen betreft oude belijning en niet meer relevant.
En nee mijn auto staat op deze foto ook niet helemaal strak in het midden van het vak :)

aot3x1.jpg

Sarcast zei:
@PM zei:
En nee mijn auto staat op deze foto ook niet helemaal strak in het midden van het vak :)
Prutser! Dat kan best hoor!

I know :) Het lijkt op de foto overigens erger dan het was, hij staat ruim binnen de lijnen. Komt bij dat dit momenteel het enige bruikbare vak is van die rij, omdat een deel van het parkeerterrein is afgezet.

i4g3mg.jpg

Deze luie vrouw met haar dikke Duitse cabrio parkeerde op de stoep, nog dichterbij dan de dichtstbijzijnde normale parkeerplaats (die van de rode Caddy) om bij de Action of Aldi (weet niet welke van de twee) goedkoop wc-papier te halen.

stoterstangen90 zei:
Blackadder the 5th zei:
cirKel zei:

Zeker met dat bordje wat op de achtergrond boven de auto te zien is.
Als dit het laatste vak is in het rijtje vind ik het wel netjes ... ;)
Mwah, als de wielen op het randje staan, steekt er natuurlijk best wat uit. Daar moet je dan wel weer omheen rijden.

Vergeten de spiegel in te klappen.
Er moet natuurlijk wel wat te klagen overblijven, het is niet voor niets het aso parkeren topic ... ;)

cirKel zei:
i4g3mg.jpg

Deze luie vrouw met haar dikke Duitse cabrio parkeerde op de stoep, nog dichterbij dan de dichtstbijzijnde normale parkeerplaats (die van de rode Caddy) om bij de Action of Aldi (weet niet welke van de twee) goedkoop wc-papier te halen.
Tja, als de plaats van de rode Caddy bezet is, wat moet je dan :rolleyes:

mcu4jp.jpg

In de jaren zestig konden ze er ook al wat van. Maar wie stond er nou eerst, de Ford van de Stofzuigerbeurs of de Renault?

Meeuw zei:
cirKel zei:
i4g3mg.jpg

Tja, als de plaats van de rode Caddy bezet is, wat moet je dan :rolleyes:

Dat is volgens mij een Greenwheels deelauto.. dus als de Caddy er niet staat.. mag 'mevrouw in de Benz' er nog steeds niet staan..

Overigens, best wel knap vind ik.. een Greenwheels bestuurder/ster met inzicht.. om zo achteruit in te parkeren. (y)

Nee, nee, ik parkeer mijn auto altijd zo ver mogelijk van iedereen vandaan. Gek genoeg stonden er na mijn boodschappensessie twee auto's naast me, waarbij beide bestuurders graag op enige afstand van 'die oude Fiat' gingen staan. Och, des te beter voor mij. (y)

Blackadder the 5th zei:
Ik zou eerder bang zijn voor de volgende parkeerder die denkt dat zijn auto er nog wel tussen past ...

Neu, het is zo'n ouderwetse gigantische parkeerplaats. Er was echt nog plek genoeg.

@Sarcast: Ik zit nog even te zoeken wat je bedoelt. Na 6000km heeft de auto nog geen significante hoeveelheid olie verbruikt, dus dat kan het niet zijn...

der Magistrat zei:
Mijn 'buren' vreesden voor mijn Regata.
Regata_parkeren_zpsylxu98kb.jpg

Die Jeep bestuurder/ster begrijp ik.. De Regata staat relatief ver naar rechts in het vak..
Om een beetje comfortabel uit te stappen.. zal de Jeep toch rechts over de lijn moeten..

Maar goed, er is plek genoeg begrijp ik.. waar maak je je druk om..? ;)

Ik snap dan nooit zo goed, als er veel ruimte en plek is, waarom iemand dan zo nodig dicht in de buurt van mijn auto moet gaan staan.. ;)

Zo doen ze dat hier in de buurt.
Maandenlang een ander zijn garagedeur blokkeren? Geen probleem.
Aanhanger is van de buurman van de garage aan de andere kant, en een enkele meters verderop zijn er maar rond de 15 parkeerplaatsen waarvan er altijd wel meerdere vrij zijn.
Maar ja zo kan hij hem in de gaten houden is zijn argument.......

f7uyanohaag.jpg

309 Turbo zei:
Zo kan het ook. Maar of dat nou echt een oplossing is...
https://www.tubantia.nl/regio/almelo-en-omgeving/tubbergen/burgemeester-tubbergen-wil-aanhanger-verbieden-via-wijziging-apv-1.5807246

Nu mag je dacht ik (maar misschien is dat afhankelijk per gemeente) een aanhanger überhaupt niet langdurig aan de openbare weg parkeren. Ik zou persoonlijk liever een paar euro uitgeven aan een fatsoenlijk slot dan dat je dat ding de hele dag in de gaten moet houden. o_O

Je mag zoiezo geen garagedeur blokkeren, niet van jezelf of van een ander.
En in de gaten houden kan ie hem toch niet, of hij moet hebben leren kijken door de muren van zijn garage heen.

gajescheren zei:
der Magistrat zei:
Nee, nee, ik parkeer mijn auto altijd zo ver mogelijk van iedereen vandaan.
Ik wil dat eigenlijk ook altijd maar m'n vrouw verbied me dat en vind dat gek.....

Tja, dat moet je met je vrouw oplossen. ;) Mijn partner is dat gelukkig met me eens. Zeker met old-/youngtimers ben ik nogal wantrouwig t.o.v. anderen (als in: ik verwacht dat een nieuwe BMW meer gemeden wordt tijdens het openen van de portieren, hoewel je dan eerder jaloerse krasidioten lijkt te krijgen...).

der Magistrat zei:
Tja, dat moet je met je vrouw oplossen. ;) Mijn partner is dat gelukkig met me eens. Zeker met old-/youngtimers ben ik nogal wantrouwig t.o.v. anderen (als in: ik verwacht dat een nieuwe BMW meer gemeden wordt tijdens het openen van de portieren, hoewel je dan eerder jaloerse krasidioten lijkt te krijgen...).
Heeft niet zoveel te maken met nieuw of oude auto's :) Meer hoeveel je om je auto geeft en hoe weinig anderen dat doen.

Ik mijd vooral oude familiewagens die al vol met krassen etc zitten. Waar kinderen dus niet opletten of de deur hard openslaat of niet.

309 Turbo zei:
Aanhanger is van de buurman van de garage aan de andere kant, en een enkele meters verderop zijn er maar rond de 15 parkeerplaatsen waarvan er altijd wel meerdere vrij zijn.

f7uyanohaag.jpg

Met een haakse slijper is dat simpel op te lossen, maar blijkbaar heeft de eigenaar van die garage er geen last van?

Muddy Bandit zei:
309 Turbo zei:

f7uyanohaag.jpg

Met een haakse slijper is dat simpel op te lossen, maar blijkbaar heeft de eigenaar van die garage er geen last van?
Het is 309 Turbo zijn garagedeur.
hij heeft er dus last van...

stoterstangen90 zei:
Het is 309 Turbo zijn garagedeur.
hij heeft er dus last van...

Dan moet hij de haakse slijper nemen en het probleem uit de wereld helpen... ik zou er snel klaar mee zijn als 2x waarschuwen nog niet werkt.

Oh nee, dit is de garagedeur van mijn overburen (de buren van de eigenaar van de aanhanger), zelf had ik allang gezorgd dat de aanhanger weg was als ze mij zo vast zetten.
Ik kijk uit op dit gebeuren als ik mijn garagedeur open en vind het ronduit asociaal.
Zelf hoop ik dat er eens wat meer mensen naar die aso's toestappen, tot nu toe ben ik de enigste lijkt het.
Zouden hier mensen zijn die het toestaan als hun deur zo werd geblokkeerd?

Dit volk parkeert ook regelmatig hun auto voor andermans deur, of de toegang tot een gedeelte van het plein met aan de ene kant de aanhanger en aan de andere kant hun auto.

En heeft iemand enig idee hoe je een aanvraag indient om ervoor te zorgen dat er ook daadwerkelijk enkel in de parkeervakken voortaan mag worden geparkeerd?
De grond is van Brabant wonen, die geven er geen zak om dat ze bijvoorbeeld de grond openbreken om er pinnen in de grond te stoppen.

Ik zou het aan de eigenaar van de garage overlaten. Als hij er geen problemen mee heeft, hoef jij die ook niet te hebben.

309 Turbo zei:
En heeft iemand enig idee hoe je een aanvraag indient om ervoor te zorgen dat er ook daadwerkelijk enkel in de parkeervakken voortaan mag worden geparkeerd?

https://twitter.com/HVCapelle/status/707566293159976960

Is ook maar de vraag of die garage(deur) intensief gebruikt wordt natuurlijk. Wellicht is het probleem minder groot dan het lijkt, al is het in de basis natuurlijk wel vrij asociaal indien dit ongevraagd/zonder overleg gebeurt. Het argument 'in de gaten houden' is natuurlijk kul. Als je bang bent dat dat ding gejat wordt zet je 'm toch binnen, of op z'n minst op slot.

Dat ding staat via een ketting aan de lantaarnpaal vast, dus wel op slot.
Overleg daar doen ze niet aan, dat weet ik uit eigen ervaring.

De deur word niet intensief gebruik (aanhanger staat er nu 4 dagen) en heeft er een tijd terug ook een 1,5/2 maand gestaan.
Alleen dat pleintje loopt op een punt, dus niet alleen aso tegenover de eigenaar van de deur maar ook voor degene die verderop in dat punt wonen.

Dakloos zei:
Nu mag je dacht ik (maar misschien is dat afhankelijk per gemeente) een aanhanger überhaupt niet langdurig aan de openbare weg parkeren.

Dat is idd in de APV geregeld. Of niet (zoals blijkbaar in dit geval).

Wij (lees: mijn ouders) hadden vroeger hun aanhangertje ook op de openbare weg staan. Vreselijk asociaal natuurlijk, want hij nam een parkeerplek in beslag. Tenminste, dat vond de gemeente.
Hij stond op dezelfde manier geparkeerd als op onderstaande foto (© Google Streetview), maar dan bij de rechter garage, die bij hetzelfde huis hoort:
2ilpug.jpg

De lantaarnpaal stond toen op de hoek waar de opsluitband eindigt, dus dat kon prima. En ja we konden nog om het aanhangertje heen met de auto om in de garage te komen. Het aanhangertje was veel kleiner dan een auto, dus een parkeerplek in beslag nemen deed hij niet. In elk geval niet voor een normale auto (en over een microcar hebben we niemand gehoord, ook de gemeente niet). Bij de hoorzitting kwamen we desondanks niet verder, en het eind van het liedje was dus dat mijn vader een voorziening heeft getroffen (schutting geplaatst en een gat in de gevel van de garage gemaakt voor de dissel) om het aanhangertje op het pad van de linker garage te zetten, waarmee hij dus op eigen terrein stond. We wonen er niet meer, maar zoals op de foto te zien is hebben de huidige bewoners deze traditie voortgezet. En zijn ze op het intelligente idee gekomen om de lantaarnpaal te laten verplaatsen om de indraai in de linker garage makkelijker te maken.

Terug
Bovenaan