Aso Parkeren

Timo1990 zei:
Het was gisteravond goed raak in de parkeergarage van Apeldoorn. Een klein stukje van de parkeerautomaat naar de auto:

20160124_202150 by Timo van Vuurde, on Flickr

20160124_202134 by Timo van Vuurde, on Flickr

20160124_202123 by Timo van Vuurde, on Flickr

20160124_202116 by Timo van Vuurde, on Flickr
Heb zo'n vermoeden dat men dit expres doet ;) loop je ook geen kans dat iemand naast je gaat staan en je auto beschadigt door een openslaande deur of tegen je aan rijden door slechte inparkeerskills. Niet heel sociaal natuurlijk, maar kan me er wel iets bij voorstellen...

Woon zelf in een wijk in de stad waar weinig parkeerplaatsen zijn. Erger me vooral aan auto's die niet efficient parkeren, waardoor er in een strook waar 5 auto's achter elkaar passen maar 3 kunnen staan. Vooral als jij daardoor bij thuiskomst 200 meter verderop moet parkeren omdat er geen plek meer is.

Overweeg wel eens om briefjes te maken met tips hoe je moet parkeren en die onder de ruitenwisser doen... ;)

don_fanucci zei:
Overweeg wel eens om briefjes te maken met tips hoe je moet parkeren en die onder de ruitenwisser doen... ;)

Ik snap je ergernis. Maar even eerlijk: als jij zo'n briefje zou aantreffen, wat zou dan je reactie zijn ? En stel dat je het briefje
leest op het moment dat 2 van de 3 auto's al weer weg zijn, hoe is dan je reactie op de inhoud van het briefje ?
Wat ik maar zeggen wil is dat de situatie die jij aantreft op het moment dat je daar graag had willen parkeren helemaal niet
de situatie heeft hoeven zijn van degene die als derde z'n auto parkeerde. Misschien reed er wel iemand weg en parkeerde nummer
3 op de zojuist vrijgekomen plek. Als die persoon dan vervolgens een rijtje tips voor efficiënt parkeren onder z'n wisserblad vindt kan ik
me voorstellen dat de strekking van jouw verhaal niet over komt..... Mensen handelen (helaas) snel op basis van aannames. Interessant fenomeen.

Je kunt beter gewoon de eigenaar opwachten c.q. aanspreken. Maar ja, dat vergt wel stevige testikels...

Marc van der Togt zei:
don_fanucci zei:

Ik snap je ergernis. Maar even eerlijk: als jij zo'n briefje zou aantreffen, wat zou dan je reactie zijn ? En stel dat je het briefje
leest op het moment dat 2 van de 3 auto's al weer weg zijn, hoe is dan je reactie op de inhoud van het briefje ?
Wat ik maar zeggen wil is dat de situatie die jij aantreft op het moment dat je daar graag had willen parkeren helemaal niet
de situatie heeft hoeven zijn van degene die als derde z'n auto parkeerde. Misschien reed er wel iemand weg en parkeerde nummer
3 op de zojuist vrijgekomen plek. Als die persoon dan vervolgens een rijtje tips voor efficiënt parkeren onder z'n wisserblad vindt kan ik
me voorstellen dat de strekking van jouw verhaal niet over komt..... Mensen handelen (helaas) snel op basis van aannames. Interessant fenomeen.
Hehe dat is ook de reden waarom ik het niet doe. Is ook meer even de korte ergernis van dat moment. Daarna ben ik het ook alweer vergeten en heb ik ook geen zin meer om me er druk over te maken ;)

Al is het niet altijd zo dat het verkeerd parkeren komt door de situatie. Sommige mensen laten bijv. 2 meter ruimte vanaf het begin van de rij parkeervakken. Als de achterste auto dat ook doet ben je alweer een hele plek kwijt. Zijn meestal van die kleine autootjes bestuurd door mensen die niet kunnen autorijden. Daar zouden mensen best wat bewuster van moeten worden, maarja.....

Rob0032 zei:
Je kunt beter gewoon de eigenaar opwachten c.q. aanspreken. Maar ja, dat vergt wel stevige testikels...
Nou, dan kan jij vast wel een paar heren aanraden om don_fanucci bij te staan.

Boppie zei:
Als de 5 meter gaat tellen vanaf de drempel.
Ah, Nee daar gaat het fout. Je moet rekenen van af het snijpunt van de randen van de rijbaan.

Op deze T kan je dus zelfs aan de overkant staan.

Ik denk dat Auto-fan op de 206 doelt.

Die staat dan wel buiten de 5 meter inderdaad. De KIA mag zo door een berger opgehaald worden.

der Magistrat zei:
Van politie zou je toch wel wat beters verwachten dan dit zeg. o_O

Dat is onderdeel van het antiterrorismebeleid. Op deze manier kunnen terroristen in ieder geval niet daar parkeren!

Dat restaurant valt een beetje tegen, niet voor niets hebben ze vorig jaar hun tweede ster verloren.

Het gaat uiteraard om de 3 plekken inpikkende saunabus. Ik heb er nog over gedacht om hem er achter te zetten.

Ik mag toch aannemen dat jullie ook de remlichten op de Transporter zien. Het gaat hier om de Audi en volgens mij komt de Belgische hermandad polshoogte nemen.. of niet Rob0032?

Gezien de L op de achterruit zou dat nog de beste verklaring zijn.

24334749133_fa1ef25203_c.jpg

Volgens de agent die kwam aanlopen was er een ongeval gebeurd, was er iemand tegen de Audi aan gereden en is die daardoor een meter naar links geslopen. Vreemd genoeg was er geen schade zichtbaar aan de rechterkant van de Audi... Wel aan de Polo overigens, en ik ben zeker dat de eigenaar (liefhebber en eigenaar van nog zo'n Polo sedan) ongelofelijk zal balen hiervan.

Durashift zei:
Ik mag toch aannemen dat jullie ook de remlichten op de Transporter zien. Het gaat hier om de Audi en volgens mij komt de Belgische hermandad polshoogte nemen.. of niet Rob0032?

Ik hoop achterlichten, gezien het niet brandende derde remlicht. De politie stond er al toen der Magistrat en ik kwamen aanlopen, en die viel ons eigenlijk als eerste op. Niet dat een curieus geparkeerde politieauto hier opvallend is, maar wel dat 'ie er met draaiende motor stond, zonder iemand erin.

Gistermiddag bij mij in de straat was DIT een tafereel (Het komt vaker voor dat er wel eens een auto half op de weg staat bij ons, maar zo erg als dit heb ik het in de 8 jaar dat ik er woon nog nooit meegemaakt)

3qa2y0O.jpg

Clio mag daar niet staan, golfje mag dat ook niet, Astra daarvoor staat maar half in z`n vak, Golfje verderop mag daar ook niet staan. Ik kwam er net door met m`n Twingo en dat is toch geen brede auto ...

braadslee zei:
Naar mijn weten moet je in de parkeervakken gaan staan,
Alleen op een erf, in een parkeerverbods- of blauwezone, en op parkeergelegenheden met vakken.

Dus ik ben hier weer de aso?

En hier ook?

Sarcast zei:
braadslee zei:
Naar mijn weten moet je in de parkeervakken gaan staan,
Alleen op een erf, in een parkeerverbods- of blauwezone, en op parkeergelegenheden met vakken.

Dus ik ben hier weer de aso?

En hier ook?

"En op parkeergelegenheden met vakken" Wat had deze woonwijk? Juist, vakken. Als de vakken dan allemaal vol zijn (maar dat ben ik) Rij je verder totdat je een vak vind waar nog geen auto staat..

Dat iets vakken heeft is niet genoeg. Staat er ergens een parkeerverbodszone (bord E1)?
Misschien ben je in de war met de term Parkeergelegenheid. Dat is een parkeerplaats die aangegeven wordt door het blauwe bord met een witte P. (bord E4)

Waarom denk je dat ik die foto's maak?
Er staan daar GEEN P tegels op die plaatsen waar die Golf en Clio staan. Dus zijn het 2 asociale parkeerders... Ook omdat die Clio een gangpad blokkeert.
Er stond op de plek waar die Clio staat ook heel vaak een busje (Opel Vivaro) Van dezelfde bewoner, die man heeft heel vaak boze mensen aan de deur gehad maar dat boeide hem vrij weinig want het was "Voor zijn deur"

Sarcast zei:
Mooi! Als ik daar zo een beetje rondkijk, dan zie ik wel meer asoparkeerders.
Maar Gerard Joling? Echt?

Ja, ze staan heel vaak op de raarste plekken. Zeker mijn overbuurman, die parkeert hem zonder pardon pal naast z`n huis (Waar 'ie niet mag staan) En zet op zowel de "oprit" Van z`n garage een aanhanger neer, als op 1 (soms 2) Parkeervak(ken) Vol met oud ijzer en bende.

En ja, Gerard Joling. Ik vind het altijd wel leuk om te zien wat dat soort mensen nou doen in hun leven (Frans Bauer/Gerard Joling) En was die nog een beetje half aan het kijken.

Ik werd vandaag aangesproken door een collega die de afgelopen tijd een paar keer via de passagierskant haar auto in moest, omdat de mijne er erg krap naast stond. Mijn "ik parkeer netjes midden in het vak, zou jij ook moeten doen" (zij had haar auto ruim over de lijn heen gezet) werd beantwoord met "ik begin vroeg, dan is het nog donker en dan kan ik de lijnen niet zien" o_O

Terug
Bovenaan