Mini Cooper Clubman - BMW 1 serie - Super 7 kitcar

Wow mooie Mini! De meeste Mini's doen me niet veel, maar een countryman in zo'n kleurstelling vind ik toch wel heel leuk (y)

Corsa 20SEH zei:
IMG-1008.jpg

WOW, mooie wagen in een prachtige kleur (y)
Ik meen mij te herinneren dat je wellicht het dak zwart wilde wrappen. Is dat nog steeds het plan?
Wat mij betreft staat ook dit lichte dak mooi.

Thanks @ UW Buurman en @Skeep, plan was wel om het dak zwart te laten wrappen, maar dat is van tafel. toen we hem zaterdag op gingen halen en hij helemaal strak gepoetst en in de wax stond te glimmen waren we het er eigenlijk gelijk over eens om het dak zo te laten. het staat ook erg mooi,

Gisteren natuurlijk nog een stuk gaan rijden en dat bevalt uitstekend :D RIjdt zoveel beter dan de Megane, en het rijdt echt op zijn BMW's. Heerlijk!

Sorry ik bedoelde natuurlijk Clubman ipv Countryman. Zwart dak zou ik ook niet doen, vind dit grijs eigenlijk erg mooi (y)

Corsa 20SEH zei:
... plan was wel om het dak zwart te laten wrappen, maar dat is van tafel. toen we hem zaterdag op gingen halen en hij helemaal strak gepoetst en in de wax stond te glimmen waren we het er eigenlijk gelijk over eens om het dak zo te laten. het staat ook erg mooi.

Goede keuze (y)

Goed om horen dat het wrappen van de champagne delen van de baan is.
Zou m.i. in combinatie met de zwarte velgen de wagen een veel te grote sombere pooieruitstraling geven.
Zelfs mevr. BRG was enthousiast en vroeg wanneer zij er zo een krijgt ;)

Fraaie Clubman, al hoop ik dat je nog meer foto's kan posten.

Wat is er met de achterlichten gebeurd? Heeft deze standaard de Union Jack indeling?

Er is niets mis met de achterlichten, maar ik laat de nieuwe Union Jack achterlichten monteren over 2 weken.

Meer foto’s volgen vanzelf :)

Ik zag op Autoscout nu ook een Clubman Cooper S in deze kleur, met een blauw lederen, in ruit gestikt, interieur. Heel gaaf! (y)

Cooper S is helemaal leuk, maar ergens moet het goed zijn :D Heel blij dat we voro een Cooper zijn gegaan en niet voor een One.

Wat een prachtige kleurcombi !!! Niet wrappen dat dak, want je ziet dit niet zo heel vaak. Maakt m exclusief (y)
Hier ook een MINI fan. Van een 3 deurs Cooper naar een Clubman Cooper S ( geweldige auto, maar ik viel erin en kroop eruit :D Dat heb je als je ouder wordt ) en nu een Countryman Cooper S. Ook deze rijdt als een MINI al is hij lang zo scherp niet als de Clubman. We hadden in de Clubman dat Indigo blauw leer met chique stiksels en dat vonden we zo mooi dat het een eis was voor de Countryman. Gelukkig zijn we daarin geslaagd. Mis alleen het head-up display..... Dat was wel erg prettig.

Veel plezier met de MINI !! En die kitcar is echt waanzinnig !

6n7VaNx.jpg

whrDJfq.jpg

bihpXLB.jpg

Thanks! Dat leer is inderdaad erg mooi! De stoelen die we nu hebben vind ik ook erg mooi, zwart leer met grijze stof in het midden. Ik zla van de week nog wat neiuwe foto's maken.
Ook erg tof die Countryman!

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Clubman! Ik vind het een beetje jammer dat het DNA van de eerste Clubman met dit model wat verwaterd is, vooral van de zijkant gezien, maar het blijft wel een prachtige wagen. De Union Jack achterlichten vind ik een hele goede keuze, dat is een prachtig detail :D

Thanks, hij bevalt ook erg goed, inmiddels 1000 km verder, waarvan 400 met fietsendrager en helemaal tevreden :D De achterlichten volgen nog, heb de afspraak helaas moeten afzeggen ivm. Coronaklachten in het huishouden. Was achteraf gelukkig niets, maar toch..

Het duurde wat langer dan verwacht, maar de achterlichten zitten erin. :D.
Om 11.15 aangekomen, na een bakje koffie ging zo ongeveer het halve interieur eruit omdat er ook nieuwe kabels naar de voorkant van de auto gelegd moeten worden.
Dat was wat meer werk dan ik had verwacht, maargoed het was daar erg gezellig en ook andere Mini rijders die voor een upgrade kwamen dus al met al een leuke dag gehad.

Met deze achterlichten, ook al zie je het niet als je erin zit is, het zoveel mooier, vind ik :D

Gelijk ook de 2021 software, AppleCarplay en nieuwe navigatie erop laten zetten, erg handig hoe dit zo allemaal kan. Ook de achterlichten laten coderen dat deze met de dagrijverlichting branden overdag.
AppleCarplay had ik eerst mijn bedenkingen, maar toen ik het in fullscreen zag bij een Countryman toch de keuze gemaakt het te laten unlocken, alle modules zaten er al in dus het was enkel softwarematig nodig. de 2021 software en layout is ook echt een verbetering, werkt soepeler en minder stappen nodig om te komen waat je wilt zijn.

Mini1.jpg

Mini2.jpg

Gaaf! Top kleur ook.

Achterlichten zijn ook een mooie upgrade. Het dak in het zilver zou ik ook zo laten, lekker contrast zo!

Ja vind het dak ook helemaal lekker zo! Moet hem alleen binnenkomrt eens even goed in de wax zetten, wassen gebeurt wel regelmatig maar het in de wax zetten komt toch altijd een beetje tijd tekort :D

Mooie uitvoering heb je! Die kleurcombi vind ik erg geslaagd en die update van de achterlichten past hem prima. Zo'n Clubman is echt een heerlijke auto. Wij zijn hier aan de derde bezig, blijft een feest om in te rijden. En stiekem toch ook een praktische auto.

Mini43.jpg

inmiddels 45.xxx km. op de klok, iets meer dan 10K in bezit en bevalt nog steeds super.
Zeker zo lekker met het zonnetje erop, net gewassen :)

Afgelopen weekend de motor van nieuwe banden laten voorzien.
Van de week eens even flink tourtje maken :D Het is er heerlijk weer voor!
Alleen nog even een nieuwe kentekenplaat laten maken, mijn nieuwe kentekenplaathouder is minder breed/uitstekend en de montage gaten komen niet overeen.

Bobber.jpg

Verder bevalt de Mini echt super en wordt er met de BMW 1 serie nog minder gereden dan het jaar ervoor. Ik denk dat hij toch het veld gaat ruimen in 2023.
Nu is een 2e auto helaas nog noodzakelijk, maar hopelijk volgend jaar niet meer.

Dan kunnen we de 7 misschien ook wat meer gebruiks gerelateerd in gaan zetten. De 7 zal overigens dit jaar weinig buiten komen, hij staat momenteel geschorst, en gezien de huidige vrije tijd, focus ik me dit jaar op motorrijden als hobby.

Terug
Bovenaan