Gisteren heb ik toch maar alvast een proefrit wezen maken met de station uitvoering met 145 pk. Mocht ik de auto kopen dan wordt het de sedan 2.5 gmt. De reden dat ik een proefrit ging maken, was zodat ik toch al een goede indruk wilde hebben van de looks en de gebruikte materialen.
Meevallers:
De welvingen bij de voorste wielkasten zijn in echt, minder buiten proportie dan op bepaalde foto's. Het geeft de auto een breed wat agressief uiterlijk mee. De gebruikte materialen voelen degelijk aan. De motor voelde goed aan en reed lekker soepel en dit kan alleen maar beter zijn met de 2.5 liter motor.
Tegenvallers:
Het dashboard had echt beter gekund ( duidelijk minpunten Mazda). Zeker de navigatie verdient geen schoonheidsprijs. Waarom geen mooi 7 inch scherm erin wat er niet aftermarket uitziet. Waar is de electrische handrem. Aan een hendel trekken deden we in de jaren 90. De auto schreeuwt om verlaging, maar de auto was nu al hard geveerd, dus ik houd me hart vast als de auto op 19 inch staat en je gooit er andere veren onder. De chromen strip op de achterkant vind ik persoonlijk er verschrikkelijk uitzien, het ziet er uit als een opel en dat wil ik juist niet.
Conclusie:
De auto heeft me niet 100% kunnen overtuigen, vooral met het dashboard is de plank volledig misgeslagen. Zodra de sedan er is ga ik nog een keer proefrijden, maar aangezien ik de auto particulier aanschaf, denk ik niet dat ik hiervoor €44000,- ga betalen. Het goede nieuws was wel dat de dealer mij vertelde dat er misschien toch wel een coupe in de pijpleiding zit met een nieuw interieur. We wachten af.