Mazda 6 | Nieuw: update 2023

Weet iemand of de automaat van de 2.5 gm-t ook een sportstand heeft en hoeveel versnellingen heeft de automaat?

En de mazda 6 is terecht winnar geworden in AW49!!!
https://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=15152

[size=x-large]1. Mazda 6 sportbreak[/size]
2. Vw passat variant
3. Peugeot 508 sw

@ Jazzzo: heb het ook gelezen, maar kan er wel het nodige op aanmerken.

Zo is het absoluut niet goed dat de 508 2x een probleem heeft, maar om dat zo zwaar te laten doorwegen bij "aandrijflijn" voor iets wat exemplarisch is? Een tijdje geleden hadden ze nog een duurtest 508 erbij zitten en die heeft het heel goed gedaan; niks mis met de betrouwbaarheid. De Passat die zo'n 6000 euro (!) euro meer kost, een notoir onbetrouwbare TSI heeft en die ook nog eens veel minder presteert wordt zodoende 2de?! o_O

@psarules

Tja, ik denk dat aw dat niet mocht van vw op de laatste plaats zetten:p (staat mss in het contract)

Maar nu weer normaal

Ja daar heb je wel gelijk in ja, het valt me vaak op bij aw tests dat ze maar wat doen bij de eindstand..

Als Mazda de 6 sportbreak de (langere) wielbasis van de sedan had meegegeven, dan had ik 'm misschien wel gekocht.
Ook al heeft dat een reden, ik vind het een misser van de eerste orde.

Gisteren heb ik toch maar alvast een proefrit wezen maken met de station uitvoering met 145 pk. Mocht ik de auto kopen dan wordt het de sedan 2.5 gmt. De reden dat ik een proefrit ging maken, was zodat ik toch al een goede indruk wilde hebben van de looks en de gebruikte materialen.

Meevallers:

De welvingen bij de voorste wielkasten zijn in echt, minder buiten proportie dan op bepaalde foto's. Het geeft de auto een breed wat agressief uiterlijk mee. De gebruikte materialen voelen degelijk aan. De motor voelde goed aan en reed lekker soepel en dit kan alleen maar beter zijn met de 2.5 liter motor.

Tegenvallers:

Het dashboard had echt beter gekund ( duidelijk minpunten Mazda). Zeker de navigatie verdient geen schoonheidsprijs. Waarom geen mooi 7 inch scherm erin wat er niet aftermarket uitziet. Waar is de electrische handrem. Aan een hendel trekken deden we in de jaren 90. De auto schreeuwt om verlaging, maar de auto was nu al hard geveerd, dus ik houd me hart vast als de auto op 19 inch staat en je gooit er andere veren onder. De chromen strip op de achterkant vind ik persoonlijk er verschrikkelijk uitzien, het ziet er uit als een opel en dat wil ik juist niet.

Conclusie:

De auto heeft me niet 100% kunnen overtuigen, vooral met het dashboard is de plank volledig misgeslagen. Zodra de sedan er is ga ik nog een keer proefrijden, maar aangezien ik de auto particulier aanschaf, denk ik niet dat ik hiervoor €44000,- ga betalen. Het goede nieuws was wel dat de dealer mij vertelde dat er misschien toch wel een coupe in de pijpleiding zit met een nieuw interieur. We wachten af.

Een Audi A4 Avant is iets krapper en een paar duizend euro duurder, maar toch, dan liever een A4 Avant 1.8 TFSI met meer koppel bij minder toeren en een lekker S Edition pakketje.

Waal zei:
De auto heeft me niet 100% kunnen overtuigen, vooral met het dashboard is de plank volledig misgeslagen.

Wat is er volgens jou, behalve de navi, mis met het dashboard?Ik vind het dashboard er juist erg goed uit zien en het materiaalgebruik vond ik opvallend goed voor een Japanner. Over de gebruiksvriendelijkheid kan ik niet oordelen maar het navigatiesysteem past m.i.goed in het ontwerp.

@BMdoubleyou

m1mywe3br9cg.jpg

m1aywrjbjkdh_800.jpg

Ik vind het dashboard van de peugeot er veel gelikter uitzien dan de Mazda. Waarom zo klein schermpje en waarom zo diep gemonteerd. Ook de schakelpook van de automaat bij de Mazda 6 ziet er ouderwets uit, alsmede de handrem. Het had allemaal war beter gekund.

Ook de andere versies zijn geprijsd.

https://www.mazda-madness.nl/modellen/huidiggamma/mazda6prijslijst.pdf

Wat ik dan niet begrijp is dat die 2.5 gewoon niet met een handbak leverbaar is. Valt dan voor mij meteen al af.

Hoi beste forumlezers!

Ik heb een Mazda 6 en ik kon tot nu geen goedkope onderdelen vinden. Vorige week heb ik een goed webpagina gevonden waar ik gebruikte onderdelen voor mijn auto kan kopen. Op dit pagina kan men kwalitatieve goederen kopen en jullie kunnen gebruikte onderdelen verkopen. Check dit pagina als jullie willen! Het is de moeite waard! Modedit: https://www.autoweek.nl/uitleg_forum.php

Uh, ik neem aan dat je geen Mazda6 van de derde generatie hebt? Volgens mij ben je aan het spammen...

vandaag voor het eerst een mazda6 gezien in zo'n blauwe kleur

0009528393.jpg

leuke auto maar de vorige oogt toch echt een stuke dikker. een insignia, i40 of mondeo oogt zelfs met 16 inch gewoon kloek terwijl de mazda6 weer ielig wordt. zonde hoor. die mooie 19 inch kosten dan weer ruim 2000 euro ofzo. in combinatie met het matige interieur verwacht ik dat de verkopen snel weer zullen instorten

Even uit nieuwsgierigheid: waar heb je die gespot? ik rijd in zo'n kleur namelijk. Ik vind overigens de "ieligheid" wel meevallen hoor! Kwestie van smaak denk ik.

die foto komt van autotrack af hoor. die ik zag rijden was in amsterdam

nou ja hij mist wel de dikke wielkasten (ook achter!) en strakke belijning van de vorige hoor. de achterkant lijkt wel hyundai

Mazda6 vs. Skoda Superb & Volkswagen Passat:

mazda-6-header.jpg

1-mazda-front-cornering_1.jpg

6-mazda-panning_0.jpg

2-mazda-rear-tracking.jpg

1. Mazda6 2.2D 175 pk
2. Volkswagen Passat 2.0 TDI 170 pk
3. Skoda Superb 2.0 TDI 170 pk

Vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/mazda/6/62648/new-mazda-6-vs-rivals

Mazda6 Sportbreak vs. Ford Mondeo Wagon, Hyundai i40 Wagon, Opel Insignia Sports Tourer & Renault Laguna Estate

maz6tba06k.jpg

gemkombistba06_0.jpg

gemkombistba06.jpg

gemkombistba04.jpg

maz6tba20k.jpg

1. Mazda6 Sportbreak 2.2D 150 pk - 458/600
2. Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 160 pk 455/600
3. Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi 136 pk 450/600
4. Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140 pk 447/600
5. Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 pk 439/600

Vergelijkingstest: https://www.auto-swiat.pl/1-mazda-6-kontra-hyundai-i40-renault-laguna-opel-insignia-ford-mondeo-porownanie-pieciu-kombi-klasy-

Die Toyota was zo slecht dat die niet eens in de scorelijst is opgenomen? :D

Goed resultaat van Mazda, hoewel het verschil met de Insignia praktisch verwaarloosbaar is. En die auto is al enige jaren op de markt...

insignia? dat zware mormel?

leuk die mazda6 maar ik heb nog maar 1x de station gezien. nieuwste flop van mazda nederland?

Net even iets raars opgemerkt:

In Januari 2013 zijn er maar 37 mazda 6'en verkocht?!? Goed voor #137..

En dat terwijl in December 2012 er 322 mazda 6'en zijn verkocht, goed voor #13.

Is het succes nu al weg of komt dit door een andere rede zoals levertijden?

ik zie dat bij japanse merken wel vaker, zodra een nieuw model in de showroom komt of een nieuwe motor, dan wel uitvoering schieten ze omhoog in de verkooplijst om vervolgens erna weer flink in te zakken. hoop geregistreerde (showroom) modellen die ze vervolgens willen gaan verkopen. ik vind dat totaal niet representatief voor de echte autoverkopen

Wacht Feb. maar af (overigens halverwege de maand op giga verlies) - ook de winnaar Megane verkocht amper.
Gezien de tax regelingen zullen M6 en RM komende maanden wel (weer) stijgen in de verkoopranglijst.

Net even iets raars opgemerkt:

In Januari 2013 zijn er maar 37 mazda 6'en verkocht?!? Goed voor #137..

En dat terwijl in December 2012 er 322 mazda 6'en zijn verkocht, goed voor #13.

Is het succes nu al weg of komt dit door een andere rede zoals levertijden?

Dit heeft als reden dat de importeur in december 2012 heel veel 6-en op kenteken heeft gezet ivm de bijtellingsnorm. Deze zijn volgens "de teller" verkocht maar staan bij de dealer nog op een eigenaar te wachten. Men kan dus uit voorraad rijden in de station versie 145 pk, met het kenteken afgegeven op vorig jaar.

December vorig jaar heb ik een proefrit gemaakt in de station, terwijl ik in de markt was voor de 2.5 gmt sedan. Heb na de testrit aan de verkoper aangegeven dat ik niet echt te spreken was over bepaalde onderdelen in het dashboard. 2 weken geleden werd ik gebeld door de dealer dat ze nu een rode 2.0 gmt sedan hadden staan en of ik toch niet even wilde langs komen om hem te bewonderen. Afgelopen vrijdag ben ik toch maar wezen kijken. Hoewel ik de buitenkant zeker mooi vind, zijn er toch een paar zaken waarvan ik vind dat Mazda de plank heeft misgeslagen.

- De Mazda staat veels te hoog op zijn velgen. Op 19`` rijdt hij al behoorlijk stug, dus een verlagingssetje is geen optie
- De achterdeur lijkt wel van blik (beetje overdreven)
- Navigatiescherm ziet er gedateerd/aftermarket uit en is piepklein
- Schakelpook automaat ziet er ook gedateerd uit
- Stoelen hadden iets langer moeten zijn
- Electrische handrem had ook wel gemogen.

Potentie had/heeft deze auto zeker. En iedereen was ook zeer enthousiast toen die zou komen, maar je ziet het al aan dit topic, niemand kijkt er meer naar om. Ik denk als ze het interieur beter hadden aangepakt, dat het succes groter was geweest. Ik bewaar mijn geld, misschien liever voor de nieuwe Lexus IS300H (deze zal een vanaf prijs van ca. 38K hebben) en die heeft een interieur om van te smullen.

interieur is gewoon cheap, mazda leert het nooit, zonde van zo'n hoopvolle auto (n)

Link dat bij de achterklep van zo'n Insignia de hele lichtunit ook mee naar boven klapt. Maar hopen dat de reflectoren afdoende zijn als je in het donker je wiet aan het uitladen bent.

Dr Bomgordello PhD zei:
Link dat bij de achterklep van zo'n Insignia de hele lichtunit ook mee naar boven klapt. Maar hopen dat de reflectoren afdoende zijn als je in het donker je wiet aan het uitladen bent.

Daarom zitten er -verplicht- ook lampjes onder de achterklep, net als bij de SUVs van Audi. Dus, no worries.

6268533225_73ec84f23a.jpg

Oke ik dacht dat dat reflectoren waren.
On topic, persoonlijk zou ik voor de Accord gaan wat D-segment wagons betreft.

Weet iemand waarom er nergens een 2.5 liter motor bij een dealer staat, is die misschien in Nederland nog niet leverbaar???

koopt bijna niemand dus zullen ze vast niet als demo auto hebben. hij is gewoon leverbaar volgens mij hoor.

ps: iemand de sedan al gezien? ik niet 1 keer...

Sportbreak nu ook met 20% bijtelling!
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/mazda/21591836/__Ook_Mazda_6_Sportbreak_met_20__bijtelling__.html

Edit: ik zie nu pas dat het ook bij AW staat:
https://www.autoweek.nl/nieuws/23494/mazda-6-sportbreak-weer-met-20-procent-bijtelling

Wat een mega verbetering is dat interieur zeg! Ik meen er zelfs een BMW 3 serie in te herkennen.

Dit neemt voor mij het belangrijkste bezwaar weg om niet voor de 6 te kiezen. Wat ik alleen nog onbegrijpelijk vind is dat de GT-M uitvoering (voor mij de enige interessante, vanwege audio upgrade en ACC), niet leverbaar is i.c.m. 20% diesel...

Terug
Bovenaan