Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Samantifest zei:
Janus Diedericus zei:
Samantifest zei:
Janus Diedericus zei:
@Rob,

Schrijffoutje, niet goed nagelezen, de slaap nog in mijn ogen.
Misschien had ik vandaag ook nog beter ziek thuis kunnen blijven? ;)

Ik vind ook dat je nog een dag thuis had moeten blijven....:cry:

Misterieuze forummer wil dat ik thuis blijf, wie zal dat toch zijn? :eek:

Inderdaad erg mysterieus:rolleyes:
(y)

Ik blijf de slechtste taalneuzelaar ooit...:rolleyes:

Janus Diedericus zei:
Samantifest zei:
Mijn eigen vervoersmiddel is een roze fiets, maar wordt vaker gezien in een rode volvo v40 (wel op de bijrijder stoel)

Dat is mijn favoriete fout!

Het is geen vervoersmiddel maar vervoermiddel.
volvo v40 moet met een hoofdletter, want het woord is een eigennaam
bijrijder stoel moet aan elkaar. Dus bijrijderstoel.

Dat zijn vier missers in één zin. Maar omdat het staat in het voorsteltopic, zie ik het door de vingers.

Janus Diedericus zei:
Samantifest zei:
Mijn eigen vervoersmiddel is een roze fiets, maar wordt vaker gezien in een rode volvo v40 (wel op de bijrijder stoel)

Is goed hoor. De roze fiets wordt vaker gezien in een rode Volvo. Het is even proppen, maar dan krijg je 'm er wel in.

the Fox zei:
Janus Diedericus zei:
Samantifest zei:

Is goed hoor. De roze fiets wordt vaker gezien in een rode Volvo. Het is even proppen, maar dan krijg je 'm er wel in.

Op de bijrijderstoel?:rolleyes:
Dat gaat je niet lukken.

Het is trouwens: ..., maar die wordt vaker gezien....

the Fox zei:
Janus Diedericus zei:
Samantifest zei:

Maar natuurlijk gelijk enkele fouten over het hoofd zien:
1. Vervoermiddel [zonder -s]
2. OF: 'maar IK word vaker gezien in een rode Volvo V40.'
OF: 'maar DIE wordt vaker gezien in een rode Volvo V40'.

Scandinavian zei:
the Fox zei:
Janus Diedericus zei:
Samantifest zei:

Maar natuurlijk gelijk enkele fouten over het hoofd zien:
1. Vervoermiddel [zonder -s]
2. OF: 'maar IK word vaker gezien in een rode Volvo V40.'
OF: 'maar DIE wordt vaker gezien in een rode Volvo V40'.

Als ik het ga zitten analyseren is de grap weg.

Ik was je al voor met vervoermiddel!;)
en ik had nog twee fouten meer gezien, zonder te knipperen met mijn ogen.:)

Bijrijderstoel bestaat inderdaad niet. Dat is fout zes. Dat zo'n gewoon zinnetje zoveel fouten kan bevatten. Het is ongekend. De punt van de eerste zin staat er nog niet en er prijkt al een vette vier op de repetitie Nederlands.

Het is ook niet logisch, bijrijderstoel. Een rijder rijdt en bijrijders bestaan niet. Je hebt een rijder en je hebt een passagier. Wel knap om zo'n onlogisch woord te verzinnen, dat moet ik nou wel weer zeggen.

Ik heb hier nog een hele mooie:

[size=large]Occasionwedstrijd # 284 Oprijwagen[/size]

Ik heb nog nooit van hele woord gehoord. Ook Van Dale kent het niet. Het bestaat dus niet. Het is net zoiets als optelefoneren en opnoteren. Oprijwagen, mooie vinding van de prijsvraagorganisator.:rolleyes:

Niet alle samenstellingen van woorden hoeven toch in de Van Dale te staan om geldig te zijn?

Een oprijwagen is een wagen waar je op kunt rijden.
Misschien is het jargon, maar jargon uit de automobielsector is toch niet verboden op een autoforum?

Het is geen bijrijderstoel maar een bijrijdersstoel, dus met dubbel s. Verder geen hydrolische druklager maar een hydraulische druklager.

stoterstangen90 zei:
Niet alle samenstellingen van woorden hoeven toch in de Van Dale te staan om geldig te zijn?

Een oprijwagen is een wagen waar je op kunt rijden.
Misschien is het jargon, maar jargon uit de automobielsector is toch niet verboden op een autoforum?

Van mij mag je.
We waren aan het neuzelen en dit vond ik ook wel leuk om over te neuzelen.

@Volt: Bijrijdersstoel bestaat wel? Vreemd, wat valt er bij te rijiden?
Oprijwagen is dan logischer. Er valt iets op te rijden.

Ik geef de schuld aan mijn toetsenbord.:):T
Alleen mijn laptop zit op internet en die tikt niet zo goed als mijn andere computers. (Oei, heel gevaarlijk, deze zin met het woordje als).
De andere computers zitten niet op internet. Hoeft niet.

Maar je hebt gelijk hoor.

Bij rijiden is dat aannemelijk, maar een woord vergeten is een "ernstig delict".

In dit topic... :p

Soloman zei:
Bijrijderstoel bestaat inderdaad niet. Dat is fout zes. Dat zo'n gewoon zinnetje zoveel fouten kan bevatten. Het is ongekend. De punt van de eerste zin staat er nog niet en er prijkt al een vette vier op de repetitie Nederlands.

Het is ook niet logisch, bijrijderstoel. Een rijder rijdt en bijrijders bestaan niet. Je hebt een rijder en je hebt een passagier. Wel knap om zo'n onlogisch woord te verzinnen, dat moet ik nou wel weer zeggen.

Ahum.

BIJRIJDER
1) Hulp van de chauffeur 2) Helper van een vrachtwagenchauffeur 3) Hulpje van de chauffeur 4) Meerijder 5) Persoonsbenaming

Terug naar school Soloman.

Soloman zei:
[size=large]Occasionwedstrijd # 284 Oprijwagen[/size]

Ik heb nog nooit van hele woord gehoord. Ook Van Dale kent het niet. Het bestaat dus niet. Het is net zoiets als optelefoneren en opnoteren. Oprijwagen, mooie vinding van de prijsvraagorganisator.:rolleyes:

Google geeft 342.000 resultaten voor het woord oprijwagen. Kennelijk is het een algemeen gebruikt woord.
Van de Van Dale heb ik geen hoge dunk meer. Daar durft men woorden als swaffelen of breezerslet in op te nemen. Dat is het failliet van de Nederlandse taal. Geef mij dan maar een mooi woord als oprijwagen. Op en top Nederlands. Een woord voor normale mensen met een normaal leven.

autotransport-autoambulance-oprijwagen-berging1.jpg

was bij mijn land rover ook had ca 25 jaar in een schuur gestaan . heb m apk klaar gemaakt en toen een afspraak gemaakt bij de rdw . 2 vinger in de neus . de keurmeester en ik hebben een 1/2 half uurtje onder auto gestaan te tokkelen over de auto en hij was gekeurt en het kenteken geher actifeerd

Aangeven wat niet fout is gaat sneller... :cry:

Het onderwerp heeft daarentegen (AW forumtaal: daar in tegen) wel mijn sympathie. (y)

@Fox: dat ben ik met je eens, wat Van Dale betreft.
Maar het is ook een signaal hoe snel onze maatschappij verloedert. Wie had er ooit van kopschopper gehoord? Wat is er gebeurd? Is de hel uitgestort over onze wereld? Waarom doen mensen dat?

Hier werd ook het woord Selfie op de hak genomen. Ik was het daar helemaal mee eens. Het is allemaal ik, ik, ik en nog eens ik.

Dan mag die oprijwagen van mij gewoon doorrijden.

De klephevelbrug die tege de nokkenas aan zit zit goed, En het is een oud type dus dat moet ook passe, Nieuwe type klephevelbrug is iets langer ofzo, Maar de stoters, Die tege de kleppe aankome, Daarvan krijg ik er maar 1 goed afgestelt van en dat is me inlaat, De stoter die bij de uitlaatklep zit, Krijg ik niet krapper afgestelt op de klep,Als ik dat staafje helemaal erin draai tot het eind blijft ie nog te ruim staan

Of moet ik een andere klephevel brug kope? Omdat ik 90cc heb nu

Klep speling nog is nagekeke, inlaat staat op 0,05, uitlaat staat op 0,15, maar ik krijg hem dus niet op 0,10

Van een ander forum... :rolleyes:

Soloman zei:
Hier werd ook het woord Selfie op de hak genomen. Ik was het daar helemaal mee eens. Het is allemaal ik, ik, ik en nog eens ik.
Ik had nog als goed Nederlands alternatief 'zelfportret' geopperd. Zoveel mooier. En elke bejaarde weet wat je er mee bedoelt.

the Fox zei:
Soloman zei:
Ik had nog als goed Nederlands alternatief 'zelfportret' geopperd. Zoveel mooier. En elke bejaarde weet wat je er mee bedoelt.

Tot je daarna je telefoon erbij pakt... Die begripvolle hoofden veranderen dan subiet in verfrommelde gezichten met verwarde blikken.

hallo, ik hoop geen kwaad te doen, maar voor 21,euro p,maand verzekert zijn, is toch mooi, dat nu die wegenbelasting erop komt, breekt jullie de nek, dat komt omdat in eens iedereen masaal er van is gebruik gaan maken, de vrijsteling was bedoelt om mensen die af en toe, vanaf hobbyschuur naar evenement gingen of een dagje weg, en dus geen dagelijks gebruik. nu is dus iedereen hier de dupe van. en aan een oldtimerverzekering zitten ook, regels aan verbonden,bv, geen dagelijks verbruik. de verzekering is alleen bedoelt voor dagjes uit.als je dan hier niet aan voldoet kan je de kosten zelf betalen. bij een aanrijding,en dan wordt het wel meer dan 21,-euro p,maand. dus voor je veranderd van verzekering, kijk dan goed de voorwaarden na.

Die eerste is een bedenksel van analfabeet Jannie (grappig trouwens hoe de teksten van hem/haar ineens begrijpelijk worden als je ze hardop leest), de tweede komt van een ander autoforum.

Het is juist heel typerend/logisch dat de tekst begrijpelijk(er) wordt als je 'm hardop voorleest. Dit soort mensen schrijven meestal fonetisch, en dan krijg je dus dit soort bagger.

As je as VeDale sijnde woorde as swaffele en zo opneemp, kenne we dannie ook effe die stomme d en t regels afsgaffe? Doen ze in duisland toch ook niet? en daar is alles beter, tog?

disclaimer: eh, geen

Wow, ik heb even naar de advertenties van die Jannie gekeken. Kunnen we die persoon niet preventief ruimen wegens gevaar voor de geestelijke volksgezondheid? :eek::cry:

Rob0118 zei:
Het is juist heel typerend/logisch dat de tekst begrijpelijk(er) wordt als je 'm hardop voorleest. Dit soort mensen schrijven meestal fonetisch, en dan krijg je dus dit soort bagger.

Dit soort mensen schrijft. Vervoegen naar soort, niet naar mensen.

Ai, even niet goed opgelet. Wederom een bewijs dat ook ik feilbaar ben. Overigens wordt het in het informele schrift niet helemaal fout gerekend, maar laat ik vooral niet doen alsof dat mijn excuus is. Het is een schande, ik ben beschaamd.

Rob0118 zei:
Ai, even niet goed opgelet. Wederom een bewijs dat ook ik feilbaar ben. Overigens wordt het in het informele schrift niet helemaal fout gerekend, maar laat ik vooral niet doen alsof dat mijn excuus is. Het is een schande, ik ben beschaamd.

Het is je vergeven. Het feilbaar zijn maakt ons menselijk.

the Fox zei:
Rob0118 zei:

Het is je vergeven. Het feilbaar zijn maakt ons menselijk.
:D

[size=x-small]Dan ben ik wel erg menselijk.[/size]

Terug
Bovenaan