Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Scirocco White Cat:
images

Bedankt n. kroon. Mocht je erin geïnteresseerd zijn, heb ik hier een link van het mijn auto topic van de auto met het verhaal en meer (helaas niet op de pagina passende) foto's erbij: klik.

De achterlichten lijken hobbywerk, maar zijn dus origineel zo. Heerlijk, die jaren tachtig.

Zo, tijd voor wat andere kleuren. Vandaag zag ik bij British Cars & Lifestyle twee auto's die mijn EMW-hart sneller deden kloppen. Hopelijk dat van jullie ook:
25fu7mo.jpg

2ugm6np.jpg

eg73fq.jpg

rsv4ec.jpg

2mi3i3p.jpg

34dm0br.jpg

Deze Audi A6 vond ik trouwens ook wel aardig EMW, en dan doel ik niet op het feit dat deze generatie behoorlijk aan het uitsterven is:
k1e33s.jpg

https://www.ebay.com/itm/YUGO-rims-and-tires-set-4-/110961538400?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D6314057178773317733%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D2%26sd%3D330890292393%26

Setje velgen afkomstig van een Yugo.

Bekend Metrootje binnen het Austin Morris Riley Wolseley Register. Jarenlang van een groot Metro-fan geweest, wiens broer mijn Metro heeft overgenomen. Er zaten destijds nogal brute rode racekuipjes in deze MG, die een beetje te groot waren voor de auto. Gelukkig zie ik nu weer de originele stoelen.

Aan de Metro heb ik zeer goede herinneringen. Ik heb een MG Metro Turbo gehad uit 1986 (fase 2). Dit is zo te zien een fase 1 zonder Turbo. erg gaaf! Ook de Maestro is top. (y)

grensrijder zei:
Bekend Metrootje binnen het Austin Morris Riley Wolseley Register. Jarenlang van een groot Metro-fan geweest, wiens broer mijn Metro heeft overgenomen. Er zaten destijds nogal brute rode racekuipjes in deze MG, die een beetje te groot waren voor de auto. Gelukkig zie ik nu weer de originele stoelen.

De Maestro is ook bekend binnen het Austin Morris Riley Wolseley Register. De eigenaar heeft nog zo'n 10 BL-producten. De Maestro rijdt op lpg trouwens.

Trapte toen regelmatig de Metro in de toerenbegrenser en als je dan het gas los liet kwamen er van die heerlijke knallen uit de uitlaat, dat was vooral leuk als je door de stad Groningen reed, heerlijke tijd!

grensrijder zei:
Klopt, zonder turbo. Ook niet traag, trouwens.

929V6 zei:
Ik zal dit linkje nog even opnieuw posten, want ik denk dat het slechts weinigen is opgevallen op de vorige pagina:

https://imcdb.org/movie_1846526-De-Heineken-ontvoering.html
Is gisteren toegevoegd op imcdb.:)

Featuring:

https://imcdb.org/vehicle_579798-Citroen-LNA-1982.html
https://imcdb.org/vehicle_579791-Peugeot-305-1983.html
https://imcdb.org/vehicle_452520-Talbot-Tagora-C9-1981.html

Leuk! Heb jij dat gedaan? Kon je de Zastava niet vinden? Zit er drie keer in. :)

@ Joel D, uh deze Baja-bride uitvoering houd ik maar even voor gezien :confused:

What the fcuk were they thinking o_O

Tagora zei:
Trapte toen regelmatig de Metro in de toerenbegrenser en als je dan het gas los liet kwamen er van die heerlijke knallen uit de uitlaat, dat was vooral leuk als je door de stad Groningen reed, heerlijke tijd!

Dat was in jouw petjestijd?

Tagora zei:
Aan de Metro heb ik zeer goede herinneringen. Ik heb een MG Metro Turbo gehad uit 1986 (fase 2). Dit is zo te zien een fase 1 zonder Turbo. erg gaaf! Ook de Maestro is top. (y)
Hier hetzelfde tot ik de schrik van mijn leven kreeg en de auto door zijn vering zakte. En zo hoog boven de weg zat je al niet. :cool:

ZDRIE zei:
@ Joel D, uh deze Baja-bride uitvoering houd ik maar even voor gezien :confused:

What the fcuk were they thinking o_O
Alles voor 14% bijtelling misschien?

ginkelvanmichiel zei:
929V6 zei:
Ik zal dit linkje nog even opnieuw posten, want ik denk dat het slechts weinigen is opgevallen op de vorige pagina:

https://imcdb.org/movie_1846526-De-Heineken-ontvoering.html
Is gisteren toegevoegd op imcdb.:)

hm, fijn ook dat ze mijn foto's hebben verwijderd... Alsof mijn Panda niet heeft meegespeeld maar enkel de stuntdubbel... :rolleyes:

Wat voor foto's heb je ingezonden? Betrof het wel stills uit de film, want alleen die worden geplaatst.

@Idranor,

Nee, ik lever alleen af en toe een bijdrage aan die site om een auto te identificeren.

Er stond van alles in. Inderdaad één van op de set, dat ze die niet toestaan oké... Maar nu was het weer zo dat het persé HD foto's moesten zijn of iets anders vaags :confused:

929V6 zei:
@Idranor,

Nee, ik lever alleen af en toe een bijdrage aan die site om een auto te identificeren.

Oke, ook leuk. En geinig dat iemand die moeite neemt de film door te gaan en van alles op die site te zetten. :)

Ik haak een beetje af bij deze conversatie. Tijd voor een onvervalste EMW-auto, maar dan een snelle: de TVR Tasmin.

tumblr_m55rb8KNrT1qanlclo1_1280.jpg

DSC_0023_880x569.JPG

tvr-tasmin-07.jpg

tvr_gallery%5Ctasmin200_03.jpg

131536-500-0.jpg

shell_bristol_avenue.jpg

Die komt er zeker nog eens bij de Grensrijdertjes, wellicht om mee te gaan racen. Dan natuurlijk wel de V8.

Een hele tijd geleden was er iemand op het forum die een auto had gespot, maar niet wist wat voor auto het was. Het leek op de Honda CRX, dat weet ik nog. Nu ik dit zo zie denk ik dat het een Tasmin was! (y)

Ik haak een beetje af bij al die TVR's. Even terug naar de discussie over de Heineken-ontvoering: ik kan er nog steeds niet bij dat mijn Passat er bruut uit is geknipt....:(

Phoenixrood74 zei:
Ik haak een beetje af bij al die TVR's. Even terug naar de discussie over de Heineken-ontvoering: ik kan er nog steeds niet bij dat mijn Passat er bruut uit is geknipt....:(

Ik wel... :);) die oranje wervelwind trok te veel de aandacht. Waarom zaten er in die film geen TVR´s? Misschien moesten we dat een bespreken.:T

Nee ik vind dat ook wel flauw hoor. Hoewel die scene nog wel bij de extra's zit. Maar dan ook zonder Passat.

Mooie Lada Samara trouwens hierboven! :D

Tasmins zijn lekker betaalbaar, want TVR-liefhebbers halen er hun neus voor op. Zal ik er maar eens eentje gaan oppikken in Engeland? Iemand belangstelling voor een Reliant SS1? :)

De Cygnet heb ik een paar keer gezien. Aparte verschijning!
Kennissen van mij hadden eens allebei een IQ gekocht. Zij een witte 1.0, hij een paarse 1.3. Zeker die 1.3 is erg zeldzaam, die was namelijk redelijk duur en ook belastingtechnisch niet voordelig.

Terug
Bovenaan