Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
an rijen geparkeerde auto's dat was samengesteld uit grijs-grijs-zilvergrijs-donkergrijs-lichtgrijs-zwart-zwart-grijs (wit) grijs-grijs-zwart-zwart enzovoort.
Peter Emile zei:Normaal gesproken zou geen haar op mijn hoofd eraan denken een knal-gele auto te kopen. Maar er zijn soms auto's die voor die kleur zijn voorbestemd. Neem bijvoorbeeld dit geval: kort geleden maakten mijn partner & ik een wandeling door onze buurt in Amsterdam-Zuid. Lopend door een lange, rechte straat in de Beethoven-buurt knalde er ineens iets uit het beeld van rijen geparkeerde auto's dat was samengesteld uit grijs-grijs-zilvergrijs-donkergrijs-lichtgrijs-zwart-zwart-grijs (wit) grijs-grijs-zwart-zwart enzovoort. Dat 'iets' was een knal-gele Jeep Renegade. We stonden beiden stil en waren op slag verliefd. Nou gebiedt de eerlijkheid om te melden dat we al geruime tijd op zoek zijn naar een voor ons betaalbare Jeep Renegade-occasion. Een zwarte, hadden we besloten. Want Chic. Het maakt de Renegade tot een auto die serieus genomen dient te worden. Toch? Maar sinds die knal-gele Renegade ons toe-grijnsde en ons de vraag stelde waarom je een auto per se serieus zou moeten nemen, weten we het zeker: we willen een knal-gele!
"Solar Yellow" is de prozaïsche naam die de fabrikant meegaf aan deze kleur, die doet denken aan het warme geel waarvan Van Gogh zo hield; de kleur van de zon, van zonnebloemen, de kleur van goud en honing, de kleur van vurige vlammen, van de zuidelijke levensvreugde.
De kleur geel is gemáákt voor een auto als de Jeep Renegade. Ik ken weinig auto's waarbij die kleur zó goed staat als bij de Jeep Renegade. Dus weg met het zwart, de kleur van rouw, de kleur die alle licht absorbeert, de kleur van de vlaggen en de kleding van terroristische bendes, de kleur van obscurantisme, maar vooral ook de kleur van "ik wil absoluut niet opvallen, stel je voor".
Kortom, mensen. dúrf eens te kiezen voor een échte kleur: knal-geel, hemelsblauw, azuurblauw, bloedrood-metallic, pimpelpaars, whatever. Dat maakt van elke file een lang gerekt, vrolijk boeket. Zélfs bij grijs weer.
![]()
Moderator
929V6 zei:Ook wel een lekker fris kleurtje. Een van de vroegste Fiesta's van dit type volgens mij, een introductiekleur misschien?
Moderator