Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Ik heb er ook nog wel een paar!

_IGP1127 by Micha Autoweek, on Flickr

_IGP2308 by Micha Autoweek, on Flickr

_IGP4388 by Micha Autoweek, on Flickr

_IGP4420 by Micha Autoweek, on Flickr

_IGP4777 by Micha Autoweek, on Flickr

_IGP5713 by Micha Autoweek, on Flickr

_IGP5721 by Micha Autoweek, on Flickr

IMG_0298 by Micha Autoweek, on Flickr

IMG_0333 by Micha Autoweek, on Flickr

IMG_0519 by Micha Autoweek, on Flickr

o_O

IMG_1518 by Micha Autoweek, on Flickr

IMG_2424 by Micha Autoweek, on Flickr

Leuk kenteken ook (Feuer = vuur)

IMG_2781 by Micha Autoweek, on Flickr

IMG_3254 by Micha Autoweek, on Flickr

IMG_4893 by Micha Autoweek, on Flickr

IMG_6093 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0290 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0307 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0309 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0335 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0548 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0648 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0687 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0705 by Micha Autoweek, on Flickr

o_O

IMGP0857 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP0966 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1016 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1028 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1043 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1068 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1069 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1084 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1122 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1201 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1208 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1218 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1267 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1320 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1321 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1324 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1335 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1336 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1481 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1487 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1693 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1747 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1791 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1823 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1832 by Micha Autoweek, on Flickr

IMGP1915 by Micha Autoweek, on Flickr

Dat is een beste lijst Micha, mooie foto's zitten er ook tussen. Vooral de turquoise BMW X1 en de groene Volkswagen Golf springen er voor mij uit, naast de extreme wraps zoals bijvoorbeeld op de Aston Martin Vanquish

Na het openen van dit topic heb ik nog een paar weken gekeken en daarna ben ik weggebleven..... Blijkbaar was het toen een beetje uit mijn systeem. Maar ik vind nog steeds dat het Nederlandse wagenpark wel wat kleurrijker mag. En daar heb ik dus zelf maar wat aan gedaan. Onze Laguna (blauwgrijs) was aan vervanging toe en afgelopen dinsdag hebben we een roodmetallic Mégane Grandtour uit 2006 opgehaald. En zo in de avondzon knalt de kleur er wel lekker uit (al zeg ik het zelf ;)):

Foto-ZHBQSXCT-D.jpg

Deze doorbreekt de zwart-grijze sleur op de gemiddelde parkeerplaats echt wel. :)

Foto-LM7KIJEB-D.jpg

Ik heb altijd blauw (meestal metallic) kleuren erg mooi geworden. Voor zo goed als elke auto. Na ooit begonnen te zijn met een donkerblauwe E-kadett (metallic lak; was de enige optie op de auto) een tijdje terug een Viggen-blauwe SAAB. Nu sinds kort een Volvo V40 als lease-auto en gekozen voor Power Blue; een vrij licht blauwe metallic. Voor wie Rebel-Blue een tikkie te gek is.

Getuige het grijze kenteken van de Golf verbaast het me niet dat alles op die foto zo kleurloos is. ;)

Waarom heb ik dit draadje niet eerder ontdekt? Ik word hier zo blij van! Auto's met de juiste kleuren! :D

Ik heb altijd het idee dat Dronten 1 van de kleurrijkste plaatsen is als het om auto's gaat, hier een paar voorbeelden:
40-ZXG-1 , 40-ZVG-9 by dannyvandestreek, on Flickr
En wat stond er naast de Fiesta (saai toch al dat goud op de parkeerplaats :D )
28-DK-43 , Opel Kadett Sedan by dannyvandestreek, on Flickr
73-FL-GR by dannyvandestreek, on Flickr
22-GN-LT by dannyvandestreek, on Flickr
FH-GR-36 by dannyvandestreek, on Flickr
Er zijn er nog wel veel meer, maar die zijn sowieso al allemaal verschenen in het WZJVBV topic, dus dit zijn maar even de meest opvallende.

Ik kwam op de A10 bij Amsterdam vandaag een goud-kleurige Evoque tegen. Erg gedurfd! Maar ook erg bijzonder! Helaas geen foto.

Bij ons op werk staat tegenwoordig een Seat Leon ST in "Alor" blauw metallic, en ook een paar Mazda CX-5'en in rood en lichtblauw metallic.
Anders is het bij ons ook zwart/zilver/wit/antraciet wat de klok slaat...*GAAP*

Daarnaast zijn de VRs'sen van Skoda altijd wel gaaf gekleurd in geel, lichtgroen metallic en lichtblauw metallic!

Leuk contrast met de grijze "bende" op de achtergrond. Helaas maar weinig gekozen op de Clio (en inmiddels niet meer leverbaar).

Foto-II76DKWQ-D.jpg

Mooie kleur inderdaad, hoewel wel jammer van die velgen. Ik heb er ook eens eentje in die kleur vastgelegd, maar vergeten te posten. Sowieso is de Evoque verkrijgbaar in leuke kleuren.

De geschiedenis herhaalt zich met de Clio, de allereerste was ook alleen in 1990/1991 in die kleur leverbaar.

(ik zie trouwens nu pas een plukje gele Corsa op de foto, had ook wel in dit topic gepast)

Ja, ik denk een Daewoo Matiz of iets dergelijks. Maar die zie je weer vrij weinig in grijs of zwart.

Misschien moet er binnenkort maar een 'Kleur bekennen, welke Matiz doorbreekt de kleurrijke sleur?'-topic geopend worden. ;)

929V6 zei:
De geschiedenis herhaalt zich met de Clio, de allereerste was ook alleen in 1990/1991 in die kleur leverbaar.

Even off-topic, maar bizar eigenlijk dat dat al zolang geleden is. Moet je je voorstellen, als het mrb-regime niet op de schop was gegaan had je dit jaar al een belastingvrije Clio I kunnen rijden...

D. Elzinga zei:
929V6 zei:

Even off-topic, maar bizar eigenlijk dat dat al zolang geleden is. Moet je je voorstellen, als het mrb-regime niet op de schop was gegaan had je dit jaar al een belastingvrije Clio I kunnen rijden...

Dan waren e34's, W124's en Audi 80's echt onbetaalbaar geworden, en zou zo'n Clio ook bedragen opbrengen om van te duizelen. Als ik zie wat voor moois er nu voorbij komt in het 'te koop'-topic voor 'normale' (dus niet spotgoedkoop, maar ook niet belachelijk duur) prijzen dan heb ik er best vrede mee met de huidige situatie. Want ook zo'n vrijstelling werkt natuurlijk erg marktontwrichtend.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m893119779-mercedes-e320-cdi-avantgarde-combi-aut-2000-designo-goldgelb.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

(y)

Heel bijzonder inderdaad! Ik vind de kleur het model geen recht doen, maar vind het ook zeker niet misstaan. Gaaf ook, zo'n 7-zitter.

Zelf ook geen fan van grijs
Dit is mijn huidige auto
2ebfnkg.jpg

en mijn vorige (zie dat bij posten hij meer op silver lijkt dan de artric green die hij hoort te zijn)
2cd_480.jpg

en daarvoor. Als ik me herrinner stond die op kenteken wel als grijs. Maar was meer blauwig (metro)
66aa_480.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/seat-marbella-0-9-special-nwe-apk-148771690.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
148771690_1_big.jpg

zBSfxXR.jpg

Pas zag ik deze Twingo, in een kek kleurtje MET misschien nog wel leukere en meer gekleurde velgen!

MTLjEJl.jpg

Dankzij de schemering is de kleur ietsje minder sprekend dan dat ie in werkelijkheid is! Stond best goed op een niet sportieve A3!

Gisteren op het werk was het een mooi gezicht:

Alles grijs/zwart en een eilandje rood. Alle 4 de rode auto's stonden bij elkaar :D

De Galaxy zal inmiddels wel een privéauto zijn en de Prius is al zeven jaar oud en van het vorige model dus ook geen lease meer waarschijnlijk.

Die kleur op de Up is cornflower blue. Is ook leverbaar op de Polo. Leuke kleur!
De meeste Ups zijn zwart, wit of rood.

Die E klasse is gaaf zeg!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m894521831-audi-a4-2-7-5v-quattro-s4-sedan-uniek-88-000-km-bj-1998.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Terug
Bovenaan