haarr
Wegverkenner
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:Ik dacht dat die up zo'n verkoopsucces zou worden
Dat valt dan dus mooi tegen. De oude drieling ligt nog straatlengten voor.
Eén van de redenen is dat er nog geen 5drs Up is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
haarr zei:Ik vrees dat de Up en co net zo'n succes wordt als de Aygo/C1/107 en de Twingo etc. Nog meer van die slome truttenschudders op de linkerbaan.![]()
eas zei:haarr zei:Ik vrees dat de Up en co net zo'n succes wordt als de Aygo/C1/107 en de Twingo etc. Nog meer van die slome truttenschudders op de linkerbaan.![]()
lekker die leasebakken pesten![]()
eas zei:wees allemaal maar gerust , ik rij altijd helemaal rechts
rustig en zuinig , en geen haast![]()
i4S zei:eas zei:wees allemaal maar gerust , ik rij altijd helemaal rechts
rustig en zuinig , en geen haast![]()
Want als je links rijdt heb je haast?
Soloman zei:Ik rij ook altijd rechts. Tot enorme ergernis van mijn vrouw. Die rijdt namelijk 100% van de tijd links. Ja, we maken er ruzie over, want ik vind het asociaal en aan de andere kant hou ik me aan de verkeersregels.
Haar argument: als je rechts rijdt, verzand je vroeg of laat achter een vrachtauto. Dat klopt. Dat gebeurt heel vaak, en het duurt tientallen kilometers voor je er achter weg bent (dan zit ik ook wel te vloeken hoor). Als zij links rijdt gaat het gas er op. Ik heb er al heel vaak over geklaagd, maar ze wuift het weg ("flauwekul, opschieten, dat gaat stukken beter" )
De volgende keer koop ik een 200D of een Ascona 1.6D:T
Soloman zei:Moet je in het westen rijden op een doordeweekse dag. Overvolle wegen, ik heb wel eens 20 kilometer achter een vrachtwagen gekacheld omdat ik niet naar links kon. Ik ben geen type van "goei hem er voor Joe". mijn vrouw doet dat wel. Dus je kunt je voorstellen dat de sfeer in de auto soms grimmig is, vooral als het komt tot de schuldvraag waarom we zolang achter die truck zitten.
Je moet het zo zien: als je rustig rijdt, kom je ook veel uitgeruster aan op je afspraak, dat komt veel beter over dan iemand met speed in zijn ogen.
Soloman zei:Maar ik ga het liefst met de trein, kun je ook nog een beetje werken.
en kan de auto thuisblijven met die enorme benzineprijs.
up! zei:Soloman zei:Maar ik ga het liefst met de trein, kun je ook nog een beetje werken.
Met die hoge benzineprijs moet je gewoon een up! kopen!Rijdt 1 op 28 op de buitenweg.
up! zei:@Enzo, koop jij nog een up!?
Soloman zei:Ik wel....
Bij mij moet je alles maal twee vermenigvuldigen. Zo wacht ik ook wat langer als ik de weg opdraai. Ik ben de andere kant ten opzichte van chauffeurs die hem gauw heel snel voor je gooien als ze de weg op willen. Vaak zit er dan helemaal niets achter me. Open doel: Nee ik rij niet langzaam, maar ik hou me wel strikt aan de snelheidsregels, nou ja, niet altijd, ik heb ook de teller wel eens op 140 gehad. Niet netjes, dat weet ik. Maar de weg was toen leeg. Ok, de maar is hier geen reden. Ik weet het.
Je moet het zo zien: als je rustig rijdt, kom je ook veel uitgeruster aan op je afspraak, dat komt veel beter over dan iemand met speed in zijn ogen.
Enzo Ferrari zei:Ik wacht nog even totdat de GT op de markt komt!..![]()
up! zei:Soloman zei:Maar ik ga het liefst met de trein, kun je ook nog een beetje werken.
Met die hoge benzineprijs moet je gewoon een up! kopen!Rijdt 1 op 28 op de buitenweg.
Joep83 zei:up! zei:Soloman zei:Maar ik ga het liefst met de trein, kun je ook nog een beetje werken.
Dat is al in de praktijk getest?
Ja hoor, dat is getest.
Total Loss zei:Ja hoor, dat is getest.
Tijdens een van de eerste rijtesten met de Up werd gesproken van een verbruik van 1 op 12-13 bij een snelheid 130 km per uur dus ben benieuwd wat die auto in het echt doet, die 1 op 28 is een utopie.
Joep83 zei:Total Loss zei:Ja hoor, dat is getest.
Tijdens een van de eerste rijtesten met de Up werd gesproken van een verbruik van 1 op 12-13 bij een snelheid 130 km per uur dus ben benieuwd wat die auto in het echt doet, die 1 op 28 is een utopie.
Dat is net zo (on)zuinig als mijn 16 jaar oude 2.0 8v![]()
Total Loss zei:Ja hoor, dat is getest.
Enzo Ferrari zei:Total Loss zei:Ja hoor, dat is getest.
Voordat je zo'n "feitje" de wereld in brengt zou ik graag de bron willen weten.
Volgens deze rijtest is een gemiddeld verbruik van 4.1 l / 100km goed mogelijk.
Sehr schnell – ist der Tank vom up! leer
Denn der up! ist zwar klein, hat aber einen recht großen Verbrauch. Zu groß für ein so kleines Auto. Oder?
Nach EU-Norm soll der Mini-VW mit 60 PS durchschnittlich 4,5 auf 100 km verbrauchen. Das wäre ja okay.
Doch wie soll dieser Traumwert erreichbar sein? In der Praxis sind es mehr als 7 Liter.
Wer den up! richtig tritt, kommt in minimal 14,4 Sekunden von 0 auf 100 km/h. Das ist nicht eben rasant.
Aber dafür jagt die Tanknadel durch die Skala. Wer es übertreibt mit dem Hochdrehen, hat mitunter eine 9 als erste Zahl auf der Verbrauchsanzeige stehen.
Normverbrauch bleibt reine Theorie
Vor den Toren der Stadt wird die Sache dann schon ein wenig zäher: Bis Tempo 100 braucht der Up 14,4 Sekunden und auf der Autobahn ist bei 160 km/h Schluss. Wer es eilig hat, nimmt also besser die 75 PS-Version, die eine Sekunde flotter beschleunigt und 11 km/h schneller ist.
Was man dabei glatt vergessen kann, ist der Knauserverbrauch aus dem Labor. Mit aufpreispflichtiger Spritspartechnik ist der Up auf der Normrunde mit 4,2 Litern zufrieden. Und bei einer gemütlichen Landpartie mag man diesem Wert vielleicht mit viel Weitsicht sogar nahe kommen. Doch bei unserer Testrunde quer durch den Feierabendverkehr von Rom standen am Ende fast zehn Liter auf dem Bordcomputer. Und auch die Tour vor den Toren der Stadt haben wir nicht unter sechs Litern geschafft.
Joep83 zei:Enzo Ferrari zei:Total Loss zei:Ja hoor, dat is getest.
Voordat je zo'n "feitje" de wereld in brengt zou ik graag de bron willen weten.
Volgens deze rijtest is een gemiddeld verbruik van 4.1 l / 100km goed mogelijk.
Dat is een fabrieksopgave...
Carfanatic zei:Joep83 zei:Total Loss zei:Ja hoor, dat is getest.
Dat is net zo (on)zuinig als mijn 16 jaar oude 2.0 8v![]()
1:13 is echt niet vreemd voor een 3-pitter bij zo'n snelheid.