Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
FGB zei:Ik vind het er goed uitzien. En dan te bedenken dat ik voor de 75pk heb gekozen
Ik heb een Panda geconfigureerd in de uitvoering waarin ik de High Up 75pk heb. Prestaties zijn vergelijkbaar, de Up is iets trager maar veel scheelt het niet.
De uitkomst is opmerkelijk. Alles wat hieronder wordt genoemd voor de Panda heb ik ook op mijn high up! van 13.485 euro zitten (75pk bluemotion, executive pakket, drive pakket, 16-inch classic velgen). En dan heeft de Panda nog steeds geen 16-inch, terwijl juist wielen de auto kunnen maken.
Panda Twin Air 85 Lounge: 11.990
Rijklaar maken: 627,50
Metaallak: 400
Zijairbags: 250
Cool pack (met de vereiste airco): 500
Style pack (15-inch lichtmetaal + mistlampen): 500
Safety Pack (low speed collision mitigation, parkeersensor, ESP): 500
Tom Tom Live voor Fiat Panda: 369
Totaal: 15.136 euro. Ofwel ruim 12% duurder dan een vergelijkbare Up.
Carfanatic zei:13.5k aan een up uitgeven![]()
FGB zei:De Up komt trouwens op 13.800 met 5 deuren. Nog steeds een prima aanbieding vergeleken met de Panda.
speedtouch zei:FGB zei:De Up komt trouwens op 13.800 met 5 deuren. Nog steeds een prima aanbieding vergeleken met de Panda.
Wat kost de Panda dan met vergelijkbare uitrusting?
FGB zei:Carfanatic zei:13.5k aan een up uitgeven![]()
Ik had ook de helft kunnen uitgeven aan een concurrent die tegenwoordig in de aanbieding is. Maar dat zou voor mij weggegooid geld zijn, ik zou me elke dag storen aan de afwerking, het zitcomfort, het blikkerige gevoel, het kunstmatige gevoel in de pedalen. Ieder zijn smaak. Voor mij graag de Up. Ik rijd er gewoon 15 jaar en 250.000km in, tegen minimale kosten. Wie het laatst lacht![]()
FGB zei:Carfanatic zei:13.5k aan een up uitgeven![]()
Ik had ook de helft kunnen uitgeven aan een concurrent die tegenwoordig in de aanbieding is. Maar dat zou voor mij weggegooid geld zijn, ik zou me elke dag storen aan de afwerking, het zitcomfort, het blikkerige gevoel, het kunstmatige gevoel in de pedalen. Ieder zijn smaak. Voor mij graag de Up. Ik rijd er gewoon 15 jaar en 250.000km in, tegen minimale kosten. Wie het laatst lacht![]()
FGB zei:speedtouch zei:FGB zei:De Up komt trouwens op 13.800 met 5 deuren. Nog steeds een prima aanbieding vergeleken met de Panda.
Wat kost de Panda dan met vergelijkbare uitrusting?
15.136 euro, zoals ik je net voorrekende.
Carfanatic zei:13.5k aan een up uitgeven![]()
FGB zei:Ik vind het er goed uitzien. En dan te bedenken dat ik voor de 75pk heb gekozen
Ik heb een Panda geconfigureerd in de uitvoering waarin ik de High Up 75pk heb. Prestaties zijn vergelijkbaar, de Up is iets trager maar veel scheelt het niet.
De uitkomst is opmerkelijk. Alles wat hieronder wordt genoemd voor de Panda heb ik ook op mijn high up! van 13.485 euro zitten (75pk bluemotion, executive pakket, drive pakket, 16-inch classic velgen). En dan heeft de Panda nog steeds geen 16-inch, terwijl juist wielen de auto kunnen maken.
Panda Twin Air 85 Lounge: 11.990
Rijklaar maken: 627,50
Metaallak: 400
Zijairbags: 250
Cool pack (met de vereiste airco): 500
Style pack (15-inch lichtmetaal + mistlampen): 500
Safety Pack (low speed collision mitigation, parkeersensor, ESP): 500
Tom Tom Live voor Fiat Panda: 369
Totaal: 15.136 euro. Ofwel ruim 12% duurder dan een vergelijkbare Up.
haarr zei:Een Up past in een Panda!![]()
haarr zei:Die 11 en 6 cm kan juist voor een stuk meer zitruimte zorgen
FGB zei:haarr zei:Een Up past in een Panda!
AFMETINGEN PANDA
Bagageruimte (dm3): standaard 215
AFMETINGEN UP:
Bagageruimte (dm3): standaard 251
FGB zei:Die extra 11 centimeters van de Panda zitten allemaal vóór de voorwielen en áchter de achterwielen. Tussen de voor- en achterwielen (het stuk dat belangrijk is voor de hoeveelheid zitruimte) is de Up gewoon 12 cm langer.
Clignoteur zei:Wanneer krijgen we nou eens uitsluitsel over het echte volume van de bagageruimte van de up! ? Want die 251 dm[sup]3[/sup] geloven we toch niet echt?
Clignoteur zei:Kortom, helemaal 100% bindend is die wielbasis niet.
FGB zei:Het staat inderdaad niet vast dat een auto met een langere wielbasis meer ruimte voor de passagiers heeft. Maar het is een indicator (ook in combinatie met de spoorbreedte), en in dit geval is 12 cm verschil wel heel veel...
Zoals de auteur zegt: Veiligheidssystemen.Clignoteur zei:FGB zei:Het staat inderdaad niet vast dat een auto met een langere wielbasis meer ruimte voor de passagiers heeft. Maar het is een indicator (ook in combinatie met de spoorbreedte), en in dit geval is 12 cm verschil wel heel veel...
Autobild heeft de up! in een vergelijkingstest naast de Lupo gezet. Je weet wel, die auto van twee generaties terug (introductie 1998).
Ik citeer maar even: "Ein erster Blick in den Innenraum räumt Zweifel aus. Im vergangenen Jahrzehnt hat sich bei VW nicht so viel getan wie zunächst erwartet. (...) Das Platzangebot reicht bei beiden in Reihe eins für große Erwachsene und in Reihe zwei für Kinder. Erstaunlich: Zehn Zentimeter mehr Radstand bringen dem Up kein besseres Platzangebot. Kein Stillstand, sondern ein echter Rückschritt ist die Funktionalität des Up. Erstmals bei einem in Europa konstruierten und gebauten Volkswagen merkt der Fahrer dem Wagen an, dass nicht die Techniker das letzte Wort hatten, sondern Controller."
En qua rijden: "Und auch in Fahrt zeigt der Motor des Lupo die feineren Manieren: Er beschleunigt besser und bietet dank 0,4 Liter Hubraum-Plus einen deutlich kräftigeren Durchzug. (...) Das Fahrwerk der beiden Mini-VW ähnelt sich mit weicher Grundabstimmung und gutem Komfort. Auch hier kann der Up seinen Vorvorgänger nicht auf Distanz halten (...)."
Dan vraag je je af: waar zijn eigenlijk al die miljoenen euro's aan ontwikkelingskosten in gestopt?
D.E.N.N.I.S. zei:Zoals de auteur zegt: Veiligheidssystemen.
Clignoteur zei:Autobild heeft de up! in een vergelijkingstest naast de Lupo gezet. Je weet wel, die auto van twee generaties terug (introductie 1998).
En qua rijden: "Und auch in Fahrt zeigt der Motor des Lupo die feineren Manieren: Er beschleunigt besser und bietet dank 0,4 Liter Hubraum-Plus einen deutlich kräftigeren Durchzug. (...) Das Fahrwerk der beiden Mini-VW ähnelt sich mit weicher Grundabstimmung und gutem Komfort. Auch hier kann der Up seinen Vorvorgänger nicht auf Distanz halten (...)."
Dan vraag je je af: waar zijn eigenlijk al die miljoenen euro's aan ontwikkelingskosten in gestopt?
meeuw zei:Een Lupo was circa 1,5x zo duur als een Up! !
Maar had minder prestaties, hoger verbruik, hogere uitstoot, slechter botsproefresultaat, geen tractiecontrole, minder veiligheidsvoorzieningen, etc.
Dus waar gaat het hier over![]()
De banden onder een 3-pitter kun je net zo makkelijk laten spinnen als die van een auto met 12 cilinders.haarr zei:meeuw zei:Een Lupo was circa 1,5x zo duur als een Up! !
Maar had minder prestaties, hoger verbruik, hogere uitstoot, slechter botsproefresultaat, geen tractiecontrole, minder veiligheidsvoorzieningen, etc.
Dus waar gaat het hier over![]()
Geen tractiecontrole lijkt mij geen probleem met 60 of 75 pk.
meeuw zei:Had vroeger een Renault 6 met nog minder. Bij normaal optrekken op een natte weg sloegen de voorwieltjes al door (onder welke steen woon je Haarr?).
Mach1 zei:@ Meeuw: Ik zit helemaal op 1 lijn met jou. Bij de up! wordt gezeurd over kaal staal in het interieur. Ik zie bij de 107 en co ook kaal staal en een zeer cheap dashboard, maar dat schijnt allemaal minder erg te zijn dan wanneer het in een up! zit. Ik vind persoonlijk dat VW met deze up! toch een ijzersterk wagentje in de markt zet!
i4S zei:Mach1 zei:@ Meeuw: Ik zit helemaal op 1 lijn met jou. Bij de up! wordt gezeurd over kaal staal in het interieur. Ik zie bij de 107 en co ook kaal staal en een zeer cheap dashboard, maar dat schijnt allemaal minder erg te zijn dan wanneer het in een up! zit. Ik vind persoonlijk dat VW met deze up! toch een ijzersterk wagentje in de markt zet!
Die 107 is al zowat zeven jaar op de markt en de opvolger is er waarschijnlijk met een jaartje. Die opvolger heeft dan vast wel een hoogwaardig(er) interieur. (Als je trouwens het 107 topic leest zie je dat daar ook over het interieur 'gezeurd wordt.)
De Up is itt de 107 nét op de markt en moet dus nog ca. zeven jaar mee, mét cheap interieur. Wedden dat hij over een jaar of twee de enige is in dit segment met zo'n basic interieur?
meeuw zei:Had vroeger een Renault 6 met nog minder. Bij normaal optrekken op een natte weg sloegen de voorwieltjes al door (onder welke steen woon je Haarr?).
Mach1 zei:Nee, gewoon een mening.
meeuw zei:Denk dat de concurrentie voor de Up straks echt uit de Oriënt moet komen. Tegen de tijd dat er een echt nieuwe drieling komt is het misschien al weer tijd voor de 1e Uplift?
Bentley Arnage zei:@ Speedtouch,
Als je 1450 km. per jaar rijdt zou ik lekker doorrijden met je huidige 107.
Het kopen van een 208 terwijl je zo weinig kilometers per jaar rijdt is simpelweg zonde naar mijn idee.