Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:
Dat hebben er meer geprobeerd. Dreigen gaat geweldig met een ouwe bak. Meestal win ik, ook van jou.

Zoiets als dit? Jij komt er niet langs ...

Dit is opgenomen door het programma blik op de weg. Het busje blijft heerlijk links kleven, waarschijnlijk (zoals later blijkt) omdat de linkerbaan gewoon vol zit. Ik ben benieuwd of de heren agenten nog aanvullende acties hebben ondernomen naar aanleiding van dit filmpje.

Ik zou als busje-bestuurder de station gewoon rechts laten inhalen en 'doe het maar eens voor'. Je kan zo'n haastige dwaas beter als aanvulling op jouw kreukelzone voor je hebben dan als extra werk voor je eigen kreukelzone achter je.
Maar boes-chauffeur geeft heel duidelijk aan dat hij ook het concept van afstand houden niet begrijpt, de snappertjes zijn te beperkt.

Blackadder the 5th zei:
Dit is het echte werk ...:cry:
Gevalletje niet weten waar je kansen liggen. Is al eens vaker voorbijgekomen...

De bestuurder van de dashcam had met gas los het geval kunnen oplossen. Aan de andere kant heeft de filmer gewoon voorrang en moet de postduif wachten tot iemand zo vriendelijk is hem er tussen te laten. Je hoort op het filmpje dat die twee al tegen elkaar zaten voordat de postduif zijn gebaksdoos er voor prakte.

De postduif had hiermee wel een mooi begin of afsluiting van de vakantie. De verzekering bellen om de geniet-van-je-oude-dag-combinatie weer rijklaar te maken. Heb je weer wat spannends te vertellen op de sociëteit.

michel1975 zei:
Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:
Die heb ik wel eens gezien. De postduif is een ei, maar de chauffeur had met gas los alles op kunnen lossen.

De vrachtwagenchauffeur had geen zin om (voor de zoveelste keer waarschijnlijk) andermans probleem op te lossen.
Daar is waar het dreigen stopt en de schade of erger begint als je dit als bestuurder niet in de gaten krijgt of wilt krijgen ...
Geven en nemen. Nu zijn ze beiden later thuis. Niet rijbewijs waardig als je je zo laat opnaaien.

Wat dacht je van het verkeer achter de vrachtwagen/caravanrijder?
Dit was nog relatief onschuldige aanrijding met vooral schade aan de voertuigen en ego's van beide bestuurders.
Als dit gedrag gebeurt bij 90 km/h kunnen de gevolgen dramatisch zijn ...

Gister al gepost, zelfs ook mijn bericht zien staan... toch weer weg...

Roodrijder in Mokum, toch ff toeteren voor een ieders aandacht :)

Vanmorgen bijna een verkeersruzie gehad met een Nederlands ingezeten in een Audi Q2. Deze bestuurder deed ongeveer alles wat bij mij een enorme hekel aan het merk heeft opgeleverd.

Eerst even de situatie schetsen:
Almere uit ga ik altijd richting Utrecht over de Waterlandse weg. Daar heb je een dubbele rijstrook om de A27 op te draaien.
Normaal nooit een probleem maar vanmorgen was het door een eerder ongeval extra druk.
Nu het feiten relaas:
1. Ik sta op de linker strook voor rechtsaf.
2. Meneer komt naast me staan met ingedraaide wielen om voor te kruipen.
3. Hier ben ik niet van gediend en laat dat weten door kort achter mijn voorganger te gaan staan.
4. Meneer begint allerlei woeste gebaren te maken.
5. Zetten 3 en v4 herhalen zich nog een keer.
6. Op zijn voorstellen doe ik mijn raampje naar beneden.
7. Dit wordt duidelijk gewaardeerd want meneer doet dit ook.
8. Ik vraag wat hij moet.
9. Niemand laat me er tussen...... geeft hij aan.
10. Ik zeg dat hij eerder moet invoegen.
11. Meneer zegt dat ik een probleem heb als ik hem straks raak.
12. Ik verwijt hem dat: "dit soort gedrag zorgt voor mijn hekel aan het merk, jullie doen alsof jullie God op de weg zijn"
13. Meneer antwoord: "dat zijn we ook"
14. Ik besluit maar de meest wijze partij te zijn en de discussie te beëindigen. Ik heb geen zin in schade aan mijn Hyundai door deze arrogante kwast op te lopen en laat hem voor.

Wie denkt dat het daarbij gedaan is heeft het mis. Een oude Opel Astra wil ook naar rechts maar dan bij de zwarte Q2. Maar dat laat meneer niet toe.
Als laatste drukt meneer zijn Auto ook nog eens door rood......

Wat een ongelofelijke droplul.....

Stop voldoende muizen in een een (te) kleine kooi, het effect is hetzelfde ... ;)

Ik zal als Audi Q2 A2-rijder in het vervolg (nog) beter letten
op degene die in een Daihatsu rijdt.

@blackadder: die A2 daar kan ik nog wel sympathie voor opbrengen. Vooral door het doordachte concept.

Pas je ook op Hyundai's? Daar rij ik namelijk mee.

Verder ben ik over het algemeen heel sociaal in het verkeer.

Maar je vergelijking van de muizen is inderdaad een goede.

verlichting2 zei:
@blackadder: die A2 daar kan ik nog wel sympathie voor opbrengen. Vooral door het doordachte concept.

Pas je ook op Hyundai's? Daar rij ok ik namelijk mee.

Verder ben ik over het algemeen heel sociaal in het verkeer.

Maar je vergelijking van de muizen is inderdaad een goede.

Oeps even niet opgelet. :confused:
Aziatische auto's zijn voor mij appels van dezelfde boom.
Het gedrag wat je nu beschrijft, heeft weinig met het merk auto,
maar alles met het type bestuurder te maken.
Je herkent ze aan het rijgedrag, niet aan het merk/type auto wat ze rijden ... ;)

Blackadder the 5th zei:
Ik zal als Audi Q2 A2-rijder in het vervolg (nog) beter letten
op degene die in een Daihatsu rijdt.

Zullen we de Daihatsu's er even buiten laten? :p :)

Even goed, je kunt je poot stijf houden en weigeren om iemand er tussen te laten. Maak dit zelf ook vaak genoeg mee, en laat dan 9 van de 10 keer even een gaatje vallen zodat diegene er tussen kan. Heeft weinig zin om je kwaad over te maken. Meestal even een gebaar naar elkaar dat je elkaar begrijpt, en als goede vrienden verder gaan. Die tiende keer laat ik diegene er niet tussen, en dat is vooral in de situatie waarop ze heel opdringerig bijna door je auto heen proberen in te voegen...

Feit blijft wel dat deze Audi-rijder gewoon een ontzettende oetl*l is. Ik wil ook niet generaliseren, maar het zijn wel heel vaak BMW, Volvo en Mercedes-rijders die zich hier schuldig aan maken. Eigenlijk net zoals menigeen in hun Megane Break met de milieu-vriendelijke DCI...

@Marc van der Togt: ik was er niet van gediend door de manier waarop. Met redelijk hoge snelheid en een afsnijdende beweging. Op zo'n manier verwacht je het niet. Het was gewoon niet sociaal.

Misschien niet goed maar dan is deze sociale jongen ineens ook niet meer zo sociaal.

Oké, duidelijk. Dank je.

Ik ben zelf vaak gebruiker van “de strook die stopt” omdat ik van mening ben dat dat asfalt er niet voor niks ligt en je zo de volledige capaciteit van de weg benut. Ik hou dan dezelfde of (uiteindelijk) een iets lagere snelheid aan in vergelijking met de auto’s rechts van mij en glijd er dan 99 van de 100 keer soepel tussen. Helaas komt het voor dat ondanks deze gedraging (niet opdringerig ofzo) er geen ruimte gegeven wordt. Jammer, verkeer is en blijft een samenspel en geen wedstrijd in mijn ogen....

Marc van der Togt zei:
Oké, duidelijk. Dank je.

Ik ben zelf vaak gebruiker van “de strook die stopt” omdat ik van mening ben dat dat asfalt er niet voor niks ligt en je zo de volledige capaciteit van de weg benut. Ik hou dan dezelfde of (uiteindelijk) een iets lagere snelheid aan in vergelijking met de auto’s rechts van mij en glijd er dan 99 van de 100 keer soepel tussen. Helaas komt het voor dat ondanks deze gedraging (niet opdringerig ofzo) er geen ruimte gegeven wordt. Jammer, verkeer is en blijft een samenspel en geen wedstrijd in mijn ogen....

De meneer uit deze situatie stond volgens mij op "de strook die heel ergens anders heen gaat" :)

Marc van der Togt zei:

Jij kan vinden dat het niet opdringerig is, de bestuurder naast je denkt er misschien anders over. En een volgende bestuurder meent misschien dat dat stukje strook ideaal is om wat verloren tijd goed te maken.
Het blijft een samenspel van willen en gunnen.

We hebben ooit afgesproken (eenzijdige afspraak middels de wet, dat wel) dat degene die van rijbaan verandert, dat alleen doet als er ruimte is. Maar het begrip ruimte is niet voor iedereen hetzelfde en bestuurders menen wel eens dat de ander een morele verplichting heeft te wachten.
Gelukkig heeft de Fockwa een goed belegde boterham dankzij deze twisten.

Waar twee honden vechten om een been, gaat de derde er mee heen.

verlichting2 zei:
@zollie: ja dat klopt. Meneer wilde de A27 op maar stond voor rechtdoor richting Zeewolde en Harderwijk.

Dat is natuurlijk niet goed, maar wellicht vergiste hij zich? Dat kan natuurlijk ook. Als ik ruimte heb, laat ik meestal auto's wel invoegen. Ik heb geen zin om me druk te maken over zulke onbenulligheden.

verlichting2 zei:
@zollie: ja dat klopt. Meneer wilde de A27 op maar stond voor rechtdoor richting Zeewolde en Harderwijk.

Tsja, zelfs als je de goede richting hebt gekozen, wordt de doorgang soms geblokkeerd.

Een tijdje terug draaide ik Bij Voorthuizen de A1 op, de gecombineerde in/uitvoegstrook voor de volgende afslag op

Ik hoefde de snelweg niet op richting Amersfoort, maar kon op dezelfde rijstrook richting Ede aanhouden om die afslag te nemen en de A30 op te rijden.
Uit voorzorg zette ik mijn richtingaanwijzer alvast naar rechts aan, om aan te geven dat ik niet in wilde voegen, maar de uitvoegstrook bleef volgen.
Op de hoofdrijstroken was een file ontstaan, maar ik kon gelukkig op de uitvoegstrook doorrijden. Ik reed hierbij ca. 50 km/h en uiterst rechts in de strook, om eventuele uitvoegers niet in mijn flank te krijgen.

En ja hoor, halverwege de uitvoegstrook voegde een vrachtwagenchauffeur voor mij uit. Waarschijnlijk om een broodje te halen bij het restaurant aan het einde van de afslag. Wat mij gelijk opviel is dat deze gelijk op met de file mee bleefrijden (stapvoets). Een beetje raar, voor iemand die honger heeft.

Wat schetst mijn verbazing, als de chauffeur aan het einde van de strook weer invoegt op de snelweg? :(
Blijkbaar geen honger meer, of had hij een belletje van de planner gekregen dat hij ondanks de file toch maar zijn weg moest vervolgen?
We zullen het nooit weten. Ik kreeg nog wel een toetertje van deze chauffeur. Waarvoor, geen idee ...;)

funf zei:
verlichting2 zei:

Dat is natuurlijk niet goed, maar wellicht vergiste hij zich? Dat kan natuurlijk ook. Als ik ruimte heb, laat ik meestal auto's wel invoegen. Ik heb geen zin om me druk te maken over zulke onbenulligheden.

Ik stond aan de andere kant van de medaille van de week. Tomtom zei naar links, zit ik naar de bocht te kijken en zie dat dat een hel wordt met de vrachtwagen. Op dat moment is het fijn als iemand jou je fout laat herstellen.

Blackadder the 5th zei:
verlichting2 zei:

Tsja, zelfs als je de goede richting hebt gekozen, wordt de doorgang soms geblokkeerd.

Een tijdje terug draaide ik Bij Voorthuizen de A1 op, de gecombineerde in/uitvoegstrook voor de volgende afslag op

Ik hoefde de snelweg niet op richting Amersfoort, maar kon op dezelfde rijstrook richting Ede aanhouden om die afslag te nemen en de A30 op te rijden.
Uit voorzorg zette ik mijn richtingaanwijzer alvast naar rechts aan, om aan te geven dat ik niet in wilde voegen, maar de uitvoegstrook bleef volgen.
Op de hoofdrijstroken was een file ontstaan, maar ik kon gelukkig op de uitvoegstrook doorrijden. Ik reed hierbij ca. 50 km/h en uiterst rechts in de strook, om eventuele uitvoegers niet in mijn flank te krijgen.

En ja hoor, halverwege de uitvoegstrook voegde een vrachtwagenchauffeur voor mij uit. Waarschijnlijk om een broodje te halen bij het restaurant aan het einde van de afslag. Wat mij gelijk opviel is dat deze gelijk op met de file mee bleefrijden (stapvoets). Een beetje raar, voor iemand die honger heeft.

Wat schetst mijn verbazing, als de chauffeur aan het einde van de strook weer invoegt op de snelweg? :(
Blijkbaar geen honger meer, of had hij een belletje van de planner gekregen dat hij ondanks de file toch maar zijn weg moest vervolgen?
We zullen het nooit weten. Ik kreeg nog wel een toetertje van deze chauffeur. Waarvoor, geen idee ...;)

Tja...

Ik reed een paar weken terug de file in op een twee keer tweebaans snelweg. Ik heb een voorkeur voor de rechterbaan, dus ik reed rechts en de rechterbaan reed, zoals altijd, een stuk beter door dan de linkerbaan.
Maar op de rechterbaan rij je ook tussen de vrachtwagens en dat belemmert het zicht.

Op een gegeven moment was er een flink stuk rechterbaan vrij en in de verte was er een brug en er reed een vrachtwagen op de brug. Ik rij wat sneller dan de fileparkeerders op de linkerbaan maar ineens gaat er een werkelijk midden op de stippellijn rijden. Ik dacht nog aan mooie titels voor deze rare actie, zoals vrucht van eikenboom, maar om de rare bestuurder nu over de vluchtstrook in te halen ging mij wat te ver. Dat hij raar is, hoeft nog geen raar gedrag van mij tot gevolg te hebben.
Boven op de brug bleek dat hij de feestverlichting na de brug wel kon zien en daar was de rechterbaan afgekruist. Meneer vond gewoon dat de mensen op de rechterbaan aan het voordringen waren en wilde daar iets aan doen.

Nou ja, als dat jouw dag goed maakt, be my guest. De verkeersregels laten rechts inhalen tijdens file wel toe maar waarom zouden we ons aan verkeersregels houden?

rke zei:
Marc van der Togt zei:
Ik ben zelf vaak gebruiker van “de strook die stopt” omdat ik van mening ben dat dat asfalt er niet voor niks ligt en je zo de volledige capaciteit van de weg benut. Ik hou dan dezelfde of (uiteindelijk) een iets lagere snelheid aan in vergelijking met de auto’s rechts van mij en glijd er dan 99 van de 100 keer soepel tussen.

Jij kan vinden dat het niet opdringerig is, de bestuurder naast je denkt er misschien anders over. En een volgende bestuurder meent misschien dat dat stukje strook ideaal is om wat verloren tijd goed te maken.
Het blijft een samenspel van willen en gunnen.

Inderdaad, het is een samenspel. Maar we moeten ook zeker niet vergeten dat iedereen van die strook gebruik mag maken. Als je de keuze maakt om 'm niet te gebruiken "kies" je er dus automatisch voor dat je voorbij gereden kan worden door andere weggebruikers. Ik heb weleens het idee dat het angst is van de niet-gebruikers. Bang om er niet tussen gelaten te worden. Bijna elke dag rij ik vanuit richting Wateringen over de N211 de A4 op richting Den Haag (Google maar eens als je daar niet bekend bent). De N211 eindigt bovenop de A4 met een rijbaan die van 3 naar 2 stroken gaat. Strook 1 is heel vaak leeg, die kies ik en rij doorgaans zo'n 10 personenwagens langs die op strook 2 staan met daarin bestuurders die allemaal ook de keuze hadden kunnen maken strook 1 te gebruiken.

En verlichting2: sorry, ik had je verhaal verkeerd begrepen. Die Audi rijder had zelfs z'n weg moeten vervolgen als er al pijlen op dat deel van de strook staan die de richting aanduiden. Ik maak me er overigens ook niet druk over zoals funf schrijft...... Enniewee....

Ik ben weleens anderhalve kilometer aan file voorbij gereden op de rechterrijstrook voordat ik eindelijk eens een pijl tegenkwam die mij verordonneerde een strookje naar links op te schuiven. Dat was op de Afsluitdijk (rijstrook afgesloten i.v.m. werkzaamheden). Blijkbaar een heleboel 'angstige niet-gebruikers' daar die dag.

Schoot (naar verhouding, gezien de omstandigheden) wel lekker op moet ik zeggen.

@PM zei:
Ik ben weleens anderhalve kilometer aan file voorbij gereden op de rechterrijstrook ........

Schoot (naar verhouding, gezien de omstandigheden) wel lekker op moet ik zeggen.

In de file rijdt de rechterbaan vrijwel altijd sneller. Toen ik nog dagelijks met de motor tussen de file door reed, viel het mij op dat er vaak genoeg een vrachtwagen reed die ik met moeite kon inhalen (tussen de file door). Tegenwoordig rij ik met files altijd rechts en als er iemand mee rijdt maken we er een spelletje van de 'opvallende' auto's in de gaten te houden.

Blackadder the 5th zei:
(..)

(..)

.. en, hoe verliep dat invoegen? Was daar ruimte voor of drukte deze 'chauffeur' zijn combinatie maar ff naar links toe..? o_O

Top dat jij richting naar rechts aangaf. Dát zouden er meer moeten doen... ook 'beroeps'.

rke zei:
@PM zei:
Ik ben weleens anderhalve kilometer aan file voorbij gereden op de rechterrijstrook ........

In de file rijdt de rechterbaan vrijwel altijd sneller. Toen ik nog dagelijks met de motor tussen de file door reed, viel het mij op dat er vaak genoeg een vrachtwagen reed die ik met moeite kon inhalen (tussen de file door). Tegenwoordig rij ik met files altijd rechts en als er iemand mee rijdt maken we er een spelletje van de 'opvallende' auto's in de gaten te houden.

Het idiote was dat ik dus de enige was op de rechterrijstrook. Ik had qua ruimte met 120 km/u voorbij de file kunnen knallen. Of nog sneller. Dat heb ik uiteraard niet gedaan, veel te gevaarlijk mocht iemand anders ook op het idee zijn gekomen die lege lap asfalt te gebruiken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1029989493818750&id=383830561767983

Bruiloftstoet lapt verkeersregels aan hun laars op de A12, Veenendaal en Rhenen.

Op zaterdag 24 februari en zondag 25 februari 2018 werden wij en diverse melders geconfronteerd met een stoet van een bruiloft.

Voornamelijk mooie en snelle sportwagens met een heel gevolg.

Uiteraard willen wij als politie de bruid en bruidegom feliciteren met hun huwelijk. We hopen dat ze een mooie dag hebben gehad.

Wat echter is opgevallen door andere weggebruikers en ons is het verkeersgedrag van de stoet. De overtredingen die zijn waargenomen door de politie:

- door rood rijden
- over de vluchtstrook rijden
- rechts inhalen
- stoppen op de vluchtstrook
- veelste hard rijden
- negeren van de verplichte rijrichting
- onnodig en heel langdurig toeteren
- geen richting aangeven
- overig verkeer hinderen
- rotonde tegen de richting nemen

Na eigen constateringen waarbij het overige verkeer in gevaar werd gebracht hebben wij 33 bekeuringen uitgeschreven. Deze kunnen de bestuurders eerdaags op de mat verwachten.

We willen als politie echt deze mooie dag niet verpesten maar wij verwachten dat de veiligheid van het overige verkeerd niet in gevaar wordt gebracht. En treden waar nodig hiertegen op.

Durashift zei:
Blackadder the 5th zei:
(..)

(..)

.. en, hoe verliep dat invoegen? Was daar ruimte voor of drukte deze 'chauffeur' zijn combinatie maar ff naar links toe..? o_O

Top dat jij richting naar rechts aangaf. Dát zouden er meer moeten doen... ook 'beroeps'.

Het is mij niet opgevallen dat de chauffeur geen ruimte kreeg voor het opnieuw invoegen. Wellicht vonden de andere
wachtenden het wel een gepaste actie van de vrachtwagenchauffeur ... ;)

Ik houd zelf van duidelijkheid in het verkeer.
Merk trouwens zelden dat ik geen ruimte krijg als ik daar via de richtingaanwijzer om vraag. Zoniet, dan schuif ik wel
een auto verder naar voren ... ;)

funf zei:
verlichting2 zei:

In de basis is dat natuurlijk de beste insteek. Je moet een ander wel de kans geven om fouten te maken. Al ben ik ook van mening dat als zo iemand echt te laat is en niet fatsoenlijk meer in kan voegen, hij maar z'n weg moet vervolgen en een andere route kiezen (of ergens draaien, volgende afslag pakken, whatever). Ik heb één keer zo'n brokkenpiloot de doorgang geblokkeerd. Drukke snelweg, veel vrachtverkeer, en dan 100 meter voor het puntstuk bedenken dat je vanaf de linker rijstrook nog even de afslag pakt. Terwijl het verkeer daar praktisch stil staat en je zelf met hoge snelheid aan komt stuiven. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Leon in z'n SEAT zei:
funf zei:
verlichting2 zei:

In de basis is dat natuurlijk de beste insteek. Je moet een ander wel de kans geven om fouten te maken. Al ben ik ook van mening dat als zo iemand echt te laat is en niet fatsoenlijk meer in kan voegen, hij maar z'n weg moet vervolgen en een andere route kiezen (of ergens draaien, volgende afslag pakken, whatever). Ik heb één keer zo'n brokkenpiloot de doorgang geblokkeerd. Drukke snelweg, veel vrachtverkeer, en dan 100 meter voor het puntstuk bedenken dat je vanaf de linker rijstrook nog even de afslag pakt. Terwijl het verkeer daar praktisch stil staat en je zelf met hoge snelheid aan komt stuiven. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Lijkt me eerder een reden om hem/haar er wel tussen te laten.
Ik wil er niet dicht in de buurt zijn als achteropkomend verkeer het te laat in de gaten heeft en achterop de auto klapt ... :cry:

Blackadder the 5th zei:
Leon in z'n SEAT zei:
funf zei:
verlichting2 zei:

Lijkt me eerder een reden om hem/haar er wel tussen te laten.
Ik wil er niet dicht in de buurt zijn als achteropkomend verkeer het te laat in de gaten heeft en achterop de auto klapt ... :cry:
Snap je punt hoor en eerlijk is eerlijk: netjes is het niet van mij. Wil het ook niet promoten of recht kletsen. Maar die uitvoegpoging sloeg ook nergens op. Jammer dat er geen beelden van zijn want metvtekst alleen krijg je nooit het goede beeld. Wat wellicht handig is te vermelden: het is een klassiek punt waar vaker uitvoegend verkeer stil staat op de vluchtstrook. Het verkeer op de rechterbaan past zich daar op aan op die momenten, dat was deze keer niet anders. Gewoon langzaam rijden verkeer (juist de truckers passen zich hier aan). Reden te meer om tijdig naar rechts te gaan, maar ja, dan ben je drie seconden later thuis dus dat is voor sommigen geen optie. Als de rest van het verkeer gewoon 130 km/u had gereden had ik het zeker niet gedaan.

Bedankt voor de extra toelichting.
Ik begrijp de frustratie wel, ik houd normaal gesproken redelijk wat afstand zodat ik met alleen gas los kan inspelen op het verkeer voor mij.

Heb dus ook al een keer meegemaakt dat een uitvoegende autobestuurder met hoge snelheid in de vrije ruimte voor mij dook en vervolgens
vol op de rem moest. En ik dus ook, omdat ik mijn vrije afstand ineens kwijt was ... :cry:

En dan ga je toch even uitproberen of het grootlicht signaal nog goed werkt. Helpt natuurlijk niets, maar het lucht wel eventjes op.

De trucker had idd even gas los kunnen laten, zodat postduif ertussen had gekund.
We maken allemaal fouten en soms (regelmatig) moet je even meewerken om de fout van een ander op te lossen.

Mss was dit al de 10e x dat de trucker dit meemaakte die dag en was die er helemaal klaar mee,
of zat postduif al tig km voor hem te stuntelen en was daar een inhaalverbod, en dacht hij: "sluit maar achter me aan, anders zit ik weer tig km achter jou vast"

In het 2e geval had ik postduif er ook niet tussen gelaten.
Dat postduif te stom is om het gas los te laten en eieren voor zijn geld te kiezen is zijn probleem.

https://viraaltjes.nl/gigantische-droeftoeter-denkt-nog-even-iedereen-in-te-halen-op-de-n260-in-tilburg/

Daar rij je dan rustig met je oude Yaris....... overkomt je dit!

Pietzoveel zei:
https://viraaltjes.nl/gigantische-droeftoeter-denkt-nog-even-iedereen-in-te-halen-op-de-n260-in-tilburg/

Tsja, inhaler denkt dat passeren over het verdrijvingsvlak nog wel lukt en ziet ineens een stoeprand opdoemen ... :cry:
Uitwijken en vervolgens het aantikken van de bestelauto is voldoende om de controle kwijt te raken,
ook al is een auto uitgerust met de nodige veiligheidsvoorzieningen.

Zie dit gedrag wel vaker gebeuren, blijkbaar zien sommige bestuurders dit soort versmallingen als een (extra) uitdaging in het verkeer.
Welke risico's dit (voor een ander) op kan leveren beseft men blijkbaar niet ... :(

Zulken moeten ze de tanden eruit rammen. Dat is mijn onderbuik die nu spreekt. Ik zou ontploffen als iemand dit bij mij veroorzaakt.

Blackadder the 5th zei:
Pietzoveel zei:

Tsja, inhaler denkt dat passeren over het verdrijvingsvlak nog wel lukt en ziet ineens een stoeprand opdoemen ... :cry:
Uitwijken en vervolgens het aantikken van de bestelauto is voldoende om de controle kwijt te raken,
ook al is een auto uitgerust met de nodige veiligheidsvoorzieningen.

Zie dit gedrag wel vaker gebeuren, blijkbaar zien sommige bestuurders dit soort versmallingen als een (extra) uitdaging in het verkeer.
Welke risico's dit (voor een ander) op kan leveren beseft men blijkbaar niet ... :(

De inhaler denkt niet, dat kan hij/zij helemaal niet.

Pietzoveel zei:

Gristenezielen wat een mafklapper zeg! Die zouden ze ten overstaan van die arme Yaris ter plekke met madeliefjes mogen besprenkelen... En het waardeloze karkas voor de meeuwen laten liggen.

En yep, dat is ook mijn onderbuik Boppie, ik ben tegen de doodstraf. Maar voor deze kneus maak ik graag een uitzondering. ;)

Bellis%20perennis_Madeliefje1.jpg

Edit: Voor Michel, ik wil je geen nachtmerries bezorgen.;)

Zo een beste inschattingsfout (hoop ik dan maar) maar om nu meteen een nekschot toe te wensen gaat wel weer heel erg ver.

Niet meteen zo aangebrand. Het is inderdaad een droeftoeter met een achterlijke actie alleen om nu meteen de doodstraf er bij te halen. Dat was mijn enige punt.

michel1975 zei:
Niet meteen zo aangebrand. Het is inderdaad een droeftoeter met een achterlijke actie alleen om nu meteen de doodstraf er bij te halen. Dat was mijn enige punt.

Hallo, niet de zaken omdraaien svp. Voor je moraalriddert kun je de reactie van Boppie eens op je in laten.werken.

Die is namelijk spot on. ;)

Carfanatic zei:
michel1975 zei:
Zo een beste inschattingsfout (hoop ik dan maar)

Er staan ook geen borden of pijlen op de weg ofzo. Het treurigste is nog wel dat zo'n malloot ook anderen hierbij betrekt.
Het is ook echt een kansloze actie en inderdaad innemen rijbewijs zou de enige juiste beslissing zijn. Als je je zo gedraagt op de weg heb je daar niets te zoeken. Met mijn opmerking "hoop ik dan maar" bedoel ik dat ik hoop dat het serieus een inschattingsfout is geweest. Want was het dat niet dan is het iemand die doelbewust een ander in gevaar brengt. Dit voor ik weer het predicaat moraalridder opgespeld krijg.

Terug
Bovenaan