Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Idefiqs zei:
Zollie zei:
Boze Duitsers... Ik snap niet helemaal waarom, zij netjes rechts, ik braaf links. Niemand zit elkaar in de weg hier, toch zaten ze (ouder duo) te gebaren en te stuiteren in de wagen met voldoende energie om weer een wereldoorlog te ontketenen, vreemde gewaarwording.

Jij ontneemt ze de ruimte om ruim om de voetgangers rechtsaf te slaan, ze moeten hierdoor langer wachten. Persoonlijk vind ik het ook een rare actie van jou, had gewoon even gewacht.

Vraag mezelf af of de rode auto in de korte rechterbocht van rijstrook wisselt op het moment dat men de bocht ruimer wil gaan nemen.
Volgens mij mag dat ook niet als je daarbij ander verkeer hindert ...
 
Dat denk ik ook. Ze moeten ook hun eigen rijstrook volgen alhoewel mensen tegenwoordig erg veel moeite hebben om een bocht fatsoenlijk te nemen (of binnendoor over links of lekker uitwaaieren over rechts). Ik denk niet dat ik het anders gedaan had. Ze rijden niet in een vrachtwagen.
 
Ik wel, als ik een potentieel gevaar zie aankomen vermijd ik die liever. Hoeveel tijd kost het als je even wacht en ruimte geeft?
 
Jij hebt een mooie verse Mondeo, ik een oude Space Star:).

Ik handel doorgaans niet veel anders, maar soms halen mensen dingen uit die mijn tenen krom doen trekken.


In Zollie zijn geval moet het toch mogelijk zijn om schadevrij eenieders weg te vervolgen op de eigen strook zonder gezeur. Gewoon de lijntjes volgen. Mensen worden wat dat betreft best laks.
 
De bestuurder in de Audi haalt inderdaad een schijtstunt uit. Ik kan mij voorstellen dat de chauffeur even een hartverzakking krijgt. Er duikt ineens een auto al remmend voor zijn neus naar rechts.
 
Pietzoveel zei:

Zonder al die leaseauto's zou het inderdaad veel veiliger op de weg worden ... o_O

Zou mij niets verbazen dat het een appende/bellende bestuurder was die "ineens"
erachter kwam dat hij een afslag dreigde te missen ...

"Nee schat, het duurt nog even voordat ik thuis ben, ik sta nu op de afslag."
.....
"Ik kan je niet goed verstaan, er staat iemand tegen mij te praten, maar ik versta er niets van"
......
"Momentje schat"
....
"Konnen Sie veillicht eben ihre Maul halten, ich bin an das Telefonieren!!!''
.....
''Daar ben ik weer ...''
 
Blackadder the 5th zei:
Pietzoveel zei:
Staan daar die 4 ringen voor? O,O,O, wat een Oetl*l ?

Was het maar zo simpel, dergelijk weggedrag heeft veel met de bestuurder, maar weinig met het merk van de auto te maken ... ;)


Audirijders zijn per definitie aso. Allemaal van de weg af ermee, het zal een stuk schelen.Het woord wegpiraat kan je ook Audirijder voor gebruiken










:T.
 
Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
Pietzoveel zei:
Staan daar die 4 ringen voor? O,O,O, wat een Oetl*l ?

Was het maar zo simpel, dergelijk weggedrag heeft veel met de bestuurder, maar weinig met het merk van de auto te maken ... ;)


Audirijders zijn per definitie aso. Allemaal van de weg af ermee, het zal een stuk schelen.Het woord wegpiraat kan je ook Audirijder voor gebruiken










:T.

Wat doen we met de handelaren die Audi's verkopen?
En de overheid profiteert middels bpm/accijnzen/btw ook van deze rijders mee. Dat kan dus echt niet meer ... ;)
 
BMW rijders stukken zwaarder belasten. De BMW gaat het nieuwe Audi worden. En daarna pakken we Mercedes aan.
 
Boppie zei:
BMW rijders stukken zwaarder belasten. De BMW gaat het nieuwe Audi worden. En daarna pakken we Mercedes aan.
13199241.jpg

215.gif

13879647.jpg

Simpele problemen vragen om simpele oplossingen ... :D
 
DSt64CeWkAUypDd.jpg:large

Team Hoofdwegen
@POL_Hoofdwegen
#A10 Re 16.7 aanrijding zonder letsel. Wij hoorden van de bestuurder dat hij in een slip was geraakt. Dat vonden wij niet zo gek. Gezien zijn banden. Echter bleek het vier banden te betreffen
Gelukkig alleen schade en geen letsel. Wel ook naar huis met een proces-verbaal.
 
Tsja, verkeerde zuinigheid.
Gelukkig hebben ze gisteren tijdens de apk van mijn Niksan nog 18 mm profieldiepte gemeten, mijn bandjes kunnen dus nog wel een jaartje mee.:)
 
quote=Carfanatic]
DSt64CeWkAUypDd.jpg:large

Team Hoofdwegen
@POL_Hoofdwegen
#A10 Re 16.7 aanrijding zonder letsel. Wij hoorden van de bestuurder dat hij in een slip was geraakt. Dat vonden wij niet zo gek. Gezien zijn banden. Echter bleek het vier banden te betreffen
Gelukkig alleen schade en geen letsel. Wel ook naar huis met een proces-verbaal.
[/quote]

"Joh, mijn waggie is zo veilig; zolang er nog rubber om de velg zit, kan het ding er mee rijden."
Dwaas.

Mensen vergeten wel eens wat de reden is van regels. Deze meneer (of mevrouw) heeft duidelijk niet opgelet tijdens de natuurkundelessen en heeft ook nog eens de regel dat je minimaal 1,6 millimeter profiel moet hebben volkomen genegeerd.
Zo zie ik ook wel eens dropvetertjes die het soon-to-be-wrak ergens voor gooien. Ja, de euroNcap test auto's op de veiligheid. Ze simuleren een botsing met een betonblok en een crashtestdummy en kijken hoe groot de krachten op de crashtestdummy zijn. De crashtestdummy is hierbij een ideaal mens; hij heeft geen fysio nodig, hij moppert niet en als hij stuk is, pak je een nieuwe uit het magazijn.
Maar er zijn heel weinig vrijwilligers te vinden (misschien een enkele verstandelijk beperkte vrijwilliger) om de botsproef life mee te maken. En dat is niet zo gek, niet dood uit het wrak stappen kan ook betekenen dat je nog jaren revalidatie voor de boeg hebt.

Hetzelfde met deze Renault stuiterbal. Zo rondstuiterend tussen de vangrails en andere voertuigen kan je lijf hier en daar toch een 'stevige opdonder' krijgen waar een team van medische specialisten zich nog jaren op kan uitleven. Altijd fijn, zo'n mooie, lieve fysiotherapeute die jou van je pijntjes af gaat helpen, alleen jammer dat je er net op dat moment als lichamelijk wrak bij zit waardoor de Adonis-uitstraling toch even minder is.

Die jarenlange fysio en revalidatie ken ik uit eigen ervaring, ik kan je het niet aanbevelen.

Ik zie ook wel eens mensen die bewust het voertuig gebruiken om anderen dwars te zitten. Vaak lijkt het wel schoolmeestergedrag (gij zult niet ...weetikveel/vulmaarin) of om een fractie van een milliseconde sneller te zijn. De Audi, BMW, Volvo en Mercedes bestuurders hebben misschien ten onrechte deze reputatie.
Maar, als je met een voertuig (zwaar object) een auto raakt, zal deze auto een onverwachte beweging maken. Deze, misschien kleine, onverwachte beweging kan de bestuurder letsel geven. Misschien zit de bestuurder niet in dezelfde ideale positie als de crashtestdummy, misschien is hij niet zo ontspannen als de crashtestdummy of heeft hij een slechtere conditie dan waar de geleerden die de crashtestdummy gebruiken van uitgaan. Dan heb je het over een whiplash, een hernia of gewoon maanden spier- en gewrichtspijn omdat je impulsief heftig reageert op een onverwachte beweging.
Kijk maar eens hoe pijnlijk het is als je een traptrede overslaat of je het stoeprandje niet gezien hebt.
 
rke zei:
de euroNcap test auto's op de veiligheid. Ze simuleren een botsing met een betonblok en een crashtestdummy

De test die vanaf de start van de EuroNCAP gedaan is, is een 40% overlap met een deformeerbare barriere.
100% overlap tegen niet deformeerbare barrier; de betonnen muur, is pas sinds enkele jaren aanwezig en bedoeld als test voor de gordel en SRS systemen. Bij 100% overlap doet de kreukelzone veel minder en moet de gordels en SRS de klap opvangen.

(De oude 100% overlap tegen een betonblok die tot halvewege de jaren 90 plaats vond voor de EU wetgeving, was alleen als test tegen deformatie van de passagiers compartiment.)

Andere testen worden hier uitgelegd:
https://www.euroncap.com/en/for-engineers/protocols/general/
 
rke zei:
Maar, als je met een voertuig (zwaar object) een auto raakt, zal deze auto een onverwachte beweging maken. Deze, misschien kleine, onverwachte beweging kan de bestuurder letsel geven. Misschien zit de bestuurder niet in dezelfde ideale positie als de crashtestdummy, misschien is hij niet zo ontspannen als de crashtestdummy of heeft hij een slechtere conditie dan waar de geleerden die de crashtestdummy gebruiken van uitgaan. Dan heb je het over een whiplash, een hernia of gewoon maanden spier- en gewrichtspijn omdat je impulsief heftig reageert op een onverwachte beweging.
Kijk maar eens hoe pijnlijk het is als je een traptrede overslaat of je het stoeprandje niet gezien hebt.

Heb dat zelf bijna 25 jaar geleden mogen ervaren toen een achteropkomende auto op een weg buiten de bebouwde kom mij over het hoofd zag en
en achterop mijn stilstaande auto klapte, terwijl ik op het punt staand om links af te slaan.
Ben met de auto 180 graden rond gegaan en stond het volgende moment met de neus in de verkeerde rijrichting op het naastliggende fietspad.
Half jaar lang last gehad van barstende hoofdpijn (met het hoofd tegen de bevestiging van de gordel aan de stijl geslagen).
Sindsdien erg wantrouwend t.o.v. achteropkomend verkeer ...
 
Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Maar, als je met een voertuig (zwaar object) een auto raakt, zal deze auto een onverwachte beweging maken. Deze, misschien kleine, onverwachte beweging kan de bestuurder letsel geven. Misschien zit de bestuurder niet in dezelfde ideale positie als de crashtestdummy, misschien is hij niet zo ontspannen als de crashtestdummy of heeft hij een slechtere conditie dan waar de geleerden die de crashtestdummy gebruiken van uitgaan. Dan heb je het over een whiplash, een hernia of gewoon maanden spier- en gewrichtspijn omdat je impulsief heftig reageert op een onverwachte beweging.
Kijk maar eens hoe pijnlijk het is als je een traptrede overslaat of je het stoeprandje niet gezien hebt.

Heb dat zelf bijna 25 jaar geleden mogen ervaren toen een achteropkomende auto op een weg buiten de bebouwde kom mij over het hoofd zag en
en achterop mijn stilstaande auto klapte, terwijl ik op het punt staand om links af te slaan.
Ben met de auto 180 graden rond gegaan en stond het volgende moment met de neus in de verkeerde rijrichting op het naastliggende fietspad.
Half jaar lang last gehad van barstende hoofdpijn (met het hoofd tegen de bevestiging van de gordel aan de stijl geslagen).
Sindsdien erg wantrouwend t.o.v. achteropkomend verkeer ...

Dat bedoel ik. Die crashtestdummy heeft geen last van hoofdpijn.
Of, zoals in mijn geval, rugpijn.
Of je bent wat langer dan de doorsnee dummy en de auto rolt over de kop de dijk af. Het resultaat was een begrafenis.
Of je hangt als een ouderwets petje met het hoofd boven de pook, de stoel op ligstand en je klapt ergens op. Daarna schuif je onder de gordel en klapzak door met mooie resultaten.

Het is een simulatie. Er zullen genoeg voorvallen zijn en blijven die niet getest worden, hoe uitgebreid en nauwkeurig dit instituut ook haar werk doet.
Waarbij ik wel de opmerking moet maken dat euroNCAP echt goed werk levert.
Vroeger kon een aanrijding met 20 km/uur al ernstig blijvend letsel opleveren, tegenwoordig zijn automobilisten zo goed beschermd dat ze veel meer kans hebben op herstel.
 
Excuses voor de slechte beeldkwaliteit.

De situatie was als volgt, aan de kant van de tegenligger stonden meerdere auto's geparkeerd, hij siet mij aankomen maar denk snel de auto's te kunnen passeren. Dat lukt niet dus komt hij verhaal halen. Wat op de video niet meer te horen is, is hoe hij bij het weglopen nog zegt dat de volgende keer dat dit gebeurt er klappen gaan vallen. :confused:

YouTube
 
Welke beeldkwaliteit? o_O
Zonder gekheid, beetje vreemd dat meneer denkt dat hij in z'n recht staat. Het enige wat ik kan bedenken: als je ziet dat de tegenligger al naast de obstakels rijdt, dan zou het je sieren om gewoon even te wachten en hem z'n weg te laten vervolgen. Dus ongeacht wie er eerst mag even 'je verlies pakken'. Maar ik kan uit die beelden niet opmaken of het bewust aso was, of dat hij je te laat zag aankomen. Ik ken meerdere situaties (vaak in woonwijken) waar je geparkeerde auto's moet passeren over de linker weghelft, maar waar je eventueel tegemoetkomend verkeer fysiek gewoon niet kan zien aankomen. Dan moet je toch wat...
 
Gewoon Dirk zei:
Excuses voor de slechte beeldkwaliteit.

De situatie was als volgt, aan de kant van de tegenligger stonden meerdere auto's geparkeerd, hij siet mij aankomen maar denk snel de auto's te kunnen passeren. Dat lukt niet dus komt hij verhaal halen. Wat op de video niet meer te horen is, is hoe hij bij het weglopen nog zegt dat de volgende keer dat dit gebeurt er klappen gaan vallen. :confused:

YouTube

Tsja, hij vatte het meer op van een wedstrijdje wie het eerste is. En hij verloor. Vatte het waarschijnlijk op als klemrijden.
Heb het zelf ook wel eens gedaan bij iemand die doelbewust terwijl hij mij kon zien doorreed vanachter de geparkeerde auto's vandaan met de gok "de mijne is toch groter".
Stonden met de (auto)neuzen tegenover elkaar. Kon de discussie tussen chauffeur (man) en bijrijdster (vermoedelijk zijn vrouw) niet goed volgen, maar uiteindelijk ging hij zonder verdere discussie achteruit ... ;)

Meestal is het een kwestie van geven en nemen. Iemand die al halverwege de rij is voordat hij/mij ziet ga ik niet bewust klemrijden,
schiet niemand iets mee op ...
 
Blackadder the 5th zei:
Meestal is het een kwestie van geven en nemen. Iemand die al halverwege de rij is voordat hij/mij ziet ga ik niet bewust klemrijden,
schiet niemand iets mee op ...

Precies dat, net op een cruciaal moment slaat de film 1 of 2 seconde over maar op het moment dat hij langs de geparkeerde auto's stuurt zat ik er al naast. Bewust klemrijden puur om iemand zijn fout aan te tonen doe ik pertinent niet, dat is wel zo kinderachtig.
 
Roodrijder eventjes van mijn baan af toeteren :) Meneer gaf later met handgebaren nog aan geen vrienden te willen worden, gevoel was wederzijds.

Politie geeft knap lesje invoegen... Ze zaten al bumperklevend achter me op de ring Alkmaar, dus ben demonstratief 70 blijven rijden (reed 80 toen ze mijn kofferbak kwamen bekijken). Als ik dan voor je weg ben gaan ze uiteraard bumperkleven bij de volgende, en dat bij het invoegen. Ik had ze de ruimte niet gegund als ik het grijze wagentje was :)
 
Zollie zei:
Politie geeft knap lesje invoegen... Ze zaten al bumperklevend achter me op de ring Alkmaar, dus ben demonstratief 70 blijven rijden (reed 80 toen ze mijn kofferbak kwamen bekijken). Als ik dan voor je weg ben gaan ze uiteraard bumperkleven bij de volgende, en dat bij het invoegen. Ik had ze de ruimte niet gegund als ik het grijze wagentje was :)

Vind het eerlijk gezegd vreemd dat de politieauto wel haast (lijkt te) hebben, en dan niet de toeters en bellen even aanzet om ruimte te krijgen.

Wel een mooi voorbeeld wat er gebeurt als men elkaar de ruimte niet geeft om in te voegen/van rijbaan te wisselen.
Snelheidsverschillen (heb niet de indruk dat de voorligger van de politieauto enig idee heeft van de snelheid op de hoofdrijbaan)
doen de rest en vervolgens heb je een goede aanleiding voor een kop-staartbotsing ... :cry:
 
Geen apart topic waard, maar je bent naar mijn mening een idioot als je met de storm van vandaag met een (lege) vrachtwagen de weg op gaat.

Gekantelde-Aanhanger-Kampen-02.jpg


Er is ruim van tevoren gewaarschuwd, maar geld is blijkbaar belangrijker dan veiligheid.
 
Heb her en der al aardig wat filmpjes en foto's voorbij zien komen inderdaad. Wat mij wel opvalt: er zijn best vaak buitenlandse trucks bij betrokken. En nee, niet alleen de Poolse brokkenmakers, maar ook Belgen, Duitsers, etc. Zouden zij die waarschuwingen dan niet horen? Of is het een stukje onderschatting of zo? Ondertussen is het hier (in Twente) een mooie puinhoop, aan de ene kant van kantoor is een boom omgedonderd en aan de andere kant vliegen de pannen van het dak...
 
Leon in z'n SEAT zei:
Heb her en der al aardig wat filmpjes en foto's voorbij zien komen inderdaad. Wat mij wel opvalt: er zijn best vaak buitenlandse trucks bij betrokken. En nee, niet alleen de Poolse brokkenmakers, maar ook Belgen, Duitsers, etc. Zouden zij die waarschuwingen dan niet horen? Of is het een stukje onderschatting of zo? Ondertussen is het hier (in Twente) een mooie puinhoop, aan de ene kant van kantoor is een boom omgedonderd en aan de andere kant vliegen de pannen van het dak...

Vanmorgen heeft een klant van ons ook een ongeluk gehad met een vrachtwagen; er was een deel van de vrachtwagen tegen de huurauto aangewaaid. Vervolgens samen met de chauffeur (Tsjechisch) geprobeerd het schadeformulier in te vullen. Enige taal die hij sprak was Tsjechisch.:rolleyes:. Contact met het bedrijf, zijn planner sprak Duits en een beetje Engels, zijn chef sprak gelukkig wel vloeiend Engels.

Lang verhaal kort: Ik denk dat de taalbarrière het grootste probleem vormt, naast eigenwijsheid .
 
Wat mij betreft slaan ze alle omgevallen trucks voor minimaal een maand op zodat het transportbedrijf in ieder geval ook een flinke schade leidt. Wat ze veroorzaken aan vertragingen en ellende... Echt ongekend dat mensen (we hebben het over BEROEPSchauffeurs!) toch gaan rijden met een lege(!) combi. Nu zullen chauffeurs ook vast onder druk gezet worden door de planning, maar ik vind dat men dergelijke risico's gewoon niet moet nemen. Hondsasociaal. Zag er vanochtend ook een stunten, had 2 rijstroken nodig en de rest maar maken dat ie wegkomt... en gewoon doortetteren die mafkees.
 
Wat ik ook niet snap: veel van die volumetransporters zijn van die wagens met zeilen rondom. Schuif die dingen dan open als je niet geladen bent, moet je kijken wat dat scheelt qua windbelasting. Desnoods het frame nog even afschoren met een paar spanbanden en gaan.
 
Die kleine combi`s waaien al heel snel om. Sommige transporteurs gebruiken zijwieltjes om echt kantelen te voorkomen.


Verder zullen er veel chauffeurs tussen zitten die verstoken blijven van informatie en op de eigen inschatting af moeten gaan, baas zal wel zeggen dat hij moet rijden. Het schijnen nogal wat wagens te zijn met witte platen. Ook wel wat gele gok ik, die hadden helemaal beter moeten weten.
 
Leon in z'n SEAT zei:
Wat ik ook niet snap: veel van die volumetransporters zijn van die wagens met zeilen rondom. Schuif die dingen dan open als je niet geladen bent, moet je kijken wat dat scheelt qua windbelasting. Desnoods het frame nog even afschoren met een paar spanbanden en gaan.

Ik heb ze gisteren zelfs volgeladen geparkeerd zien staan met de zeilen open.. (was stevige lading)
 
Tja, we leven nu eenmaal in een wereld van vandaag besteld, gister in huis. Niet alleen voor consumenten geldt dat, maar ook voor bedrijven.

Wij hebben, paar weken geleden met die sneeuwval (op een maandag), in goed overleg ons hele nachtdistributie circus stilgelegd. We vonden het onverantwoord voor de chauffeurs en bovendien waren alle aanvoerlijnen al dusdanig vertraagd dat ook maar een deel geleverd zou worden als alles goed gegaan was. Ik kan jullie verzekeren dat er verduveld weinig begrip was de volgende dag.

En dat geldt ook voor de wind gister. De druk is best hoog, en het beroerde is dat er regelmatig code geel of oranje gegeven wordt, en dan valt het allemaal wel mee. Halverwege de ochtend wordt het dan code rood, maar dan zit iedereen al op de weg. Nog even los van de buitenlandse chauffeurs inderdaad. Als ik in Italië onder zo'n matrixbord door rijd, heb ik ook geen idee wat er staat meestal. En rijd ik ook maar door.

Ik bedoel maar te zeggen, het besluit om stil te gaan staan neem je niet zomaar. Want meestal valt het mee en dan is de wereld te klein.
 
Uiteraard, het is in de praktijk nooit zo zwart-wit als dat we zouden willen. Maar hoeveel filmpjes kwamen er wel niet voorbij van vrachtwagens waarvan niet alle wielen de grond raakten (en dan reken ik reservewielen niet mee). Die wind komt niet van het één op andere moment 'uit de lucht vallen', dat merk je eerder. En kun je er wat aan veranderen? Nee. Maar je kan wel even een parkeerplaats of industrieterrein opzoeken bijvoorbeeld. En natuurlijk moet altijd alles door, maar als Rijkswaterstaat elke potentiële weggebruiker oproept om thuis te blijven dan is er toch wel iets aan de hand. Dat kan een werkgever en eventuele rechter (mocht het tot ontslag leiden) toch ook niet negeren.
 
Leon zei:
Die wind komt niet van het één op andere moment 'uit de lucht vallen', dat merk je eerder.

Ik kwam uit Friesland rijden in de ochtend. Daar waaide het wel flink, maar viel wel mee. Pas bij de Stichtsebrug (A27) kwam ik er achter dat het écht van de planeten waaide. Ik kan me voorstellen dat zo'n vrachtwagenchauffeur eerst ook heeft gedacht: "het valt wel mee" en toen hij in het midden van het land aankwam: "ik val om". Het verschil was aanzienlijk en het hoogtepunt van de storm was ook maar kort. En dan kan het snel misgaan, voordat je beseft dat het veel erger is dan je dacht.

Maar goed, verder eens hoor. Als ik in een vrachtwagen gezeten had, stond ie na de Stichtsebrug op een parkeerterrein.
 
Perfecte gelegenheid om drie uur te pakken. Heb je later weer een korte dagelijkse rust extra. Kruidvat pakt dit goed op. Die hebben samen met de vervoerders ingesteld dat er met noodweer niet gereden wordt. Kunnen een hoop opdrachtgevers een voorbeeld aan nemen.
 
Boppie zei:
Perfecte gelegenheid om drie uur te pakken. Heb je later weer een korte dagelijkse rust extra. Kruidvat pakt dit goed op. Die hebben samen met de vervoerders ingesteld dat er met noodweer niet gereden wordt. Kunnen een hoop opdrachtgevers een voorbeeld aan nemen.
In principe is het een goede oplossing om de verantwoording bij de opdrachtgevers neer te leggen. (y)
Zitten alleen wat haken en ogen aan en ik zie dit meer om positief in het nieuws te komen.
bv
Wie draait er voor de onkosten op?
Geldt dit ook voor de inkomende goederenstroom?
Geldt dit meteen voor het hele land want zoals gisteren was het niet overal even heftig.

Overigens is een landelijk rijverbod praktisch niet eens uitvoerbaar want waar moeten al die auto`s gaan staan?
s`Nachts staan de parkeerplaatsen al overvol met internationale vrachtwagens terwijl de meeste vrachtwagens dan gewoon op hun thuisbasis staan.

Snap alleen niet wat je met die drie uur bedoeld?
Het is namelijk niet zo dat wanneer je drie uur pauze gaat nemen dat je dan ook drie uur langer door mag werken.
 
Normale dagelijkse rust is 11 uur, die mag je drie keer per week inkorten tot 9 uur. Je mag de normale dagelijkse rust op opsplitsen. 1x 3 uur en 1x 9 uur. Zo hou je ergens in de week een 9 uur over om eerder thuis te zijn bijvoorbeeld. De storm was van 10:00 tot pak hem beet 14:00 op zijn hoogtepunt. Pak in die periode 3 uur rust en je hebt een normale dagelijkse rust te pakken dus elders in de week kan je nog een korte rust pakken.
 
Pietzoveel zei:
Bij code rood de verzekeringsdekking opschorten? Alleen een aanslag in de portemonnee zal een lerend effect hebben.


Je moet iets internationaler denken. Je maakt dezelfde denkfout als onze minister.
 
Boppie zei:
Normale dagelijkse rust is 11 uur, die mag je drie keer per week inkorten tot 9 uur. Je mag de normale dagelijkse rust op opsplitsen. 1x 3 uur en 1x 9 uur. Zo hou je ergens in de week een 9 uur over om eerder thuis te zijn bijvoorbeeld. De storm was van 10:00 tot pak hem beet 14:00 op zijn hoogtepunt. Pak in die periode 3 uur rust en je hebt een normale dagelijkse rust te pakken dus elders in de week kan je nog een korte rust pakken.

Haha, leuk bedacht maar in de praktijk werkt dat dus niet.

Daarbij ga je als chauffeur niet in je eigen tijd staan wachten tot de storm voorbij is, dan kan je beter thuis blijven.
 
Voor iemand die de week (of langer) van huis is is het een mooie gelegenheid. Voor dagwerk of 2 a 3 nachten maakt het geen fluit uit.
 
Terug
Bovenaan