quote=Carfanatic]
Team Hoofdwegen
@POL_Hoofdwegen
#A10 Re 16.7 aanrijding zonder letsel. Wij hoorden van de bestuurder dat hij in een slip was geraakt. Dat vonden wij niet zo gek. Gezien zijn banden. Echter bleek het vier banden te betreffen
Gelukkig alleen schade en geen letsel. Wel ook naar huis met een proces-verbaal.
[/quote]
"Joh, mijn waggie is zo veilig; zolang er nog rubber om de velg zit, kan het ding er mee rijden."
Dwaas.
Mensen vergeten wel eens wat de reden is van regels. Deze meneer (of mevrouw) heeft duidelijk niet opgelet tijdens de natuurkundelessen en heeft ook nog eens de regel dat je minimaal 1,6 millimeter profiel moet hebben volkomen genegeerd.
Zo zie ik ook wel eens dropvetertjes die het soon-to-be-wrak ergens voor gooien. Ja, de euroNcap test auto's op de veiligheid. Ze simuleren een botsing met een betonblok en een crashtestdummy en kijken hoe groot de krachten op de crashtestdummy zijn. De crashtestdummy is hierbij een ideaal mens; hij heeft geen fysio nodig, hij moppert niet en als hij stuk is, pak je een nieuwe uit het magazijn.
Maar er zijn heel weinig vrijwilligers te vinden (misschien een enkele verstandelijk beperkte vrijwilliger) om de botsproef life mee te maken. En dat is niet zo gek, niet dood uit het wrak stappen kan ook betekenen dat je nog jaren revalidatie voor de boeg hebt.
Hetzelfde met deze Renault stuiterbal. Zo rondstuiterend tussen de vangrails en andere voertuigen kan je lijf hier en daar toch een 'stevige opdonder' krijgen waar een team van medische specialisten zich nog jaren op kan uitleven. Altijd fijn, zo'n mooie, lieve fysiotherapeute die jou van je pijntjes af gaat helpen, alleen jammer dat je er net op dat moment als lichamelijk wrak bij zit waardoor de Adonis-uitstraling toch even minder is.
Die jarenlange fysio en revalidatie ken ik uit eigen ervaring, ik kan je het niet aanbevelen.
Ik zie ook wel eens mensen die bewust het voertuig gebruiken om anderen dwars te zitten. Vaak lijkt het wel schoolmeestergedrag (gij zult niet ...weetikveel/vulmaarin) of om een fractie van een milliseconde sneller te zijn. De Audi, BMW, Volvo en Mercedes bestuurders hebben misschien ten onrechte deze reputatie.
Maar, als je met een voertuig (zwaar object) een auto raakt, zal deze auto een onverwachte beweging maken. Deze, misschien kleine, onverwachte beweging kan de bestuurder letsel geven. Misschien zit de bestuurder niet in dezelfde ideale positie als de crashtestdummy, misschien is hij niet zo ontspannen als de crashtestdummy of heeft hij een slechtere conditie dan waar de geleerden die de crashtestdummy gebruiken van uitgaan. Dan heb je het over een whiplash, een hernia of gewoon maanden spier- en gewrichtspijn omdat je impulsief heftig reageert op een onverwachte beweging.
Kijk maar eens hoe pijnlijk het is als je een traptrede overslaat of je het stoeprandje niet gezien hebt.