Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Boppie zei:
Onnodig geluid veroorzaken €370,-.

Vluchtstrook pakken erbij, ook €370,-.

De andere schoften €370,- voor onnodig geluid maken.

Meteen maar een 14-daagse cursus erbij doen?
"omgaan met teleurstellingen",
"agressiebeheersing in de praktijk" en
"rekening houden met de medemens voor beginners".

Tja, als ik alle filmpjes van mijn dashcam moet bewaren waarbij ik kleine kinderen los in de auto zie zitten......
Gisteren zat er ook weer zo'n jochie van een jaar of 5 achterstevoren op de achterbank me aan te kijken, terwijl moeders er bij het stoplicht vandoor ging.

https://www.facebook.com/epochtimes/videos/10155631582924266/

En zo moet het dus niet. Ongelooflijk dat het maar door en door blijft gaan.

Sneeuw. In Nederland is dat een garantie voor gekkigheid.

Rij ik vanmorgen over de snelweg in mijn oude VW Polo. Vier zomerglijers er onder maar ik rij in aangepast tempo - ongeveer 40 km/uur - en met een gepaste afstand tussen mij en mijn voorganger. Toen het ding gebouwd werd, waren ABS en ASR nog kreten waar men gewichtig over deed, in die tijd kon je rijden of je kon het niet.

Affijn, ik rij in een lange trein auto's, allemaal een 20 ~ 30 meter van elkaar. Een Volvo komt over de linkerbaan voorbij schuiven en ineens schuift hij het soon-te-be wrak er tussen. Een metertje of twee voor mijn ABS-loze auto, alsof hij zijn Volvo als extra kreukelzone wil aanbieden.
Op zichzelf is dat natuurlijk reuze vriendelijk, ik zou niet zo maar dertigduizend euro pisbakkenijzer aan een vreemdeling ter verkreukeling aanbieden, maar er zit toch ook een bedenkelijke zijde aan dit gebaar. Meneer gaat er zonder meer van uit dat ik te weinig rijervaring heb om deze tocht tot een goed einde te brengen en daarom biedt hij het achterwerk van zijn bolide maar als stootkussen aan. En zo'n gebaar komt dan van iemand die schijnbaar pas op dat moment uitgevonden heeft dat dat witte spul op de linkerbaan glad is.
En paar kilometer verderop ben ik de Volvo martelaar kwijt maar dan flikt een bestuurder van een BMW x-tractor hetzelfde grapje. Inhalen, vlak er voor gaan rijden en dan gaan treuzelen.
Ik heb een kanon onder de kap nodig.

Maar er zijn ook andere uitersten. Een bestuurder van een bestelautootje rijdt schijnbaar op spikes, zo'n 80 ~ 100 km/uur (geschat) over een linkerbaan die maagdelijk wit van de sneeuw is doe je niet op rubber alleen. Een ander beeft en bibbert als de naald van de snelheidsmeter ook maar iets durft aan te geven. En, een vrachtwagen hoort ingehaald te worden (dat staat waarschijnlijk in de nieuwste lesboekjes: vrachtwagens moeten ingehaald worden) dus dat doe je ook als er sneeuw ligt.
Dat je er pas voorbij bent na diverse hartklepvergrotende momenten van glijden en glibberen, near misses en een vrachtwagenchauffeur die wat gas minderde omdat zijn EHBO kist waarschijnlijk al was geplunderd voor een andere idioot... who cares. Dat je misschien beter jouw voorste kreukelzone kan uitproberen op de vrachtwagen dan dat de vrachtwagen zijn kreukelzone uitprobeert op jouw meegaantje... dat is toch onbelangrijk.
Ook het gebruik van de mistpit heb ik mogen bewonderen. Schijnbaar was dit een mistpit met een soort ingebouwd krachtveld om andere stukken ijzer op afstand te houden, anders gebruik je hem niet met zo veel zicht.

Leuk, zo'n tochtje door sneeuw.

Ach, haastige vogels hou je toch wel, die houden de spanning er ook nog een beetje in voor de overige weggebruikers.

Werd vanmiddag op het begin van een afrit nog even heel snel ingehaald door zo'n Audi-SUV geval, deze had blijkbaar zelfs zo'n haast dat die al direct na z'n inhaalactie het nog nodig vond om het talud van de afrit achterstevoren rijdend te gebruiken als afslag.:eek:
Ik heb toch maar gewoon de normale route voor die afslag genomen, en dat ging wel een stuk vlotter ondanks de zomerbandjes en een totaal gebrek aan technische snufjes.

Morgen maar eens zien dat ik de pekelrommel weer van het oude beestje af krijg, het was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling dat de Wagoneer nog in de pekel gebruikt zou worden maar belofte maakt nu eenmaal schuld.
Het 47 jarige oude beestje heeft echter geen krimp gegeven, good oldies never die.:cool:

Leuk geintje met de Mondeo, dat levert je vast bonuspunten met de buren op.

Gisteren een voorval meegemaakt:
Een paar straten verderop zijn een paar drukke kruisingen, royaal voorzien van verkeersontregelinstallaties. Nu is een van die kruisingen voorzien van een vervelende grap die wegenbouwers tegenwoordig wel vaker uithalen. Vlak voor de kruising wordt een rijbaan opgedeeld in twee rijbanen. Bij de stoplichten en op de kruising zijn het dan twee rijbanen waarna het al snel na de stoplichten weer een rijbaan wordt.
Een situatie die vraagt om het blokkeren van de kruising en ook vraagt om het drammerig voordringen. En als het rustig is, kan je even met illegale snelheid nog even snel voor die vrachtwagen ... oh shit, daar rijden al auto's....

Nu is voordringen wel een sport waarvoor je enkele kwaliteiten dient te hebben. Allereerst moet je niet bang zijn om een spatbord op te offeren om daarna met een tot het bot geïrriteerde bestuurder een schadeformulier in te vullen. En je moet een goed gevoel hebben voor de afmetingen van het blikje wat je op dat moment bestuurt.

Ik stond dus in de file op de rechterbaan na deze kruising nadat ik het eerst vertikt had de doorstroming te verhinderen. Ik liet een auto netjes ritsen maar er kwam een druif naast mij rijden die hij meende dat hij voorrang had. Ik vind het dan soms een grappige sport zo'n voordringer te laten zweten door te dreigen dat je jouw oude barrel er tegenaan gaat zetten. Ik bedoel maar, ik kijk over mijn linkerspatbord naar zijn rechterdeur en hij moet met zijn spiegels de boel inschatten.
Na wat getoeter van zijn kant (hij begon al met toeteren toen hij nog twintig centimeter ruimte had) heb ik de drammer er toch maar tussen gelaten.

Maar, wat ik vooral vreemd vind, waarom maken wegenbouwers dit soort situaties die vragen om drammerig gedrag? Hebben ze een contractje met een lokaal Focwa bedrijf? Willen ze graag verse deurtjes en achterspatbordjes aan leasemaatschappijen slijten?

Sarcast zei:
Zelfs zonder sneeuw zijn er voldoende idioten hoor:

Nog best gedurfd van die BMW @2:00 om alvast naar voren te rollen.
Dat van die busbaan ergens in het begin kan ik me iets bij voorstellen als je ter plaatse niet bekend bent.

rke zei:
Maar, wat ik vooral vreemd vind, waarom maken wegenbouwers dit soort situaties die vragen om drammerig gedrag? Hebben ze een contractje met een lokaal Focwa bedrijf? Willen ze graag verse deurtjes en achterspatbordjes aan leasemaatschappijen slijten?

Ik zie het meer als een test van het eigen (al dan niet sociale) gedrag van de weggebruiker.

De wegenbouwer kan dit soort gedrag niet oplossen, dat zullen we zelf als deelnemer van het verkeer moeten doen.
Maar ja, als we ons veilig wanen achter het al dan niet geblindeerde glas van onze eigen bolide en vooral aan
de eigen belangen (ik wil eerder achter de piepers zitten dan jij) denken, zal dit nooit opgelost worden.

Zouden we ons met het (volgeladen) karretje in de supermarkt net zo durven te gedragen?

Sarcast zei:

@5:59"Als er bij invoegen geen ruimte wordt gegeven, rijd ik gewoon verder.
Vaak is/wordt er verderop in de rij wel ruimte gemaakt en zo voorkom je dat je het achteropkomende verkeer ophoud.

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Vaak is/wordt er verderop in de rij wel ruimte gemaakt en zo voorkom je dat je het achteropkomende verkeer ophoud.

Dat is inderdaad een lastig punt.
Formeel gezien mag je de kruising niet blokkeren, dus als je gaat staan wachten op de doorgaande rijbaan ben je fout. Aan de andere kant, als je voor het verstoplicht blijft wachten, had je er nu nog gestaan. Misschien kunnen de stoplichten zo afgesteld worden dat de kruising leeg blijft.

rke zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Dat is inderdaad een lastig punt.
Formeel gezien mag je de kruising niet blokkeren, dus als je gaat staan wachten op de doorgaande rijbaan ben je fout. Aan de andere kant, als je voor het verstoplicht blijft wachten, had je er nu nog gestaan. Misschien kunnen de stoplichten zo afgesteld worden dat de kruising leeg blijft.

Iemand bewust beletten om in te voegen is in mijn ogen ook fout gedrag. Als iedereen iets meer als een wagenlengte ruimte houdt
en verder kijkt dan zijn (al dan niet zichtbare) autoneus zou het heel wat prettiger autorijden zijn ...

Sta ik te wachten voor de brug, loopt er op eens een voetganger over de snelweg.

Sarcast, kun jij niet ergens zwefvuil zoals rondslingerende petflessen gaan verzamelen of zo, veel nuttiger dan zo'n peukje.

https://www.youtube.com/watch?v=pDgIm6TFMjA

Een gek zet z'n eend stil op de snelweg om met een vrachtwagen chauffeur te vechten.

7dJdDzv.jpg

101x :eek:

funf zei:
Idefiqs zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:
rke zei:
Leuk geintje met de Mondeo, dat levert je vast bonuspunten met de buren op.
Nachtje op de bank. ;)

Normaal slaap je bij de buurman in bed?

Zal zijn ega geweest zijn, zijn we gelijk op de hoogte van de sfeer in huize sarcast.:)

Je zal zo'n buurman hebben als Sarcast, die snel je parkeerplekje inpikt. :rolleyes:

T was wel een soepele actie.

Razernaga zei:
https://www.youtube.com/watch?v=pDgIm6TFMjA

Een gek zet z'n eend stil op de snelweg om met een vrachtwagen chauffeur te vechten.
Tja,
Dat vergeten mensen wel eens.

Je plaagt iemand van achter stuur van je machtige bolide maar je wil ook je verhaal kunnen halen zonder verder te moeten leven met een setje plastic tanden. Stel je voor dat deze heren elkaar wat schade hadden bezorgd. Hoe ga je dan samen een schadeformulier invullen als oom agent ongeveer een kwartier nodig heeft om bij het ongeval te komen?
Hoeveel tanden raak je kwijt in een kwartier?

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=muAPJiMho2Y&feature=youtu.be&t=1m5s

vanaf 1:05 (y)

Geeft ook wel goed weer hoe panisch de Franse politie is geworden zeg. Je geeft aan dat je een ongeval met vluchtsmisdrijf hebt gezien en ze gaan met getrokken pistool op de bestuurder af. o_O
Ik vraag me overigens wel af hoe het met het slachtoffer is, die heeft immers niet per se de gegevens van de bestuurder / de kennis van de aanhouding.

Muddy Bandit zei:
Blackadder the 5th zei:
Muddy Bandit zei:
https://brabantactueel.nl/2017/12/16/man-botst-jeep-boom-bossen-waalre/

Hoe krijg je het voor elkaar....:confused:

Misschien iets teveel naar deze commercial gekeken?

Wie weet... in ieder geval wel een duur klappertje.
Prijs was € 49.500,=

https://autoadvance.nl/occasions/jeep-wrangler-unlimited-rubicon-3-8-ripp-supercharged/
Even Apeldoorn bellen?

Ik ben eerder bang voor de voortandjes van de bestuurder. Met wat pech zitten die nog in het stuur.

Pffff... dit soort dwazen (m/v)...

Ok, je haalt in maar de auto slaat af, kan even duren voor je het in de gaten hebt. Ik ga vervolgens netjes helemaal rechts rijden (zonder snijden!), gaat die knakker weer gas geven, mogelijk om mij expres klem te zetten op mijn voorligger. Moet daarom van de CC (106) af, en zet m er weer op als ik achter m zit. Lekker laat naar rechts gaan, en dan weer rechts van me blijven rijden, waarom echt?? WAAROM?

En dan ruim voor de 130 begint wel ineens t gas erop.

Heb mijzelf voor kerst een tweede cam gegeven trouwens, komt binnenkort binnen. Nu ik zo'n kwalijke priusrijder ben geworden met 106 op de CC valt het me op dat er toch meer aso geduwd wordt dan in mijn Passat uit 2004. Daarvoor een Passat uit 1981, toen werd er ook flink geduwd. Is naar mijn idee toch de indruk die mensen van je auto hebben, opgeteld bij het feit natuurlijk dat ik schandalig in de weg kan rijden.
Afijn, laatst dus weer een een taxi (met dat volk ben ik helemaal klaar) op mn bumper. In de 100, met 110 op de teller om iets sneller ruimte te maken op links, maar toch, toch moet men bovenop mijn bumper rijden en flitsen.
Dan gaat de CC natuurlijk weer op 106, feest compleet :) Misschien levert dat weer eens aardig beelden op van de stress die ik veroorzaak.

Het gave van de prius is dat de stress zich vooral buiten de auto afspeelt, binnen merk je er niks van :D

Boze Duitsers... Ik snap niet helemaal waarom, zij netjes rechts, ik braaf links. Niemand zit elkaar in de weg hier, toch zaten ze (ouder duo) te gebaren en te stuiteren in de wagen met voldoende energie om weer een wereldoorlog te ontketenen, vreemde gewaarwording.

Zollie zei:
Boze Duitsers... Ik snap niet helemaal waarom, zij netjes rechts, ik braaf links. Niemand zit elkaar in de weg hier, toch zaten ze (ouder duo) te gebaren en te stuiteren in de wagen met voldoende energie om weer een wereldoorlog te ontketenen, vreemde gewaarwording.

Jij ontneemt ze de ruimte om ruim om de voetgangers rechtsaf te slaan, ze moeten hierdoor langer wachten. Persoonlijk vind ik het ook een rare actie van jou, had gewoon even gewacht.

Terug
Bovenaan