Boppie
Wegverkenner
Joël D. zei:Lekker die hond. Weet je ook bij wie die hoorde?
Je wil hem overnemen en op de BBQ gooien? Wel goed ontharen en wees niet te zuinig met peper, zout en knoflook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joël D. zei:Lekker die hond. Weet je ook bij wie die hoorde?
En dan dondert bij iedere kruising je Spotify er uit omdat je telefoon schakelt naar de wifi van de VRI welke zeer waarschijnlijk geen internet heeft.Leon in z'n SEAT zei:Ligt er aan, als er een wifi-ontvangertje bij/in dat verkeerslicht zit is het volgens mij vrij snel te regelen lijkt me. Zo zie ik het althans voor me, als ik het zo'n systeem zou moeten bedenken zou ik het niet af willen laten hangen van mobiele data aangezien lang niet iedereen dat heeft.
Durashift zei:Oh, dat zou ook kunnen inderdaad..
Maar goed, dan moet 'om of opa' wel constant de GPS en DATA ingeschakeld hebben.. WiFI zal niet altijd werken, denk ik dan.
Boppie zei:Kan het verkeerslicht niet gewoon 10 seconden langer op groen gezet worden zodat ook anderen dan Daphne Schippers over kunnen steken? Of denk ik dan te simpel.
Boppie zei:Ik vind het wel een verfijning die enorm afhankelijk is van veel partijen om het goed te doen. Accepteren dat we gewoon soms moeten wachten voor een rood licht is een stuk goedkoper. Met drukknoppen en lussen zorgen we er al voor dat mensen zich aan kunnen melden bij verkeerslichten. Hoe ver moet het gaan voor een beetje tijdswinst.
Dat laatste is dan weer een mooi voorbeeld daarvan. Iedere vorm van marge terugdringen tot het absolute minimale.
Moderator
Marc van der Togt zei:Als ik het niet met m’n eigen ogen gezien zou hebben zou ik het niet geloven: vanochtend reed ik op een snelweg van twee rijstroken. We reden stapvoets in de file, ik reed op de meest rechtse strook. Zo’n 12 a 15 auto’s voor me besluit een automobilist (?) op dezelfde rijstrook, zijn Peugeot 508 rechtsom te keren (!!) om zo tegen het verkeer in (!!) de naast hem gelegen oprit als afrit te gaan gebruiken! Wat ???!! Ter hoogte van mij stopte hij abrupt en begon vliegensvlug te keren. Wellicht tot inkeer gekomen dacht ik nog. Hij “vluchtte” de snelweg weer op en drong zichzelf tussen de rijdende auto’s door naar rijstrook 1. Dit alles op inmiddels zo’n 6 auto’s voor me. 5 seconden later verschijnt er een politiewagen vanaf de oprit. Het gevolg laat zich raden: de wegpiraat werd er tussenuit gepikt en meegenomen naar de vluchtstrook. Deze had waarschijnlijk dus die politiewagen gezien bij het verlaten van de snelweg via de oprit en gedacht nog weg te kunnen komen. Ongelooflijk, wat een botte actie zeg. Maar wat ik me nou afvraag is wat de bestuurder hiervoor voror boete(s) in ontvangst mag nemen. Zal niet een heel laag bedrag zijn…….
[size=large]18-jarige verkeershufter rijdt 130 in 30-kilometerzone én probeert te vluchten[/size]
STEENBERGEN - Een 18-jarige man is vrijdagnacht zijn rijbewijs kwijtgeraakt nadat hij veel te hard door Steenbergen reed. De jonge bestuurder reed zelfs 130 kilometer per uur binnen een 30-kilometerzone. Na zijn aanhouding bleek de man ook nog een gebruikershoeveelheid hard- én softdrugs op zak te hebben.
Rond middernacht trok de automobilist aandacht van een motoragent toen hij met hoge snelheid over de Molenweg reed. Na de rotonde bij de Oudelandestraat reed de verdachte 120 kilometer per uur, hier is slechts 50 toegestaan.
Verzet bij aanhouding
De man kreeg een stopteken van de motoragent, maar negeerde dit. Hij stopte niet en reed de 30-kilometerzone in met een snelheid van 130. De asociale bestuurder trapte bij de Markt hard op de rem en rende een afgesloten voetgangersgebied in. Ook de motoragent stopte en riep versterking op.
De voortvluchtige bestuurder probeerde zich onzichtbaar te maken door tussen twee geparkeerde auto’s te duiken en zette het daarna opnieuw op een lopen. De verdachte werd hevig tegenstribbelend op de Markt aangehouden.
Gevaar op de weg
De actie trok volop aandacht van cafébezoekers op de Markt in Steenbergen. De politie wist de nieuwsgierige menigte op afstand te houden en heeft de verdachte meegenomen naar het politiebureau.
De man wordt verweten dat hij de veiligheid op de weg zeer ernstig in gevaar bracht door de hoge snelheid in een voetgangersgebied. Ook werd bij het fouilleren nog hard- en softdrugs ontdekt. De man is zijn rijbewijs voorlopig kwijt, de zaak is overgedragen aan de officier van justitie.
@PM zei:(.)
Gister had ik er eentje die blijkbaar "uitvoeghulp" van mij verwachtte. Ik reed op de rechterrijstrook door de Zeeburgertunnel, in zuidelijke richting, met de cc op 100(ish). Na de tunnel komt er een bestelblik naast me rijden, (..). Moet ik dan maar op m'n rem gaan blijkbaar als je naast me naar rechts komt?
Lycan Capri zei:Ik had gister op de N57 weer een meningsverschil
(..)
Waarom in hemelsnaam??? Je lijkt haast te hebben want je neemt me bijna in m'n reet maar vervolgens neem je de rotonde als een bejaarde om daarna toch weer haast te hebben?? (Op de N57 liggen tegenwoordig stenen tussen de dubbele doorgetrokken lijnen om inhalen te voorkomen)
Lycan Capri zei:Waarom zou ik gas inhouden op een rotonde?
Als je dusdanig veel haast hebt dat je mij zo'n beetje in m'n reet naait dan neem je de rotonde toch ook gewoon vlot via de linkerstrook als ik netjes opgeschoven ben naar rechts?
Als er op die zelfde weg iemand voor me zit (9 van de 10x een Duitser) die "ruim" onder Vmax rijdt haal ik hem ook gewoon in via de linkerstrook van de rotonde (er van uitgaande dat hij / zij naar rechts gaat, anders haal ik gewoon rechts in en dat mag gewoon bij zo'n turbo-rotonde
Lycan Capri zei:Waarom zou ik gas inhouden op een rotonde?
Lycan Capri zei:Als je dusdanig veel haast hebt dat je mij zo'n beetje in m'n reet naait dan neem je de rotonde toch ook gewoon vlot via de linkerstrook als ik netjes opgeschoven ben naar rechts?
Durashift zei:@PM zei:(.)
Gister had ik er eentje die blijkbaar "uitvoeghulp" van mij verwachtte. Ik reed op de rechterrijstrook door de Zeeburgertunnel, in zuidelijke richting, met de cc op 100(ish). Na de tunnel komt er een bestelblik naast me rijden, (..). Moet ik dan maar op m'n rem gaan blijkbaar als je naast me naar rechts komt?
Wellicht komt het door je cc?
Mijn ervaring is dat lang niet alle automobilisten gas bij geven bij tunnel uit rijden.. dus hun snelheid loopt terug. Wellicht dat de toeterende bestuurder bij jou ook daarop 'gokte' en zo dacht voor jou langs te kunnen kruisen. Maar ja, jouw cc ging gas bij geven waardoor zijn 'plannetje' mislukte?
@PM zei:Over verkeersregels/gedragscodes, ik hoorde een tijdje geleden iemand iets beweren waarvan ik niet meer zeker weet of ik dat hier heb voorgelegd. Bij deze alsnog, en indien het 'nogmaals' is, mijn excuses.
Iemand beweerde tegen mij dat als je onderdeel uitmaakt van een 'treintje' auto's, waarvan de voorste auto al begonnen is de hindernis te passeren, het hele treintje door mag rijden, ook als er intussen een tegenligger opduikt. Dit omwille van de effiency, er hoeft immers maar één auto te stoppen. Nu is dat laatste nogal voor interpretatie vatbaar, want wat doe je bij twee tegenliggers, of bij drie, terwijl je eigen 'treintje' ook uit drie auto's bestaat. Volgens mij is de regel gewoon heel duidelijk: als de hindernis aan jouw kant staat, moet je tegenliggers voor laten gaan. Period. Uitgezonderd militaire colonnes (regel) en begrafenisstoeten (gedragscode).
Blackadder the 5th zei:@PM zei:Over verkeersregels/gedragscodes, ik hoorde een tijdje geleden iemand iets beweren waarvan ik niet meer zeker weet of ik dat hier heb voorgelegd. Bij deze alsnog, en indien het 'nogmaals' is, mijn excuses.
Iemand beweerde tegen mij dat als je onderdeel uitmaakt van een 'treintje' auto's, waarvan de voorste auto al begonnen is de hindernis te passeren, het hele treintje door mag rijden, ook als er intussen een tegenligger opduikt. Dit omwille van de effiency, er hoeft immers maar één auto te stoppen. Nu is dat laatste nogal voor interpretatie vatbaar, want wat doe je bij twee tegenliggers, of bij drie, terwijl je eigen 'treintje' ook uit drie auto's bestaat. Volgens mij is de regel gewoon heel duidelijk: als de hindernis aan jouw kant staat, moet je tegenliggers voor laten gaan. Period. Uitgezonderd militaire colonnes (regel) en begrafenisstoeten (gedragscode).
Dan weet die "iemand" er niet zo veel van...
Het is enorm asociaal om, bij een blokkade op je weghelft, er nog even achteraan te schieten, terwijl er al een voertuig, die dus voorrang heeft, staat te wachten.
Zou wel mooi zijn, gewoon strak achter de voorste auto aanrijden en zo de hindernis passeren ...
Ik denk zelf dat het verstandiger is om eerst te kijken of je na de hindernis we door kunt rijden voordat je de voorganger volgt.
Heb wel eens meegemaakt dat het weggedeelte achter de hindernis compleet werd vastgezet door automobilisten die dachten dat ze door konden rijden en zich vervolgens vastreden achter de volgende geparkeerde auto ...
Het probleem is dat er bergen bestuurders zijn, die totaal niet in de gaten hebben wat er verder dan de auto voor hun gebeurt...
Die hadden dus niet eens gezien dat er 10 meter verder een auto geparkeerd stond, waardoor ze opeens de hele weg blokkeren.
Marcel Br zei:https://www.google.nl/maps/@52.2240114,6.928715,3a,75y,192.81h,80.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqyaus4Ee16-atUREnSkWfw!2e0!7i13312!8i6656
Als ik hier kan doorrijden achter een andere auto doe ik het echt wel.
Rembrandt zei:Tja, je verbaast je soms over hoe mensen met (de veiligheid van) hun kinderen omgaan.
Gewoon Dirk zei:Ik had pas ook weer een fraai moment.
Ik fietste hier en ter hoogte van de voetganger kwam er een Audi A4 achteruit uit het straatje van rechts. Omdat ik geen oogcontact kon maken met de bestuurder (in eerste instantie door de geblindeerde achterste zijruiten, later bleek hij alleen de weg links van hem in de gaten te houden) besloot ik maar af te remmen en zeker niet achterlangs de auto te sturen. Iets verderop zag ik de mogelijkheid om de man aan te spreken.
Ik: U was zonet achteruit aan het rijden en reed mij daarbij haast van mijn fiets af.
Hij: Dan moet je beter uitkijken, je zag toch dat ik aan het keren was.
Ik: Ik zag u inderdaad een bijzondere manouvre uitvoeren en daarbij moet u al het overige verkeer voor laten gaan.
Hij: Je zag me toch, dan had jij uit moeten kijken, eikel.
Ik: U ook nog een prettige dag (het verkeerslicht waar ik hem aan kon spreken was op groen gesprongen dus fietste ik maar door)
Ik was met stomheid geslagen. Overigens had hij een kind van +/- 6 jaar op de achterbank, niet op een verhoging en zonder gordel. Ik hoop voor dat mannetje dat zijn vader nooit bij iemand achterop klapt.
Lycan Capri zei:Ik had gister op de N57 weer een meningsverschil
Ik reed ik gewoon netjes de Vmax van 80km/u (+10) en toch was er een die het nodig vond om lekker te duwen met z'n VAG, vervolgens komen we bij een turbo-rotonde
Dus ik laat m'n gas los omdat we het bord Vmax 70km/u naderen waardoor de VAG nog dichter op me kruipt, ik ga naar de rechterstrook zodra dat kan, VAG knalt voorbij, gaat stevig in de HO-ijzers bij de rotonde, kruipt over de rotonde, ik neem de rotonde gewoon normaal met rond de 50km/u (zonder m'n remmen aan te raken) en kom dus ruim 2 á 3 autolengtes voor VAG uit, ik rij weer zoals voor de rotonde netjes Vmax en VAG kruipt weer in m'n hol. We komen bij de volgende turbo-rotonde en daar gaat het precies zoals bij de eerste.....
Waarom in hemelsnaam??? Je lijkt haast te hebben want je neemt me bijna in m'n reet maar vervolgens neem je de rotonde als een bejaarde om daarna toch weer haast te hebben?? (Op de N57 liggen tegenwoordig stenen tussen de dubbele doorgetrokken lijnen om inhalen te voorkomen)
Gewoon Dirk zei:geven van een grote mond en ook het blijven geloven in het eigen gelijk. Ik moest maar uitkijken want hij reed daar toch.
Tuftuf74 zei:Dan riepen zij terug: "Je zag me toch, trut!" Ja tuurlijk zag ik je, maar logischerwijs ga ik er toch niet vanuit dat je me afsnijdt / dat je voorrang neemt terwijl je het niet hebt?!
@PM zei:Gewoon Dirk zei:geven van een grote mond en ook het blijven geloven in het eigen gelijk. Ik moest maar uitkijken want hij reed daar toch.
Tuftuf74 zei:Dan riepen zij terug: "Je zag me toch, trut!" Ja tuurlijk zag ik je, maar logischerwijs ga ik er toch niet vanuit dat je me afsnijdt / dat je voorrang neemt terwijl je het niet hebt?!
Zou het - deels - ook de onmogelijkheid zijn om een fout toe te geven als ze geconfronteerd worden met kritiek van iemand die ze niet kennen?