Carfanatic
Wegverkenner
zag gisteravond een auto vast staan op een verschrikkelijk handige plek.
drankrijders

drankrijders
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
106Goku zei:Een leuk topic is dit natuurlijk, maar ik zet toch mijn vraagtekens bij die dashcams. Heb net namelijk Dashcam the Movie gezien van de Telegraaf en kom mij ook een paar situaties tegen waarvan ik denk: nou zeg de bestuurder met de dashcam is ook niet bepaald beschaafd.
Vloekend en tierende zitten ze achter het stuur wanneer ze een verkeersfout of overtreding van een ander vastleggen. En dan gek vinden dat zo'n bestuurder verhaal bij je komt halen?! Dus ja volgens mij zijn die dashboard bestuurders ook niet altijd engeltjes, daar geloof ik namelijk niets van.
Vind het sowieso best een kwalijk zaak als iedereen straks elkaar ligt te filmen in het verkeer, want wij maken allemaal wel eens fouten in het verkeer. En sommige schieten dan direct in een soort paniek, terwijl er meestal helemaal niets aan de hand is.
Leon in z'n SEAT zei:Lang verhaal kort: je wilt het verplichten dat iedereen standaard met dimlicht rijdt?joebarteam zei:Ik snap werkelijk niet welke slimmerik bij de overheid ooit bedacht heeft dat bij dagrijverlichting de achterlichten niet mochten branden
Totdat iemand ineens wakker schrok en bedacht dat het mss toch wel wat veiliger was, wanneer de achterlichten ook zouden branden.
Aangezien er hele volksstammen zijn die met alleen dagrijverlichting aan de voorzijde rond tuffen, wanneer gewone verlichting meer dan gewenst is![]()
Moderator
Leon in z'n SEAT zei:Wordt de schade aan (bijvoorbeeld) de berm nou nog op die vent verhaald? Of mag de belastingbetaler daar weer voor opdraaien?
Goku106 zei:Een leuk topic is dit natuurlijk, maar ik zet toch mijn vraagtekens bij die dashcams. Heb net namelijk Dashcam the Movie gezien van de Telegraaf en kom mij ook een paar situaties tegen waarvan ik denk: nou zeg de bestuurder met de dashcam is ook niet bepaald beschaafd.
Vloekend en tierende zitten ze achter het stuur wanneer ze een verkeersfout of overtreding van een ander vastleggen. En dan gek vinden dat zo'n bestuurder verhaal bij je komt halen?! Dus ja volgens mij zijn die dashboard bestuurders ook niet altijd engeltjes, daar geloof ik namelijk niets van.
Vind het sowieso best een kwalijk zaak als iedereen straks elkaar ligt te filmen in het verkeer, want wij maken allemaal wel eens fouten in het verkeer. En sommige schieten dan direct in een soort paniek, terwijl er meestal helemaal niets aan de hand is.
Helemaal vast.stoterstangen90 zei:Via Loenen en Loosdrecht dan?
Doe ik al de hele week.
Moderator
Rayban zei:Helemaal vast.stoterstangen90 zei:Via Loenen en Loosdrecht dan?
Doe ik al de hele week.
Echt zo ongelooflijk idioot om een omleiding in een omleiding te geven.
Terence zei:Rayban zei:Helemaal vast.stoterstangen90 zei:Via Loenen en Loosdrecht dan?
Doe ik al de hele week.
Echt zo ongelooflijk idioot om een omleiding in een omleiding te geven.
Het was behoorlijk druk zaterdag. A2 naar A12 hadden ze de rechter rijstrook niet afgekruist om het verkeer beter te laten te laten invoegen. Ik heb RWS erop geattendeerd en gelukkig deden ze dat zondag wel. Scheelde een behoorlijke bak file.
Daarnaast: als je stukje N201 had gepakt, Kerklaan eraf, via Nigtevecht naar Weesp: 0 file. Dat was dan ook de enige route zonder file, mooi stukje gereden gisteren naar Bussum![]()
Rayban zei:(..)
Ouden Rijn was idd de rechterstrook afgekruist, daar stonden een aantal auto`s dacht aan een aanrijding.
Ook vreemd is dat op de A2 voor de tunnel (niet de hoofdrijbaan) de rechterrijstrook was afgekruist om een file voor de tunnel te creëren.
Dat werkte dus want in de tunnel stond geen file.
Eens,Durashift zei:Rayban zei:(..)
Ouden Rijn was idd de rechterstrook afgekruist, daar stonden een aantal auto`s dacht aan een aanrijding.
Ook vreemd is dat op de A2 voor de tunnel (niet de hoofdrijbaan) de rechterrijstrook was afgekruist om een file voor de tunnel te creëren.
Ja, dat is de hele bedoeling van tunneldoseren. Geen file IN de tunnel..![]()
![]()
Als er bij Ouderijn iets gebeurd is, is tunneldoseren logisch..
Durashift zei:^ Dan worden de vluchtwegen een keer gebruikt.![]()
Rayban zei:Durashift zei:^ Dan worden de vluchtwegen een keer gebruikt.![]()
Alhoewel......we rijden toch niet door die vluchtwegen dus open met die tunnel.
schipholtunnelellende
Door dit geintje deed ik 3 kwartier over 12km.
Moderator
Rayban zei:Eens,Durashift zei:Rayban zei:(..)
Ja, dat is de hele bedoeling van tunneldoseren. Geen file IN de tunnel..![]()
![]()
Als er bij Ouderijn iets gebeurd is, is tunneldoseren logisch..
Maar stel dat er brand uitbreekt in de tunnel en je staat in de file........of er knalt een vrachtwagen achterin de stilstaande rij....
Idefiqs zei:
Dat verklaart de filmer zelf dan toch niet?Nou ja, dat gebeurt wel vaker. Niet goed natuurlijk.
Inschattingsfout.
Wat ik zie is dat de zon (door de foutieve inhaler) tegemoet gereden wordt.. Er zit een wit/zilveren 208 voor.. valt lekker weg tegen het zonlicht.. (alleen dagrijlicht aan misschien?)
Idefiqs zei:
Durashift zei:Idefiqs zei:
Nou ja, dat gebeurt wel vaker. Niet goed natuurlijk.
Inschattingsfout.
Wat ik zie is dat de zon (door de foutieve inhaler) tegemoet gereden wordt.. Er zit een wit/zilveren 208 voor.. valt lekker weg tegen het zonlicht.. (alleen dagrijlicht aan misschien?)
Commentaar van die dashcam filmer vind ik wel een beetje apart.. Hij zegt dat hij door zijn hogere zitpositie de inhalende auto al wel had zien aankomen.. Echter, als ik naar de snelheid op de cam kijk zie ik daar toch weinig van terug.. snelheid neemt pas fors af ná het passeren...
Kan misschien met GPS vertraging te maken hebben?
Idefiqs zei:
Idefiqs zei:
Springbok zei:Erg rare actie van Meriva. Blijkbaar is het lastig om naar het juiste stoplicht te kijken..
TYN zei:Idefiqs zei:
Een grote buiging voor de koerier en (vooral) de bestuurder van de Peugeot vind ik hier wel op z'n plaats. Zeer beheerst gereageerd door beide. Hulde.
Het zou niet de eerste zijn geweest die in een schrikreactie veel te hard aan het stuur trekt, overcorrigeert en vervolgens vol in een tegenligger parkeert.
TYN zei:Vwb de Mercedes bestuurder: als je in een (flauwe) bocht met mogelijk weinig zicht gaat inhalen en daarbij bijna een paar mensen dood rijdt mag je wat mij betreft je rijbewijs een tijdje inleveren.
Springbok zei:Erg rare actie van Meriva. Blijkbaar is het lastig om naar het juiste stoplicht te kijken..
Blackadder the 5th zei:Springbok zei:Erg rare actie van Meriva. Blijkbaar is het lastig om naar het juiste stoplicht te kijken..
Was je bang dat de Meriva rechtsaf zou slaan, dat je de toeter gebruikte?
Springbok zei:Blackadder the 5th zei:Springbok zei:Erg rare actie van Meriva. Blijkbaar is het lastig om naar het juiste stoplicht te kijken..
Was je bang dat de Meriva rechtsaf zou slaan, dat je de toeter gebruikte?
Ik wou hem vooral even waarschuwen dat er iets niet goed ging![]()
Ik zit niet constant op zijn bumper. In het begin heb je nog hoop dat iemand uit zichzelf naar rechts gaat. 15km verder vervalt die hoop toch enigszins en ga je wat anders proberen. Dus eerst eens wat dichter naar hem toe rijden als je rechts de ruimte ziet. Daarna eens groot licht proberen, knipperlicht naar links. Zelf naar rechts gaan en weer naar links. Deze laml*l was kennelijk alleen op de snelweg in zijn eigen wereld.Leon in z'n SEAT zei:Maarrrr..... jij zit dus een kwartier achter die Benz te pushen op de linkerbaan? Of begrijp ik het dan verkeerd? Ken natuurlijk de situatie niet, maar als die Duitser naar rechts kon had jij dat toch ook kunnen doen. Vaak is de boodschap dan ook wel duidelijk. En anders kun je er alsnog langs (nee, mag niet I know). Maar om dat nou een kwartier lang vol te houden.
Edit: bovenstaand is niet als verwijt bedoeld, maar ik probeer de situatie even te snappen![]()
Paulus0013 zei:Plots voor mij een Duitser in zijn Benz. Die reed links en bleef dat ook doodleuk iets van 30km lang doen. Dichter er op rijden, groot licht knipperen, knipperlicht, niets hielp. Meneer bleef maar op die linkerbaan. Wel zelf kort op zijn voorgangers rijden, dus ik dacht aanvankelijk nog dat het een doorrijder zou zijn, maar nee hoor.
Bij de eerste de beste gelegenheid er alsnog maar rechts voorbij gegaan ik was er wel klaar mee.
Zeggen ze wat van rechts inhalen, maar ruim 30km lang op die linkerbaan hangen man man.
520d zei:Eens. Maar dan zul je zien: ga jij netjes naar rechts, wordt achter je het gat meteen dicht gereden en rijd je jezelf uiteindelijk klem.
Leon in z'n SEAT zei:Wel of niet klem laten rijden heb je vaak ook zelf voor een deel in de hand. Als je een vrachtwagen nadert weet je dat je op een gegeven moment naar linksmoetwilt, dat is het moment om een plekje te zoeken. Niet in de laatste plaats omdat je dan nog 120/130 rijdt waarschijnlijk, dan kun je nog fatsoenlijk invoegen. Met 80/90 km/u is dat al een stuk lastiger...
Leon in z'n SEAT zei:Wel of niet klem laten rijden heb je vaak ook zelf voor een deel in de hand. Als je een vrachtwagen nadert weet je dat je op een gegeven moment naar linksmoetwilt, dat is het moment om een plekje te zoeken. Niet in de laatste plaats omdat je dan nog 120/130 rijdt waarschijnlijk, dan kun je nog fatsoenlijk invoegen. Met 80/90 km/u is dat al een stuk lastiger...
Blackadder the 5th zei:520d zei:Eens. Maar dan zul je zien: ga jij netjes naar rechts, wordt achter je het gat meteen dicht gereden en rijd je jezelf uiteindelijk klem.
Hiermee geef je dus een reden waarom automobilisten op links blijven rijden als het drukker wordt.
Ik vind het klemrijden in de praktijk wel meevallen. Zolang je maar niet rechts gaat inhalen,
wordt je niet snel klemgereden bij het weer opnieuw invoegen.
Degene die het gat snel dicht rijdt is vaak ook dezelfde die voortdurend zo ongeveer op de achterbumper zit ...![]()
520d zei:Ik maak het toch geregeld mee dat achterliggers meteen het gat dat ik achterlaat dicht rijden. Zelfs als ik met hetzelfde tempo doorrijd. Ik kan me er niet echt druk om maken, maar het verbaast me wel.