Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Pietzoveel zei:
Weten we in ieder geval nu waarom de verzekeringspremie volgend jaar weer zal stijgen.....
Yup... van mij mogen ze uitzoeken waarom de mensen die schade hebben gereden op de weg waren. Geen goede reden, ook geen uitkering.

Joël D. zei:
Pietzoveel zei:
Weten we in ieder geval nu waarom de verzekeringspremie volgend jaar weer zal stijgen.....
Yup... van mij mogen ze uitzoeken waarom de mensen die schade hebben gereden op de weg waren. Geen goede reden, ook geen uitkering.

Wordt een leuke discussie wat dan een goede reden is. De rechtbanken krijgen het dan waarschijnlijk erg druk ... ;-)

Blackadder the 5th zei:
Joël D. zei:
Pietzoveel zei:

Wordt een leuke discussie wat dan een goede reden is. De rechtbanken krijgen het dan waarschijnlijk erg druk ... ;-)

Op het nieuws kwam er iemand voorbij die een proefrit in - ik meen - een Land Rover Freelander was gaan maken. Op een bruggedeelte was het ineens spekglad en raakte hij de controle over het voertuig kwijt, de auto zag er behoorlijk kapot uit.
Op een dag dat er zo hard gewaarschuwd wordt voor gevaarlijke gladheid doelbewust een stukje gaan rijden met een auto die je niet eigen bent, ik kan er met mijn hoofd niet bij. Wat bezielt zo iemand?

Het lijkt mij wel apart als we Patrick van de VID zijn zin geven en stoppen met strooien en rijden bij gladheid verbieden.
'Ja sorry mevrouw, het is heel vervelend dat uw man nu een een hartaanval heeft, maar met gladheid mogen ook ambulances niet rijden. We willen tenslotte niet dat er doden vallen.'

https://www.youtube.com/watch?v=AtFp3Q4_LIc

en dan nog onzin verkondigen als

"I actually had a blown tyre and could do nothing about what happened. I agree I should have worn my belt but in this case my legs would have been crushed so I am thankful I didn't.

Smart Car Crash Test - Fifth Gear

De kreukelzone van de Smart is niet onbeperkt, en uiteindelijk zijn de bestuurder/bijrijders de beperkende factor met betrekking tot de G-krachten.
Je kunt je afvragen of het op die snelheid wel of niet de gordels dragen veel had uitgemaakt in combinatie met de botsing met de middengeleiding ...

De bestuurder/bijrijder mogen van geluk spreken dat de G-krachten blijkbaar beperkt zijn gebleven en dat ze niet zijn overreden na de botsing.

Geeft trouwens wel te denken, als je in een zone waar betonnen barriers staan een klapband krijgt met 100 km/h ...

https://www.youtube.com/watch?v=lNckV8Kk_EU

The video shows the merging lane, and the truck-driver does everything right. He keeps in his lane, and then merges when his lane ends. For some reason, the Mini driver gets pissed off by this.. He then makes an illegal overtake, brake-checks, and the truck hits him. The Mini-driver received all the blame. He got fined and suspended for 11 months

ZoBmwGA.jpg

Nou, dan deze: een verkoopmedewerker van een Maserati-dealer in Colorado filmde zichzelf 's-avonds live streamend naar Facebook, terwijl hij vol accelereerde naar 111 mph (179 km/h). Dat is op zichzelf al wettelijk veel te hard natuurlijk. Maar kennelijk had hij de auto niet geheel onder controle, want de volgende dag werd zijn stoffelijk overschot in de gecrashte Italiaan in een greppel langs de weg gevonden...

https://www.youtube.com/watch?v=ZZeg0lXqmqo

Ander soort hufterigheid in het verkeer.

Misschien moeten ze deze hufter ook maar laten zitten als er brand is, of als hij hulp nodig heeft. Een steekje los en dan druk ik mij heel zacht uit.

Hoe haal je het in je botte kop om zo te handelen, deden die bonnen zoveel pijn? Kom op zeg...slappe zak patat. Als jij als eerste getuige bent van een ongeval, dan verleen je hulp waar mogelijk.

Boppie zei:
Ander soort hufterigheid in het verkeer.

Misschien moeten ze deze hufter ook maar laten zitten als er brand is, of als hij hulp nodig heeft. Een steekje los en dan druk ik mij heel zacht uit.

Hoe haal je het in je botte kop om zo te handelen, deden die bonnen zoveel pijn? Kom op zeg...slappe zak patat. Als jij als eerste getuige bent van een ongeval, dan verleen je hulp waar mogelijk.

Begrijp eerlijk gezegd niet goed, waarom ze deze man later niet hebben aangehouden.
Begrijp uit het verhaal dat politie druk was met hulp aan de collega,
maar toen de man bleef kijken/commentaar geven hadden ze hem alsnog in kunnen rekenen ...

Ze wisten niet wat hij had gedaan (of juist niet gedaan) maar het zuigen en melken had genoeg mogen zijn om hem aan te houden. Gewoon beetpakken en een nachtje vastzetten.

Boppie zei:
Ze wisten niet wat hij had gedaan (of juist niet gedaan) maar het zuigen en melken had genoeg mogen zijn om hem aan te houden. Gewoon beetpakken en een nachtje vastzetten.

Zie dat in Engeland de politie veel korter is in dat opzicht. Als je bij een aanhouding vervelend doet en/of een omstander bemoeit zich ermee, krijgt deze 1 waarschuwing.
Gaat hij/zij toch door, dan worden de handboeien gebruikt en mag het een en ander op het politiebureau worden uitgelegd ...

Zo hoort het ook. Ik denk dat de agenten op de vloer dit wel willen, maar dat er van bovenaf weinig steun is.

.. en dit dan?

https://www.omroepbrabant.nl/?news/260333592/Dertien+agenten+opgeroepen+om+jongen+die+broodje+wil+eten+in+bus+te+arresteren+[FILMPJE].aspx

Ook een 'zuigert'.. en kennelijk wordt er lichamelijk weerstand geboden.. waarom het nou niet lukt om de handen van die kerel normaal achter de rug te krijgen is mij wel een raadsel..

[size=small]Oh ja, ik heb trouwens ook weleens mijn bammetje van thuis in de bus zitten opeten.. of een slok water gedronken in de zomer (zo goed zijn die airco's in bussen nou ook weer niet..).. o_O

Wat voor broodje zou dit geweest zijn? Kebab?[/size]

Durashift zei:
.. en dit dan?

https://www.omroepbrabant.nl/?news/260333592/Dertien+agenten+opgeroepen+om+jongen+die+broodje+wil+eten+in+bus+te+arresteren+[FILMPJE].aspx

Ook een 'zuigert'.. en kennelijk wordt er lichamelijk weerstand geboden.. waarom het nou niet lukt om de handen van die kerel normaal achter de rug te krijgen is mij wel een raadsel..

[size=small]Oh ja, ik heb trouwens ook weleens mijn bammetje van thuis in de bus zitten opeten.. of een slok water gedronken in de zomer (zo goed zijn die airco's in bussen nou ook weer niet..).. o_O

Wat voor broodje zou dit geweest zijn? Kebab?[/size]

Vind dit weer een typisch voorbeeld van suggestief brengen van nieuws.

Er waren 3 man politie opgeroepen voor assistentie, en pas toen 1 van de 2 jongens bleef weigeren uit
de bus te gaan/opmerkingen maken tegen de politie/verzetten tegen aanhouding werd extra assistentie ingeroepen.

Politie: filmpje geeft suggestief beeld van de broodjesincident in bus

Quote uit dit stukje:

'Denk je dat ik luister?'
Politieagenten kwamen naar de bus toe en vroegen de mannen uit te stappen. De Tilburger wilde niet. Zijn reactie was: “Ik ga er niet uit, denken jullie omdat je dat pakje aan hebt, dat ik luister?” De andere man stapte wel uit, maar de 25-jarige verdachte bleef zitten.

Tsja, als je zo tegen een politieagent reageert, vraag je naar mijn idee er ook om ...

Idiote acties, ik had ze vrijdagavond weer op de snelweg. Ben tot 2x toe bijna mijn voorbumper kwijt geweest. En het aparte is dat zoiets dan gebeurt als ik juist niet fors te hard rijd.
Een auto die naar rechts komt precies naast mij, ik zat er bijna geheel naast. Een andere auto die net als ik bij zijn achterbumper zit besluit zonder richting aan te geven naar links te komen om een vrachtwagen in te halen. In beide gevallen zag ik het op tijd aankomen, dus met een beetje remmen was het wel opgelost. Maar ik kan net zo goed even een moment hebben dat ik opzij kijk, dan zit ik er bovenop.
In het algemeen me weer aardig geërgerd aan mensen die hun auto er maar lukraak tussenproppen, mensen die geen richting aangeven en onnodig links blijven rijden. Maar lekker blijven flitsen en trajectcontroles neerzetten, dat lost alles wel op!

https://www.youtube.com/watch?v=Q0FbojuuzyQ

From the new blogger who posted the video:
Some drivers had other plans though, and decided to disobey numerous road closed signs figuring they could come through no problem. Despite my vehicle in the lane blocking the road and me waving them down to stop and telling them the road was closed due to flooding... nothin phased em. The driver of the Camaro (a rental) even raised his arm up at me as he punched the accelerator into the water in some sort of rude hand gesture. Well.... you can see how that ended up.)
And a local firefighter who also commented on the facebook post:
Seconds before the red car entered the video, they had squeezed past the road closure signs and my fire engine with its red emergency lights on, blocking the road.

nog een paar:

https://www.youtube.com/watch?v=9HnYo8MInTA

https://www.youtube.com/watch?v=U7fCCKCz0O4

https://www.youtube.com/watch?v=fuWeVJRRP-k

Het blijft leuk om te zien, dat zwemmen met auto's.
Ik mag het zelf ook graag doen als de mogelijkheid zich eens aandient, m'n auto kan er wel tegen en wordt er van onderen ook weer mooi schoon van.:)

Muddy Bandit zei:
Ik mag het zelf ook graag doen als de mogelijkheid zich eens aandient, m'n auto kan er wel tegen en wordt er van onderen ook weer mooi schoon van.:)
Jij hebt er een snorkel op zitten?

rke zei:
Muddy Bandit zei:
Jij hebt er een snorkel op zitten?

Jep, de lucht voor de TDi wordt aangezogen boven de voorruit (op ca. 1,8 m hoogte), de ontluchting van assen, versnellingbak, tussenbak, stuurpomp en tank zijn ook op hoogte van de daklijn gebracht dus een plasje van een metertje diep geeft voor de auto totaal geen problemen.
Het wordt alleen maar een "beetje" vochtig in de auto, maar dat soort kleine details drukt de pret totaal niet.:)

[video]https://www.1limburg.nl/gallery/93592/41044/eNolykEKgCAQRuG7%252FGuhAldepSKGnEgoLR0XId49o%252B37XsEZbD4YBhuT5MgLRXFrKwoXRToTTIF3th166LVGVbCcxHkSF%252FynF8ne2AfLU%252FdPCnfm%252BMCMc60vv%252BMhCQ%253D%253D[/video]

Wat een debiel...en het is oorverdovend stil qua claxons e.d. Zo`n zak patat laat je zijn gang toch niet gaan?

Boppie zei:
[video]https://www.1limburg.nl/gallery/93592/41044/eNolykEKgCAQRuG7%252FGuhAldepSKGnEgoLR0XId49o%252B37XsEZbD4YBhuT5MgLRXFrKwoXRToTTIF3th166LVGVbCcxHkSF%252FynF8ne2AfLU%252FdPCnfm%252BMCMc60vv%252BMhCQ%253D%253D[/video]

Wat een debiel...(..)

Ja, Bizar. o_O

Al zal het mij niks verbazen als dat dit gedrag in de contreien waar de chauffeur (vermoedelijk) vandaan komt niet geheel ongebruikelijk is..

Zou daar misschien ook wel kunnen qua verkeersintensiteit.. hier in het 'westen' absoluut niet..

Heeft al in oktober plaatsgevonden, begrijp ik.
https://www.1limburg.nl/video-trucker-haalt-halsbrekende-toeren-uit-op-snelweg?context=default

Boppie zei:
(..)
en het is oorverdovend stil qua claxons e.d. Zo`n zak patat laat je zijn gang toch niet gaan?

Tja, wat kan je doen? Verkeer dat achterop komt waarschuwen.. maar je eigen personenwagen erachter 'pleuren' lijkt mij niet zo verstandig..

Kennelijk afgelopen week was er nog zo'n 'held'...

a76_0.png

Een onbekende vrachtwagenchauffeur heeft donderdag op de A76 een levensgevaarlijke spookrij-manoeuvre uitgehaald.

De bestuurder van een personenauto moest vol in de remmen om een crash te voorkomen.

Het incident speelde zich af ter hoogte van Schinnen. De trucker wilde vermoedelijk eerst vanuit Schinnen de A76 richting Heerlen nemen. Maar die oprit is sinds begin deze maand voor lange tijd afgesloten in verband met werkzaamheden.

Spookrijdend
Blijkbaar zag de vrachtwagenchauffeur geen andere mogelijkheid om dan maar - al spookrijdend tegen het verkeer in - de afrit te pakken. Bij de snelweg aangekomen maakte hij een scherpe draai naar rechts om weer in de goede richting te kunnen rijden.

Kenteken
De bestuurder van de personenauto schrok van de onverwacht opdoemende vrachtwagen maar kon gelukkig nog op tijd remmen. Het opmerkelijke tafereel werd vastgelegd door een andere automobilist die op de A76 reed. Die kon in de gauwigheid niet zien uit welk land de vrachtwagen kwam, maar hij had in elk geval geen Nederlands kenteken.

https://www.1limburg.nl/trucker-maakt-bloedlinke-manoeuvre-op-afrit-snelweg?context=mostread

In ieder geval op de claxon rammen en 112 bellen. Uitstappen en bewegen om weer vooruit te gaan. Niet filmen in ieder geval. Dit is het recept om er achter op te klappen.

Is al even oud inderdaad zie ik.

Wat denk je van eigen veiligheid eerst?

Claxon, gevarenlampjes, de afrit oprijden of wachten op vluchtstrook?

Vanochtend een voorbeeld meegemaakt dat vrouwen blijkbaar toch niet kunnen multitasken.

Reed met de auto op een straat in het dorp, waar aan de overkant een rij auto's geparkeerd staan met hier en daar een
tussenruimte. Je kunt met de auto elkaar niet passeren, je moet dan even 1 van die vrije ruimtes opzoeken.

Kom een auto tegen die maar door blijft rijden, totdat we bijna met de neuzen tegen elkaar staan.
Gelukkig kon de chauffeur toch nog een plekje vinden om uit te wijken.
Op het moment dat ik de auto passeer zie ik de reden van het lange doorrijden:
de vrouwelijke chauffeur was druk in gesprek met haar medepassagier en
had die kleine knalrode auto met verlichting aan pas op het laatste moment opgemerkt ... ;)

Zou me niets verbazen dat de vrachtwagenchauffeur de invoegende auto niet eens heeft opgemerkt,
gezien de wijze waarop de auto nog een stukje wordt meegesleurd ...

Grappig,

Die oetlul zit precies in de dode hoek van die vrachtwagen te prutsen. Iets wat hij nu wel zal begrijpen.

Wat dacht die automobilist?!o_O

Ok, ik heb mezelf ook wel eens overschat tijdens een invoegmanoeuvre, maar dit is wel heel bont...

Ik kom in Veenendaal een van deze rontonde wel eens voorbij met 2 rijstroken: Veenendaal - Rotonde Rondweg west/De Smalle zijde

Het valt mij op dat er door de bestuurders van de auto's nog wel eens "creatief" gebruik gemaakt worden van de rijstroken op
de rotonde.

Zo zijn er die vanaf de rechterrijstrook op de toegangsweg naar de linkersstrook op de rotonde gaan om vervolgens weer op de rechterrijstrook van
de 2e afslag uit te komen. En daarmee bijna de neus van de auto eraf rijdend van degene die wel netjes de rijstroken op de rotonde aanhoudt.

Ze moeten blijkbaar op deze wijze slalommen, want op de snelheid waarop ze de rotonde nemen kunnen ze de bocht waarschijnlijk niet halen ... :cry:

Blackadder the 5th zei:
(..)

Zo zijn er die vanaf de rechterrijstrook op de toegangsweg naar de linkersstrook op de rotonde gaan om vervolgens weer op de rechterrijstrook van
de 2e afslag uit te komen. En daarmee bijna de neus van de auto eraf rijdend van degene die wel netjes de rijstroken op de rotonde aanhoudt.

Ze moeten blijkbaar op deze wijze slalommen, want op de snelheid waarop ze de rotonde nemen kunnen ze de bocht waarschijnlijk niet halen ... :cry:

Ja, zo doe ik het ook als ik daar 's avonds laat / 's nachts rijdt. ;). Scheelt toch wat bandenrubber... én als men het 'goed' doet (dus zo vloeiend mogelijk) kom je eerst nog op de 'uitloop' strook van de linkerrijstrook uit..

:cool:

Andersom, automobilisten die 3/4 rond moeten en dan op de buitenste rijstrook blijven rijden begrijp ik ook niet.. Als ze nou de binnen strook nemen op het stuk tussen 1/4 / > 1/2, dan kunnen de mensen op 1/4 alvast oprijden op de buitenste strook. Werkt vooral doordat de hoofd(verkeer)stroom doorgaand is, dus 1/2 - 1/2 de rotonde ronden.

Ik heb er vooral 'last' van richting de A12 en dan verkeer dat vanaf de Grote Beer komt..

Tegenwoordig rijd ik nog liever over west. Op de tijden dat ik er het meest kom is het daar niet druk en zit er, met een beetje geluk, een vloeiende lijn in de kleur van de te nemen verkeerslichten: groen. :p

Ik heb er nog niet zo'n probleem mee als men dit doet als men alleen op de rotonde zit.

Sommigen doen het ook in druk verkeer en gaan er gemakshalve van uit dan de ander op de rechterstrook wel ruimte maakt en/of remt ;)

De rotonde wordt dan als inhaalmogelijkheid gebruikt op in mijn ogen lompe manier ... :cry:

Bij 3/4 rond op deze rotonde ga ik vooraf naar links. Vind het dan wel prettig als men dan niet nog even rechts buitenom inhaalt en
mij vervolgens belet de rotonde te verlaten ...

Blackadder the 5th zei:
Ik heb er nog niet zo'n probleem mee als men dit doet als men alleen op de rotonde zit.

Sommigen doen het ook in druk verkeer en gaan er gemakshalve van uit dan de ander op de rechterstrook wel ruimte maakt en/of remt ;)

De rotonde wordt dan als inhaalmogelijkheid gebruikt op in mijn ogen lompe manier ... :cry:

Klopt, of men komt 'te snel' naar binnen en snijden dus (onbewust vaak, denk ik, want men ziet de middengeleiding op zich af komen..) af.

Blackadder the 5th zei:
Bij 3/4 rond op deze rotonde ga ik vooraf naar links. Vind het dan wel prettig als men dan niet nog even rechts buitenom inhaalt en
mij vervolgens belet de rotonde te verlaten ...

Nee, dat is niet netjes. Ik blijf er dan vaak 'schuin achter'.. al verwacht ik wel dat die 'links-rijder' daar waar het kan ook de linker strook kiest om de rotonde te verlaten en dan vervolgens te ritsen.

Durashift zei:
Nee, dat is niet netjes. Ik blijf er dan vaak 'schuin achter'.. al verwacht ik wel dat die 'links-rijder' daar waar het kan ook de linker strook kiest om de rotonde te verlaten en dan vervolgens te ritsen.

Doe ik zelf ook. Inhalen op een rotonde vind ik eerlijk gezegd "not done", ook niet (en juist niet) bij langzaam rijdend verkeer,
zoals vrachtwagens. Ik heb al een keer iemand verrast zien worden door een vrachtwagen met oplegger die de rontonde 3/4 rond
ging op de rechter rijstrook terwijl de automobilist even dacht in te halen over de 2e strook op de rotonde om ververolgens op 1/2 de rotonde weer te verlaten ...

Als ik iemand wil inhalen doe ik dat wel op het gedeelte na de rotonde voor de verdrijvingsvlakken.

Een vrachtwagen of een auto met (zware) aanhanger is dan meestal wel in te halen als je de 1e auto bent ...

Vermoed trouwens dat het probleem op termijn wel zal worden opgelost: Bewoners eisen duidelijkheid over verbreding Rondweg oost - Veenendaal

In het bericht wordt ook gesproken over het vervangen van de bestaande rotondes door kruisingen met VRI's ...

Terence zei:

Hmm. Ik kopieer mijn reactie erop van elders ff..

Durashift zei:
De chauffeur is in overtreding. Okay.

Maar, de filmert is dat ook. Rijdt toch ook harder dan 50 km/h. en heeft (daarom?) zijn GPS coördinaten en snelheid gebrlured?

Aan de andere kant... indien die beste man of vrouw de hele week in de Skandinavische 'winterrommel' heeft gereden.. kan ik mij voorstellen dat dat stukje weg bij Zwolle wel wat sneller dan 50 km/h genomen kan worden. en dat je het andere 'gepeupel' er op een gegeven moment voorbij gaat.

Gezien tijdstip en wegconditie.. lijkt mij van enige kans op gladheid geen sprake..

Blackadder the 5th zei:
Durashift zei:

Doe ik zelf ook. Inhalen op een rotonde vind ik eerlijk gezegd "not done", ook niet (en juist niet) bij langzaam rijdend verkeer,
zoals vrachtwagens. Ik heb al een keer iemand verrast zien worden door een vrachtwagen met oplegger die de rontonde 3/4 rond
ging op de rechter rijstrook terwijl de automobilist even dacht in te halen over de 2e strook op de rotonde om ververolgens op 1/2 de rotonde weer te verlaten ...

Klopt, dat wil ook nog weleens nét goed gaan of niet.. Zéker als de beroepschauffeur er de 'Sarcast methode' op na houdt (dus niet links knipperen op 3/4) :). Wordt het geheel niet duidelijk waar de vrachtwagen naar toe wil..

Beste is ook om de linker stroom 'af te blokken' door net over de lijn te rijden.. kunnen de 'luxe wagens' ook niet naar binnen snijden bij het opgaan van de rotonde.
;)

Blackadder the 5th zei:
In het bericht wordt ook gesproken over het vervangen van de bestaande rotondes door kruisingen met VRI's ...

Ongetwijfeld. De Rotonde Doseer Installatie kan het nu al in de spits niet altijd 'bijbenen'.. Zo'n RDI is een tussenstap van een decennium of wat.. voordat de betreffende rotondes échte hindernissen zijn geworden. Zou mij niet verbazen als die RDI's dan richting Rhenen verplaatst worden.. Soort 'opschuif systeem' :)

https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/01/zo_bam_ongeluk.html

Niet normaal, bovenste filmpje is de korte versie, onderste de lange. Te bizar voor woorden.

HD beelden: https://www.youtube.com/watch?v=98DF4S21zSM

Terug
Bovenaan