Zollie zei:
Blackadder, jij vind t tof om rechts ingehaald te worden door scooters? Mij maakt het niet uit hoor, maar ik zie hem zichzelf in een idioot gevaarlijke situatie drukken.
En motorfietsen die over het fietspad rechts inhalen om vervolgens zich voor een rijdende auto te drukken... Ik heb geen compassie voor zo iemand. Nog praatje mee gehad bij stoplicht, hij snapte gelukkig zelf dat ie zichzelf onnodig in gevaar bracht door wat regeltjes te overtreden om 1 auto in te halen...
Daargelaten hoe er gedacht wordt over mijn reactie, je hebt toch niet het idee dat de tweewielervrienden zich netjes gedragen??
9 van de 10 keer zijn de scooters/brommers sneller dan de auto's in de bebouwde kom.
Als ze niet rechts inhalen, dan gaan ze wel zo ongeveer op de trekhaak hangen. Beide gevallen vind ik op zijn zachtst uitgedrukt niet prettig,
maar ik heb liever een scooterrijder voor me dan naast/achter mij. Puur uit praktische overwegingen ...
Goed trouwens dat je die scooterrijder even heb aangesproken op zijn gedrag.

Vaak krijg je daar de gelegenheid niet voor. Hopelijk steekt hij er wat van op.
Ik zal zelf niet snel toeteren, alleen bij acuut gevaar wat ik zelf er op dat moment niet (meer) uit kan remmen.
Ik vind het ook niet leuk, maar de zaak op de spits drijven werkt ook niet echt.
ik heb hier trouwens een aardig voorbeeldje van uit de oude doos (heb deze volgens mij al een keer vaker gepost ...) wat er kan
gebeuren als je meegaat met het gedrag van een andere weggebruiker.
Te hard rijden - treiter gedrag
Een aardig voorbeeld hoe een andere automobilist (mee)gaat in het harde rijden van de politiewagen in burger ...
2e fragment is voorbeeldje van haantjes gedrag op de snelweg (hij komt er niet langs

) ...