Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
Wat is er volgens jou dan idioot aan deze situatie?

Je had ook mee kunnen denken en via het fietspad ernaast om heen kunnen rijden ...
Jij vind niet dat die auto daar wat idioot staat? Zo op de strook voor tegenliggers? Filmpje begint zo vroeg omdat dan zelfs idioten kunnen zien dat ze gewoon normaal komt aanrijden.
En nee over het fietspad mag niet en over het rode stukje weg ook niet vanwege de D2.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Wat is er volgens jou dan idioot aan deze situatie?

Je had ook mee kunnen denken en via het fietspad ernaast om heen kunnen rijden ...
Jij vind niet dat die auto daar wat idioot staat? Zo op de strook voor tegenliggers? Filmpje begint zo vroeg omdat dan zelfs idioten kunnen zien dat ze gewoon normaal komt aanrijden.
En nee over het fietspad mag niet en over het rode stukje weg ook niet vanwege de D2.

Voor mij valt het onder de categorie klein leed. Vervelend/lastig maar niet echt gevaarlijk.
Blijkbaar ligt de pijngrens bij sommigen wat lager ... ;)

Verdraaid, zie ik het goed dat de automobilist het fietspad blokkeert? :(
Als regelmatige fietser vind ik dat ongelooflijk klungelig.
Zoiets doms doe je toch niet als automobilist? :cry:

Blackadder the 5th zei:
Voor mij valt het onder de categorie klein leed. Vervelend/lastig maar niet echt gevaarlijk.
Blijkbaar ligt de pijngrens bij sommigen wat lager ... ;)

:D

Blackadder the 5th zei:
Verdraaid, zie ik het goed dat de automobilist het fietspad blokkeert? :(
Als regelmatige fietser vind ik dat ongelooflijk klungelig.
Zoiets doms doe je toch niet als automobilist? :cry:

:D

Van onze eigen MrBradge

TOET....."Lekker gevaarlijk"

Toegegeven, meisje kijkt niet om. Toch hoor je als automobilist rekening te houden met inhalende fietser. Helemaal in zo'n smalle straat. Toeteren helpt de situatie niet veiliger te maken.

Zollie zei:
Weer scooter met doodswens op bekend punt...

En nog een gemotoriseerde tweewieler, over het fietspad enzo, kan prima, maar niet bij mij...

@Zollie heeft een simpele regel: "opgestaan (in dit geval naar rechts gaan) is plaatsje vergaan, die weer laten invoegen voor mij zal mij van mijn-lang-zal-ze-leven-en-al-kost-mij-dat-een-kras-over-de-hele-zijkant niet gebeuren"

En maar vreemd vinden dat er zoveel kop-staart botsingen op de linkse rijstroken gebeuren ... sad smiley

Aanvulling: dit geldt ook voor scooters en aanverwante tweewielers ... :cry:

Braddies video alweer verwijderd?

Blackadder idioot hoeft niet gevaarlijk te zijn.

Blackadder, jij vind t tof om rechts ingehaald te worden door scooters? Mij maakt het niet uit hoor, maar ik zie hem zichzelf in een idioot gevaarlijke situatie drukken.
En motorfietsen die over het fietspad rechts inhalen om vervolgens zich voor een rijdende auto te drukken... Ik heb geen compassie voor zo iemand. Nog praatje mee gehad bij stoplicht, hij snapte gelukkig zelf dat ie zichzelf onnodig in gevaar bracht door wat regeltjes te overtreden om 1 auto in te halen...

Daargelaten hoe er gedacht wordt over mijn reactie, je hebt toch niet het idee dat de tweewielervrienden zich netjes gedragen??

Je bent verplicht ongevallen te voorkomen. Het is niet aan de verkeersdeelnemer asociaal gedrag van een ander te bestraffen.

Zollie zei:
Blackadder, jij vind t tof om rechts ingehaald te worden door scooters? Mij maakt het niet uit hoor, maar ik zie hem zichzelf in een idioot gevaarlijke situatie drukken.
En motorfietsen die over het fietspad rechts inhalen om vervolgens zich voor een rijdende auto te drukken... Ik heb geen compassie voor zo iemand. Nog praatje mee gehad bij stoplicht, hij snapte gelukkig zelf dat ie zichzelf onnodig in gevaar bracht door wat regeltjes te overtreden om 1 auto in te halen...

Daargelaten hoe er gedacht wordt over mijn reactie, je hebt toch niet het idee dat de tweewielervrienden zich netjes gedragen??

9 van de 10 keer zijn de scooters/brommers sneller dan de auto's in de bebouwde kom.
Als ze niet rechts inhalen, dan gaan ze wel zo ongeveer op de trekhaak hangen. Beide gevallen vind ik op zijn zachtst uitgedrukt niet prettig,
maar ik heb liever een scooterrijder voor me dan naast/achter mij. Puur uit praktische overwegingen ... ;)

Goed trouwens dat je die scooterrijder even heb aangesproken op zijn gedrag. (y)
Vaak krijg je daar de gelegenheid niet voor. Hopelijk steekt hij er wat van op.

Ik zal zelf niet snel toeteren, alleen bij acuut gevaar wat ik zelf er op dat moment niet (meer) uit kan remmen.

Ik vind het ook niet leuk, maar de zaak op de spits drijven werkt ook niet echt.

ik heb hier trouwens een aardig voorbeeldje van uit de oude doos (heb deze volgens mij al een keer vaker gepost ...) wat er kan
gebeuren als je meegaat met het gedrag van een andere weggebruiker.

Te hard rijden - treiter gedrag

Een aardig voorbeeld hoe een andere automobilist (mee)gaat in het harde rijden van de politiewagen in burger ...
2e fragment is voorbeeldje van haantjes gedrag op de snelweg (hij komt er niet langs :() ...

Sarcast zei:
Blackadder idioot hoeft niet gevaarlijk te zijn.

Dat bedoel ik dus, waar ligt de pijngrens voor ongebruikelijke acties?

Voor jou is het blijkbaar idioot, voor mij is het klein leed (als automobilist) en ergerniswekkend (als fietser).

Voor een vrachtwagenchauffeur is dit het zoveelste obstakel wat hij dagelijks tegenkomt ... ;)

Blackadder the 5th zei:

Voor mij bij domme acties. Daaruit kan gevaar ontstaan of hinder of gewoon onbegrip voor zoveel domheid.
Dan is er ook nog het bewust asociale, en daar windt ik mee bijna net zoveel over op als acties die de laksheid onderstrepen.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Voor mij bij domme acties. Daaruit kan gevaar ontstaan of hinder of gewoon onbegrip voor zoveel domheid.
Dan is er ook nog het bewust asociale, en daar windt ik mee bijna net zoveel over op als acties die de laksheid onderstrepen.

Dat is in de praktijk dus iedereen die afwijkt van het door jou gewenste verkeersgedrag.
Kan me voorstellen dat je dagelijks diverse keren wordt teleurgesteld ... ;)
Ik beperk mezelf tot hetgeen (mogelijk) gevaar voor mezelf en/of anderen op kan leveren.
Dan blijft er nog voldoende over ... :(

Blackadder the 5th zei:
Ik beperk mezelf tot hetgeen (mogelijk) gevaar voor mezelf en/of anderen op kan leveren.

Dus jij bent helemaal Zen met bijvoorbeeld dit:
MhM3Bnz.jpg

(nog afgezien van het valse kenteken dat er op zat)

Ik heb sinds kort weer een dashcam, een die mooie filmpjes maakt:

Mini-0801-Mount-5.jpg

Met GPS-info.

Toch, nog voordat deze cam achter de binnenspiegel verdween, zag ik nog een werkelijke idiote actie.

Situatie: afrit van snelweg, een lange bocht met aan beide zijden een vangrail. Een rijbaan, een vluchtstrook. Veel regen daarom een nogal glad wegdek. Dikke vrachtwagen met aanhanger die - voor een vrachtwagen - redelijk doorreed. Daar achter reed een kortlontige in een groot formaat bouwvakkersbus. Ik reed weer op ruime afstand daar achter, ik had de resten van een recent ongeluk op een karretje achter mij hangen.
Ik zie de bus heel dicht achter de vrachtwagen rijden. Ik betwijfel of de vrachtwagenchaufffeur het überhaupt gemerkt heeft, welke reden zou de chauffeur hebben om halverwege de afrit te controleren of er niet een dwaas zich opgeilt aan de achterbumper?

Maar het was zo glad dat ik de aanhanger "een stapje opzij" zie doen. Hij brak net een metertje of zo uit, de chauffeur had een zichtbaar "oeps-momentje". Blijft de boesdwaas er toch lekker achter duwen.......

Ja, boes iess veeeeel sterkerderder dan aanhanger van vrachtwaggel....

Natuurlijk jongen en jij krijgt straks een nieuwe jas van zes stukken eikenhout.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

MhM3Bnz.jpg

Grappig.

De overtreffende trap:
20160301_051624_zpsabd7oh5x.jpg

Afgelopen winter, kijk ook eens naar het ijs op de voorruit...

En nee, ik was er niet helemaal gelukkig mee.
Politie bellen, lekprikken, klemzetten, ruitje inslaan, slot met hondenpoep volsmeren... ik heb enkele maatregelen overwogen. Meneer laat het vrachtwagentje wel vaker ergens slingeren.

daarom. de 0801 is er al een tijdje niet meer.

De 0806 was niet zo best trouwens, en we zijn al in de 09serie nu.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

MhM3Bnz.jpg

Yep, volledig Zen. Als ik me over alle kleine dingies in het leven druk zou maken blijft er weinig over voor de zaken die er wel toe doen.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

https://i.imgur.com/MhM3Bnz.jpg

Ik kan hier niet echt overstuur van raken. Staat niemand in de weg, er is (nog) plek genoeg rondom de aanhangwagen.
Voor een BOA is dit wel een buitenkans(je) ... ;)

rke zei:
De overtreffende trap:
https://img.photobucket.com/albums/v78/rke_58/20160301_051624_zpsabd7oh5x.jpg

Politie bellen, lekprikken, klemzetten, ruitje inslaan, slot met hondenpoep volsmeren... ik heb enkele maatregelen overwogen. Meneer laat het vrachtwagentje wel vaker ergens slingeren.

Ik zie de chauffeur van het vrachtwagentje erop aanspreken niet in het rijtje staan ... ;)

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

https://i.imgur.com/MhM3Bnz.jpg

Ik kan hier niet echt overstuur van raken. Staat niemand in de weg, er is (nog) plek genoeg rondom de aanhangwagen.

rke zei:
De overtreffende trap:

Ik zie de chauffeur van het vrachtwagentje erop aanspreken niet in het rijtje staan ... ;)

Aanspreken... communicatie...
Deze dropveter moet je aanspreken met een honkbalknuppel en daarna je tijd uitzitten.

Sarcast zei:
MhM3Bnz.jpg

In principe is een aanhanger nog steeds niet kentekenplichtig zolang het totaalgewicht maar onder de 750 kg blijft, pas als je ermee gaat rijden heb je een kentekenplicht. (de witte plaat met het kenteken van het trekkende voertuig)

Maar als je je al druk kunt maken om zo'n "geparkeerd" karretje dan voorzie ik nog een hoop serieuse medische problemen in je toekomst.... dus niet doen, het leven is daar gewoon veel te kostbaar voor.;)

hé Sarcast: die garage, en nu zie ik het, óók dat veelgefilmde kruispunt vlakbij, komen mij bekend voor! Lotus gebouwen?

rke zei:
Blackadder the 5th zei:
rke zei:
De overtreffende trap:

Aanspreken... communicatie...
Deze dropveter moet je aanspreken met een honkbalknuppel en daarna je tijd uitzitten.

In Griekenland pakken ze het zo aan: Fout parkeren - dit is je straf in Griekenland

Audi-A3-parkeren-Griekenland-01.jpg

Blackadder the 5th zei:
Niemand in de weg? In die twee vakken kon dus niemand staan. Stond er twee weken voor de boa's er eindelijk naar gingen kijken.

Muddy Bandit zei:
In principe is een aanhanger nog steeds niet kentekenplichtig zolang het totaalgewicht maar onder de 750 kg blijft, pas als je ermee gaat rijden heb je een kentekenplicht.
Deze had een oud VE kenteken, die bestond volgens de RDW niet (meer).
Hij maake gebruik van de weg en dient dus een kenteken te hebben. rijden of niet.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Niemand in de weg? In die twee vakken kon dus niemand staan. Stond er twee weken voor de boa's er eindelijk naar gingen kijken.

Ik zie op de foto geen auto's dubbel geparkeerd staan ... ;) Heb je zelf actie ondernomen?

Is bij die school op de achtergrond. Daar wordt dus 4 keer per dag vol geparkeerd, Plek rechtswas te krap en dus stond daar steeds een auto op de stope met gevaarlijke situaties met kleutrers tot gevolg.
Mijn actie was een melding via de gemeentesite waarop niets gebeurde en twee keer een tweet, de tweede na een week werd snel opgepakt. en de kar was die dag al weg.

Sarcast zei:
Is bij die school op de achtergrond. Daar wordt dus 4 keer per dag vol geparkeerd, Plek rechtswas te krap en dus stond daar steeds een auto op de stope met gevaarlijke situaties met kleutrers tot gevolg.
Mijn actie was een melding via de gemeentesite waarop niets gebeurde en twee keer een tweet, de tweede na een week werd snel opgepakt. en de kar was die dag al weg.

Dan begrijp ik niet dat de school zelf geen actie onderneemt. Die hebben er ook belang bij dat er fatsoenlijk kan worden geparkeerd.
En websites van gemeentes ... Wellicht was degene die de meldingen opneemt 3 weken met vakantie ... ;)

Ik ga op de situatie op de foto af, ik zie een aanhanger eenzaam geparkeerd staan op een redelijke lege parkeerplaats.

Een aanhanger/caravan mag bij veel gemeenten maar een beperkt aantal dagen aan de openbare weg staan.
Lijkt mij een kwestie van handhaven. Het lastige is das een kleine aanhanger geen kenteken cq. ruitenwissers heeft om de bon onder te doen.
Dat wordt meteen afslepen ...

P.S. dit hoort eigenlijk onder het parkeertopic ... ;)

Je vroeg me naar de irritatiegrens. Ik geef je een voorbeeld van laksheid.
De school? Mja, die heeft misschien andere zaken aan het hoofd. Niets mis met een ouder die daar op springt toch?

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
In principe is een aanhanger nog steeds niet kentekenplichtig zolang het totaalgewicht maar onder de 750 kg blijft, pas als je ermee gaat rijden heb je een kentekenplicht.
Deze had een oud VE kenteken, die bestond volgens de RDW niet (meer).
Hij maake gebruik van de weg en dient dus een kenteken te hebben. rijden of niet.

Iets waar geen eigen kenteken voor is afgegeven kan dat ook niet hebben.;)
Dit is dus gewoon een aanhanger waar geen kenteken voor is afgegeven, ongeacht wat het typeplaatje op de aanhanger vermeld is het dan een kar met ttm van 750 kg die een witte plaat moet voeren met het kenteken van het trekkende voertuig... en ik zie geen trekkend voertuig op de foto.
Ik heb ook een oude kar staan waar nog steeds een pre-gaik plaat BR-25-BD op gepopnageld zit, daar is niets strafbaars aan zolang er geen trekkend voertuig aan vast zit.

Sarcast zei:
Je vroeg me naar de irritatiegrens. Ik geef je een voorbeeld van laksheid.
De school? Mja, die heeft misschien andere zaken aan het hoofd. Niets mis met een ouder die daar op springt toch?

Daar is op zich helemaal niets mis mee. (y)
Zeker als die aanhanger er al meerdere dagen op dezelfde plek blijft staan en
er geen werkzaamheden in de buurt van de aanhanger verricht worden.
Een telefoontje van de school maakt wellicht wat meer indruk bij de gemeente, ze kunnen het gelijk melden met de klachten over
te hard rijden rondom de school en dubbelparkerende ouders ... ;)

Het wel of niet hebben van een kenteken van die aanhanger doet in mijn ogen helemaal niet ter zake voor de hinder.
Je daarover druk maken is in mijn ogen verspilde energie ...

Blackadder the 5th zei:
Het wel of niet hebben van een kenteken van die aanhanger doet in mijn ogen helemaal niet ter zake voor de hinder.
Nou ja, dat viel op omdat het kenteken niet bij de RDW bekend was. En als zoiets er dan al 2 weken zo bij staat begin je toch aan een wrak te denken, niet?

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Nou ja, dat viel op omdat het kenteken niet bij de RDW bekend was. En als zoiets er dan al 2 weken zo bij staat begin je toch aan een wrak te denken, niet?

Een wrak met een disselslot, dat is wel apart ... ;)
Iemand die de aanhanger als wrak achter wil laten, zet er geen disselslot op. Tenminste, dat is mijn idee ...

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Een wrak met een disselslot, dat is wel apart ... ;)
Iemand die de aanhanger als wrak achter wil laten, zet er geen disselslot op. Tenminste, dat is mijn idee ...

Als je een voertuig normaal wil blijven gebruiken, parkeer je het in plaats van ergens te laten slingeren. Zo parkeren is vragen om wegslepen of vandalisme.

Dit doet wat denken aan de paniekzaaiers die geen deukjes willen en daarom de bolide midden op twee parkeerplaatsen laten slingeren. Dat schreeuwt om een diepe frustratie-kras.

Sarcast zei:

rke zei:
Als je een voertuig normaal wil blijven gebruiken, parkeer je het in plaats van ergens te laten slingeren. Zo parkeren is vragen om wegslepen of vandalisme.

Dit doet wat denken aan de paniekzaaiers die geen deukjes willen en daarom de bolide midden op twee parkeerplaatsen laten slingeren. Dat schreeuwt om een diepe frustratie-kras.

Dus als een ander een overtreding begaat, dan mag je ineens ook een overtreding begaan? :(

Zollie zei:
Wat een zelfbeheersing, ik hoef het geluid niet te dempen bij deze volvolummel

Lieve Zollie: have a break, have a KitKat. Bij ELK filmpje hang je hysterisch op de toeter! En dan ben je nog maar 32! Je hart moet nog even mee he? Op de weg kun je nu eenmaal van alles verwachten. JIJ bent een goede chauffeur, die andere mensen op de weg niet. Dan kun je daar beter rekening mee houden dat dit soort dingen allemaal gebeuren op de weg.

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

rke zei:

Dus als een ander een overtreding begaat, dan mag je ineens ook een overtreding begaan? :(
Nee, dat mag ook niet. Ik zeg ook niet dat ik dat doe, ik zeg dat het vraagt om.

Een kras zetten..... Foei....

Broembroembroem zei:
Zollie zei:
Wat een zelfbeheersing, ik hoef het geluid niet te dempen bij deze volvolummel

Lieve Zollie: have a break, have a KitKat. Bij ELK filmpje hang je hysterisch op de toeter! En dan ben je nog maar 32! Je hart moet nog even mee he? Op de weg kun je nu eenmaal van alles verwachten. JIJ bent een goede chauffeur, die andere mensen op de weg niet. Dan kun je daar beter rekening mee houden dat dit soort dingen allemaal gebeuren op de weg.

Ik vind het fijn dat je zo aan me denkt! Maar bijvoorbeeld zoals bij dit filmpje, ik kan uitwijken, en dat doe ik natuurlijk. Maar ik heb geen invloed op zijn stuurgedrag anders dan met besproken geluidssignaal. Dat doe ik dus, om ervoor te zorgen dat de volvomeneer van mijn aanwezigheid op de hoogte is, in de hoop dat hij niet doorstuurt, en het niet tot krassen komt.

rke zei:
Blackadder the 5th zei:
Nee, dat mag ook niet. Ik zeg ook niet dat ik dat doe, ik zeg dat het vraagt om.

Een kras zetten..... Foei....

Het is meer het naast-de-vuilnisbak-gooien-effect.
Als er eenmaal een papiertje naast de bak ligt, komt er vanzelf meer bij. En heb je binnen de kortste keren een grote bende.

In het verkeer werkt dat net zo. Een auto staat verkeerd geparkeerd, en de rest denkt dat het zo ook mag.
De grote kunst is om daar niet in mee te gaan, hoe verleidelijk het soms ook is ... :)

Kijk allemaal even naar dit filmpje alsjeblieft, en kijk hem ook af.

Wordt je een stuk rustiger in het verkeer van, ik in ieder geval wel.
Wat je elkaar ook aandoet en wie er ook gelijk heeft.

Het is het niet waard...

Terug
Bovenaan