Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Deze hier wint normaal waarschijnlijk een paar plekje op deze manier, achter mij was niemand, maar dat bleek geen optie...

Carkiller zei:
Was dit filmpje al gepost hier?

1 jaar in het bezit van een rijbewijs, vooral de laatste actie is erg strak...:rolleyes:

Ik hoop dat hij een goede tandarts verzekering heeft.

Sarcast, Zollie....jullie zijn gewoon watjes:).

Boppie zei:
Dan zoekt hij een plekje op waar het niet glad is op het terrein. Antislipmat eronder, zand eronder. Chauffeur is zelf verantwoordelijk voor hoe hij de ladder neerzet, hij moet zich ervan verzekeren dat het ding niet kan schuiven.

En dat een ander de sneeuw er niet afveegt, dat ontslaat de chauffeur niet van de verplichting on het ijs van de trailer te verwijderen. Hij doet het niet dus ik hoef het ook niet te doen...

Het is niet het meest ideale karwei. Nog minder ideaal is een dode op jouw geweten hebben omdat je het niet hebt gedaan.

Valt me met vriezend weer op dat sommige automobilisten met weinig zicht tevreden zijn als men de ruiten moet krabben na een pittige nachtvorst.
Niet handig voor een fietser/voetganger als die over het hoofd wordt gezien ... :(

Aantal spiegels geraakt: nul.
Aantal mensen klem gereden: nul.
Maar tweemaal een toeter te horen.

Duss....Ja!! :).

Gisteren op de A27 (tussen Knooppunt Rijnsweerd & Knooppunt Lunetten, 2-baans) onstond er ineens een vrijwel stilstaande file. Iets verderop zag ik auto's van de rechter naar de linkerrijstrook gaan en vervolgens weer terug.

Daar aangekomen bleek een dame in haar Polo met pech op die rechterrijstrook te staan. Niemand stapt natuurlijk even uit om te helpen.. :confused:. Nee, gewoon er omheen, dan is de file en de bange mevrouw in haar auto ook jouw probleem niet meer.

Ben dus maar even 10m verderop op de vluchtstrook gaan staan, het was een automaat en ik vroeg of ze'm in de 'vrij' wou zetten. "Ja dat staat ie". Echter stond ie in de P. Enfin. Toen maar gevraagd of de pook in de 'N' kon, dan zou ik even duwen zodat het Polo'tje veilig op de vluchtstrook stond. Daarna heb ik even moeten vragen of ze dan wel de rem los liet, het duwen ging wat zwaar. Nog geen minuut later stond het Polo'tje netjes op de vluchtstrook, in de P, met de wielen naar rechts en mevrouw met een hesje achter de vangrail.

Ik kon weer door naar mijn werk, en alle anderen achter mij konden weer fijn doorrijden (y).

The SLB zei:
Gisteren op de A27 (tussen Knooppunt Rijnsweerd & Knooppunt Lunetten, 2-baans) onstond er ineens een vrijwel stilstaande file. Iets verderop zag ik auto's van de rechter naar de linkerrijstrook gaan en vervolgens weer terug.

Daar aangekomen bleek een dame in haar Polo met pech op die rechterrijstrook te staan. Niemand stapt natuurlijk even uit om te helpen.. :confused:. Nee, gewoon er omheen, dan is de file en de bange mevrouw in haar auto ook jouw probleem niet meer.

Ben dus maar even 10m verderop op de vluchtstrook gaan staan, het was een automaat en ik vroeg of ze'm in de 'vrij' wou zetten. "Ja dat staat ie". Echter stond ie in de P. Enfin. Toen maar gevraagd of de pook in de 'N' kon, dan zou ik even duwen zodat het Polo'tje veilig op de vluchtstrook stond. Daarna heb ik even moeten vragen of ze dan wel de rem los liet, het duwen ging wat zwaar. Nog geen minuut later stond het Polo'tje netjes op de vluchtstrook, in de P, met de wielen naar rechts en mevrouw met een hesje achter de vangrail.

Ik kon weer door naar mijn werk, en alle anderen achter mij konden weer fijn doorrijden (y).

Goede actie. (y)

Had mevrouw wel een mobiele telefoon, zodat ze de wegenwacht kon bellen?

Blackadder the 5th zei:
The SLB zei:

Goede actie. (y)

Thanx, ik werd er zelf ook blij van op de maandag ochtend :p. Dat is t enige stomme, dat heb ik niet gevraagd haha. Nouja, het was droog, 10 graden boven nul en ze stond veilig. :)

Ik zal 's kijken morgen of ze er nog staat. Anders mag ze m'n mobiel wel gebruiken (y)

Blackadder the 5th zei:
The SLB zei:

Goede actie. (y)

Je mag ook gewoon 112 bellen en vragen of de meldkamer een doorgeeft aan RWS dat je daar stilstaat. Kan RWS de matrixborden er op aanpassen naar pijlen en kruizen ipv alleen de file detectie en sturen ze een RWS weginspecteur of politiewagen. RWS stuur afhankelijk van de locatie ook vaak een sleepwagen er naar toe. (om de wagen van de snelweg af te halen, niet naar de garage. Wel betaald door RWS)

Denk t wel is een druk punt... eerst afrit/oprit Utrecht Noord, daarna afslag naar de A28, daarna oprit A28 en daarna de aansluiting met de A12 (op/afrit).

112 was trouwens echt niet nodig. Redelijk brede vluchtstrook, en veilige plek tussen de vangrails om te staan. :)

The SLB zei:
112 was trouwens echt niet nodig. Redelijk brede vluchtstrook, en veilige plek tussen de vangrails om te staan. :)

Ik denk zelf dat @Racechinees meer het moment bedoelde dat de auto nog op de rijstrook stond.
Je weet nooit wat je aantreft op het moment dat een auto zomaar op de rijstrook stilstaat.
Nu was het (blijkbaar) iets mechanisch, voor het hetzelfde geld is het iemand die onwel is geworden.

Blackadder the 5th zei:
The SLB zei:

Ik denk zelf dat @Racechinees meer het moment bedoelde dat de auto nog op de rijstrook stond.
Je weet nooit wat je aantreft op het moment dat een auto zomaar op de rijstrook stilstaat.
Nu was het (blijkbaar) iets mechanisch, voor het hetzelfde geld is het iemand die onwel is geworden.

Dat bedoelde ik inderdaad, maar vooral voor eigen veiligheid. Lopen/duwen op de rijbaan is niet het veiligste wat je kan doen. En als het op de vluchtstrook staat, maar gevaarlijk dichtbij de rijbaan kan je ook gewoon bellen. Als je niet minimaal 1m van de lijn staat, zou RWS sowiezo al een verkeersmaatregel moeten treffen.

Ze bijten niet bij de 112 meldkamer hoor. Ik heb zelf geen moeite om hun te bellen als ik iets gevaarlijk zie, waar RWS of de hulpdiensten wat aan kunnen doen. Maar ja, vroegah liep ik gewoon bij de meldkamer binnen en was mijn kantoorgenoot iemand van de meldkamer.

True! Nu stond het helemaal stil, anders was ik ook echt niet gaan duwen. De auto's achter me hebben netjes even gewacht. Als iemand onwel was, dan was het natuurlijk een ander verhaal, of als het verkeer doorreed bijvoorbeeld snap ik dat het niet echt verstandig is de weg op te lopen ;)

Goeie actie SLB! Tip voor de volgende keer: probeer je eigen voertuig in buffer positie ervoor te houden (ipv erachter). Zorgt voor een "veilige" werkruimte.

Terence zei:
Goeie actie SLB! Tip voor de volgende keer: probeer je eigen voertuig in buffer positie ervoor te houden (ipv erachter). Zorgt voor een "veilige" werkruimte.

Goede tip. Alleen, wel afhankelijk van de situatie / verkeersbeeld.. Ik heb dat namelijk ook een keer gedaan, jaren geleden. Op de Vleutensebrug (of net erna eigenlijk) naast de DE fabriek. Toen daar nog een Esso tankstation was... Auto voor mij was afgeslagen en niet meer aan de praat te krijgen..

Al wat oudere man erin. Ik dus uitgestapt en mijn auto erachter laten staan met alarmlichten.
Enfin, de pechauto veilig naar het pompstation kunnen duwen.

Liep ik terug naar mijn auto.. en die stond op dat moment toch wat moederziel alleen op de weg met de pinkers aan..
Het had mij niet verbaast als een onoplettende automobilist mijn auto had geraakt..

Och mee eens hoor Durashift. Maar liever je auto in de prak doordat iemand niet oplet dan jezelf in de prak. Het moet wel allemaal een beetje reëel zijn en anders gewoon RWS of 112 bellen :)

Nu stond het echt hélemaal stil achter de Polo, daar was eigenlijk niet eens plek op dat moment en je wil natuurlijk ook z.s.m. die auto van de weg af hebben. Als het verkeer (hard) reed had ik niet stil gaan staan.. of misschien een stuk eerder op de vluchtstrook + 112 gaan bellen en auto's gebarend kenbaar maken dat ze moeten afremmen o.i.d. geen idee. Ik heb trouwens nog gekeken, het vrouwtje stond er niet meer dus ze zal wel 'n mobiel hebben gehad :p

Waarom naar links? En geen zorgen, achter me ging ie alsnog... En dit keer mn toeterknop gespaard :D

Dat is me hier niet gelukt trouwens.. Zeker weer mijn schuld? Had ik dit 'foutje' moeten corrigeren voor deze vergissende medeweggebruiker?

En waarom zijn buitenbochten zo eng? Net als deze bocht trouwens...

IdeJ zei:
Zollie zei:

Die laatste bocht is altijd een puinhoop met uitvoegen, daarom staat er ook elke ochtend file vanaf Purmerend.

Die zie ik altijd staan als ik de andere kant op rijd naar m'n werk. Is dat echt deze bocht die de oorzaak is? Hij is nu helemaal verbeterd met spitsstrook en doorgetrokken streep voor de linker strook, en nog steeds ellende?

Zollie zei:
IdeJ zei:
Zollie zei:

Die laatste bocht is altijd een puinhoop met uitvoegen, daarom staat er ook elke ochtend file vanaf Purmerend.

Die zie ik altijd staan als ik de andere kant op rijd naar m'n werk. Is dat echt deze bocht die de oorzaak is? Hij is nu helemaal verbeterd met spitsstrook en doorgetrokken streep voor de linker strook, en nog steeds ellende?

Komt elke ochtend voorbij op de radio, weinig aan verbeterd denk ik. Hoef er nu gelukkig nooit meer langs 's morgens vroeg.

Zollie zei:
Dat is me hier niet gelukt trouwens.. Zeker weer mijn schuld? Had ik dit 'foutje' moeten corrigeren voor deze vergissende medeweggebruiker?

Dit had ik zojuist nog...bloedirritant, maar wat doe je eraan. ik geef een sein met het grootlicht maar krijg niet de indruk dat het een verschil gaat maken.

IdeJ zei:
Zollie zei:

Die tweede bocht is toch al een stuk voorbij Purmerend? En dat remmen komt door de permanente snelheidscontrole à 70km/u met 'live' bericht "u gaat te snel.." Omdat de mensen toch geen prent willen gaan ze dan maar echt 70 rijden.
Irritant geval dat er volgens mij al twintig jaar staat.
Er staat al file vanaf Purmerend sinds de op de Zuidas werkende elite het wel hip vond om in Twisk een oud boerderijtje te kopen en dan elke dag heen en weer in het scheurijzer over de A7. Puur capaciteit, niks te maken met de bochten.

Boppie zei:
Zollie zei:

Dit had ik zojuist nog...bloedirritant, maar wat doe je eraan. ik geef een sein met het grootlicht maar krijg niet de indruk dat het een verschil gaat maken.

Vind het trouwens link van de bestelauto om op dat moment van rijstrook te wisselen.
Je ziet bij de auto's voor de bestelauto de remlichten aangaan ... :(

Ik wissel ook wel eens met een "vragende" knipper van rijstrook, maar niet als ik zie dat verderop de remlichten aangaan.

Zollie zei:
Man man man, invoeghulp voor een auto die 2 stroken en 3 kilometer heeft, en waarvan nog niet een zeker is dat hij wel wil opschuiven...

Maar ook als ze dat wel doen is invoeghulp niet zo'n goed idee.

Boppie zei:
Zollie zei:

Bij mij niet in ieder geval. Dit is weer zo'n mooi voorbeeld dat je al van verre aan ziet komen dat de combi naar links wil. Wat doe je dan? het gat dicht en knallen met die toeter. Geef gewoon een beetje ruimte, het verkeer is een teamspelletje. Als ik zo'n hork in de smiezen krijg gooi ik hem er ook gewoon voor. Hij heeft er de pee in, niet ik. :cool:

Ja duidelijk, pleur er maar voor. En dan verongelijkt doen als je rechts ingehaald wordt.

Sarcast zei:
Ja duidelijk, pleur er maar voor. En dan verongelijkt doen als je rechts ingehaald wordt.

Ga je in de supermarkt ook meteen staan schreeuwen als iemand voor jouw gevoel je weg blokkeert of doe je dat alleen als je veilig in je autootje zit?

Het verkeer is, net als de maatschappij, een samenspel tussen mensen en de 1 is daar wat bedrevener in dan de ander.

Iemand wijzen op z'n fouten heeft 9 van de 10 keer alleen gevolgen voor je eigen rechtvaardigheidsgevoel, de ander heeft dat ook niet in de gaten, trekt zich er niks van aan (of juist wel en neemt represailles), etc.

Neemt niet weg dat ik me er af en toe zelf ook schuldig aan maak omdat het wel lekker oplucht soms. :p

Sarcast zei:

Door jouw fimpjes, gedrag en reacties heb jij in mijn ogen alle morele "recht" verloren anderen op welke wijze dan ook de maat te nemen.

Wie ben jij om de wet te overtreden als een actie van een medeweggebruiker meneer de Rijdende Rechter niet zint? Leg mij uit waarom ik jou ook maar voor een greintje serieus zou moeten nemen.

Idefiqs zei:
En wie zegt dat ik verongelijkt doe als ik rechts ingehaald wordt? :confused: Ik vind er alleen iets van, mag dat.
Gewoon even voor het algehele beeld: Vind je dan ook dat je onnodig links reed?

Idefiqs zei:
Door jouw fimpjes, gedrag en reacties heb jij in mijn ogen alle morele "recht" verloren anderen op welke wijze dan ook de maat te nemen.

Prima, door jouw

Als ik zo'n hork in de smiezen krijg gooi ik hem er ook gewoon voor. Hij heeft er de pee in, niet ik. :cool:
Heb jij in mijn ogen het recht verloren aan het verkeer deel te nemen. En daar ga jij je vast net zoveel van aantrekken als ik van jouw mening.

Terug
Bovenaan