Durashift zei:
idioot ja, de snelheid van die motormuis..
A3 had de pinker al wel uitstaan.. (nu is dat relatief klein op de huidige VAG producten...) maar zal wel de verantwoordelijkheid (moeten) dragen.. vanwege de bijzondere manouvre..
Gelukkig was het maar een koffer en hield de motormuis zich staande.
Tja, op mijn Leonneke is het pinkertje ook zo idioot klein. Het hoort helaas tegenwoordig bij het modebeeld, op motoren schroeven sommige mensen ook van die micro-lampjes.
Jammer genoeg zijn de echte bouwlamp-pinkers van een paar vierkante meters iets van vroeguh.... toen veiligheid niet alleen maar bestond uit verkreukelbaar ijzer en Ncap sterren.
Vorige week een minder grappig geintje meegemaakt.
Ik volgde de blauwe route:
Ik sta met de motor voor een stoplicht, op de rechter baan van twee banen die links af gaan. Na verloop van tijd merk ik dat er vlak naast de Polo die achter mij stond nog een auto stond (links). De raampjes waren open maar met oorpluggen in en op een stationair draaiende motor kan ik met al mijn lentes niet meer horen waarover het gesprek ging.
Stoplichtje op groen, ik rij normaal weg. De Polo achter mij begon ernstig verliefd te doen naar mijn achterband, dus ik geef wat gas bij - niet zo moeilijk met een motorfiets. Het autootje er naast (vergelijkbaar autootje, beide verlaagd en voorzien van noodzakelijke accessoires als booskijkers en dergelijke) bleef er links naast rijden en dat was opvallend omdat er direct na de bocht op een rijbaan verder gereden moet worden. Na de bocht ging bij de heren het gas er echt op (in/uitvoegstrook) en ik kon geen echte vaart maken met mijn motor omdat de rijbaan voor mij dicht zat.
De heren leken wel ruzie te hebben, net doen of er een spatbord af gereden moest worden, seinen, toeteren, absurd veel gas, absurd hard remmen en mijn voorsprong werd heel snel heel klein.
Het verkeer verderop stond zo goed als stil, de kemphanen leken linksaf Utrecht in te willen, dus ik ga rechts naast, bijna in het busje, rijden wat achteraan in de langzaam rijdende file reed.
Nog een spoortje rubber neerleggend, terwijl de linkerkant van het busje een andere, creatieve, vorm dreigde te krijgen, doken de heren Utrecht in.
Als je dan zo hoognodig elkaar wil aftuigen, tik even een spatbordje aan. Vrijwel iedere bestuurder zal uitstappen en je hebt alle tijd om gezellig en zonder extreem veel gevaar voor onschuldige voorbijgangers te matten.