Zo, ik moet morgen maar even langs de garage om de auto op de brug te bekijken en opnieuw uit te laten lijnen. Ik ben vandaag letterlijk van de weg afgereden door een of andere pauper in een Volvo mueslibak. Ik reed
hier op de rechterrijstrook toen ik in mijn ooghoeken een V50 aan zag komen. Ik reed daar zo'n 60km/u en was gewoon aan het optrekken. De V50 reed niet significant sneller, dus die had twee opties: remmen/snelheid minderen en zonder problemen achter me invoegen of gas bij geven en ruim voor me invoegen.
Hij koos voor optie 3: Snelheid gelijk houden met mij, precies naast mij gaan rijden en vervolgens gewoon naar rechts gaan. Toeteren mocht natuurlijk niet baten, dus ik ben naar rechts uitgeweken en heb bijgeremd, maar helaas zit je daar vrij snel in de berm en was er duidelijk een *POK*, en sindsdien spoort de auto niet meer goed. Gelukkig heb ik zijn kenteken genoteerd, dus ik heb nu de vraag uitstaan bij mijn rechtsbijstand of het de moeite loont om aangifte te doen en alle kosten op die knakker te verhalen.
Aan zijn gebaren te zien toen hij de afrit Almelo-Noord nam vond hij dat ik fout zat, dus wellicht dat aangifte hem uit zijn droom zou kunnen halen.
Toch maar eens weer een dashcam regelen, dan was het veel makkelijker geweest om fatsoenlijk een zaak tegen die knul op te zetten.