Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

ik had ook nog schimmelkaas in de koelkast liggen. Maar ik had het gekocht als jongbelegen, dus rijp voor de vuilnisbak.

Oh, dat moet ik weer eens koken, klinkt heerlijk. Ik mik er dan wel wat pepers doorheen en champignons.

Vanavond spaghetti en groentesoep.

Gisteravond mocht mijn dochter zeggen wat we zouden gaan eten, ter ere van haar vijfde verjaardag. Het werd friet met frikandel. Op zich niets mis mee als verjaardagsmaaltje, maar na het nuttigen van die calorierijke hap heb ik altijd zo'n ranzige smaak in mijn mond.

Witlof, ham en kaas.
Kon ik vroeger op een gegeven moment niet meer weg krijgen, als mijn vader het klaarmaakte.
Heb het nu herontdekt, met een nieuw recept en vind het heerlijk!

Ik zat om 17:30 bij een barbecue in een bejaardentehuis.
was een dagje bij mijn oma.

Kan voorlopig geen rollator meer zien, wat een ondingen.

Carkiller zei:
Ik zat om 17:30 bij een barbecue in een bejaardentehuis.
Da's beter dan: "Ik zat om 17:30 uur IN een barbecue bij een bejaardentehuis".

Vandaag weer friet. Kinderfeestje. Eigenlijk wilden we pannenkoeken, maar de acht meiden wilden friet.

Ja, het ging prima. We hadden ze meegenomen naar een Landall-park bij ons in de buurt. Daar hebben ze een prinsessenfeest gevierd. Lekker zoetsappig, veel roze, veel glittertjes op verkleedjurken. Maar ondanks al die zoetsappigheid werd er flink op skelters gereden, een speurtocht gelopen in de motregen en gezwommen in de ballenbak. Ze vermaakten zichzelf. Beter kan je het niet hebben.

Aardappeldobbelsteentjes met worstjes.
Vroeg naar bed vanavond, want morgen is het vroeg an die arbeit. Helaas. Het is erg druk.
Ben al helemaal klaar, tas ingepakt, geschoren, kleren gestreken. Weer een hele week werken.

Vandaag soep met pizzabrood.

Ik bereid mij nooit voor op mijn werk. Alles wat ik moet doen doe ik tussen wakker worden en vertrek en daar heb ik ongeveer een half uur voor.

Ik bereid me altijd voor op het werk. Ik heb er totaal geen zin in om 's morgens vroeg van alles en nog wat te doen met mijn ogen nog half dicht. Het enige wat ik doe is wassen, tandenpoetsen, aankleden en brood smeren. Mijn tas staat al klaar, hoef ik alleen maar te pakken.

Ik ben heel slecht in voorbereiden. Planning is ook niet mijn sterkste eigenschap. Ik doe heel veel dingen ad hoc. Dan kan ik in korte tijd bergen verzetten, kan ik gestructureerd werken en ben ik in mijn element. Geef mij tijd en er komt niets uit mijn vinger. Zet er wat druk op en ik kom op stoom.

Ik ga vanavond rond zes uur eens nadenken over wat ik om half zeven ga eten.

Ach, zolang je niet om zeven uur moet gaan nadenken wat je om half zeven ook al weer gegeten hebt, is er nog niet zoveel aan de hand ;) Ik begrijp dat voorbereiden op zondagavond voor maandag ook nooit zo goed, vanaf zondagmiddag al niets meer doen ivm uitrusten voor de werkweek etc, zal wel aan mij liggen...

R-W zei:
Ach, zolang je niet om zeven uur moet gaan nadenken wat je om half zeven ook al weer gegeten hebt, is er nog niet zoveel aan de hand ;) Ik begrijp dat voorbereiden op zondagavond voor maandag ook nooit zo goed, vanaf zondagmiddag al niets meer doen ivm uitrusten voor de werkweek etc, zal wel aan mij liggen...

Misschien de leeftijd, maar dat gaat mij ook wat ver. Gewoon iets eerde opstaan en zo alles rustig (vlak)vantevoren doen lijkt me meer dan prima;)

the Fox zei:
Ik ben heel slecht in voorbereiden. Planning is ook niet mijn sterkste eigenschap. Ik doe heel veel dingen ad hoc. Dan kan ik in korte tijd bergen verzetten, kan ik gestructureerd werken en ben ik in mijn element. Geef mij tijd en er komt niets uit mijn vinger. Zet er wat druk op en ik kom op stoom.

Ik ga vanavond rond zes uur eens nadenken over wat ik om half zeven ga eten.

Als ik vrijgezel was geweest, dan maakte het me ook geen bal uit. Maar ik heb een vrouw. En dan leer je veel, zoals plannen. Mijn vrouw wil op tijd een fatsoenlijke maaltijd op tafel. Daar komt dus wel wat bij kijken. Meestal zie ik zware werkdagen vantevoren aankomen. Dan bereid ik de spullen alvast voor en houd ik het op dingen die ik eventueel in de vriezer kan stoppen. Voorkomt heel veel stress.

A110-50 zei:
R-W zei:

Misschien de leeftijd, maar dat gaat mij ook wat ver. Gewoon iets eerde opstaan en zo alles rustig (vlak)vantevoren doen lijkt me meer dan prima;)

Ik ben meer een figuur van douchen, aankleden, jas aan, deur achter me dicht gooien en naar de trein. Op het werk drink ik wel koffie en ik eet mijn boterham. Ik heb geen zin om aan pasjes te gaan denken 's morgens vroeg. Als het aan mij lag, staan zelfs mijn schoenen al naast mijn bed, waar ik zonder nadenken in kan glijden. Alles ligt al klaar 's morgens, de kleren, de hele reut, gestreken en al. En mijn kin is geschoren en onder de neus. Het enige moeilijke wat ik moet doen is mijn lunchpakket.

Bruinebonensoep met wat aardappels en soepballetjes (voor de maagvulling) er in
en toast

Heb geen zin in koken.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Over shoarma gesproken: Vanavond gegeten tussen een broodje en daarbij patat.

Ik donderdag in een wrap met kidneybonen, uit en zure room. In de oven met kaas erover.
Lekker hoor:T

Gisteren pizza. Ik zat samen met medebloggers te eten.

Vandaag: nou, ik zat gisteren naast Dutch Finnatic te eten die iets van pasta uit de oven zat te eten. Zag er goed en smakelijk uit.

Ik ga vanmiddag zoiets proberen klaar te maken, maar het is behelpen met de ingredienten. Ik heb macaroni in huis, een blikje ham, salami, kaas, pepers en pasta-knoflooksaus. Helaas geen ui of groenten. Dat is nou weer jammer. Maar wie weet wordt het iets bijzonders!

Het is zondag en dan koop ik niets (als het even niet hoeft). Hier in het dorp is niets open en ik heb niet veel zin om achter het stuur te kruipen nu, het is een lekkere rustige zondag hier.

Ik heb nog wel champignons over, die kan ik er ook in snijden.

De macaroni was fantastisch. Recept:

Kook de macaroni gedurende 8 minuten. Uit de pan daarna en in de vergiet. In een bak laten uitdampen. Mengen met Italiaanse kruiden van Stegeman.
Ham in blokjes snijden. Oude kaas in kleine blokjes snijden, twee rode pepers in stukjes snijden, hou de zaden. Plakjes salami in stukjes snijden. Champignons in plakjes. Meng de hele zooi door elkaar, daarna mengen in de macaroni, gedoseerd, zodat het gelijkmatig wordt gemengd.

Oven voorverwarmen op 200 graden. Neem enkele kleine aluminium bakjes (porties zijn snel te groot) en verdeel de macaroni daarin.
In de oven, 20 a 25 minuten.

Werkelijk fantastiisch. Macaroni bovenop wordt een beetje knapperig en de kaas smelt niet echt. Het worden smeuiige pittige blokjes in de macaroni.

Een van mijn beste gerechten ooit!

Vanavond: gekruide kippebouten (voor moi) en gekruide stukjes kipfilet (kipkruiden, cayennepeper en kerrie, goed mengen).
Kipfilet kan in een alumium bakje, kippebouten in een bak. In de oven 180 graden, 40 minuten. 35 minuten kan ook.
Frietjes erbij.

Wauw!
De kipfiletblokjes: een korstje aan de buitenkant! En de bouten, zo zacht en heerlijk!

Terug
Bovenaan