x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

Bedankt voor jullie reacties, ik ben nu wel gerustgesteld! Ik ben vanmiddag terug naar de dealer geweest, en ze hebben hem gereset en getest op de computer en ook nog een stukje mee gereden, conclusie is dat hij gewoon prima rijd, en dat ik idd 1 op 10 rijd. Hij zei ook dat ik het pas na een paar 1000 km pas kan zeggen, en dat tie wel iets zuiniger word, dus precies allemaal wat jij zegt, ik rijd voornamelijk eigenlijk kortste stukjes, en dat is ook schadelijk zei hij omdat die turbo motor zo snel mogelijk wil opwarmen wat dus ook weer extra benzine kost. Maar ik ga het proberen wat je zegt om onder die 2500 toeren te blijven, en sneller te schakelen. In de 6e versnelling zit ik eigenlijk alleen bij de 120 dan schakel ik pas in zn 6 maar ik zal eens proberen om dat eerder te doen, dat zal allicht wel schelen, en normaal gesproken als ik moet afremmen trapte ik de koppeling al in en liet hem zo uitrollen, hoorde dus ook dat dat niet goed is, alleen de vorige auto stotterde dan altijd zo, nu vanmiddag met deze auto geprobeerd en deze blijft gewoon normaal rijden, dus gewoon remmen zonder koppeling in te trappen en het moment dat ik bijna stil sta dan pas schakel ik terug.
Verder is het een superauto en ben er hardstikke blij mee, zoveel luxe en opties wat er allemaal op zit. En al die mensen die naar die auto kijken, geweldig haha.
Oja ik tank euro 95 en jij? En ik had hem in de eco stand staan , maar heb hem nu op normaal gezet.

Kijk, dat is goed om te horen!! 120 pas in 6 kijken kan wel voor een aardig wat hoger verbruik zorgen ja, de 6e van de Juke is vergelijkbaar met een lange 5 van een normale auto. Heb het verschil weleens bekeken op een 80km weg, in z'n 4 scheelt het 3-4L ivm z'n 6, behoorlijk groot verschil! Afremmen op de motor is ook altijd goed natuurlijk, zo min mogelijk de remmen gebruiken en gewoon op de motor laten afremmen. Koppeling intrappen kan overigens ook wel hoor, scheelt ook een boel in verbruik. Nadeel van geen aangedreven motor meer hebben is dat de auto makkelijker zal gaan glijden. Probeer maar eens in z'n vrij een bocht te maken, das een stuk enger dan gewoon in de versnelling waarbij je de auto met gas kan ondersteunen.

Het korte stukjes rijden in de stad is ook killing voor het verbruik inderdaad. Eerste 5 minuten geeft mijn boordcomputer nooit zuiniger aan dan 1L op 8-9KM op de buitenwegen.

Tank zelf altijd 98, vind ik een fijner gevoel en de auto vond ik wat lekkerder rijden in sport-stand.

Fijn dat de auto bevalt! Hier na 9000km ook nog steeds een enorme grijs tijdens het rijden! Wacht maar tot de auto straks ingereden is en je voor het eerst de turbomotor in sportstand naar de 7000 toeren door zal jekkeren. Eerste paar keer is het gewoon eng:D

@ Heidikeee: heb je ook foto's van je Juke?
Dan kunnen wij meegenieten van je mooie nieuwe aanwinst ;)

@x-trailrijder: Mooi, die foto's in de sneeuw.
vd week laat ik mijn dochter wat mooie foto's maken, waarschijnlijk maakt zij ze mooier dan
wanneer ik ze maak.

Hoe zit het met de kofferruimte van de Juke?
Puur cijfermatig lijkt die heel klein, hoe bevalt het de eigenaren in dagelijks gebruik? Zaterdagboodschappen etc.?

Nou er zit een enorm vak onder de bagageruimte ter grote van de bagageruimte:) met boodschappen of pakketjes rondbrengen geen problemen gehad. Weekendje weg met 2 reistassen en 2 rugzakken ook geen problemen. En zelfs mijn poetsspullen passen erin!:eek: Ik kom natuurlijk uit een Primera met 550L ruimte en dan is dit wel even slikken echter tot nu toe geen verdere problemen gehad. Even als voorbeeld, 80 flessen wijn voor de kerstpaketten paste ook achterin zonder de banken plat te gooien(y)

Tnx sultan!! Ben benieuwd naar verdere foto's!!

x-trailrijder zei:
Nou er zit een enorm vak onder de bagageruimte ter grote van de bagageruimte:) met boodschappen of pakketjes rondbrengen geen problemen gehad. Weekendje weg met 2 reistassen en 2 rugzakken ook geen problemen. En zelfs mijn poetsspullen passen erin!:eek: Ik kom natuurlijk uit een Primera met 550L ruimte en dan is dit wel even slikken echter tot nu toe geen verdere problemen gehad. Even als voorbeeld, 80 flessen wijn voor de kerstpaketten paste ook achterin zonder de banken plat te gooien(y)

Tnx sultan!! Ben benieuwd naar verdere foto's!!

Nou, als ik de auto bij mijn ouders ga "pluggen", dan wil (uiteraard) inzetten op de 4WD, dan zit dat bergvak onder de bagageruimte er niet. :D
Maar goed om te horen.

Dat klopt, dat is zeker waar! Maar voor 2 man is de bagageruimte groot genoeg hoor! Hij is ook mooi vierkant van vorm wat ook meehelpt natuurlijk!

@ Sultan: Leuk dat je vraagt om foto's , heb alleen geen idee hoe dit moet :confused: . Ik heb er een paar toen die nog in de showroom stond, als het nu wat droger weer wordt wil ik nog wat foto's maken.

@ X-trailrijder: Dus jij hebt er al 9000 km opzitten :D Bij mij duurt dat nog wel even voor ik dat gehaald heb hihi. Vanaf hoeveel km is je auto ongeveer ingereden ? Heb hem de 1ste dag al eens in de sportstand gezet maar niet zo ver doorgetrokken tot de 7000 toeren hoor, ik vond hem echt hardstikke fel, net wat je noemt gewoon eng :) Moet je nagaan dat vind ik nu al, laat staan als ik dat zou doen wat jij zei, heb wel je filmje zitten bekijken van 1-100 dat geluid, wauww.

@Heidikeee. Die kilometers gaan echt enorm hard!! Ik vond het al slikken toen hij over de 1000km heen ging maar straks alweer in de 10.000! komende tijd gaat het gelukkig weer wat rustiger met de teller, dan blijft hij langer nieuw haha! Over dat doortrekken, je hebt het idee dat die DUW wel een keer zal stoppen naarmate je verder doortrekt maar hij blijft maar gaan en gaan! Echt zo leuk!! Vond het geluid wel wat te stilletjes dus heb een vrij simpele aanpassing gedaan aan het luchtfiltersysteem waardoor de auto nu een stuk zwaarder klinkt en je de turbo ook mooi hoort (fluit bij gasgeven en afblazen bij gas los en overschakelen). Enige wat je hoeft te doen is de luchtfilterbuis die vanaf je filterhuis richting je koplampen loopt weg te halen, gaat erg makkelijk en terugzetten is nog geen 2 seconden werk! Echt een aanrader:D

Heb zelf een vrij intensieve inrijperiode gehad met veel lange afstanden. Vanaf 1000 km ben ik het toerental wat verder gaan opvoeren en vanaf 1200km heb ik hem tot z'n eind durven doortrekken in 1, 2 en 3. De dealer zei ook tegen mij dat de inrijperiode op 1000km lag en geen 1400 zolang ik er maar voor zorgde dat de auto echt al een stuk had gereden voor ik hem fel ging doortrekken. Daar heb ik me keurig aan gehouden:)

ja idd, de auto blijft gaan, ik heb nog nooit zon auto gehad dus vind dit wel super, baalde alleen wel van t verbruik, maar we zullen m eerst maar eens netjes inrjden en dan hopen dat ik wat meer km op een tank haal want zoals jij dat zegt dat opschroeven dat zuipt ook wel benzine denk. vind t trouwens zoiezo knap dat jij 1 op 14 haalt, ik ben al blij met 1 op 12. want haalde je dat dan ook? sorry dat ik zoveel vraag hoor maar jij bent degene met ervaring hihi. en ik ben blij dat er zjlke forums bestaan, altijd makkelijk!

ik bedoelde met haalde jij ook 1 op 14 toen je hem ging opschroeven of heb je er toen niet opgelet? naja zou trouwens wel leuk zijn als we elkaar eens tegen zouden komen, hier in de buurt zie ik niemand en dat vind ik ook helemaal niet erg, er zijn al genoeg dezelfde autos . maar als ik er 1 tegen kom zwaai ik wel haha, vind trouwens die witte van sultan ook erg gaaf, ik zelf heb een zwarte.

Nee geen 1 op 14 als ik ga trappen:) Het is echter bij mij meestal een aan/uitknop... Of ik rij voor mijn doen lekker rustig wat betekend dat ik wel lekker vlot met het gaspedaal ben maar niet harder ga dan de toegestane snelheid of ik ben in racemodus en dan wordt de auto vaak doorgehaald tot het rode toerental en rij ik meestal snoeihard, in Duitsland dik boven de 200 als cruisesnelheid:) M'n boardcomputer geeft dan als ritgemiddelde ergens tussen de 1 op 9 en 1 op 6 aan, maar dan vind ik ook niet zo gek:D

heidikeee zei:
@ Sultan: Leuk dat je vraagt om foto's , heb alleen geen idee hoe dit moet :confused: . Ik heb er een paar toen die nog in de showroom stond, als het nu wat droger weer wordt wil ik nog wat foto's maken.

quote]

Op de vorige pagina is mij uitgelegd hoe je foto's moet plaaten en dat ging zo:

Afbeeldingen plaatsen
Om een afbeelding in een bericht te plaatsen, moet deze afbeelding al ergens beschikbaar zijn op het internet. Staat een afbeelding nog niet op internet, dan kun je gebruik maken van uploadsites, zoals Photobucket en Imageshack.
Om een afbeelding te kunnen plaatsen, heb je de adresregel nodig. Die kun je vinden door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken en dan naar ‘Eigenschappen’ te gaan.
Kopieer deze adresregel en klik vervolgens in de knoppenbalk bij je bericht op de knop ‘URL van een afbeelding invoegen’.
Er verschijnt dan een opdrachtvenster waar je de adresregel in plakt. Klik op ‘OK’, en de afbeelding wordt ingevoegd: er staat in je bericht nu iets als
[ img ]https://www.naamvandewebsite.nl/naamvandeafbeelding.jpg [ /img ] (maar dan zonder spaties)
Met de knop ‘Bekijken’ kun je zien of de afbeelding goed in je bericht geplaatst is.
Denk er wel aan dat op sommige afbeeldingen auteursrechten rusten, en dat rechthebbenden niet altijd goedkeuring verlenen aan het plaatsen op websites.

DSCF3868.jpg

Lukt nog niet dus, heb geen windows maar een mac dus kan niet naar eigenschappen gaan...

Vandaag weer even een stukje gejuked en daarbij wat meer kunnen letten op de verschillen tussen de rijmodi. Je voelt dat de stuurbekrachtiging en gaspedaalrespons (vooral de laatste) erg sterk beïnvloed worden. Het leukste is echter dat de CVT-automaat ook sportiever wordt ingesteld. Geinig is dat wanneer je gewoon 80 km/u rijdt met 1500 toeren in de normale of de eco-stand de toerenteller naar de 2000 schiet als je de sportknop indrukt. Zonder dat je er iets van voelt. Zo wordt de motor al een stukje parater voor bijvoorbeeld een inhaalactie.

Op de snelweg moest ik wel nogal wennen aan de CVT. Ik heb bijvoorbeeld per ongeluk een Golf vastgereden achter een vrachtwagen omdat het gaspedaal veel dieper dan verwacht ingedrukt moest worden voor een inhaalactie. Eerst schiet het toerental omhoog waarna de auto langzaam meeversnelt. Nogal onnatuurlijk. Bij lage snelheden vind ik dat heel fijn en comfortabel, maar bij deze snelheden lijkt een conventionele automaatbak me toch prettiger. Nu moet ik er wel bij vermelden dat de eerste 400 km net op de teller stonden en ik dus sowieso nogal voorzichtig omging met het gas en toerental. Het verbruik staat nu na 400 km op 7,5/100. Dat zal na verloop van tijd nog wel wat gaan zakken.. :)

Gewoon ff leuk om te vertellen,

ik reed vd week naar huis en kwam onderweg een buurtbewoonster tegen.
Ik kwam thuis aan en toen ik uitstapte werd er geroepen, bleek ze me helemaal nagereden
te zijn om even te vragen wat voor auto ik bij had en dat ie zo mooi is !! :D

Was echt heel leuk, ik helemaal trots natuurlijk :p.

@ Sultan: Dat zijn de leukere berichten!:D(y)
Het is waar, je hebt een gave Juke!

Ik zie het ding steeds vaker rijden, apart ding blijft het(y)

Zag laatst een witte Juke op me af komen terwijl het nog een beetje donker was.
Best wel imposant die voorkant met die lichten en mede door deze lichten is het een erg herkenbare auto geworden!(y)

Meer merken zouden eens wat meer durf moeten tonen net als Nissan met bijvoorbeeld de Juke en de Cube!!!!!

JoostM zei:
Ik zie het ding steeds vaker rijden, apart ding blijft het(y)

Ik heb er nog maar 1 zien rijden en dat was toen ik net de auto opgehaald had, reed de snelweg op,
en reed meteen langs een donkergrijze Juke.
Al die tijd erop gelet en geen één gezien en toen de allereerste :)

Wel al alle kleuren gezien bij dealers behalve de witte,
die zag ik pas voor het eerst toen de mijne er was ;) (de blauwe is ook erg mooi !!!)

Volgens mij ben ik de enige hier in het dorp die met een Juke rondrijd,
anoniem rondrijden lukt nu dus niet meer, want ik hoor nu regelmatig: hey, ik zag je nog rijden, haha.

Haha nee, ik snap wel dat je met de Juke moeilijk even ergens ongezien heen kunt:p

Wel gedurfd dat je een witte genomen hebt, het was ooit een trend maar die is al snel weer over gewaaid:p

Bentley Arnage zei:
Meer merken zouden eens wat meer durf moeten tonen net als Nissan met bijvoorbeeld de Juke en de Cube!!!!!

Nou laten we niet hopen dat er ook autofabrikanten komen met auto's zoals de cube.. wat een spuuglelijk blokauto is dat.. kan alleen maar in japan worden ontworpen, en dat interieur.. Beige! en van plastic..

het verbaasd me dat het de best verkopende auto in japan is.. ik wist dat die japanners slechte smaak hadden, maar de cube..

maar goed dat de Juke super mooi is..

@Sultan: Geloof ik best dat je de enige bent in het dorp die met een Juke rondcrosst. Zo gewild zijn ze nou ook weer niet, mede gezien z'n te hoge prijs.
In december zijn er 46 stuks(!) verkocht van de Juke, haha en de verkopers je maar wijsmaken dat ze als warme broodjes gaan.
Oke, januari zal wel even een opleving laten zien (men wil 'm toch van bouwjaar '11) maar als men niet wat aan de prijs doet dan gaat het net zoals de Urban Cruiser en Nissan Cube een (prijs)flopper worden.

Nissan Nederland hoopt(e) op een verkoopaantal van 200-250 stuks per maand, men komt nu ongeveer uit op zo'n 100 stuks per maand...
En vaak is de grootste verkoopboost juist de eerste paar maanden als een model net op de markt is dus...
Check de verkoopaantallen van de Juke op: www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1657

Toegegeven: ik vind het een leuk model maar de prijsstelling is verkeerd. Of hij zal min. een 1000,- goedkoper moeten worden of de mensen die in het b-segment shoppen kopen een goedkoper model (van rond de 15.000 euro) of een Qashqai biedt voor slechts 2.000 tot 2.500,- euro meer, veel meer voor z'n geld. Dan heb je eua formaat en kofferbak tenminste een volwaardige auto. Nissan heeft al een poos een actie met 1.000,- korting op de nieuwe Qashqai, ofwel vanaf 21.300,-! Dus de Juke (vanaf 19.000,-!) gaat het met deze prijsstelling voor mij niet worden vrees ik...

@ qazana

Heb je de jouwe nog niet besteld?
Paar pagina's terug zeg je hem eind 2010 te bestellen als ik me niet vergis.

Als ik jou was zou ik dan voor de Qashqai gaan als die 2500 euro er niet toe doen....:)

Helemaal met je eens Sultan. Ik heb de mijne welliswaar nog niet, maar ik heb er geen enkel bezwaar tegen om wat exclusiever te gaan rijden. Ik rijdt nu een QQ en kom er elke dag meerdere tegen op de weg. Dus wat mij betreft hoeft de Juke niet zo'n succesnummer te worden als de QQ. Sinds ik de Juke besteld heb, eind oktober, ben ik er in mijn regio (Haarlemmermeer) nog maar 2 tegen gekomen.

Klopt, ik ben ook puur voor het model gegaan,
had 'm gezien en dacht meteen: die wil ik!!

En ik vind het prima als ik de enige blijf die hiermee rondrijd.
( hoewel ik weet dat dat niet is, in febr. komt er een zwarte bij hier in de buurt)

en wat het verschil in prijs dan is met de Qashqai zal mijn een zorg zijn,
want die wil ik helemaal niet :p

qazana zei:
maar als men niet wat aan de prijs doet dan gaat het net zoals de Urban Cruiser en Nissan Cube een (prijs)flopper worden.

De cube was geen(prijs)flopper.. het was een designflopper in Europa, niemand wou dat ding hier..(begrijpelijk) maar in japan was/is de cube de best verkopende auto. dus voor nissan was het geen flopper,

ik denk inderdaad wel dat de prijs omlaag moet. ik weet ook zeker dat nissan dit nog gaat doen als de verkoopcijfers zo blijven..
het kan ook nog zijn dat de mensen nog moeten wennen aan de auto en dat het dus even duurt voordat de verkoop op gang komt.

marco4000 zei:
het kan ook nog zijn dat de mensen nog moeten wennen aan de auto en dat het dus even duurt voordat de verkoop op gang komt.

Ik ben bang, dat je daar gelijk in gaat krijgen helaas. Dus laat de prijs maar zo. ;)

DSC05499.jpg

DSC05498.jpg

DSC05495.jpg

DSC05490.jpg

DSC05488.jpg

DSC05484.jpg

DSC05483.jpg

DSC05482.jpg

DSC05481.jpg

DSC05458.jpg

Misschien een beetje enthousiast gepost, maar ik vond alle foto's mooi en kon niet kiezen :p

qazana zei:
@Sultan: Geloof ik best dat je de enige bent in het dorp die met een Juke rondcrosst. Zo gewild zijn ze nou ook weer niet, mede gezien z'n te hoge prijs.
In december zijn er 46 stuks(!) verkocht van de Juke, haha en de verkopers je maar wijsmaken dat ze als warme broodjes gaan.
Oke, januari zal wel even een opleving laten zien (men wil 'm toch van bouwjaar '11) maar als men niet wat aan de prijs doet dan gaat het net zoals de Urban Cruiser en Nissan Cube een (prijs)flopper worden.

Nissan Nederland hoopt(e) op een verkoopaantal van 200-250 stuks per maand, men komt nu ongeveer uit op zo'n 100 stuks per maand...
En vaak is de grootste verkoopboost juist de eerste paar maanden als een model net op de markt is dus...
Check de verkoopaantallen van de Juke op: www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1657

Toegegeven: ik vind het een leuk model maar de prijsstelling is verkeerd. Of hij zal min. een 1000,- goedkoper moeten worden of de mensen die in het b-segment shoppen kopen een goedkoper model (van rond de 15.000 euro) of een Qashqai biedt voor slechts 2.000 tot 2.500,- euro meer, veel meer voor z'n geld. Dan heb je eua formaat en kofferbak tenminste een volwaardige auto. Nissan heeft al een poos een actie met 1.000,- korting op de nieuwe Qashqai, ofwel vanaf 21.300,-! Dus de Juke (vanaf 19.000,-!) gaat het met deze prijsstelling voor mij niet worden vrees ik...

Moeten ze het ook op de website wat makkelijker gaan maken om een (papieren) brochure te kunnen bestellen.
Nu zou ik vanuit Zwolle naar Wapenveld, Nunspeet of Genemuiden moeten voor zo'n boekie...
Ik snap dat je het milieu wilt sparen, maar ik neem aan dat ze bij Nissan ook wel wat willen verkopen.

Ton. zei:
Moeten ze het ook op de website wat makkelijker gaan maken om een (papieren) brochure te kunnen bestellen.
Nu zou ik vanuit Zwolle naar Wapenveld, Nunspeet of Genemuiden moeten voor zo'n boekie...
Ik snap dat je het milieu wilt sparen, maar ik neem aan dat ze bij Nissan ook wel wat willen verkopen.

waarom wil je het in papier hebben.. je kan em gewoon zien op internet,

marco4000 zei:
Ton. zei:

Of in het echt bij de dealer, das toch altijd leuker dan van een plaatje ;)

marco4000 zei:
Ton. zei:

Vind het prettiger lezen op papier. Papers voor mijn studie print ik in grote mate ook uit.

@ Sultan: leuke foto's, zat eerst ook aan wit te denken maar vind persoonlijk het zilvergrijs toch mooier.

Ja klopt, planning was eind 2010 om nieuwe Juke te kopen, wordt paar maanden uitgesteld, maar twijfel toch nog over de Qashqai. Dit omdat het prijsverschil tussen de Juke en de Qashqai gewoon te klein is. Beide zijn mooie modellen alleen biedt de Qashqai gezien z'n ruimte veel meer waar voor z'n geld. En is het afvragen hoe houdbaar het ontwerp over 2 jaar is.... Twijfels dus nog.

Wanneer zijn de crashresultaten bekend van de Juke, iemand daar toevallig van op de hoogte?

@qazana, Juke en Qashqai moet je ook niet echt met elkaar vergelijken. Juke is veel meer lifestyle dan een qashqai wat gewoon een hoog op de poten staande gezinsauto is. Trouwens, het enige wat je met de qashqai meerk krijgt voor die 2000 euro is ruimte, de luxe is een stuk kariger voor datzelfde geld en de prestaties blijven ook flink achter. Daarbij is de Juke een betere rijdersauto en is de qashqai een rammelbak:) Het zijn gewoon 2 geheel verschillende auto's voor geheel verschillende doelgroepen.

qazana zei:
@ Sultan: leuke foto's, zat eerst ook aan wit te denken maar vind persoonlijk het zilvergrijs toch mooier.

Ja klopt, planning was eind 2010 om nieuwe Juke te kopen, wordt paar maanden uitgesteld, maar twijfel toch nog over de Qashqai. Dit omdat het prijsverschil tussen de Juke en de Qashqai gewoon te klein is. Beide zijn mooie modellen alleen biedt de Qashqai gezien z'n ruimte veel meer waar voor z'n geld. En is het afvragen hoe houdbaar het ontwerp over 2 jaar is.... Twijfels dus nog.

Wanneer zijn de crashresultaten bekend van de Juke, iemand daar toevallig van op de hoogte?

je kiest de juke ook om zijn uiterlijk niet om zijn ruimte, zo raar is het ontwerp nou ook weer niet hoor.. over 2 jaar is het ontwerp zeker nog houdbaar omdat het vernieuwend is en ik denk dat meer fabrikanten dit gaan doen..
als je de Qaushqai en de juke even mooi vind, ga dan voor de Qausqhai maar als je wat anders wilt dan de meeste mensen hebben, kies voor de juke..

Daar ben ik weer even, nou heb ik het verbruik op mijn profiel eens bijgehouden en dan komt er dit uit Datum Km-stand Afstand Hoev. € ø Opm
17-01-2011
1.082
349,0
35,68

56,70
10,22
[ aanpassen ]
11-01-2011
733
350,0
35,00

55,96
10,00
[ aanpassen ]

Vraag me toch af of dit normaal is ''maar'' 349km gereden... En opgelet onder de 2500 toeren gebleven, niet harder dan 120 en vaak de cruisecontrol gebruikt.. En bij de 60 stond tie al in zn 6e versnelling, dus ook snel geschakeld, ik snap er niks van

@qazana: heb ook nog wel even gedacht aan de zilvergrijze,
maar die vind ik toch net een beetje te braaf, wit is toch net iets spannender/gewaagder ;)

@Marco, precies! En in het geval je voor prestaties wilt gaan is een Qashqai natuurlijk al helemaal niks!

@Heidikee, hoe zagen deze kilometers eruit? Ik vind het tot nu toe ook redelijk onzuinig overkomen aangezien ik altijd rond de 500km hang op 1 tank... Afgelopen zaterdag behoorlijk doorgereden en grote stukken 160 op de cruisecontrol gereden en dan nog geeft m'n auto een ritgemiddelde van rond de 1 op 10 wat jij nu dus ook doet.

maar nogmaals, je auto is ook nog niet echt ingereden natuurlijk!

Heey,

Ja ik weet het dat tie nog niet is ingereden, maar zou dat zoveel schelen dan? Ik voel me echt een zeur, maar ik snap er ook gewoon niks van. Wij hebben wat korte stukjes en afgelopen zaterdag naar spijkenisse gereden dat is van ons uit een uur rijden, dus 2 uur, constant 120 gereden en zelfs een groot stuk 100, omdat je daar niet harder mocht rijden. En dan nog geeft tie dus 1 op 10 aan, ik vind het echt niet zuinig, en ik weet dus ook niet wat ik moet veranderen. Als dit zo blijft, dan zal ik denk die auto echt gaan inruilen, want de benzinekosten zijn gewoon verdubbeld in de maand, terwijl ons gezegd is dat hij zuiniger zo zijn als onze andere fiat grande punto 1.2 die reed 1 op 12, maar die motor moest echt werken en die turbo motor hoeft niet zo hard te werken is ons verteld... Ik ben onderhand gewoon bang om iets te hard te rijden, bang dat mn verbruik nog meer stijgt, en dat lijkt me nou niet de bedoeling

Hehe nou benzinekosten verdubbelen van 1 op 12 naar 1 op 10 vind ik knap:p Maar zonder gekheid, als ik 100 op de CC rijdt geeft mijn auto een heel ander verbruik aan in de boardcomputer, zo'n 1 op 17. In de praktijk klopt het ook ongeveer met het tanken... inrijden scheelt trouwens ook wel degelijk! je hebt hem nu ook over de 1000km heen dus ik zou zowiezo het motortje wat meer laten wennen aan toerentallen. Oftewel met warme motor vlot doortrekken in lage versnellingen en bij constante snelheid in de cruisecontrol. Voor de rest bandenspanning eens controleren, moet 2.5 bar zijn rondom. Verder weet ik het ook niet echt, die van mij is gewoon echt veel zuiniger?!

Hallo, rij zelf sinds 2 weekenden een witte standaard Juke Dig-T 6-bak en ben deze nog aan het inrijden. Op een Duitse site hou ik m'n verbruik bij (nog niet opvraagbaar, < 1500 km) en de score is tot nu toe is 1 op 12 over de eerste 1300 km. Rij hierbij vrij rustig, overal +10% op snelheidsmeter t.o.v. snelheidslimiet, maar wel regelmatig uitstapjes tot 4000 toeren (sinds kort iets meer, als de 1600 km is bereikt maar eens voluit testen) in de sport-stand, constante snelheden in normal-stand, geen cruise-control, soms even airco aan als ramen beslaan. Gebruik wel de eco-stand in stadsverkeer (rijdt relaxter). Na inrijden zal in mijn geval het verbruik gaan toenemen, simpelweg vanwege (veel) sneller rijden, met 1 op 10 zal ik dan dik tevreden zijn.

Op een Engelse Juke site wordt inmiddels geklaagd over het verbruik van de Juke dCI diesel, mogelijk is de Juke toch een klein brandstofslurpertje door de vorm/gewicht/banden/overbrenging of onrealistische verbruikscijfers van Nissan.

De Duitse site geeft de volgende resultaten van mijn tankbeurten:
Verbrauch: 8,32 l/100km 1.259 km und 105 l
CO2-Ausstoß: 194 g/km 1.259 km und 244 kg
Spritkosten: 13,18 EUR/100km 1.259 km und 166 EUR

Groeten PlannedObsol, een van de weinige Juke rijder in/uit het noorden van NL.

@ x trailrijder Met verdubbelen bedoelde ik eigenlijk mn kosten, ik tankte eerst voor 100 euro in de maand en dat is nu dus al bijna 200, dat bedoelde ik met verdubbelen haha. Maarja als jij het ook niet weet, mss moet ik het dan maar gewoon accepteren en er maar van proberen te genieten en gewoon op mn normale manier rijden.

@ plannedObsol Heb je voor mij de link naar die site? Ben weleens benieuwd!
En bij jou valt het verbruik mij mee! Wou dat dat bij mij ook zo was.

@ heidikeee: Als je met een Grande Punto al 1 op 12 rijdt, wat een relatief kleine auto is, verbaast hij mij niets dat je met een Juke 1 op 10 rijdt.

Terug
Bovenaan