Sloperijfoto's, deel 3

ginkelvanmichiel zei:
@KP62

dank voor de donatie, je hebt pb.

Om de spanning te doorbreken: ik heb hem gered! De Malaga is van mij. Vrijdag ophalen (dan zijn de papieren ook in orde)
Ik heb hem op een veilige plaats geparkeerd en de ARN-stickers zijn eraf. Ik ga er wel één bewaren voor bij de historie van de auto. Best bijzonder!

Foto's in het SEAT-topic.

Nu, heb je een auto met een wel héééél bijzondere geschiedenis :D

Helemaal top. Ik had gehoord dat er iemand anders mee bezig was en heb even gewacht of deze transactie zou doorgaan. Ik doneer een tientje voor deze actie! Stuur je even een pbtje met je gegevens??

bij deze!

Tsja, als ik vandaag niet gekomen was hadden ze alle vloeistoffen eruit gehaald en de tank lekgeprikt. Dat was net op tijd dus.
Ik hoop niet dat ik iemand voor de voeten gelopen heb, maar anders mag deze persoon zich altijd melden.

ginkelvanmichiel zei:
@KP62

dank voor de donatie, je hebt pb.

Om de spanning te doorbreken: ik heb hem gered! De Malaga is van mij. Vrijdag ophalen (dan zijn de papieren ook in orde)
Ik heb hem op een veilige plaats geparkeerd en de ARN-stickers zijn eraf. Ik ga er wel één bewaren voor bij de historie van de auto. Best bijzonder!
(y)(y)(y) Hulde, hulde, hulde!!

Sloop_Seat_Malaga2.jpg

ginkelvanmichiel zei:
bij deze!

Tsja, als ik vandaag niet gekomen was hadden ze alle vloeistoffen eruit gehaald en de tank lekgeprikt. Dat was net op tijd dus.
Ik hoop niet dat ik iemand voor de voeten gelopen heb, maar anders mag deze persoon zich altijd melden.

Absoluut niet, heb wel gebeld maar hoorde dat er al een ander gebeld had. Heb dat even afgewacht. Heel veel succes met de Malaga!

the Fox zei:
Het is een foto van XBXG uit 2006, gepubliceerd in 2009 op een Franse website.

bedenk me ineens, hij is er nog wel, hij staat in de loods binnen. Toen ik voor de Trans in de stromende regen bezig was onderdelen te verzamelen heb ik daar geschuild.

ginkelvanmichiel zei:
the Fox zei:
Het is een foto van XBXG uit 2006, gepubliceerd in 2009 op een Franse website.

bedenk me ineens, hij is er nog wel, hij staat in de loods binnen. Toen ik voor de Trans in de stromende regen bezig was onderdelen te verzamelen heb ik daar geschuild.

Dit is de voorzijde

Sloop_Seat_Malaga1.jpg

Ziet er roestig uit....

Vandaag even een bliksem bezoek gebracht aan van Zutphen, net voor de bui los brak. Heel wat delen van de Dafjes kunnen redden voor mij en diverse collega's. Erg weinig foto's gemaakt. Maar ik hoop het snel een keer goed te kunnen gaan maken.

010.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

photo

008.jpg

009.jpg

Aardige opbrengst! Een Aygo vol delen (bank plat geklapt, anders is het geen kunst he ha ha ha)

029.jpg

030.jpg

Hulde aan de seat redder(s)

Wat heeft bovenstaande accord een paar heldere stoere lampen!, is dit origineel? of toch aftermarket.

De passat rechts in het hoekje met oranje knippers (model 1997/1998) word ook heel zeldzaam op 's heeren wegen, ook deze gaat waarschijnlijk maar het buitenland of de euwige jachtvelden.

@michiel,

Mooie reddingsactie! (y)

@Stif,

Dat heldere glas is origineel, de Accord was er een van de eerste auto's mee (na, geloof het of niet, de Austin Maestro).

Nooit geweten dat er bij Van Zutphen zoveel Dafjes stonden. Ik kom er toch wel een paar keer per jaar (al is het nu wel weer even geleden), alleen duik ik meestal gelijk de Opel hoek in.. :p

Wederom wat foto's bij Van Olst,
Eerst een lading export onderdelen: Blijkbaar zijn de Daewoo Nubira en Peugeot 405 gewild in het buitenland:

Een gepimpte astra die volgens mij al even heeft stilgestaan:

Een niet alledaagse verschijning op de sloperij: Toyota Paseo met rolschade, wel een leuke auto:

En ja hoor, het eerste mrb slachtoffer dat ik hier aantref:

Verder stond er nog een focus met redelijk luxe interieur en om Michiel gerust te stellen; de Malaga stond nog veilig en compleet op zijn plekje.

classicfinds zei:
Vandaag even een bliksem bezoek gebracht aan van Zutphen, net voor de bui los brak. Heel wat delen van de Dafjes kunnen redden voor mij en diverse collega's. Erg weinig foto's gemaakt. Maar ik hoop het snel een keer goed te kunnen gaan maken.
Ben je ook nog van plan om deuren en ander plaatwerk er af te halen? Zijn de prijzen een beetje schappelijk of is het een rib uit je lijf als je met een voorraadje onderdelen langs de kassa gaat?

danny1995 zei:
Wederom wat foto's bij Van Olst,
Eerst een lading export onderdelen: Blijkbaar zijn de Daewoo Nubira en Peugeot 405 gewild in het buitenland:

Die zetten ze in Afrika dus gewoon weer in elkaar. Leve het lasapparaat.

staat er achter die Paseo nou een nieuw model yaris?..wat is daarmee gebeurt?

Paseo heeft wel een leuke kleur....weer eens wat anders als de brandweer-rode en groene uitvoeringen....

Astrawez zei:
Nooit geweten dat er bij Van Zutphen zoveel Dafjes stonden. Ik kom er toch wel een paar keer per jaar (al is het nu wel weer even geleden), alleen duik ik meestal gelijk de Opel hoek in.. :p

Ja dat kan ik me voorstellen dat je niet bepaald op Daf jacht gaat. Ieder zijn eigen ding he, jij de opels en ik die ouwe daffies. Maar dankzij jou foto's en tips heb ik er toch al diverse gevonden Astrawez. Waar voor dank! Er moeten er nog meer gestaan hebben trouwens. Ik mis er bijvoorbeeld nog 2 waar de deuren uit waren gehaald en een waar de zijwand uit was (van oudere foto's van het forum) Ik ben iig blij dat deze er nog staan, en dat ik de missende delen voor mijn Daf en Dafcollega's kan redden.

@ The Fox: ik wil er nog meer aan gaan snoeien. Ik ga dan terug met de reciprozaag, om de delen die mooi zijn voor de mijne er uit te halen. En een verzoeknummertje voor een Daf collega. Dan zal ik er ook zeker meer "schroef delen" af halen. De prijzen zijn voor Daf begrippen stevig. Maar voor gewone onderdelen zijn de prijzen zeker niet verkeerd. Daf delen zijn eenmaal erg goedkoop in de vrije markt omdat ze zo onder gewaardeerd zijn helaas. Dus eigenlijk is het een slecht vergelijk.

@ Micha D. Geen flauw idee hoe ik dat doe. Maar ze zijn toch niet anders dan de andere foto's?

the Fox zei:
Radar zei:

Volgens mij brandschade. Een deel van het dak lijkt verschroeid.

ja nu je het zegt.....zonde!..hele voorkant zo te zien....

@ classicfinds..je hebt PB!

Radar zei:
the Fox zei:
Radar zei:

Volgens mij brandschade. Een deel van het dak lijkt verschroeid.

ja nu je het zegt.....zonde!..hele voorkant zo te zien....

@ classicfinds..je hebt PB!

Die yaris is zelfs tot aan de kofferbak uitgebrand, vanbinnen in ieder geval, vanbuiten valt hij van achteren nog wel mee

classicfinds zei:
@ Micha D. Geen flauw idee hoe ik dat doe. Maar ze zijn toch niet anders dan de andere foto's?
Ze zijn groter dan de rest en dat kost tijd om te laden. Je kunt ze eventueel resizen via een uploadsite (tinypic.com of iets dergelijks) of een fotobewerkingsprogramma.

Voor de volgende keer ;).

Micha D. zei:
classicfinds zei:
Ze zijn groter dan de rest en dat kost tijd om te laden. Je kunt ze eventueel resizen via een uploadsite (tinypic.com of iets dergelijks) of een fotobewerkingsprogramma.

Ik hoop dat dat lukt. Ik ben al blij DAT ik ze er op krijg. Ook nooit eerder iets van gehoord dat ze te groot zouden zijn. Thanks for the tip

Heeft iemand enig idee op welke sloop de foto's van Eddy C zijn gemaakt?
Misschien een tip voor iedereen hier op het forum om de plaats en of naam van de sloop te vermelden zodat als andere liefhebbers onderdelen nodig hebben ze contact kunnen opnemen met het bedrijf.

Diverse van de delen van afgelopen week, hebben inmiddels een plekje gevonden op diverse auto's. Deels ook op mijn "wall art" Volvo 66 Combi kont. Deze heb ik van een sloper af gehaald bij een collega. En staat nu reserve voor het onverhoopte moment dat er iets mis zou gaan met de mijne. Tot die tijd is het een mooi stuk muurvulling.

10312547_10201816882977951_8356501048634078673_n.jpg

mooi, die 44/46 lampen op de combi. Ik heb een D66 bestel gehad en daar zaten Volvo lampen op, en daar heb ik toen ook de kleine 44/46 lampjes opgeschroefd.

Dat is inderdaad jammer, die volvo zag er nog wel redelijk goed uit, maar nu goed voor de onderdelen.

ginkelvanmichiel zei:
mooi, die 44/46 lampen op de combi. Ik heb een D66 bestel gehad en daar zaten Volvo lampen op, en daar heb ik toen ook de kleine 44/46 lampjes opgeschroefd.

Ja gelukkig is het een kwestie van eenvoudig wisselen. Ik heb er dan ook voor gekozen om de 44/46 er op te schroeven. Aangezien ik zelf ook een 46 combi heb. Maar lees ik het goed dat je een 66 Bestel hebt gehad, zoals in een met 2 stoelen en een laadruimte? Das ECHT zeldzaam!

Deze week een bezoek gebracht aan autosloperij Het Midden in Zwolle, waar ook een aantal MRB-slachtoffers staan. Deze mooie Mercedes in een heel goede staat:
Foto650-OTNZXWVU.jpg
Foto650-DN7RHNCY.jpg
Foto650-ASQ3RXI3.jpg
, een Honda
Foto650-P8PJGWWI.jpg
en nog een Mercedes
Foto650-4S7SYRAP.jpg

Micha D. zei:
classicfinds zei:

Kijk eens naar https://www.servimg.com
Gratis accountje aanmaken en bij de uploaden kan je al kiezen voor resize naar bijv. 800 pixels.

robertE21 zei:
Deze week een bezoek gebracht aan autosloperij Het Midden in Zwolle, waar ook een aantal MRB-slachtoffers staan.

Ergens op een sloperij in Zwolle, rust nog een brons kleurige audi 80 uit 1985, heb je die misschien ook gezien?
Een foto zou leuk zijn
[sub]als ik ooit nog eens twee knappe voordeuren in kalaharibruin vind...[/sub]

@ Stif Ik heb eind vorig jaar zo'n dergelijke auto zien staan op autosloperij De Mars, zag er nog wel redelijk uit, maar afgelopen zaterdag heb ik hem niet meer gezien. Zal de volgende week ff vragen en als hij er nog staat een foto voor je maken.

robertE21 zei:
Deze week een bezoek gebracht aan autosloperij Het Midden in Zwolle, waar ook een aantal MRB-slachtoffers staan. Deze mooie Mercedes in een heel goede staat

Absurd belachelijk dat zo'n strakke auto zo aan zijn einde komt. Is daar dan echt helemaal geen markt meer voor? Je zou toch denken dat zo'n auto het voor de export in ieder geval nog best wel goed zou doen.

Is nota bene een auto op LPG. Installatie uitbouwen en je kan relatief goedkoop rijden als het je om de wegenbelasting te doen is.

Ja robertE21 de mars komt me bekend over!
ALs je langs gaat zou ik dat heel prettig vinden, vergeet je camera niet.(y)

ginkelvanmichiel zei:
ja :)

een 6634 op grijs kenteken, de 46-65-DB.
Hij staat nu helaas al sinds 2010 stil, ergens in Nederland...

He balen zeg! zeker van een zeldzaamheid als dat!

Terug
Bovenaan