Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

De becker radio (model 753) gaat er zeker weer in.Vind dat de nieuwe radio totaal niet bij de auto past ook al heeft hij mp3 wat natuurlijk wel handig is.

Ik heb de wagen gekocht van degene die hem uit de usa gehaald heeft,deze eigenaar heeft er ongeveer 30.000 mee gereden maar heeft hem weggedaan omdat hij vast en zeker geen zin had om verder nog onderhoud aan de wagen te plegen.

Minpunten
de lak is niet strak meer
Bumper voor is niet mooi weer
1xvacuumpod is defect(onderste bij de benen)
rubber van distributieriemketting lekt
Koude start (injectoren+relais)

voor de rest is het een nette wagen en deze problemen vind ik niet erg gezien zijn leeftijd.

Die laat ik gewoon fixen en ik heb een hele mooi wagen uit de 80's:)

Ik heb helaas momenteel geen foto's van het stuur maar op internet kan je hem vast en zeker opzoeken als je bij youtube:Mercedes w124 opties in toetst.

Is voor de rest niks bijzonders, je kan gewoon het stuur elektrisch met de knop naar je toe halen en van je af:)

Mvg Michael

En...we rijden nog steeds

Ik ga in januari 2018 jaar 5 in met de witte 200d, nu 197.000 km op de teller, begonnen bij 112000 in 2014.

Nog steeds 1 op 17, wel wielkastroest en andere plekjes opgedaan.

Totaal nu in 4 jaar:

set zomerbanden ( 2014, rijd ik nog op!)
koplampen (hoefde eigenlijk niet)
lampjes dashboard (rotwerk)
uitlaat voor + achter (2014 € 320,-)
achterremschijven (2015)
remblokken rondom (2015)
dynamo (2016 ,in slowakije, onderweg naar hongarije...ggrrr)
1 dieselleiding (2017, lekte)
4 dieselretourslangetjes (2017, lek)
4 nw veren eibach (2017, 1 was gebroken, nu 2 cm lager 10x beter)

tadaaa

in 02-2018 moet ze APK en eigenlijk weer es een GB. Roest doe ik niks meer aan. Laat maar gaan..

groet

Maarten

Indrukwekkend weinig onderhoud. Ik droom ook van een W124 Mercedes. Hij staat te koop bij VW. Ook een 200 D. Maar ja, het leven geeft niet veel mee. Maar als ik ooit, een bom buiten, heb verkregen, ga ik zeker, een W124 aanschaffen.

Na 170 pagina's forum berichten over de Benzen uit de jaren 80 en 90 is het na de aanpassing MRB voor auto's van 25 jaar en ouder opvallend stil geworden. Ben ik dan de enige die nog een echte W124 (in mijn geval een S124) kan waarderen en het niet erg vind dat het apparaat een paar tientjes MRB per maand kost?

Wij gaan er eigenlijk alleen mee op vakantie, maar sjonge, wat genieten we toch iedere keer weer van de weergaloze bouwkwaliteit en nog veel fijnere rijeigenschappen.

Ben benieuwd of er nog meer mensen op AW aanwezig zijn met een W124 die gekoesterd wordt en niet langzaam richting sloop gereden wordt.

De echte liefhebbers blijven over denk ik. Bij Techno Classica stonden er een paar op de Mercedes stand. Zeker de coupé vind ik geweldig! Wat een model, wat een lijn!

tonnert zei:
Na 170 pagina's forum berichten over de Benzen uit de jaren 80 en 90 is het na de aanpassing MRB voor auto's van 25 jaar en ouder opvallend stil geworden. Ben ik dan de enige die nog een echte W124 (in mijn geval een S124) kan waarderen.....

Nee hoor, de W124 wordt hier nog steeds door velen gewaardeerd en regelmatig besproken. Vooral in het Teutonia-topic komt het model geregeld voorbij, waarin forummer TYN actief is met z'n 250d en waarin vele anderen ooit een W124 hebben gehad, en waarin 500E actief is die er altijd meerdere in z'n showroom heeft staan.

En ik denk dat je dit topic ook nog niet gezien hebt, waarin een 300E tot in het kleinste detail in nieuwstaat wordt teruggebracht. Al is het daar nu wel een aantal weken heel rustig.

De niet-liefhebbers die er alleen vanwege de MRB in reden hebben inmiddels afscheid genomen van hun exemplaar. Alleen maar toe te juichen, wat mij betreft.

Ik heb de mijne binnenkort alweer vijf jaar. Nog steeds een fantastisch ding, en ik betrap me erop dat ik na het parkeren nog steeds omkijk. Nu nog, na 5 jaar.

Dat ‘ie gekoesterd wordt wil ik niet zeggen. Hij slaapt altijd buiten, wordt geregeld flink aan het werk gezet, en ik stuur ‘m dwars door de harde Litouwse winter heen. Maar technisch hou ik ‘m wel bij.

Roest is een dingetje, maar laten we aub niet overdrijven. Voor mij is het belangrijkste dat ‘ie niet als een oude roestbak overkomt, en dat is nog geenszins het geval. Ja, als je onder de deur gaat liggen, of achter de beplating kijkt, dan zie je wel wat. Maar in 5 jaar tijd zijn kleine plekjes slechts iets groter geworden. En uiteindelijk is het geen museumstuk, maar blijft het een auto om te gebruiken, gewoon omdat ie daar zo verschrikkelijk goed in is. Nog steeds, in 2018.

En als het dan een paar dagen op rij -25 is, en die dikke diesel na twee keer voorgloeien en een keer flink hoesten gewoon start en rustig z’n rondjes draait, dan denk ik elke keer weer: wát een auto.

De w124 300E24 is er de oorzaak van dat ik op zoek ben gegaan naar een SL met hetzelfde blok.
Een w124 in de juiste kleur kan ik nog steeds erg waarderen. Dus tonnert waar blijven de foto's?

Oei, maak ik dit topic wakker, vergeet ik er vervolgens zelf een paar maanden in de kijken. Goed, foto's.

gAr9lQG.jpg

De foto's worden een beetje groot op het forum, heb ze vergeten te verkleinen.

Met originele wieldoppen en de gullideckel velgen die ik later op de kop heb getikt. De auto is al 8 jaar in mijn bezit en ik ben de 3e eigenaar in 26 jaar.

Link naar een imgur.com albumpje...

tonnert zei:
Oei, maak ik dit topic wakker, vergeet ik er vervolgens zelf een paar maanden in de kijken. Goed, foto's.

gAr9lQG.jpg

De foto's worden een beetje groot op het forum, heb ze vergeten te verkleinen.

Met originele wieldoppen en de gullideckel velgen die ik later op de kop heb getikt. De auto is al 8 jaar in mijn bezit en ik ben de 3e eigenaar in 26 jaar.

Link naar een imgur.com albumpje...

Dat waren nog eens Mercedessen, super kwaliteit en prachtige rustige vormgeving. Mooie wagen hoor wees er zuinig op. Het is een cliché maar zo worden ze niet meer gemaakt

Hierbij allen :Mijn W124 300E motor zo goed als klaar

Heb er 1 jaartje op gedaan

michel1975 zei:
@Michanus. Dat ziet er werkelijk prachtig uit. Heb je ook nog foto's van de buitenkant?

Bij deze
Motor heeft ori 129000 mijlen gereden en is niet open geweest(Rijdt als een raket)

Hout is eruit ga ik ook opknappen

Witte blinkers zijn inmiddels eraf en er zijn USA blinkers gemonteerd (Moet ook nog de wissers terug monteren)

Vorige eigenaar is in de file met 5 km per uur tegen iemand aangeknald en daarbij is 1 koplamp gesneuveld samen met de wisser (Ofja ik weet niet maar hij heeft toen gewoon 2 verschillende koplampen gemonteerd met tyco blinkers) Voor de rest is hij na 28 jaar californie roestvrij en moet ik alleen de voorkant een beetje opknappen.

Heb de becker radio ook nog plus alle papieren van onderhoud dus ik weet wat de auto waard is + hij wordt alleen gebruikt voor zomer

Ga hem niet wegdoen in ieder geval

MartinduRuisseau zei:
En...we rijden nog steeds

Ik ga in januari 2018 jaar 5 in met de witte 200d, nu 197.000 km op de teller, begonnen bij 112000 in 2014.

Nog steeds 1 op 17, wel wielkastroest en andere plekjes opgedaan.

Totaal nu in 4 jaar:

set zomerbanden ( 2014, rijd ik nog op!)
koplampen (hoefde eigenlijk niet)
lampjes dashboard (rotwerk)
uitlaat voor + achter (2014 € 320,-)
achterremschijven (2015)
remblokken rondom (2015)
dynamo (2016 ,in slowakije, onderweg naar hongarije...ggrrr)
1 dieselleiding (2017, lekte)
4 dieselretourslangetjes (2017, lek)
4 nw veren eibach (2017, 1 was gebroken, nu 2 cm lager 10x beter)

tadaaa

in 02-2018 moet ze APK en eigenlijk weer es een GB. Roest doe ik niks meer aan. Laat maar gaan..

groet

Maarten

vorige week de 200D verkocht...export naar duitsland, met 219800 km erop. Na 5 jaar W124 ook een afscheid van Mercedes:

Veel Benzen gezocht en gezien (zocht benzine) maar het is een Opel VECTRA C GTS 3.2 geworden...over contrast gesproken ha ha

De meeste Benzen (W202 W210 en een enkele W124) in mijn prijsklasse / zoekbereik hadden roest of erger (rot) , hoge kilometerstanden en vaak onduidelijk onderhoud.

De VECTRA C heeft geen spatje roest, en dat na 16 jaar. Stond in de buurt, was zeer netjes , vermogen zat, vebruikt - in de praktijk - net zoveel als een C200K of W210 E240 en had de juiste prijs.

We zullen zien hoe het gaat.

groeten

Maarten

Ha, dat dit topic nog bestaat. Leuk. :D

Mijn W124 staat tegenwoordig in een Litouwse schuur op betere tijden te wachten:
cVHxNrW.jpg

rhCV1rR.jpg

OEWhhaa.jpg

Ik woon tegenwoordig in London maar ik kreeg het niet over m'n hart het ding te verkopen. Hij rijdt nog zo heerlijk, en ik heb er geen twijfel over dat hij t.z.t (over 1 jaar, over 5 jaar?) weer net zo rijdt, na een beetje TLC.

Foto van de laatste rit, 2 uur aan een stuk met 140km/h. Man wat een auto. Ik mis 'm wel.
gMCE8C0.jpg

Langzaam maar zeker kruipt het bloed trouwens waar het niet gaan kan.... Op Ebay UK komen af en toe best wat leuke W124s voorbij in de sub 2000 pond range....

Mijn 300E die ik 3 jaar geleden heb gekocht begint er ook langzaam op te lijken

Hallo,
Heb je deze wagen mercedes w124 300D met kleur 822 nog en toevallig te koop?
Mijn vader had dezelfde kleur.....
Groeten,

Helaas zie ik steeds minder (en minder mooie) W124’s rijden. Dit zijn de mijne, beide 300CE-24V en origineel. De A124 met 90d en de C124 met 104d op de teller.

D1768849-A729-4B88-9D23-E0CCB4A218BD.jpg

70A8EE4A-9999-4EB3-831B-5024C4C97B47.jpg

Ik wil nog eens een mooie MoPf1 Kombi (S124) met een 6 cilinder en airco hebben maar kan niet vinden wat ik zoek.

EDIT: foto’s zouden nu zichtbaar moeten zijn. Jammer dat dit forum niet werkt met Tapatalk.

Wat een fantastisch wagenpark! En dat blauw velours is natuurlijk helemaal het einde.

Gezien de kmstanden zijn het auto's voor erbij? Of worden ze dagelijks ingezet?

Meer foto's zijn altijd welkom!

Een goede S124 met zescilinder én airco moet je inderdaad met een lampje zoeken. Het aanbod is klein en boven de 10 mille zit je al gauw.

Ik vind dit wel een leuke basis: https://www.autoscout24.com/offers/mercedes-benz-e-280-te-w124-tuev-neu-reserviert-gasoline-blue-fe4c4999-f6ec-da35-e053-e250040aaf9f

Waarbij je er wel op moet rekenen dat je de aanschafprijs er nog eens in moet steken om 'm netjes te maken. Wel een geweldige kleurstelling.

@TYN, de beide Mercedessen worden zeker gebruikt maar in principe niet dagelijks. Mijn vrouw en ik hebben beide een V8 Range Rover en we rijden ook graag in de 964. Laatstgenoemde is NL geleverd, schadevrij en volledig gedocumenteerd. Handbak, airco, RAF leder en geen schuifdak. Kocht ik met minder dan een ton op de teller maar inmiddels eroverheen. Lang gezocht, veel betaald maar wel gevonden.

2019-06-22-13.43.46.jpg

Voor een S124 zoek ik een lage stand, (bijna) nieuwstaat en geen Japanse of USA import. Mag een diesel of benzine zijn. In de A124 zit een 5-traps automaat, die heeft de voorkeur al is de 4-traps ook prima.

Lange tijd hier niet gepost maar rij nog steeds met plezier een W124.
De 300E uit 1985 waar dit topic ooit mee begon is nu 9,5 jaar in m'n bezit en is nog steeds in perfecte staat, hij staat altijd binnen gestald en wordt de laatste jaren maar sporadisch mee gereden.
Nu maar vogelen hoe ik een fotootje moet plaatsen.

@RJB. Wat een wagenpark (y) Heerlijk blauw velours in de A124!
Die 964 ziet er ook super uit. Mooie kleur, voor mijn gevoel je zie je ze erg veel in zwart en grijstinten.
Gek genoeg heb ik de 964 lange tijd niet mooi gevonden, vooral toen de 993 er eenmaal was vond ik die met zijn plattere koplampen een stuk mooier/moderner.
De laatste paar jaren vind ik het juist een prachtig clean ontwerp.

Ik zie dat er bijna geen updates meer zijn op dit topic.

Wij hebben sinds februari dit jaar weer 1 gevonden..een W124.. eerst voor erbij en per 2025 als daily driver want mijn zakelijke auto gaat uit de bijtelling .

Een groene MOPF1 230E 1989, beige interieur, schuifdak, 5 bak. 255.000 km

Paar dingen aangepast ivm slechte warme start en benzine geur( EHA , OVP, bougies bougiekabels verdeelkap rotor en nog wat dingen.) niet een exemplaar voor een Klaas de Poel of Marco Hof collectie want daarvoor niet netjes genoeg maar gewoon een klassieker voor elke dag.

Je ziet ze steeds minder. De mooiste exemplaren staan in de garage en de werkpaarden zijn weggeroest?

Jammer want zeker zo’n benzine kan nog echt mee met deze tijd.

Leuk, benieuwd naar wat foto’s!

Ik heb er inmiddels ook één, ook een 230E mopf van september ‘89 met 130.000 op de teller. Momenteel met een startprobleem (vermoedelijk startmotor), hopelijk snel weer klaar want het rijdt nog steeds geweldig en voelt aan als voor de eeuwigheid gebouwd.

j9Pulvn.jpeg

TzA9fHP.jpeg

Ik zie dat er bijna geen updates meer zijn op dit topic.

Wij hebben sinds februari dit jaar weer 1 gevonden..een W124.. eerst voor erbij en per 2025 als daily driver want mijn zakelijke auto gaat uit de bijtelling .

Een groene MOPF1 230E 1989, beige interieur, schuifdak, 5 bak. 255.000 km

Paar dingen aangepast ivm slechte warme start en benzine geur( EHA , OVP, bougies bougiekabels verdeelkap rotor en nog wat dingen.) niet een exemplaar voor een Klaas de Poel of Marco Hof collectie want daarvoor niet netjes genoeg maar gewoon een klassieker voor elke dag.

Je ziet ze steeds minder. De mooiste exemplaren staan in de garage en de werkpaarden zijn weggeroest?

Jammer want zeker zo’n benzine kan nog echt mee met deze tijd.
Wij hebben de afgelopen periode ook nog een paar leuke w124’s verkocht. De een wat mooier dan de ander. Maar het blijven geweldige auto’s. De mooiste vind ik de 300CE24 cabrio. Die had ik graag zelf gehouden.

Terug
Bovenaan