Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Bart81 zei:
Op een heel ander vlak.... Ik dacht, laat ik de eer dit jaar aan iemand anders gunnen, maar 23 uur en 59 minuten later heeft nog niemand zich geroepen gevoeld om ons aller gewaardeerde Dionysus te feliciteren met zijn verjaardag, dus bij deze:

GEFELICITEERD!!!

*2!

@Bart: de crises voorkomt de verkoop van de W140 en het regeringsbeleid heeft onze voorraad 1ste serie W124's sterk in waarde doen dalen.

500E.jpg

W124 500E (E500 modificatie) 1992

[size=x-small]edit: plaatje[/size]

Ik zie felicitaties voor Dionysus, ik dacht dat 'ie eindelijk overstag was gegaan en een W124 had gekocht. Niettemin gefeliciteerd met dat andere.

En Paul ook gefeliciteerd - een hobby terug en een zorg minder. Al zul je er best een paar nachtjes over hebben moeten slapen om tot het besluit te komen...

Ja klopt, maar het is geen bedrijfsbeëindiging. Het bedrijf blijft bestaan, maar op kleinere schaal en gericht op één ding waar we goed in willen zijn; de Mercedes W124. Natuurlijk zie je als ondernemer / ondernemend persoon bij voorkeur groei van alles. Wij zien met de nieuwe aanpak de marge echter stijgen door minder te doen; lijkt tegenstrijdig, maar is zeer waarschijnlijk wel zo. Dus de beslissing was 'te nemen'. Het was en het is eigen geld en ons inkomen komt uit een betaalde baan. Ook dat helpt in de besluitvorming en keuze voor de nieuwe (oude) aanpak.

Snipe zei:
Ik zie felicitaties voor Dionysus, ik dacht dat 'ie eindelijk overstag was gegaan en een W124 had gekocht.

Idem dito.. Maar wie weet, hij is nu weer een jaartje wijzer dus wellicht komt die W124 er dan dit jaar eindelijk.

Dank heren, verstand komt met de jaren zegt men!

Ik merk er niets van.

Wijs besluit Paul. Haalt de druk ook wat weg waardoor je er inderdaad meer van kan genieten.

En dat wens ik je dus hierbij ook toe.

Vraag me potdomme nog steeds af hoe Bart dat weet. Dat ik gister jarig was. Vorig jaar flikte hij, Bart81 dus, me dat ook. Zo maar, out of the blue: "Gefeliciteerd met je verjaardag!" Ik waardeer z'n gebaar zeer zeker, maar hoe weet die man dat?

Wacht ff, op m'n profiel is m'n leeftijd inmiddels ook aangepast. Conclusie is dat Bart een Hacker is.
Zou Obama dat al weten? Is "Prism" al op de hoogte? Hallo? Veiligheidsdiensten? AIVD? NSA? CIA? KGB? (Hoe heten die gasten tegenwoordig trouwens? Volgens mij heet dat geen KGB meer hedentendage...)

Bart81, de man die meer weet dan je lief is.
En daarnaast een werkelijk schitterende automobiel rijdt. Dat dan weer wel.
Daar heeft men aan deze kant van het scherm dan wel weer zeer veel bewondering voor.

300ce-5.jpg

Geweldige unit.

Heb je die drones niet langs je hoofd zien vliegen de laatste tijd? :cool:
Ik zou maar eens een melding maken bij het College Bescherming Persoonsgegevens (-:

Tsja, eenmaal onthouden krijg ik het er gewoon niet meer uit... Goed teken dat ik het ooit een keer onthouden heb. Betekent dat ik waarschijnlijk aan deze kant van het scherm een keer mijn mondhoeken voorzichtig omhooggetrokken heb om een opmerking of taalgebruik.

Zoals nu weer.

Mooie unit inderdaad. Rij er eigenlijk te weinig mee. Ik moet toegeven dat ik ook liever de hele kap open heb dan alleen schuifmans....

Op de één of andere manier zijn hier destijds vrij veel w124 coupes verkocht, en je ziet ze hier dus nog best veel rondrijden.
En elke keer als ik zo'n ding dan zie rijden moet mijn vriendin weer horen dat ik die oude bak toch best wel heel erg mooi vind.

Bart81 zei:
Mooie unit inderdaad. Rij er eigenlijk te weinig mee. Ik moet toegeven dat ik ook liever de hele kap open heb dan alleen schuifmans....

Met een Alfa V6 (met glimmende pijpen!), een oldskool MX5 én een C124 hoef je je volgens mij voor niemand te verontschuldigen. Goed bezig, man.

@Gullwing

Mooi ding, inderdaad. Onwaarschijnlijk dat ze met de W124 als basis een dergelijk sierlijke auto hebben weten te ontwerpen.

Auto Timon heeft momenteel een fenomenale unit in de aanbieding:

TYN zei:
Met een Alfa V6 (met glimmende pijpen!), een oldskool MX5 én een C124 hoef je je volgens mij voor niemand te verontschuldigen. Goed bezig, man.

Dank, dank, TYN. En een Suzuki GSX1400 niet te vergeten. Al komt die helaas ook niet aan al te veel kilometers.

De coupe mag weg aan een liefhebber, mochten er geïnteresseerden zijn hier. Heerlijke auto, maar hij komt onder mijn hoede niet toe aan hetgeent hij het beste doet: veel comfortabele kilometers maken.
En dan kan ik deze afstrepen van mijn lijstje "auto's die ik een keer gehad wil hebben". Die lijst wordt alleen nog maar langer ipv korter...... Hebben jullie dat nou ook?

Ik kwam 'm toevalligerwijs net tegen. Succes met de verkoop.

Ik heb alvast besloten dat m'n volgende W124 een 400E/E420 moet worden. Met leer. En cruisecontrol. Geweldige bak lijkt me dat. Náást de 250D uiteraard, want die hoeft nooit meer weg.

Even een vraagje aan de experts alhier omtrent de tankinhoud van een W124. Volgens de specificaties past er 70l diesel in, maar hier kom ik bij lange na niet aan. Ik ga steevast enkele tientallen km's nadat het brandstoflampje is gaan branden tanken. De wijzer staat dan al een tijd uiterst links. Gevoelsmatig rijd ik hem dan bijna leeg. Toch krijg ik er vervolgens nooit meer in dan 56 à 57l (zie hier).

E.e.a. zou betekenen dat ik met een brandend brandstoflampje en een meter die volledig op 'leeg' staat nog bijna 250 kilometer zou moeten kunnen rijden. Dat vind ik raar, is de brandstofmeter dan zo onnauwkeurig? Wat is jullie ervaring, hoelang rijden jullie door met een brandend brandstoflampje?

TYN zei:
Even een vraagje aan de experts alhier omtrent de tankinhoud van een W124. Volgens de specificaties past er 70l diesel in, maar hier kom ik bij lange na niet aan. Ik ga steevast enkele tientallen km's nadat het brandstoflampje is gaan branden tanken. De wijzer staat dan al een tijd uiterst links. Gevoelsmatig rijd ik hem dan bijna leeg. Toch krijg ik er vervolgens nooit meer in dan 56 à 57l (zie hier).

E.e.a. zou betekenen dat ik met een brandend brandstoflampje en een meter die volledig op 'leeg' staat nog bijna 250 kilometer zou moeten kunnen rijden. Dat vind ik raar, is de brandstofmeter dan zo onnauwkeurig? Wat is jullie ervaring, hoelang rijden jullie door met een brandend brandstoflampje?

klopt deze is erg onnauwkeurig, heb zelf meerdere W124's gehad en die hadden hetzelfde 'probleem'. Tanken deed ik altijd als er een kwart in zat of als hij nog halfvol zat. Meestal ging er dan iets van 30 liter (halfvol) tot 40 liter (kwart vol) in.

Als je echt geen idee wil hebben wanneer je moet tanken moet je Opel rijden. Bij minder dan 100 km range geeft de BC niks meer aan en de meter staat op reserve.

TYN zei:

Heel herkenbaar. Als het lampje gaat branden van de brandstofmeter, dan heb je vaak nog circa 10 liter in de tank. Maar niet altijd (ook dat hebben we meegemaakt...), dus ga er niet standaard bij elke W124 van uit. In mijn ervaring is het per W124 verschillend, maar het is wel per auto een consequente / steeds dezelfde afwijking (en in die wetenschap, betrouwbaar).

Hhmm, vreemde eigenschap.

@ Paul: goede beslissing! Zo houd je het leuk en betaalbaar, al is het natuurlijk wel jammer dat de W140 even van de radar verdwijnt. Aan de andere kant: daar wil nu toch geen hond in rijden, alleen ik zei de gek......;)

@ S-J: had ik al gemeld dat ik jouw nieuwe aanwinst top vind? Geweldig, een E38 in de juiste configuratie. (y)

Mooi ding hoor (y) Lekkere aandrijflijn ook, lijkt me. Verhaaltje erbij en meer foto's zijn welkom.

TYN zei:
Mooi ding hoor (y) Lekkere aandrijflijn ook, lijkt me. Verhaaltje erbij en meer foto's zijn welkom.

U vraagt, wij draaien!

Het betreft dus een 230E automaat uit 1987. 117.000km's op de teller.
Auto heeft 2 vorige eigenaars, uit eenzelfde familie, een familiestuk dus.

598477_10201257923124121_1389178386_n.jpg

544545_10201257923084120_1787534957_n.jpg

536766_10201257923844139_374156824_n.jpg

1150817_10201257924204148_1449530489_n.jpg

1005669_10201257925364177_814423650_n.jpg

TYN zei:
Succes met de verkoop.

Vanmorgen is mijn 300CE opgehaald door 2 liefhebbers die ook al een 230e sedan en een 300CE-24 cabrio hebben en nu nog op zoek zijn naar een goede maar betaalbare TE om de familie compleet te maken.
Daarnaast bezitten ze ook nog een R129 320SL, een W123 230TE, nog een W123 en een W112 300SE coupe uit 1964.

Hij komt dus in goede handen terecht en ik hou mooie herinneringen aan de 124.

Wat een prachtige W124 heb je daar benzfreak. (y)

Ik twijfel om de 260E niet gewoon te schorsen en te stallen, geld opbrengen doet hij nu toch niet en zelfs met een E38 onder m'n kont blijft de W124 iets hebben wat geen enkele andere auto heeft.

S-J zei:
Wat een prachtige W124 heb je daar benzfreak. (y)

Ik twijfel om de 260E niet gewoon te schorsen en te stallen, geld opbrengen doet hij nu toch niet en zelfs met een E38 onder m'n kont blijft de W124 iets hebben wat geen enkele andere auto heeft.
Gewoon doen. Zoals ik vorige keer al zei je moet er voor waken dat je hem niet weg 'geeft'.

Waarom schorsen? Kost alleen oldtimerverzekering van € 59.=. Nu geen wegenbelasting, straks € 120 per jaar, tientje per maand. Schorsen is al duurder.

Sproet zei:
Nu geen wegenbelasting, straks € 120 per jaar, tientje per maand. Schorsen is al duurder.

Voor die € 120,- moet je hem sowieso ook schorsen voor 3 maanden, in de winter. Als je hem dan de rest van het jaar toch niet gebruikt......

Zo, de W124 staat alweer bijna een week op Litouwse bodem. Wederom bevestigd wat ik reeds wist: de perfecte snelwegcruiser. Toch is de reis niet helemaal vlekkeloos verlopen, maar dat lag niet aan de auto, enkel aan z'n baas.. 1200km op één dag, alleen onderweg en een chaotische week met weinig slaap die aan de reis voorafging bleken de juiste ingredienten voor een ongelukje. Vlak voor Warschau ontmoette ik een vangrail van dichtbij (geen aanrader). Enorm veel geluk gehad, niemand anders bij betrokken en de auto wel recht gehouden en op de vluchtstrook stil weten te zetten.

De linkerzijde van voor tot achter flink in elkaar, maar op zo'n moment relativeer je gauw en ben je allang blij dat je er zelf heelhuids vanaf bent gekomen. En dan blijkt ook maar weer wat voor een tank de W124 is. Ondanks de harde klap (ik had m'n hoofd zo hard tegen de zijruit gestoten dat het gehecht moest worden), rijdt hij als vanouds. Wat zeg ik, gevoelsmatig misschien nog wel beter. Geen rammels, niks. Wielen 100% recht. Wat een auto.

En ja, hij gaat uiteraard gewoon volledig gerepareerd worden. Deze gaat niet meer weg.

Ai, das schrikken. Fijn dat je er zelf zo goed van af gekomen bent. En de 250D kan weer gemaakt worden, gelukkig.

Gisteren heb ik met Dattel een fijne rally gereden op de Veluwe. Ze heeft zich weer perfect gehouden en verdiende vanochtend een wasbeurtje.
IMG_1202.jpg

IMG_1203.jpg

... lang geleden voor het laatst het topic bekeken. Het was druk met het verhuizen van de ene locatie naar de andere en de reguliere baan slokte veel tijd op. Onze voorraad is inmmiddels enorm uitgedund. Tijd om opnieuw te bepalen hoe onze (kleinere) voorraad zou moeten zijn / worden. Nu hebben we vooral 250's op voorraad; 3 combi's en een sedan. Onverwoestbare diesels die in ieder geval 'mijn hart hebben gestolen'. Hoe dat voelt kun je aan TYN vragen (zie hierboven)...

In de komende tijd hoop ik weer regelmatig vanuit 'de liefhebberij' te posten en hoop dat de liefhebbers van de W124 dat ook blijven doen.

@520d; de W140 is en blijft een heerlijke auto! De kleurencombinatie van "Dattel" is geweldig; ik heb er goede herinneringen aan!

@W124ster

Goed om weer iets van je te horen! Ik wens je veel succes met het opnieuw benaderen van je liefhebberij.

Update betreffende mijn 250D: Met hulp van de Litouwse Mercedes club heb ik inmiddels de beste (en duurste..) schadehersteller in de stad gevonden. Hopelijk houdt dat in dat de kwaliteit enigszins in de buurt van Nederlandse maatstaven komt. Ik heb er wel een goed gevoel over. De werkplaats zag er professioneel uit en stond vol met dure auto's. De onderdelen zijn besteld en ergens volgende week breng ik hem weg ter reparatie. Eindelijk. Want het doet toch wel een beetje pijn om hem telkens zo gehavend te zien..

De Benz doet ondertussen onverstoorbaar z'n ding. Afgelopen weekend nog een roadtrip Vilnius-Riga-Tallinn-Vilnius ondernomen. Volgeladen met vijf man plus bagage, 1200km in twee dagen. Het gemak waarmee hij dat doet is simpelweg indrukwekkend. En stug 1:16,5 - 1:17 blijven doen.

Tussenstop aan de Baltische zee:
IMAG0076_zpsbad212c2.jpg

@TYN: (y)(y)(y) mooie roadtrip!

En W124STER natuurlijk ook (y) beter een paar echte toppers dan de hal vol om hem vol te hebben.

... inderdaad; we hebben er niet veel, maar wat we hebben is 'erg leuk'.

@TYN: wat herkenbaar; de 250 is onverstoorbaar onverwoestbaar. Goed dat je 'm weer laten herstellen!

Wow, wat een prachtexemplaar! Geweldige kleurstelling ook. Absolute zeldzaamheid lijkt me, een 250TD in die staat.

Vandaag m'n eigen 250D weggebracht naar de schadehersteller. Met een zeer goed gevoel welteverstaan. Ze hebben zich werkelijk alle moeite gedaan om vier goede, roestvrije onderdelen te vinden. Dat lijkt me in Nederland al een opgave, laat staan hier in Litouwen. Hij vertelde me dat hij wel twintig W124's had bekeken, maar ze voldeden allemaal niet aan mijn eisen. Een roestvrij voorscherm bleek onvindbaar, dus daarvan had hij een nieuwe besteld. Verder wel twee volledig(!) roestvrije portieren gevonden (beter dan degene die nu erin zitten..) en een halve donorauto om er enkel het roestvrije achterscherm vanaf te kunnen halen. Kortom, ik ben tevreden :D

Over twee weken zal hij klaar zijn. Althans, punctueel zijn ze hier niet echt dus ik reken maar op drie weken.

Het model is niet echt fraai en de kleur ook niet, maar in de combinatie vind ik 'm fuckingoogbalverbrijzelendmooi. Dus.

Blijft leuk om een W124 te zien. De 260 heeft weer wat onderhoud gehad, nieuwe rotor/verdeelkap en nog wat kleine dingetjes. Offerte opgevraagd om hem weer helemaal roestvrij te krijgen..

En daarna? Verkopen? Of juist niet..

Niet. Daar krijg je spijt van. Houden en zo nu en dan lekker van genieten. Tip: pak eens een rally mee als je daar kans toe ziet. Daar zijn die Benzen prima geschikt voor. Geen gemier in een kleine sportwagen die te laag en onhandelbaar is op kleine landweggetjes, het cabriogevoel pak je mee door de grote schuifmans en de binnenruimte is ruim genoeg voor het uitstallen van de rallybenodigdheden en versnaperingen onderweg!;)

Zelf lijk ik ook even rust te hebben gevonden. Dattel is niet perfect, maar wel bloedmooi en heerlijk old school Benz. Het rijdt uitstekend en ik mis zelfs de opties niet die ik voorheen onmisbaar achtte.

520d zei:
Zelf lijk ik ook even rust te hebben gevonden. Dattel is niet perfect, maar wel bloedmooi en heerlijk old school Benz. Het rijdt uitstekend en ik mis zelfs de opties niet die ik voorheen onmisbaar achtte.

Wat zie jij als de niet perfecte zaken aan deze bloedmooie, heerlijke old school Benz?

De 200D stond op de paddock bij de Spa 6 Hours. Op de snelwegen kun je 'm net op tempo houden, op de binnendoorwegen waar je ook 80 of 100 mag moest ik soms terug naar 2. Verder bevalt 'ie nog prima, maar het einde van ons samenzijn is wel in zicht.

@ Snipe: aha, ontwikkelingen op komst! Ben benieuwd.

@ RWD: het zijn kleine dingen. De airco doet het niet meer, de rechterbuitenspiegel klapt niet meer automatisch in en hier en de boxen beginnen minder te worden.

airco en slecht geluid zijn voor mij anders meer dan kleine dingen, ik zou hem maar eens gaan inruilen :p

0009305524.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/cls-klasse/9305524

(y)

Die airco mis ik niet, die gebruik ik toch bijna nooit. Geluid is wel jammer, maar voor een paar tientjes is dat ook wel op te lossen. Ik ga nu even niets doen, dat komt wel bij een volgend beurtje. Met name 1 box doet wat moeilijk, de rest functioneert nog goed genoeg. Hifi Professional heb ik sinds de E60 toch al niet meer, dus stel ik ook minder eisen....;)

Leuk die CLS, maar geen auto voor mij.

Terug
Bovenaan