Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dionysus zei:Hmmmz, geen cabrio-rijders hier...
Dionysus zei:Hmmmz, geen cabrio-rijders hier...
Dionysus zei:![]()
400 E. Met 97.500 km. Voor EUR 8.000,--
Likkebaardend.
Alleen geen schuifmans. Dat zuigt wel big time.
Voor de rest? Bezittingsdrang.
Rearwheel Driver zei:De W126 is al in 1979 op de markt gekomen, is toch een heel stuk klassieker dan de W124. De W140 vertoont veel meer overeenkomsten qua model met de W124.
Dionysus zei:Prachtige sfeerplaatjes S-J. Ongehoord wat een merk-monotoon wagenpark er in Albanië rondrijdt. Ook niet echt een voor de hand liggende vakantiebestemmimg trouwens!
520d zei:En de foto's van een herstelde Dattel. Mooi geworden, de bumper is weer strak gespoten en ook een vervelende deuk is uit de motorkap gehaald. en als toetje is ook de portierbekleding van 1 deur weer goed vast gezet. Ik ben er uiterst content mee.:T
![]()
Dionysus zei:Oprechte interesse: Hoe verhoudt de W140 zich tot de W126? Is die W126 niet veel meer W124 of is dat toch de W140?
Benieuwd naar!
W124STER zei:Maar dit alles is mijn beleving (na vele kilometers in voornoemde auto's).
Dat ligt er maar net aan of het een Mopf 1 of 2 is en wat voor soort demping. Mijn SEC heeft achter niveauregeling en kan je vertellen dat hij van slecht wegdek totaal niet onder de indruk is.VW Golf II zei:Op mijn werk hebben we ze een aantal jaren naast elkaar gebruikt. De W126 (500 SE) voor de hobby, de W140 (400 SE) voor dagelijks gebruik.
Ze zijn qua rijeigenschappen te vergelijken met de W123 en W124. Een W126 rijdt ongeveer als een W123, heel comfortabel en zweverig. Een W140 laat zich goed vergelijken met de W124. Deze rijdt veel strakker ondanks zijn enorme gewicht.
Een W126 heeft ook niet de beroemde achteras van de W201, waardoor hij vooral op slecht wegdek wat lomper overkomt. Korte hobbels worden soms hard doorgegeven, terwijl een W140 echt het summum van comfort is.
michel1975 zei:De vergelijking van het tapijt en het varen komen denk nog het beste in de buurt.
En een mooie SL heb ik gehoordS-J zei:Precies. En heb ik nou net een hele mooie staan. :T
Dionysus zei:michel1975 zei:De vergelijking van het tapijt en het varen komen denk nog het beste in de buurt.
En precies daar kwelt Tantalus me het meest. Een Mercedes zorgt er voor dat jij toeschouwer bent van Nederland-aan-het-werk. Ratrace? Niet in een 420 SEL. Of een 260 E. Heerlijk gevoel om je in zo'n cocon te verplaatsen, maar ik heb ook vaak het verlangen om me als een soort stuiterbal door die ratrace heen te schieten. Om dat ding onder m'n billen te voelen en te piloteren.
Ik haat Tantalus.
500 E zei:Wie doet me wat?
Dionysus zei:Tegendraads zie ik als compliment. Dat maakt Teutonia ook leuk. Dat maakt het AW-forum, althans het "Autoliefde roest niet"-gedeelte, ook zo leuk.